LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Peter Tange
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2005 09:07

Orange

Ongelezen bericht door Peter Tange »

In berichten bij radar zie je veel klachten over de dkking van providers.
Ik koos voor Orange; op hun website geven ze aan dat in nederland overal een goede tot redelijke dekking is.
Helaas, de praktijk is anders. Op mijn werk is geen dekking.
Dat klopt, zegt Orange. In de Orange-shop liet men mij een dekkingsoverzicht zien waarbij het gebied waar ik werk helemaal wit was. Geen dekking; onbereikbaar.
Vaak is de dkking van Orange ook binnenshuis slecht of gewoon weg nul %.
Orange beroept zich dan op het feit dat dekking binnenshuis nooit gegarandeerd kan worden.
Het wordt tijd dat er eens goed gekeken wordt naar de dkking van alle providers en dat dit ook echt in kaart gebracht kan worden, zodat iedereen kan zien wat een provider te bieden heeft.
Orange doet net of haar neus bloedt; ik heb van alles geprobeerd ot zelfs het afkopen van het contract, maar ze geven geen duimbreed toe.
De klantenservice stuurt me naar een orangeshop en die roepen dan weerr dat de serviceafdeling niet weet waar ze over praten.
Nog een half jaar en daqn ben ik gelukkig weer van Orange af, maar het blijft heel hinderlijk dat je op plaatsen waar je veel bent niet of nauwelijks te bereiken bent.

Ger 1111
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 nov 2005 20:23

Re: Orange

Ongelezen bericht door Ger 1111 »

Dag Peter, mag ik vragen waar je woont?
Ik woon zelf in het uiterste zuiden en heb eerlijk gezegd nog nooit problemen gehad met het bereik of ontvangst. Ik heb orange nu 2 jaar en geen seconde spijt ervan.

Peter Tange
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2005 09:07

Re: Orange

Ongelezen bericht door Peter Tange »

ik woon en werk in de omgeving van Bergen op Zoom.
De ontvangst is op diverse plaatsen slecht tot onmogelijk. Ik gebruik een Nokia 3100. Heb de sim ook al eens in een simlock vrij telefoontje gestopt. De ontvangst was daarmee nog beroerder op de "slechte" plekken. Orange geeft ook toe dat er in B.op Zoom e.o. een aantal gebieden zijn waar de ontvangst slecht / onmogelik is, alleen doen ze dat niet op hun eigen site, waar aangegeven staat dat de ontvangst in heel Nederland goed tot redelijk is.

ABS
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2005 15:07

Re: Orange

Ongelezen bericht door ABS »

Ik ben al bij Orange sinds ze nog Dutchtone heetten.

Qua dekking in NL heb ik nog nooit problemen ondervonden.
Voor mijn werk rij ik grote stukken ... maar ook in het Grensgebied Belgie - NL ... in het verlengde daarvan BergenOpZoom heb ik nog geen problemen ondervonden.

Binnenshuis kan inderdaad de verbinding wel slechter zijn maar hiervoor kun je een versterker kopen.
(weet niet of dat ook erg gezond is voor je gezondheid overigens/die versterker moet je dan op je accu plakken in de buurt van de antenne - zie site van NOKIA voor meer info)


Ik heb zelfs ontvangst op mijn Orange telefoon gehad toen we een ritje naar Rusland hadden (st Petersbrug en bij Viborg - de veilige route de grens over ... dus over Finland). En dat terwijl mijn vriend toen mijn zijn PTT telefoon geen ontvangst had!!!

Telefoon Panasonic GD52 ('n oudje dus), sinds deze week een Nokia .. dus ik hou je op de hoogte.

Gesloten