LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PAS OP! Telfort prepaid tegoed verdwijnt met € 5.120 / Gb

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
dutchyguy
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2011 16:42

PAS OP! Telfort prepaid tegoed verdwijnt met € 5.120 / Gb

Ongelezen bericht door dutchyguy »

Wegens diefstal telefoon een nieuwe telefoon gekocht met Telfort prepaid-kaartje (waar Telfort het oude beltegoed en het oude nummer weer heeft opgezet).

Na een uurtje is opeens mijn beltegoed van € 35 verdwenen. Klantenservice Telfort gebeld. Ik zou 3G-internet hebben gebruikt. Maar ik had niets ingesteld, niets gevraagd (en dacht eigenlijk dat je met prepaid alleen via WIFI kan internetten en dus nooit het risico liep om met 3G-internet je beltegoed kwijt te raken).

Volgens de handleiding van de prepaid kaart van Telfort, is het wel mogelijk om te internetten, maar dan moet je eerst een sms met 'ja'
sturen naar no. 1300, en dan de instellingen in je toestel opslaan en dan nog een wachtwoord invoeren.
En ik heb niets ge-sms-t en niets ingesteld.

Klantenservice Telfort: nee, zo is dat niet. Ook onze prepaid klanten willen graag internet en dat krijgen ze dus volautomatisch, zonder daarom te vragen. En nee, er is geen mogelijkehid om dat bij Telfort uit te zetten.

En wat kost dat volautomatische internetgebruik waar je niet om hebt gevraagd? Dat kost € 5.120 per Gb.

Klantenservice Telfort: u begrijpt het zeker wel. € 35 beltegoed is helemaal niets als u gaat internetten. En dat u niet wilde internetten is niet onze schuld. Pech gehad mijnheer, u krijgt uw beltegoed niet terug.

Noch in de handleiding noch op de website van telfort (bij de vraag: hoe kan het dat mijn beltegoed is verdwenen) is er ook maar iets te lezen over het feit dat je met een nieuwe telefoon en een nieuw simkaartje het risico loopt dat je beltegoed volautomatisch, zonder dat je er iets voor hoeft te doen, wordt opgegeten. Maar Telfort heeft alles wel zo ingesteld dat dat gebeurt!

Gesloten