LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Phonehouse vergoed eigen fout niet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

wat moet Phonehouse volgens u doen

de telefoon repareren
0
Geen stemmen
kosten vergoeden
0
Geen stemmen
helaas niks
0
Geen stemmen
op een respectvolle manier de klacht serieus nemen
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 0

lisette.zieleman
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2018 20:30

Phonehouse vergoed eigen fout niet

Ongelezen bericht door lisette.zieleman »

ik heb mijn iphone 7 in 2016 gekocht in de phonehouse in Raalte. toen mijn iphone kapot was ben ik naar de phonehouse zwolle gegaan, deze gaf mij als optie om naar Card service te gaan omdat deze werkt in dienst van Apple en omdat mij lijkt dat Phonehouse weet wat ze zeggen heb ik dit gedaan. hier hebben ze daar mijn iphone omgeruild voor een nieuwe met een ander iMei nummer. hier kreeg ik een papier van omruiling. nu is mijn nieuwe iphone 7 moederbord kapot. nu wil ik dit laten maken weer bij card service en deze zegt van als je naar je verkooppunt gaat heb je garantie van 2 jaar (consumentengarantie). dus ik ga weer naar de phonehouse en deze geeft mij geen garantie omdat deze is omgeruild. ik geef ze het papier van omruil maar dit is niet genoeg. bij de phonehouse zeggen ze dat zijn collega mij hier nooit na toe had mogen sturen (maar hoe moet ik dat weten?) . na een maand mijn telefoon in geleverd te hebben heb ik mijn telefoon terug en is er niks mee gedaan. Ik word van het kastje naar de muur gesleept. ik kreeg als advies om een nieuwe maar te kopen. maar over 8 maand kan ik verlengen. niemand van phonehouse die er moeite voor doet. hoofdkantoor wat niets doet. Terwijl ik er van uit mag gaan als consument dat ik goed advies krijg en ze mij op een respectvolle manier serieus nemen.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Phonehouse vergoed eigen fout niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het ligt er even aan waar u de telefoon gekocht hebt. Is dit bij een franchise winkel of bij de Phonehouse zelf geweest? The Phonehouse is afgelopen jaar failliet gegaan, u zou dan bij de fabrikant of importeur kunnen aankloppen als er nog fabrieksgarantie op zit. Als het bij een franshiser gekocht is, dan zal u daar moeten aankloppen.
Wanneer in 2016 heeft u de telefoon gekocht? Garantie gaat in vanaf de eerste aankoop. De garantie begint dus niet opnieuw toen u de telefoon omruilde. Wel kan er sprake zijn van non conformiteit, maar dat ligt aan u om dan te bewijzen. En dan is het dus belangrijk om te weten waar de telefoon gekocht is of u er uberhaupt nog iets mee kan doen.

Gesloten