LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Poot uitegdraaid door HI

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Motoriszer
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2011 12:08

Poot uitegdraaid door HI

Ongelezen bericht door Motoriszer »

Mijn vrouw heeft al een aantal jaar een Hi 20 abonnement zonderinternet.
Vorig jaar heeft ze het verlengd met 1 jaar en als telefoon de Nokia 6303i Classic uitgekozen. met deze abonnementsvorm moest ze 10 euro bijbetalen voor het toestel en bij 2 jaar was het gratis. We kozen voor 1 jaar.

Een jaar later wil ze dezelfde telefoon en hetzelfde abonnement verlengen.
Ze zoekt dus wederom de 6303i classic uit met haar huidige abonnement.
De meerprijs voor het toestel is opeens 40 euro !! bij 1 jaar verlengen. Dus om het toestel gratis te krijgen toch maar 2 jaar verlengd

Navraag bij de klantenservice leerde dat men daar

a) uiterst bot en onvriendelijk is
b) als antwoord gaf dat de toestelprijs door de leverancier verhoogd was.

Dit is voor ons onacceptabel. Het toestel is inmiddels een jaar ouder en zou dus 300% duurder zijn geworden.

feit is gewoon dat Hi liever abonnementen verkoopt incl internet ( die gemiddeld 10euro per maand duurder zijn ) dan de standaard sms & bel abonnementen.

we voelen ons gewoon belazerd door HI ..en zullen zeer zeker over 2 jaar overstappen naar een andere provider

iemand anders dit soort ervaringen met HI?

smartjean
Berichten: 56
Lid geworden op: 23 dec 2008 17:08

Re: Poot uitegdraaid door HI

Ongelezen bericht door smartjean »

Leg mij aub even uit waarom je belazerd bent?

Er is toch niets achteraf veranderd, er zijn geen dingen stiekum veranderd, je bent niet voorgelogen?

Ik snap het even niet. Je hebt de kans gehad om het abonnement niet af te sluiten omdat de voorwaarden je niet aan stonden.

Er is niemand die je verplicht heeft dit te doen. Sterker nog, mijn persoonlijke mening is (en dat vind je misschien niet leuk om te horen) dat je niet slim hebt gehandeld. 40 euro bijbetalen bij een éénjarig contract is over het algemeen goedkoper dan toestel gratis en 2 jaar contract.

Maar ben beniewd waarom je vindt dat je belazerd bent.

Motoriszer
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2011 12:08

Re: Poot uitegdraaid door HI

Ongelezen bericht door Motoriszer »

Ik voel me belazerd omdat ik een jaar later voor exact hetzelfde type toestel en exact hetzelfde abonnement opeens 30 euro meer moet bijbetalen dan een jaar geleden voor hetzelfde type toestel. Een type toestel dat inmiddels dus weer ruim een jaar ouder is dan het moment waarop ik het voor 10 euro kon verlengen.

Verlengen zonder toestel kon uiteraard ook maar zat dus niets extra's bij in de vorm van abonnementskorting voor een x aantal maanden. Iets dat mijn eigen provider *( vodafone ) dus wél doet.

Het gaat me om het principe dat telecomproviders je min of meer dwingen om een duurder abbo te nemen omdat je anders achterlijk veel voor een toestel moet bijbetalen.

smartjean
Berichten: 56
Lid geworden op: 23 dec 2008 17:08

Re: Poot uitegdraaid door HI

Ongelezen bericht door smartjean »

Je belazerd voelen is heel wat anders dan belazerd worden.

Iedere provider heeft zijn eigen regels en zijn eigen kortingen. Het gaat erom wat je onder aan de streep moet betalen en wat je er voor krijgt.

Als ik kijk wat de tarieven van een simonly abo zijn dan zit daar de korting al in verwerkt. Ander providers maken het tarief hoger en geven je dan een paar maand korting. Het voordeel van geen korting en een standaard tarief is dat na afloop van je contract je dus nog steeds het lage tarief betaald. Maar dit terzijde.

Overigens praten we over 40 euro voor een telefoon, we praten niet over honderden euro's voor een smartphone.

Vind dat je voor 4 tientjes wel erg hard schreeuwt.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Poot uitegdraaid door HI

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Motoriszer schreef:Een jaar later wil ze dezelfde telefoon en hetzelfde abonnement verlengen.
Was het oude toestel stuk ? Of hing het helemaal uit elkaar ? Of iets dergelijks...
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom u anders het abo wilt verlengen voor weer een jaar met dezelfde telefoon. U had ervoor kunnen kiezen het abo te laten lopen zoals het was, dus geen nieuwe telefoon te halen. Hierdoor was u wel min of meer contractvrij geweest waarbij het abo (waarschijnlijk) per maand opzegbaar is. Indien het toestel stuk gaat of iets dergelijks kunt u altijd nog besluiten dit wel of niet bij Hi te verlengen of over te stappen naar een andere provider. Of u had ervoor kunnen kiezen over te stappen naar een jaar bij een andere provider met lagere kosten omdat er geen toestel bij wordt genomen.

Ik begrijp uw standpunt dat u het vreemd vindt dat het toestel duurder is geworden. Normalliter zou je eerder verwachten dat het goedkoper zou zijn geworden zoals dat met veel apparatuur gebeurt naarmate een type langer in de markt is. Desalniettemin ben ik ook van mening dat Hi kenbaar heeft gemaakt wat de voorwaarden zijn. Vervolgens staat het u volledig vrij om daar wel of niet op in te gaan.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Poot uitegdraaid door HI

Ongelezen bericht door lostlovey »

Toegegeven, als het inderdaad zo is dat het toestel eerst 10 euro bijbetalen en na 2 jaar 40 euro bijbetalen is, dan is dat vreemd. Maar je bent er zelf bij, er is toch niemand die je dwingt om de twee jaar perse een nieuw toestel aan te schaffen? Ik doe echt jaren met een toestel en hoef echt geen nieuwe na twee jaar en na een jaar al helemaal niet. Als het toestel nog goed werkt, is dat gewoon weggegooid geld.

Je had dan beter meteen naar een andere provider kunnen omkijken. De voorwaarden waren je bekend en je bent het er niet mee eens...dan is het opstappen denk ik zo.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Poot uitegdraaid door HI

Ongelezen bericht door GJvdZ »

lostlovey schreef:Toegegeven, als het inderdaad zo is dat het toestel eerst 10 euro bijbetalen en na 2 jaar 40 euro bijbetalen is, dan is dat vreemd. Maar je bent er zelf bij, er is toch niemand die je dwingt om de twee jaar perse een nieuw toestel aan te schaffen? Ik doe echt jaren met een toestel en hoef echt geen nieuwe na twee jaar en na een jaar al helemaal niet. Als het toestel nog goed werkt, is dat gewoon weggegooid geld.

Je had dan beter meteen naar een andere provider kunnen omkijken. De voorwaarden waren je bekend en je bent het er niet mee eens...dan is het opstappen denk ik zo.
Zo vreemd is dat niet dat de bijbetaling verandert. Toestellen worden gesubsidieerd door de providers, maar als die subsidie te weinig oplevert, dan wordt de subsidie vermindert en betaal je dus gewoon meer voor het toestel. Uiteindelijk zou het veel zuiverder zijn als je gewoon een toestel koopt en een sim only abbonement neemt, maar ik vrees dat veel consumenten dan schrikken van de werkelijke prijs van telefoons.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Poot uitegdraaid door HI

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Bij het verlengen van een abonnement hanteerd Hi ook andere tarieven dan bij een nieuw abonnement. Waarschijnlijk had je bij het aangaan van een nieuw abonnement wel de telefoon gratis gehad.

Een telefoon is gewoon een een hebbe dingetje. Als het alleen om het bellen gaat gaat dat ook prima met een prepaid mobieltje van 15 euro (inclusief 10 euro beltegoed). Of ben je vrij om te gaan met een simlock vrij mobieltje van 30 euro.

Gesloten