LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Wim S
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2008 22:38

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Wim S »

Rolverslag Pretium Telecom:

28 augustus 2008
Er valt er een brief van KPN telecom bij mijn schoonmoeder van 83 jaar in de brievenbus. De brief begint met:
"Door een andere aanbieder zijn wij geïnformeerd dat u met deze aanbieder een overeenkomst bent aangegaan voor de afname van het abonnement van uw vaste telefoonaansluiting op het adres: ....." etc.
Eerste reactie van mijn vrouw en mij was, het zal wel een foutje zijn van KPN, de eerste dan in ruim 40 jaar!!! Na het telefoontje met KPN waarin keurig werd gemeld dat Pretium Telecom het abonnement had overgenomen heb ik dit aan mijn schoonmoeder voorgelegd. Zij wist van niets! Zij kon zich niet herinneren door Pretium benaderd te zijn. Wat overigens nog niet wil zeggen dat dit niet gebeurt is.

2 september 2008
Met Pretium Telecom gebeld. Bij Pretium kreeg ik tegen alle verwachting in vrij snel een dame aan de lijn die aangaf dat er wel degelijk met mijn schoonmoeder is gebeld en dat er een welkoms pakket verstuurd zou zijn maar dat er niet binnen 7 dagen is gereageerd om het abonnement ongedaan te maken. Ook melde ze nog even dat mijn schoonmoeder er een jaar aan vast zit en het gesprek is opgenomen. Om over deze opname te kunnen beschikken moest ik een schriftelijk verzoek indienen. Mijn schoonmoeder gaf aan dat zij geen welkomstpakket had ontvangen, waar ik niet aan twijfel omdat wij (dochter en schoonzoon) de post voor haar verzorgen. Dan maar even Googelen op Pretium, wat je dan leest over al die ouderen die er door Pretium zijn ingeluist! Grote schande dat de rechtelijke macht in Nederland dit toelaat! Hoeveel ouderen zijn er al door Pretium benaderd en hebben geen kinderen of kennissen die tegen dit soort praktijken ingaan?

3 september 2008
Mijn schoonmoeder ontvangt een brief van Pretium waarin zij welkom wordt geheten en dat zij vanaf 1 september belt via Pretium.

3 september 2008
Ik, schoonzoon heb de zelfde dag een aangetekende brief met ontvangstbevestiging verzonden. Ik heb hierin ook gesteld dat wanneer ik binnen 7 werkdagen geen antwoord van hun krijg ik de vermeende overeenkomst als ontbonden zie. Ook heb ik aangegeven dat het rekeningnummer van Pretium bij de bank is geblokkeerd.

5 september 2008
Ontvangstbevestiging ontvangen n.a.v. aangetekende brief d.d. 3 september 2008.

16 september 2008
Brief van Pretium Telecom ontvangen (4 dagen later dan de door mij gestelde termijn van 7 werkdagen) als reactie op mijn aangetekende schrijven. In de brief stelt Pretium Telecom dat ontbinding op de door mij gestelde reden, “koop op afstand” niet gegrond is.

18 september 2008
Brief aan KPN gestuurd met daarin het verzoek om heraansluiting.

19 september 2008
Namens mijn schoonmoeder een klacht ingediend bij ConsuWijzer.

22 september 2008
(Dreig)Brief van Pretium Telecom ontvangen met mededeling dat het eerste bedrag van € 20,31 niet geïncasseerd kan worden. We moeten betalen anders wordt mijn schoonmoeder van 83 jaar (slecht ter been en valt soms) binnen 7 dagen afgesloten.

23 september 2008
Brief aan Pretium Telecom gestuurd waarin ik aangeef niet akkoord te gaan met de strekking van de brief van Pretium Telecom d.d. 16 september 2008. (Pretium Telecom wil het vermeende contract niet ontbinden op basis van “koop op afstand”.)

25 september 2008
Eerste factuur ontvangen van Pretium Telecom.

1 oktober 2008
Brief van Pretium Telecom ontvangen waarin wordt aangekondigd dat mijn schoonmoeder wordt afgesloten voor uitgaand telefoonverkeer.

1 oktober 2008
Schoonmoeder inderdaad afgesloten voor uitgaand telefoonverkeer. Met behulp van 1655 kan ze wel weer bellen. (Door wie worden de telefoonkosten in rekening gebracht?)

2 oktober 2008
Brief aan Pretium Telecom verzonden waarin ik protest aanteken tegen de ontvangen factuur en tevens vraag om de z.g.n. gehele voicelog (telefonisch contract).

4 oktober 2008
Brief van Pretium Telecom ontvangen dat volgens hun de bandopname (voicelog) aan gestelde voorwaarden voldoet.

11 oktober 2008
Bevestiging van KPN ontvangen voor heraansluiting op 3 november.

14 oktober 2008
Brief van Pretium Telecom ontvangen waarin wordt aangekondigd dat mijn schoonmoeder geheel wordt afgesloten voor uitgaand en inkomend telefoonverkeer. In de brief staat ook dat als zij het openstaande bedrag van € 20,31 overmaakt dan wordt ze binnen 24 uur weer aangesloten.

15 oktober 2008
Schoonmoeder inderdaad afgesloten voor alle telefoonverkeer.

16 oktober 2008
Brief van Pretium Telecom ontvangen over “Gratis lidmaatschap en gegarandeerde prijs”. Met inloggegevens etc. Wat moet mijn schoonmoeder met inloggegevens als je geen computer kunt bedienen en dus ook geen internet hebt?


17 oktober 2008
Naar aanleiding van de brief van 14 oktober onder protest het openstaande bedrag van € 20,31 overgemaakt aan Pretium Telecom. Tot op heden 21 oktober is mijn schoonmoeder nog steeds niet aangesloten.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

@ Wim S:

tja, helaas en omdat het om je gelieven gaat dan swicht je toch maar!

Heel goed te begrijpen, MAAR WAAROM VIND IK DAN DAT HET DE GROOTSTE AASGIEREN (van Nederland, want over de rest van de wereld kan ik niet meepraten) ZIJN.

G#(%)$(#*@$@e, als wij als kinderen er niets aan (kunnen) doen, wie doet dan wat!

DUS REGERING (of zij die zich hiertoe aangesproken voelen (ben ik nu een beetje sarcatisch ?? hoe zou dat toch komen...)): WANNEER DOET U NU IETS, WANT WIJ GEWONE BURGERS WETEN HET VAKER NIET DAN WEL!!!!!!!!

En dan gaan we maar betalen: WANT MISSCHIEN HOUDT HET DAN WEL OP ....... OF ZIJN WE TOCH NOG OP TIJD !! (weet je nog wel van die STRUISVOGEL ?!?!?!?!
Want wij willen toch niet dat onze ouders (moeders en vaders, ooms en tantes, etc.) misschien geen telefoon meer zouden hebben!
Hebben ze soms toch niet !! want bij mijn moeder heeft het 6 weken geduurd!!!!!!!

En dan, we zijn gefrustreerd ... (zoals een aantal waarschijnlijk Pretium medewerkers zouden zeggen) !!!!

jante
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mei 2008 21:22

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jante »

Ik heb met verbijstering het stuk in de Telegraaf van zaterdag j.l gelezen.
Er schijnt maar één slachtoffer te zijn en dat is Pretium.
Waar haalt [Bericht aangepast door de moderator] het lef vandaan om te suggereren dat anderen hem in een kwaad daglicht willen zetten.
Alleen zijn bedrijf is goed volgens hem.
Tros Radar deugt niet, De Telegraaf, Omroep Maxx, KPN, Kassa/Vara en alle ontevreden mensen (jong en oud)die erin geluisd zijn hebben het allemaal bij het verkeerde eind.
Nee, [Bericht aangepast door de moderator] er is er maar één die niet deugd en dat is Uw beleid wat betreft Uw bedrijf.
U vindt het schijnbaar leuk om Uw advokaatjes alle zaakjes zo te laten uit pluizen dat u weer een rechtzaak tegen een concurent of klant of tegen de media kunt aanspannen. Want daar bent U goed in.
Maar serieus klachten oplossen daar heeft U geen boodschap aan.
Verder bent U goed in negeren, brieven niet beantwoorden(ja, met standaard brieven),ongeoorloofd geld innen en ik kan zo nog wel doorgaan.
En als U in de gaten heeft dat U fout zit, heeft U niet eens het lef om dit toe te geven, maar laat U niets meer van zich horen. En U laat mensen in onwetendheid achter. U heeft geen idee wat dit met mensen doet. Zolang U zich als "onschuldige partij" blijft opstellen en onze zaken niet netjes oplost, blijven wij stug doorgaan. En ik zal aan iedereen in mijn omgeving vertellen wat de consuquentie kan zijn van één telefoontje van KPN( wat Pretium blijkt te zijn). MENSEN TRAP ER NIET IN!!!!!!!!!!!GA NIET MET PRETIUM IN ZEE! JE VERZUIPT ERIN!!!

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

@jante:

dat heb je dus heel goed gezegd! want het is exact zo!!!

Wim S
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2008 22:38

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Wim S »

De eerste factuur van Pretium ontvangt men op papier. De daarop volgende facturen kan men via internet inzien. Lopen de telefoonkosten op tot boven de € 60,00 per maand dan ontvangt men de factuur weer op papier. Zou dit ook een reden van Pretium zijn om vooral oudere mensen als klant te werven? De meerderheid van de plus zeventiges beschikt niet over internet...... Kunnen we lekker rommeleren met de telefoonkosten, zien die oudjes toch niet......

Wordt na een jaar de contributie van dat blad Privilege ook via de factuur van Pretium in rekening gebracht en dan maandelijks verrekend? Zo kan de firma list en bedrog bij een grote groep mensen een constante geldstroom genereren, maar dan wel één kant op!

Pauline51
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 sep 2008 21:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Pauline51 »

Het is inmiddels al weer een maandje OF 2 GELEDEN DAT IK OOK DOOR PRETIUM BIJ DE NEUS GENOMEN BEN.
En het feit wil dat ik er gewoon aan vast zit.
We hebben rechtshulp er achteraan gezet maar dat mocht ook niet baten.
de oplichter kan ongestoord verder gaan en de gedupeerde verder de grond in helpen.
Het heeft er uiteindelijk in geresulteerd dat we bij de echte KPN afgesloten zijn en nu veeel duurder aan het bellen zijn dan dat we eerder bij On-line (voorheen wanadoo en orange)deden.
Ze beloven dat je goedkoper belt via hun maar dat is dus helemaal niet het geval.
Ik belde via on-line 4 cent per gesprek al zat ik 1 uur aan de telefoon koste mij het nog steeds maar die 4 euro cent.
Ik baal enorm dat ik me door dat bedrijf heb laten inpakken maar ja als je een medewerker van de KPN aan de lijn krijgt neem je aan dat het wel goed zit.
Nu hebben we ons weer aangemeld bij de KPN en gaat als het goed is 1 december weer alles via de reguliere lijn van de KPN.
We worden wel meteen weer op kosten gejaagd want de aansluiting van KPN moet weer betaald worden.
En het zit erin dat we het hele jaar abonnement aan dat *** bedrijf ook nog eens moeten betalen!
Ongelovelijk dat er na zoveel klachten nog steeds niets tegen dat bedrijf ondernomen kan worden.
Ik zal blij zijn als alles achter de rug is en we weer met KPN kunnen bellen
Groetjes Pauline

automaiti
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 sep 2008 14:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door automaiti »

Er zijn echt nog meerdere manieren om [Bericht aangepast door de moderator] aan te pakken. Nogmaals laat je niet, never en nooit, intimideren door hun smerige dreigbrieven. Maar wat je altijd moet doen, blijf je verzetten en blijf actie ondernemen, hoe meer, hoe vaker hoe beter. Geef nooit op, want samen staat u sterk:

1) Dien een klacht in bij de ConsuWijzer Leidschendam
2) Doe aangifte van oplichting en misleiding door PT bij de politie in uw woonplaats (kost wat tijd maar daardoor moeten ze gaan rechercheren)
3) Stel de oplichtingpraktijken van PT aan de kaak bij de Officier van Justitie in Haarlem, PT zit namelijk in Haarlem.
4) Zorg dat uw bank een selectieve blokkade zet op alle bankrekeningnummers van PT zodat ze geen geld van u kunnen incasseren.
5) Leg de zaak neer bij uw rechtsbijstandverzekering, als u die heeft.
6) Ga nooit maar dan ook nooit in op een zogenaamde schikking met PT


En daarnaast, het onderstaande (met dank aan forum van Vara's kassa), waarbij blijkt dat de geschillencommissie er helaas ook een zooitje van maakt: (26 september 2008)

Goed nieuws voor mensen die slechte ervaringen hebben met agressieve telecomaanbieders zoals Pretium Telecom.

Agressieve telecomaanbieders benaderen mensen met wie ze nog geen relatie hebben vaak telefonisch. Dit wordt Cold Calling genoemd. Tijdens een dergelijk gesprek wordt er een contract en een opname van een deel van het gesprek gemaakt (Voicelog). Vast onderdeel van het gesprek is een machtiging voor automatische incasso van abonnementsgeld en kosten.

Voor het telefonisch vragen van een automatische incasso zijn voorwaarden opgesteld door de organisatie Currence. Currence is in 2005 opgericht door een aantal grote banken en faciliteert het betalingsverkeer in Nederland. Iedere partij die gebruik wil maken van bv automatische incasso dient te voldoen aan de regels van Currence om er zo voor te zorgen dat er een helder en gelijk speelveld is voor iedereen.

Een van deze regels van Currence heeft betrekking op automatische incasso via "cold calling". Currence stelt "Als u nog geen relatie hebt met de incassant, mag hij u niet ongevraagd bellen en om een machtiging vragen. Een telefonische machtiging is dan alleen toegestaan als u zelf het initiatief neemt via uw vaste telefoonaansluiting." Anders gezegd; als een organisatie die u nog niet kent u belt, dan mag die organisatie niet in het eerste gesprek u om een automatische incasso vragen.

Als consumenten een geschil hebben met een telecomaanbieder kunnen ze zich wenden tot de Geschillencommissie Telecommunicatie. De geschillencommissie onderzoekt dan het geschil en doet een bindende uitspraak. Recentelijk heeft de Geschillencommissie een aantal maal geoordeeld dat telecomaanbieders vrij zijn in het naleven van de regels van Currence. Naar aanleiding van deze uitspraken heeft Currence de Geschillencommissie Telecommunicatie op de vingers getikt en gewezen op de voorwaarden en regels die gelden voor alle partijen die gebruik willen maken van automatische incasso. Anders gezegd; de Geschillencommissie heeft in het verleden fout geoordeeld en had telecomaanbieders moeten vragen om schriftelijk bewijs in plaats van alleen een opname van een deel van het telefoongesprek.

Voor consumenten die een geschil hebben met telecombedrijven die alleen een Voicelog hebben van Automatische Incasso is dit goed nieuws. Telecombedrijven dienen namelijk nu te overleggen dat ze een schriftelijke handtekening hebben om daadwerkelijk automatische incasso's te mogen uitvoeren. Het wachten is nu nog op het feit dat de Geschillencommissie Telecommunicatie in de toekomst wel goed oordeelt. Het Burgelijk Wetboek biedt consumenten veel zekerheid; als een bedrijf onduidelijk is geweest of achterwege is gebleven wordt de bedenktermijn standaard verlengd naar 3 maanden in plaats van 7 werkdagen. Het is aan het oordeel van de Geschillencommissie of het ontbreken van een handtekening voor automatische incasso ook een geldige reden is om de bedenktermijn tot 3 maanden ter verlengen.

Meer informatie over Currence op:
http://www.currence.nl/Currence.nl/coll ... older.html

Pauline51
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 sep 2008 21:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Pauline51 »

We hebben nu de KPN in kennis gesteld dat we weer gebruik willen maken van hun diensten dus per 1 december dit jaar zijn we hopelijk van die oplichters bende af. Ik heb nu ook mijn mond op mond reclame gestart dat mensen nooit en te nimmer met PT in zee moeten gaan. ik heb zelfs de neiging om het in elke supermarkt op te gaan hangen om de mensen te waarschuwen.
Maar ik heb al mijn kennissen per e-mail ingelicht dat ze op moeten passen voor deze oplichters want anders kan ik ze niet noemen.
Ik hoop dat ze mijn waarschuwing ter harte nemen.

groetjes Pauline

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door honda98 »

ik ben het volledig met je eens pauline !
ik hoop ook dat de dagen van pretium geteld zijn !
dan kunnen vooral ook oudere mensen weer rustig de telefoon aan nemen zonder op gelicht te worden !
ik begrijp de over heid ook niet dat dit bedrijf zo door kan gaan !
ze zeggen dat ze er mee bezig zijn maar ze doen niets !
zoals we van de over heid gewend zijn ! ze praten veel en doen niets !
ik waar schuw ook ieder een dat ze geen zaken moeten doen met pretium want het zijn grote oplichters dit bedrijf moet zo snel mogelijk stoppen ! liever vandaag dan morgen !
er zijn nu al veel oudere mensen die geen geheim nummer meer aan durven nemen ! het is te gek om los te lopen ! :!: :!:

automaiti
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 sep 2008 14:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door automaiti »

Ik heb al eens een paar pagina's terug enkel dreigbrieven van PT hier op het forum overgezet. Hier volgt de tekst van een brief die wij ontvingen nadat we een aangetekend de inmiddels wel bekende voorbeeld brief hadden gestuurd, ook dit spreekt weer voor zichzelf, de feiten vermeld ik er maar even tussendoor bij:

"Onlangs heeft u zich aangemeld bij PT voor het vastnetabonnement".

FEIT 1)
Wij hebben ons nooit zelf aangemeld, PT heeft ons gebeld en heeft zich daarbij voorgedaan als KPN en ons een aanbod gedaan waarna ze een voicelog hebben opgenomen i.v.m. incasso. Dat is dus oplichting en bedrog én ze mogen dit helemaal niet doen zie de regels van currence.

"U heeft echter aangegeven uw aanmelding in te willen trekken"

FEIT 2)
Goh, dat is inderdaad waar ja! Verhip, wat krijgen we nu opeens, nu liegt u eens een keer niet!


"Wij hebben de bandopname van uw telefonische aanmelding nogmaals zorgvuldig beluisterd en vastgesteld dat deze volledig voldoet aan de wettelijke verplichtingen en de afspraken die tussen telecomaanbieders met betrekking tot rechtsgeldige aanmeldingen zijn gemaakt"

FEIT 3)
Nee, beste [Bericht aangepast door de moderator] , helaas weer helemaal onjuist. U mag van Currence niet in het eerste telefoongesprek iemand via een voicelog een automatische incasso aftroggelen. Tip: kijk even op http://www.currence.nl. Kunt u misschien nog wat doen aan uw hardleersheid

"Bovendien heeft u vervolgens een welkomstbrief ontvangen, waarin u een bedenktijd is geboden en u in de gelegenheid bent gesteld om binnen deze bedenktijd zonder verdere verplichtingen uw aanmelding alsnog ongedaan te maken. Van deze annuleringsmogelijkheid heeft u geen gebruik gemaakt"

FEIT 4)
Welkomstbrief.....jammer nooit gezien. U zegt van wel, prima, heeft u die dan aangetekend verstuurd? Kunt u dat dan s.v.p. aantonen. Ben benieuwd wie van mijn gezin deze dan heeft ondertekend en waar die brief dan is gebleven?

"na verloop van genoemde bedenkperiode wordt de administratieve overdracht van het vastnetabonnement in werking gezet en kan deze overdracht niet meer geannuleerd worden"

FEIT 5)
Inderdaad [Bericht aangepast door de moderator] , u heeft werkelijk overal schijt aan, reageert niet op aangetekende brieven, lapt de wetgeving aan uw laars, houdt u niet aan de wettelijke termijnen en via oplichting, list en bedrog heeft u de KPN weer een klant afgetroggeld. Maar ik heb helemaal geen abonnement met u, want u heeft mij opgelicht en misleid, is u dat nu nog steeds niet duidelijk? U pleegt daarmee een strafbaar feit......

"Als u toch vroegtijdig wilt overstappen met uw abonnement naar een andere telecomaanbieder, zult u zich eerst bij deze aanbieder voor een abonnement voor uw vastnetaansluiting dienen te melden. Zodra wij het verzoek van deze telecomaanbieder voor het overzetten van uw abonnement ontvangen, zullen wij voor de overstap zorg dragen. Tot die tijd blijft u gebruik maken van uw PT abonnement"

FEIT 6)
U brengt mij op een idee, we gaan terug naar KPN. Dank voor de tip. En uh, bellen doe ik ook gewoon via KPN hoor, via carrier select, 1655 voor ieder gebeld nummer en de belkosten lopen via KPN. Dus ik maak nog steeds geen gebruik van uw door oplichting en misleiding verkregen "abonnement".

"Houdt u rekening mee dat alle resterende maanden van uw PT abonnement in één keer bij u in rekening worden gebracht indien u vroegtijdig uw PT abonnement zou beëindigen. Dat betekent dubbele kosten voor u als u via een andere telecomaanbieder gaat bellen. Indien u zich niet bij een nieuwe telecomaanbieder heeft aangemeld wordt bij vroegtijdige beëindiging van uw PT abonnement uw vastnetaansluiting opgeheven, waardoor u niet meer kunt bellen."

FEIT 7)
Aha, de [Bericht aangepast door de moderator] gaat nu over tot dreigen en intimideren. Ik word bang brrrr. Nee toch niet helemaal, want we regelen een selectieve blokkade op alle rekeningnummers van PT. Dan wordt het wel wat lastig om alsnog geld te stelen van iemand zijn rekening, [Bericht aangepast door de moderator] ..........

De brief eindigt vervolgens met wat marketing geleuter maar daar heb ik de kracht niet meer voor.
Zo, lieve mensen van Nederland, zijn jullie ook weer bij hoe het feitelijk via de [Bericht aangepast door de moderator] werkt.

Miauw
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Miauw »

Wat 'grappig', ik heb bijna zo'n zelfde brief gisteren in de bus gekregen. Alleen betwist ik dat er een rechtsgeldige overeenkomst tot stand is gekomen i.p.v. dat ik mijn aanmelding wil intrekken. Dat laatste had ik al eerder gedaan, omdat ik verkeerd geinformeerd ben door PT over analoog en digitaal bellen.
Ik ben inmiddels weer bij KPN, gewoon weer aangemeld via een machtigingsformulier (met ouderwetse handtekening!). Ik heb de kosten van 3 maanden PT betaald - die heb ik ook gebeld via PT. De 3e incasso is gedaan terwijl ik dat al had ingetrokken! Nu PT geblokkeerd bij de bank. Geen bevestiging van PT gekregen dat ik weer terug ben bij KPN.
Verder ook zo'n marketingpraatje. Daar ben ik allang niet meer in geinteresseerd. PT is dus niet zo goed in persoonlijke afhandeling van klachten.
Dat wordt weer een aangetekende brief richting Amerikaweg!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

omdat ik verkeerd geinformeerd ben door PT over analoog en digitaal bellen.
Hier was dus sprake van dwaling, wat onder agressieve verkoopmethoden valt. Dit gaf u dus een ruimere periode ( tot 3 maanden) om de overeenkomst te annuleren.
Dwaling
http://www.haaljerecht.nl/uitdepraktijk ... aling.html

Zie ook:
http://www.consumentenautoriteit.nl/Act ... u_verboden
hier wet oneerlijke handelspraktijken down te loaden.

automaiti
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 sep 2008 14:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door automaiti »

Miauw, je zegt dat je de kosten hebt betaald. Zijn dat de abonnementskosten of ook de gesprekskosten? Gesprekskosten betalen snap ik nog wel, maar je hoeft m.i. toch geen "abonnementskosten" te betalen voor een "abonnement" dat niet rechtsgeldig tot stand is gekomen? Dat zou ik dus aanvechten (storneren die handel). Heb je ook gespecificeerde facturen van PT gehad en kloppen die? Wat dat betreft moet je niets maar dan ook niets van deze [Bericht aangepast door de moderator] vertrouwen. Helaas weet ik er niet het fijne niet helemaa van want ik heb gek genoeg nog nooit een factuur gezien van PT!

Miauw
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Miauw »

Ik heb 1x een rekening gekregen, van de eerste maand, daarna niet meer. Ik begreep uit eerdere reacties op dit forum dat je pas een papieren afrekening krijgt als de kosten boven een bepaald bedrag komen. Ik zou op internet hebben kunnen kijken voor de volgende rekeningen van PT, maar ik wilde zo min mogelijk gebruik maken van hun 'diensten'. Bij de afschrijvingen staat 'telefoonkosten van betreffende maand'. Ik wil ook niet al te eigenwijs zijn, ik heb per slot van rekening in die periode wel gebeld via PT. Anders had ik die kosten bij KPN gemaakt.
Ik baal er gewoon van dat ze niet reageren op mijn klacht en alleen standaardbrieven terug sturen. Ik ga nog een keer een aangetekende brief met uitgebreide uitleg versturen. Heb ook al klacht ingediend hier en daar.

beuk
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 okt 2008 11:52

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door beuk »

@Miauw

Weet je zeker dat je weer via KPN belt? Ik begrijp dat je geen bevestiging hebt ontvangen. De beste manier om dat te checken is via KPN Helpdesk (0900 0244 en dan 5 en daarna 4, 1 ct/min !).

Miauw
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Miauw »

Mijn voicemail deed het weer vanaf 22-9, de datum dat KPN me weer zou overnemen, zonder dat ik het zelf weer moest instellen.
Voor de zekerheid toch even die Helpdesk gebeld: ik ben weer terug bij KPN. Ik heb geen bevestiging van PT gehad, dus die check was wel een goede tip!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Heeft u uw geschil al voorgelegd aan de Geschillencommissie? Want als u geen bevestiging annulering contract op grond van .... gekregen heeft blijft Pretium u als klant beschouwen en zo lopen de kosten op.

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

Tja, daar gaan we dan. Pretium zal ons verzoek voor coulance opnieuw in behandeling nemen mits ik betaal enz. Dien 17 okt. alles in met de mededeling dat het contract bij de vorige aanbieder afgekocht is per 1 november en wij " bij nader inzien" liever over willen stappen naar het kabelbedrijf wat in onze omgeving diensten levert. Pretium gevraagd om mee te werken aan een zorgeloze overstap met nummerbehoud. Aanmelding verzorgd, bij controle blijkt het nummer nog niet geporteerd te zijn en op naam van Pretium te staan. Er ligt ook nog geen verzoek. Kwam dat even goed uit. Val ik gisteren bijna van mijn stoel. Een rekening van de vorige aanbieder met de abonnementskosten voor de komende maand. Ik had de kabelaar al getipt dat Pretium de datum van de portatie "mogelijk" niet aan ons zou melden en hun hulp gevraagd om niet opnieuw aan een dubbel abonnement vast te zitten. Gelukkig zitten we nog in de bedenktijd en ik verwacht geen problemen. Maar nu komt het, ik heb een boze brief geschreven over deze rekening omdat ik niet begreep hoe het in elkaar zat en geschreven dat we voor een ander bedrijf kiezen. Stel dat mijn moeder 1 november van de KPN lijn gaat, ze wil immers naar de kabel, is er dan wel een mogelijkheid om te bellen tot de kabel aangesloten wordt? Denk het niet omdat de lijn dan opgeheven wordt.
Als het allemaal in het honderd loopt dient ze het jaar uit en stapt alsnog over naar het kabelbedrijf. Moraal van mijn betoog: brieven worden niet gelezen en waarom is er geen overleg. Een briefje hoe iets afgehandeld gaat worden had toch wel zo netjes geweest. Dacht dat Mister Hans nu juist in de pagina grote advertenties beloofde om beter met zijn klanten om te gaan.
Iedereen op het forum begrijpt nu zeker wel dat wij het helemaal gehad hebben met deze telefoonpiraten.

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

Automaiti,
Nee, wij gaan zo en zo weg bij Pretium en betalen ben ik zeker niet van plan. De blokkade op de betaalrekening van mijn moeder is al ingegaan op 8 juli. Zij hebben blijkbaar Tele2 al op de hoogte gesteld van de komende overstap voordat mijn laatste brief door hun ontvangen is.
In deze brief heb ik onze wens tot wijziging van provider kenbaar gemaakt. Het kabelbedrijf sluit 5 november aan en op 20 november wordt de aansluiting actueel. Zij waren de eerste die portering aanvroegen.
Maar nu heb ik natuurlijk de smoor in omdat ik weer brieven moet gaan schrijven naar Tele2 dat we niet terug keren en ook weer de automatische incasso van Tele2 blokkeren. Wettelijk gezien staan wij in ons recht, maar dit vreselijke gedoe, wij worden het zo zat.
Een huis kopen en een hypotheek afsluiten is eenvoudiger dan contact onderhouden met Mister Hans. Mijn actie is niet alleen voor mijn moeder maar ook voor al die anderen die niet voor zichzelf op kunnen komen. Betalen had echt een stuk eenvoudiger geweest!!!!!!

rooiebosduivel
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2008 09:35

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rooiebosduivel »

Hulde voor je stukje automati.

Even een vraag aan allen, heeft er al iemand aangifte gedaan bij politie wegens diefstal?
Bij mijn oma is nl nadat ik een brief heb verstuurd waarmee wij aangaan géén accoord te geven voor automatische incasso (met ontvangst bev.) toch geld afgehaald, helaas kwam ik daar te laat achter en kon ik het niet meer laten storneren (toch maar wat vaker oma bezoeken).
In mijn ogen heet het dan diefstal en is de dief met naam en toenaam bekend.
Maar om nou voor 30 euro weer een dag naar een dagvaarding te gaan . . . .

Gesloten