LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Robin V
Ik druk me voorzichtig uit. Ik heb geen zin in een proces, want dat lijkt een hobby te zijn van Pretium.
Call centers werken met als doel klanten werven. Als iemand onder valse voorwendselen lid is geworden en deze kan dit niet bewijzen dan zit deze onvrijwillig een jaar vast aan een contract met Pretium. Dat is in het belang van Pretium, want zij verdienen daar geld aan.

Vanwege alle ophef is er nu tenminste een coulanceregeling voor 72+ers. Jammer dat dit niet voor iederen geldt en dat dit pas in werking is per 8 september en niet met terugwerkende kracht.

Als u blij bent met Pretium en u bent op een eerlijke manier klant geworden is, dan lijkt mij dat prima.
Hier is echter ruime lectuur te vinden van gedupeerden en hun strijd om hun naar hun gevoel onvrijwillige inlijving ongedaan te maken. Ik ben dus tegen Pretium zolang ik hier blijf lezen over klantenwerving wat niet volgens de gedragsregels tot stand gekomen lijkt te zijn.
http://www.wgcc.nl/download/richtlijn_telemarketing.pdf over o.a. wat in de wet is geregeld.

beuk
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 okt 2008 11:52

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door beuk »

Mag ik volledigheidshalve onder de aandacht brengen dat het probleem bij PT niet uitsluitend bij een call centre ligt.

Behalve incorrect gedrag van het call centre (manipulatie, druk uitoefenen, onvolledige informatie, identiteit verhullen etc) zijn daar ook nog:

1. het weigeren te communiceren met de 'klanten' wanneer de brief/fax PT niet bevalt
2. het wederrechtelijk incasseren van incasso's zonder daartoe gemachtigd te zijn
3. voor de rechter slepen van een ieder die zich ook maar kritisch, maar feitelijk juist, over dit bedrijf wenst uit te laten.

Deze laatste 3 punten komen in wisselende combinaties bij een veelvoud van klachten over PT voor. En deze 3 kunnen geenszins op rekening van een call centre worden geschreven.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

de H + B = T ( tegen pretium)

Droopyrwk
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 jun 2008 13:26

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Droopyrwk »

Mensen,

ik bespeur een beetje haat en nijd, haat (zoals ik) ten opzichte van PT, en voer de strijd via correcte wegen, nijd van mensen die PT oke vinden.
Zoals al eerder gezegd, als je goede ervaringen hebt met PT, prima, maar schiet niet gelijk in de strijd om de "PT-slachtoffers" aan te vallen.

Zoals gezegd loopt mijn PT-soap nu via de recherche, ik beloof, dat mocht PT met een "schikkingsvoorstel" komen, ik er in zal laten opnemen dat ik geen geheimhouding zal accepteren als onderdeel van een eventueel voorstel, dan maar geen voorstel.
Ik ben op dit forum gekomen om, wat dus inderdaad de bedoeling is, anderen eventuele tips te kunnen geven en of te kunnen behoeden, zoals ik al zoveel heb opgestoken en adviezen opgevolgd van het forum.

Dus mensen, voor- of tegenstanders, help elkaar of stop met het forum.

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

Mijn moeder is half juni door Pretium Telecom benaderd. Na de bedenktijdtijd werd ze ook nog ongevraagd lid van Pretium Privelege.
Aangetekend opzeggen lukte wel voor Pretium Privelege maar niet voor het telefoonabonnement. Het lukte mij niet d.m.v. telefoon, fax en brieven om met dit bedrijf in contact te komen. Op 7 september per fax en brief een beroep gedaan op de coulanceregeling in combinatie met een beroep op het wetsartikel 7: 46d lid 1. Waarachtig ze gaven antwoord. In hun brief d.d. 2 oktober, ontvangen door mij op 9 oktober wordt mij medegedeeld dat wij gebruik kunnen maken van de coulanceregeling, mits wij eerst de rekening betalen. Ondanks dat ik vanaf het eerste kontakt alle telefoontjes en brieven heb afgehandeld p/o of zelf ondertekend moet ik nu toch een machtiging van mijn moeder opsturen met een copie van haar en mijn paspoort. Ze doen werkelijk alles om de boel te vertragen of te ontmoedigen om zo de drie maanden termijn te overbruggen.
Door het overlijden van de partner van mijn moeder voel ik mij genoodzaakt om het Pretium probleem z.s.m. af te handelen. Zodra de portering een feit is ben ik alsnog van plan om de geschillencommissie te benaderen. Er zijn voldoende redenen om Pretium in gebreke te stellen. Uiteindelijk kost dit hele gedoe zeker honderd euro en de ergenis en de tijd die ik er aan heb besteed daar wil ik het dan nog niet over hebben. Ik wil iedereen duidelijk maken dat als je voor 8 september er in getuind ben en de drie maanden termijn nog niet verlopen is je de moed nog niet moet opgeven.

hejeja

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door honda98 »

mijn vader (94) werd laatst ook gebeld pretium telecom maar hij kan geen telefoon meer aan nemen om dat hij doof en blind is !
ik was bij hem op bezoek toen pretium belde ik heb toen op genomen en te verstaan gegeven dat als ze nog een belde een groot probleem kunnen krijgen :!: wan ik begin die lui van pretium goed zat te worden ze bellen veel oude mensen die er onge wild in geluist worden ! van pretium zijn ze ook al in het programma geweest de leugen regeert en laast bij radar !
ik bijf er bij dat ik niet snap dat de overheid dit bedrijf niet aan pakt :!:
het is pure op lichterij en daar wil ik niet aan mee werken :!:

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Willem1957 »

Ik zie veel over Pretium. Mijn ouders zijn een paar weken geleden gebeld, ze zijn ver in de 80 en ik heb nog genoeg tijd om onder met de coulance regeling gebruik te kunnen maken van mogelijkheid tot opzeggen.

Ik lees dat Pretium mensen voorliegt over wie ze zijn, dat ze mensen agressief benaderen. Maar ik zie nergens klachten over de kosten van bellen met Pretium. We kregen vorige week een welkomst brief en de kosten zijn volgens mij overal lager dan KPN. Starttarief is lager, de kosten gaan per seconde etc. Klopt dat, of zie ik iets over het hoofd? Zijn er ergens verborgen kosten o.i.d?

Miauw
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Miauw »

Ik heb me niet eens verdiept in de kosten. Ik ben verkeerd geinformeerd nadat ik eigenlijk wilde opzeggen. Het gaat mij om die verkeerde informatie, waardoor ik me opgelicht voel. Het is voor mij dus een principekwestie geworden en ben daarom alweer terug bij KPN. Ik heb in de 3 maanden bij PT bewust zo weinig mogelijk gebeld, dus de vergelijking klopt dan waarschijnlijk al niet eens.
Volgens mij staan er op dit forum wel mensen die het goedkoper vinden om via PT te bellen, maar het zijn wel erg veel pagina's om na te lezen . . .

Miauw
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Miauw »

Houd wel in de gaten dat je ook gebeld kunt worden voor dat tijdschrift dat het eerste jaar gratis is, maar daarna wel geld kost. Dat heb ik meteen weer opgezegd met succes (bevestiging van opzeggen gekregen van Pretium).

JvdBerg
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:29

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door JvdBerg »

Ik heb inmiddels sinds 2 maanden ontslag genomen bij het call center dat Pretium belde.

[Bericht aangepast door de moderator]

Op een van mijn laatste werkdagen hoorde ik ook enkele collega's bellen als KPN medewerkers. Dit staat NIET in het script maar ze zullen het wel doen om beter te scoren.

Mochten er mensen vragen hebben over Pretium kunnen ze mij bereiken op het volgende Skype adres: expretium
Hier heb je dus wel een headset voor nodig.

Ik weet niet hoe het zit met de geheimhoudings verklaring maar dat zal me echt aan me anus oxideren ik werk er toch niet meer :twisted: :twisted:

Zo heb ik hier nog scripts liggen van het gesprek en de voicelogs.
Laatst gewijzigd door JvdBerg op 13 okt 2008 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

Als Pretium zich volgens de regels zou gedragen dan zijn ze goedkoper dan een vergelijkbaar contract bij bv KPN en TEle2. Wel is het zo dat als je na 5 seconden de verbinding verbreekt er een volle minuut gerekend wordt. Het probleem is dat zij niet goed samenwerken en hun klanten klakkeloos porteren, m.a.w. de contracten gaan niet vloeiend in elkaar over. Dubbele abonnementskosten wil toch niemand!!! Veel mensen moeten daarna zelf hun jaarcontract bij hun huidige provider opzeggen. Het grootste probleem is toch wel dat je gebeld wordt en nauwelijks in de gaten hebt dat je een ander telefoonabonnement afsluit. Je hebt stellig het idee dat je je huidige aanbieder aan de lijn hebt. Lees ook eens goed hun algemene voorwaarden. Wel een vergrootglas klaar leggen. Daar geven ze aan dat ze je adres gebruiken voor zaken waarvan zij denken dat deze voor jou handig zijn. Ze zijn niet geregistreerd bij infofilter. Zij schuiven het door je brievenbus en jij moet je suf bellen en schrijven om met hun in contact te komen.
Betaal een paar euro meer en je hebt minder gedoe.
Voor ons is zonder meer duidelijk dat als Pretium Telecom zich correct had gedragen en alles keurig had geregeld wij er niet weg zouden willen.
Wij hadden ons positief opgesteld als ze onze klachten netjes hadden opgelost.

Droopyrwk
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 jun 2008 13:26

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Droopyrwk »

Ik heb weer een brief van PT gehad, de PT-saop loopt natuurlijk al een poosje en zijn vanaf 05-09-08 geblokkeerd voor auto incasso.
Nu kwam dus de brief van PT dat zij de maand september niet hadden kunnen incasseren, gaan het nogmaals proberen, de standaardbrief.

Echter het bedrag over de maand september was ruim 71,00 euro?!?
Ik vraag me toch af hoe dat kan want er wordt alleen nog maar door ons gebeld en gefaxt met 1655 ervoor?
We gebruiken zelfs onze mobiele telefoons meer dan de huistelefoon!
Rekenen ze inderdaad voor 5 seconden een volle minuut, is het dan geen diefstal?
Wie kan hier een antwoord op geven.

beuk
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 okt 2008 11:52

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door beuk »

Om te beginnen mag van Pretium Telecom een gedetailleerde specificatie worden verwacht. Dan moet snel duidelijk worden waar het grote verschil ligt tussen het te betalen bedrag en de verwachting op basis van het bewuste belgedrag. Concurrent Yiggers van PT levert een volledig gedetailleerde specificatie: gebeld nummer, tijdstip, tijdsduur.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Afronden van belminuten naar boven: zie

http://tweakers.net/nieuws/55372/ec-wil ... kenen.html

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

Je krijgt de eerste keer een gespecificeerde nota, daarna pas als je 65 euro verbeld hebt. Met je inloggegevens kun je je rekening inzien op internet. Als je dit doet krijg je geen gespreksoverzicht meer toegestuurd.
Tja, als je hoog bejaard bent en geen internet hebt schiet je daar dus helemaal niets mee op.

Trouwens die coulanceregeling lijkt nergens op. Je zit en blijft in de tang van Pretium. Als je niet eerst betaald begin je niets.

hejeja

Theo.S
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2008 13:55

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Theo.S »

Ik heb weer een brief van PT gehad, de PT-saop loopt natuurlijk al een poosje en zijn vanaf 05-09-08 geblokkeerd voor auto incasso.
Nu kwam dus de brief van PT dat zij de maand september niet hadden kunnen incasseren, gaan het nogmaals proberen, de standaardbrief.
Die brief heb ik ook gehad. Ook van september terwijl het abonnement per 9 augustus is beeindigt. Ik had ze gebelt vorige week maandag en mij werd gezegt dat ik het bedrag kon storneren, wat ik ook gedaan heb natuurlijk. 3 dagen later die brief. Vandaag weer gebelt en gevraagd vanwaar die brief. Die knakker had het over zit niet in het systeem of zoiets en dat ik van pretium af was. Het zal mij benieuwen!
Mochten ze toch weer afschrijven gaat er een selectieve blokkade op de nummers van pretium.

JvdBerg
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:29

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door JvdBerg »

Waarom genezen?
Ik zou voorkomen kiezen en gewoon nu al naar de bank stappen.

droth
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 sep 2008 14:40

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door droth »

Ik heb de bank gelijk opdracht gegeven dat er geen geld van mijn rekening gehaald mocht worden door Pretium, dat was in Juni, omdat ik misleid was door dit "bedrijf"!!
Er is bij mij dus ook nooit geld afgeschreven! :lol:
Alle post die ik van hun krijg gaat ook gelijk "RETOUR AFZENDER", maak de brieven geeneens meer open!! :twisted: en zet er dan ook op "dat deze persoon hier niet meet woont!" wat ook klopt, want de naam is verkeerd die op de brief staat.
Tot nu toe heb ik niks meer van Pretium gehoord, dus we wachten het maar af! :roll:
Ik ben toen ook gelijk overgestapt naar Ziggo.
Ik laat weer van me horen als er wat veranderd, wat ik dus niet hoop! :twisted:

robinv
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:16

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door robinv »

Over die coulance regeling, die is er natuurlijk om klanten van Pretium te helpen. Als je niet betaalt en vind dat je niet klant bent, dan kunnen ze je ook niet helpen natuurlijk. Da' toch logisch, niet? Je moet klant zijn om klantenservice te krijgen. :wink:

automaiti
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 sep 2008 14:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door automaiti »

Beste forumlezers,

Hieronder de letterlijke tekst van een van de dreigbrieven van Pretium.
De daaropvolgende brief (goede week later) volgt in de volgende post. Ik zou zeggen oordeel zelf.

Geachte NN,

Per brief d.d. hebben wij u laten weten dat wij uw telefoonkosten van d.d. voor een bedrag van € xx,xx opnieuw zouden incasseren, aangezien wij van uw bank bericht hadden ontvangen dat u onze eerdere incasso van dit openstaande bedrag ongedaan had gemaakt.
Helaas hebben wij intussen van uw bank vernomen dat u ook onze tweede incasso ongedaan heeft gemaakt. Wij verzoeken u daarom om bovengenoemd bedrag binnen 7 werkdagen vanaf dagtekening van deze brief over te maken op NN ten name van PT te Haarlem onder vermelding van uw klantnummer NN.
PT kan u en al haar klanten alleen de laagste telefoonrekening per maand garanderen indien afboekingen van niet geïnde telefoonkosten en extra incasso- en administratiekosten bij het incasseren van facturen voorkomen worden. Goede klanten zonder betalingsproblemen worden anders benadeeld door klanten die hun telefoonrekening niet betalen.
We zijn nu reeds gerechtigd om uw telefoonverbinding af te sluiten. Vooralsnog zien wij daarvan af, omdat u dan uw telefoonnummer verliest en € 47,55 aan eenmalige aansluitkosten moet betalen als u weer van uw vastnetabonnement gebruik wilt maken.
Indien u echter geen gehoor geeft aan dit betalingsverzoek, zijn wij helaas genoodzaakt om uw uitgaande telefoonverkeer te blokkeren, zodat het bedrag van uw niet betaalde telefoonkosten niet verder oploopt. Wij zouden het zeer betreuren als wij tot blokkeren over moeten gaan, aangezien wij niets liever willen dan dat u als tevreden klant van onze diensten gebruik maakt en de laagst mogelijke telefoonrekening per maand heeft.
Heeft u vragen over de factuur of over onze incasso, dan willen wij deze graag beantwoorden en eventuele misverstanden oplossen. Hiervoor kunt u bellen op XXX-XXXXXXX.
Betaling van de factuur dient echter binnen zeven werkdagen plaats te vinden om blokkade van uw uitgaande telefoonverkeer te voorkomen. Wacht er niet mee en zorg vandaag nog voor betaling.


Zo hebben jullie een idee hoe PT te werk gaat.

Gesloten