LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Cor.S.
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2013 10:14

Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Cor.S. »

Mijn opa is pas gebeld door Pretium Telecom. Ze zeiden niet duidelijk hun naam en mijn opa had het idee met KPN te spreken. Ze hadden het over een goedkoper abonnement. Mijn opa (nog steeds in de veronderstelling met KPN te spreken) heeft gevraagd informatie op te sturen. Later kwam er een brief met inschrijfformulier van Pretium Telecom. Mijn opa is tevreden over KPN en wil niet overstappen, dus heeft de brief (zonder hem goed te lezen) weggegooid. Pas later bleek dat het telefoontje van Pretium Telecom was en dat in de brief stond, dat mijn opa is overgestapt naar dat bedrijf! Hij weet zelf nergens van en heeft hier geen toestemming voor gegeven. Hij heeft alleen gezegd dat er informatie (naar hij dacht van KPN) mocht worden opgestuurd. Hoe kom je onder zo'n fout abonnement uit??

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door puma73 »

gebruik de zoekfunctie van het forum en u vindt diverse topics over pretium.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

Weer iemand die eringetuind is door Pretium.
Ik weet de leeftijd van je opa niet, maar als ie ouder is dan 72 dan is de snelste manier om gebruik te maken van de zogenaamde " Coulanceregeling ".

Coulance Regeling Ouderen
Pretium Telecom heeft de Coulance Regeling Ouderen in het leven geroepen ter bescherming van kwetsbare mensen van 72 jaar en ouder, die mogelijk niet de gevolgen van hun keuze voor een abonnement met Pretium Telecom kunnen overzien.

Kwetsbare ouderen, al dan niet met hulp van familieleden of bekenden, die alsnog niet gebruik willen maken van het Pretium Telecom abonnement, kunnen tot drie maanden na het aangaan van de overeenkomst een beroep doen op de Coulance Regeling. Als, na het oordeel van Pretium Telecom, een terecht verzoek gedaan wordt door, dan wel ten behoeve van, een kwetsbare oudere, dan wordt de overeenkomst tussentijds beëindigd zonder extra kosten.
Pretium Telecom zorgt voor terugzetting naar de oude telecomaanbieder. Uitsluitend de kosten voor gebruik van de vaste telefoon tot aan deze terugzetting worden in rekening gebracht.

Op de Coulance Regeling Ouderen zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing.


Dit is weliswaar de snelste manier om er vanaf te komen, maar voelt toch niet lekker, want :
1) je wordt bestempeld als "kwetsbare oudere" . (Terwijl je er gewoon ingeluist bent door Pretium).
2) je bent nog steeds overgeleverd aan de grillen van Pretium Beeindiging vind alleen plaats als dat naar het oordeel van Pretium een terecht verzoek is. (Je bent dus nog steeds overgeleverd aan de grillen van Pretium).
3)Pretium heeft zich vast heel goed ingedekt in de Algemene voorwaarden.
4)Pretium beschouwt de coulanceregeling als een gunst.


Is je opa jonger dan 72, of wil hij om principiele redenen geen gebruik maken van de "coulance" regeling, volg dan de stappen uit de "Telefoongids". http://herrdoktoroetker.angelfire.com/

Marinus1946
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 jul 2013 10:16

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Marinus1946 »

Mijn moeder, 95 jaar, is gebeld door Pretium en een abonnement aangesmeerd, ze is erg doof en begint te dementeren, toch is er een contract met haar afgesloten, zelf weet ze er niets meer van. Ik heb Pretium gebeld, maar de opzegging, waar ze heel moeilijk over deden, moest schriftelijk, terwijl zij telefonisch contracten afsluiten. Ik heb ze een opzeggingsbrief gestuurd, maar geen reactie!
Ik las op het forum dat er vaker deze truc bij oudere mensen uithalen, een schande! Wie doet hier wat aan!!

Pretium Webcare
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jun 2013 17:55

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Pretium Webcare »

Beste Marinus 1946,

Wat vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over het abonnement van uw moeder. Wij willen u graag helpen om dit op te lossen.

Ik wil u vragen om ons een privé bericht te versturen met hierin uw telefoonnummer en het telefoonnummer en/of klantnummer van uw moeder.

Wij ontvangen graag uw gegevens, zodat wij verder kunnen kijken wat wij voor u kunnen betekenen en nemen dan direct contact met u op.

Vriendelijke groeten,

Marian
Pretium Webcare

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

Marinus1946 schreef:Ik las op het forum dat er vaker deze truc bij oudere mensen uithalen, een schande! Wie doet hier wat aan!!
Helaas is Pretium berucht om hun aggressieve verkoopterreur en hun totale onwil om problemen op te lossen van mensen die het niet eens zijn met hun overeenkomst bij Pretium.

Het enige wat helpt is dat een (telefonisch afgesloten) contract pas bindend is, als er door de consument een handtekening wordt gezet onder een contract. Dat zou heel wat discussies vermijden. Nu is het blijkbaar zo dat een (gedeeltelijk) opgenomen bandopname met een aantal keer "ja"erin beschouwd wordt als een contract.

M. Martens had de primeur om`zowaar geholpen te zijn "Pretium Webcare" , en blijkbaar ben jij de 2e persoon die hulp aangeboden krijgt. Als dit geen hoax is, is het een cultuuromslag bij Pretium. Probeer eerst via die weg tot een oplossing te komen via Pretium webcare.
Mocht dat geen bevredigend resultaat opleveren, laat het hier dan even weten. Dan heb ik , of iemand anders op het forum, nog wel wat tips voor je om van Pretium af te komen.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door devious »

maar sta er niet van te kijken als Pretium Webcare een nepcare blijkt te zijn. Een service die namelijk alleen op dit forum wordt geleverd mag best met argusogen worden bekeken.
Bovendien blijf ik bij mijn stelling dat Pretium Nepcare en M.Martens dezelfde zijn.

Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

Pretium Webcare is geverifieerd door TROS Radar als een dienst van Pretium.

TROS Radar.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Langste Adem heeft alle goede tips al gegeven. Ik heb daar niets aan toe te voegen, behalve dan om inderdaad contact op te nemen met Pretium Webcare en te zien hoe het uitpakt. Uiteraard horen ik en de vrienden en vriendinnen (zoals Dr Oetker schrijft) op dit forum graag wat er uit komt.

Groetjes,
MementoMori

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

@m martens

Ik ben erg benieuwd naar de bedoeling van "de Pretiumgids" die je aan het maken bent.

Als het een soort boekwerkje is die uitlegt hoe je van een ongewild Pretium abonnement afkomt, dan bestaat die al : namelijk de "telefoongids".
Of is het een soort van promotiefolder voor Pretium c.q. Pretium Webcare ?

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door devious »

M.Martens schreef:
langste adem schreef:@m martens

Ik ben erg benieuwd naar de bedoeling van "de Pretiumgids" die je aan het maken bent.

Als het een soort boekwerkje is die uitlegt hoe je van een ongewild Pretium abonnement afkomt, dan bestaat die al : namelijk de "telefoongids".
Of is het een soort van promotiefolder voor Pretium c.q. Pretium Webcare ?
Nee. Dat zeker niet. Het is meer uitleg hoe het bedrijf werk en hoe het achter de schermen gaat.
Onder anderen een unieke kijk bij de administratie van de bedrijven...
correctie: Het is een C&P van de Telefoongids

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik denk dat "de telefoongids" (http://herrdoktoroetker.angelfire.com/) al heel goed de gang van zaken weergeeft bij Pretium, en voldoende oplossingen geeft . Heel veel mensen , waaronder ikzelf, hebben hier heel veel aan gehad. Dankzij onze grote vriend HerrDokterOetker die daar heel wat tijd in gestoken heeft.

Ik kan me voorstellen dat de info uit "de Telefoongids" hier en daar misschien niet meer actueel is, en dat het mensen af kan schrikken vanwege het vele leeswerk. Als je inderdaad stukken gecopieerd hebt uit de Telefoongids, dat is het wel zo netjes om de bron te vermelden.

Ik vind het een nobel streven dat je de Pretiumgids maakt, en ik ben benieuwd naar wat je kunt toevoegen aan de "telefoongids". Ik denk dat jouw positieve ervaringen met Pretium Webcare weliswaar veelbelovend lijken te zijn, maar aangezien jij de enige bent die geholpen is, is het denk ik nog te vroeg is om dit als oplossing te vermelden. Just my 2 cents...

antoniushof
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2013 10:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door antoniushof »

Mijn oude moeder (87) is hardhorend en praktisch blind. Haar overkomt hetzelfde.
Ook zij dacht iemand van KPN aan de telefoon te hebben. Ze is tevreden met KPN en ze is niet op zoek naar een andere provider. Toch krijgt ze wat later de mededeling van Pretium, dat haar abonnement omgezet wordt. Ze wil dit niet en ik vraag de klantenservice of de gespreksband met haar toezegging opgestuurd kan worden.
Dit moet schriftelijk aangevraagd worden en de brief hiertoe wordt aangetekend verzonden.
Op diezelfde dag, 18 juli, ook dit abonnement weer opgezegd.
Geen reactie van Pretium.
Vandaag heb ik gebeld naar Pretium en ik mocht de geluidsband horen. In razendsnel tempo wordt ze aan een vragenvuur onderworpen. "Of ze die en die is, of ze dat telefoonnummer heeft etc. etc.`` Al die vragen kon ze bevestigend beantwoorden. De eindvraag `of ze gebruik wilde maken van Pretiumpakket werd zo mogelijk nog sneller gesteld en ogenblikkelijk met ook `klopt dit, beantwoord; Hierop heeft ze toen ook maar ja geantwoord.
Het is te gek voor woorden dat Pretium zo een contract kan aansmeren aan oude mensen.
Er hoeft niets gelezen of getekend te worden, maar wanneer ze er van af willen dan is dit alles behalve eenvoudig. SCHANDALIG VERKOOPPRAKTIJKEN DIE BLIJKBAAR NOG LEGAAL ZIJN OOK !

clgorter
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2013 20:58

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door clgorter »

Ook mijn moeder (79) is begin juni slachtoffer geworden van de Pretium praktijken. Mijn moeder geeft aan duidelijk gezegd de hebben dat ze dit niet wil; en desondanks gaan ze gewoon door! Schandalig dat ze zich betrouwbaar, voordelig en gemakkelijk noemen! het kost mij weer tijd om dit recht te breien => en wie vergoedt die kosten???
Bovendien staat ze in het bel me niet register; dubbel schandalig!

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Ha, ha,

De Telefoongids heette vroeger ook de Pretiumgids en daarvoor nog "Der Pretiumführer" :mrgreen: [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] Ik vond de Pretiumführer [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] ook mooier met dat verhaal op het voorblad over de Wiedergutmachung en het verenigde Europa dan de Telefoongids met die zwarte rouwrand. [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] Oetker zelf pruttelt nog af en toe wat na op het Kassa forum over rechtszaken.

De situatie is tegenwoordig wel zo dat Pretium niet zo veel beter meer hoeft te worden om te passen tussen de andere telecomproviders. Die hele sector is eigenlijk rampzalig, maar dat weten we ook al.

Groetjes,
MementoMori

Marinus1946
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 jul 2013 10:16

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Marinus1946 »

Ik wacht nog op een telefoontje van Pretium, ondertussen heb ik wel een brief gekregen, waar ik een geldig legitimatiebewijs van mijn moeder moet overleggen, en een machtiging getekend door haar! Ik moet hiervoor ruim 200km rijden, ik neem aan dat Pretium dit vergoed! Want het is tenslotte hun colportage geweest! Ik wacht nog af of ik nog telefonisch contact, vandaag, met ze krijg!!

Marinus1946
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 jul 2013 10:16

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Marinus1946 »

antoniushof schreef:Mijn oude moeder (87) is hardhorend en praktisch blind. Haar overkomt hetzelfde.
Ook zij dacht iemand van KPN aan de telefoon te hebben. Ze is tevreden met KPN en ze is niet op zoek naar een andere provider. Toch krijgt ze wat later de mededeling van Pretium, dat haar abonnement omgezet wordt. Ze wil dit niet en ik vraag de klantenservice of de gespreksband met haar toezegging opgestuurd kan worden.
Dit moet schriftelijk aangevraagd worden en de brief hiertoe wordt aangetekend verzonden.
Op diezelfde dag, 18 juli, ook dit abonnement weer opgezegd.
Geen reactie van Pretium.
Vandaag heb ik gebeld naar Pretium en ik mocht de geluidsband horen. In razendsnel tempo wordt ze aan een vragenvuur onderworpen. "Of ze die en die is, of ze dat telefoonnummer heeft etc. etc.`` Al die vragen kon ze bevestigend beantwoorden. De eindvraag `of ze gebruik wilde maken van Pretiumpakket werd zo mogelijk nog sneller gesteld en ogenblikkelijk met ook `klopt dit, beantwoord; Hierop heeft ze toen ook maar ja geantwoord.
Het is te gek voor woorden dat Pretium zo een contract kan aansmeren aan oude mensen.
Er hoeft niets gelezen of getekend te worden, maar wanneer ze er van af willen dan is dit alles behalve eenvoudig. SCHANDALIG VERKOOPPRAKTIJKEN DIE BLIJKBAAR NOG LEGAAL ZIJN OOK !
Er moeten door de regering strenge eisen gesteld worden aan dit soort colportage!
Na b.v. tel.geprek een brief welke dan ondertekend teruggestuurd kan worden. Het beste is dit geheel te verbieden!!

Marinus1946
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 jul 2013 10:16

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Marinus1946 »

Wel, vandaag contact gehad met pretiumwebcare en de zaak is opgelost, geen moeilijke dingen, zoals legitimatie en machtigingen etc. Over 3 weken is mijn moeder weer bij de KPN.
Blijft natuurlijk jammer dat zoiets gebeurd is en nog steeds blijft gebeuren bij oudere mensen.
Hier moet toch een waterdichte wet voor komen om dit tegen te gaan.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als er telefonisch contact is geweest, mail dan de inhoud vh gesprek even door.

Een waterdichte wet kan niet, liegen en bedriegen zit in de menselijke natuur, bij de 1 (Pretium) meer dan bij de ander.

'k Snap KPN ook niet, n.a.v. de opzegging door Pretium kunnen zij (KPN) toch contact opnemen met de klant en navragen of 1 en ander klopt? Evt. vragen of hierover contact opgenomen mag worden met een zoon/dochter. Zo houdt KPN klanten.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door devious »

Jolijn schreef:Als er telefonisch contact is geweest, mail dan de inhoud vh gesprek even door.

Een waterdichte wet kan niet, liegen en bedriegen zit in de menselijke natuur, bij de 1 (Pretium) meer dan bij de ander.

'k Snap KPN ook niet, n.a.v. de opzegging door Pretium kunnen zij (KPN) toch contact opnemen met de klant en navragen of 1 en ander klopt? Evt. vragen of hierover contact opgenomen mag worden met een zoon/dochter. Zo houdt KPN klanten.
Dat mag niet, dat is wettelijk zo geregeld vanwege de Overstapservice, waar Pretium fijn NIET aan meedoet. Je blijft je verbazen hier i NL

Gesloten