LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom, Tele2: Eerste Hulp voor Gedupeerden

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Pretium gedupeerde 1001
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 dec 2008 13:02

Re: Pretium Telecom, Tele2: Eerste Hulp voor Gedupeerden

Ongelezen bericht door Pretium gedupeerde 1001 »

Beste mensen,

Hetzelfde is mijn moeder overkomen. Om een lang verhaal kort te maken: telefonieabonnement, gebeld voor Privileges, erin gestonken, na een jaar geld afgeschreven, terug laten storten, rekening laten blokkeren. Voor de rest zie onderstaande brief die we naar Pretium gaan sturen:

"In september 2008 heeft u mij telefonisch benaderd betreffende de betaling voor een abonnement dat ik volgens u zou hebben op “Pretium Privileges”. Dit abonnement zou ik op 6 juni 2007 tijdens een telefonisch gesprek met u hebben afgesloten. Met mijn brief van 30 september 2008 heb ik de voice-log van het telefoongesprek op 6 juni 2007 bij u opgevraagd. Tijdens ons telefoongesprek van 24 december 2008 heeft u de voice-log aan mij laten horen.

In de voice-log heb ik kunnen horen dat ik een aantal vragen betreffende mijn persoonsgegevens (naam en adres) en bankgegevens heb beantwoord. Vervolgens werd door u gemeld dat er een lidmaatschap bij Pretium “in orde zou worden gemaakt”. “Een jaar lang gratis, zonder iets te betalen”.

In het bewuste telefoongesprek op 6 juni 2007 is mij nimmer verteld dat het abonnement na een jaar stilzwijgend verlengd zou worden en dat ik voor het zogenaamde lidmaatschap zou moeten betalen. Ook ben ik niet gewezen op de voor het lidmaatschap geldende algemene voorwaarden. Aangezien ik niet ben gewezen op de algemene voorwaarden en mij ook geen redelijke mogelijkheid is geboden om daarvan kennis te nemen, wijs ik u erop dat de algemene voorwaarden vernietigbaar zijn (art. 6:233 sub b BW). Ook de blijkbaar aangegane overeenkomst met Pretium BV is daarom niet rechtsgeldig en moet vernietigd worden.

Ik ga er van uit u met dit schrijven voldoende te hebben geïnformeerd en dat er geen aanvullende juridische haarkloverij op volgt. In dat geval zal ik alle betreffende stukken doorsturen naar mijn rechtsbijstandverzekering. Voor de volledigheid wijs ik u er op dat ik een klacht heb ingediend bij Consuwijzer en dat ik bankrekeningnummers van Pretium heb laten blokkeren bij de SNS-bank.

Graag ontvang ik van u een schriftelijke bevestiging van het vernietigen van de algemene voorwaarden voor deze situatie en het vernietigen van de overeenkomst die ik zou hebben met Pretium BV. In het telefoongesprek van september 2008 heeft u gemeld dat mijn “privilegenummer” ........... zou zijn"


En nu maar afwachten wat er gaat gebeuren. Hoor graag wat jullie ervan denken....of misschien kunnen anderen hun voordeel er mee doen. Ik ben in ieder geval van mening dat een organisatie die zijn tijd besteed aan het laten afhoren van eerder gemaakte opnamen om mensen te dwingen tot betaling van een abonnement waar ze niet op zitten te wachten grote oplichters zijn, ongeacht al het geneuzel over juridische aspecten en algemene voorwaarden. Ik zou dan ook graag zien dat gewoon NIEMAND betaald voor zijn zogenaamde Privilege-lidmaatschap. Dan houden ze het nooit vol. Het toepassen van geweld zie ik als laatste doch wellicht noodzakelijk optie :evil:
:wink:

Bovenstaande heeft trouwens concreet betrekking op Privileges. Ook een onderdeel van Pretium (hoewel ze beweren dat het losstaat van de telefonie). Omdat we totaal geen vertrouwen meer hebben in Pretium of welke aan hun gebonden organisatie dan ook, hebben we ook het telefonieabonnement opgezegd en weer overgestapt naar KPN (maar afwachten of dat allemaal goed gaat).

Als er meer mensen met hun telefonie weer overstappen van Pretium naar KPN (of naar wie dan ook), houdt er dan rekening mee dat je ZELF een opzegbrief naar Pretium moet sturen (opzegtermijn van 30 dagen), ondanks het feit dat KPN "alles voor je regelt". Anders rekent Pretium doodleuk weer een kwartaal abonnementskosten ondanks dat je allang via KPN belt!!!!!

Gesloten