LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen Phonehouse en T-mobile abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
adamoerman
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2010 12:54

Problemen Phonehouse en T-mobile abonnement

Ongelezen bericht door adamoerman »

Op 15-11 ben ik naar de The Phonehouse 77 in Nootdorp gegaan om mijn Hi prepaid om te laten zetten naar een abonnement. Door gebrekkige/slechte voorlichting door de verkoper bleek bij thuiskomst dat de prepaid was omgezet naar een abonnement van T-mobile. Dit was absoluut niet wat ik wilde omdat ik bij Hi wil blijven. Dit meteen (binnen 12 uur) bij de Phonehouse gemeld. Er werd gezegd dat dit geen probleem was omdat je e.e.a. nog binnen 48 uur kan ontbinden.

Phonehouse heeft beloofd de ontbinding van het abonnement te zullen verzorgen. Toen ik melding kreeg dat T-Mobile toch de omzetting ging doorzetten ben ik tot twee keer toe naar de winkel gegaan om een verklaring. Het antwoord was dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat dit 'standaardbrieven' zijn. Uiteindelijk bleek dat de omzetting naar T-Mobile toch in gang was gezet. We hebben nu wel een abonnement, maar geen sim kaart.

Weer naar de Phonehouse gegaan. Ze zouden 'proberen' om via het hoofdkantoor de boel weer terug te zetten. Dit zou echter twee weken kunnen duren, maar konden geen garantie geven dat dit ook zou lukken. Op het eind moesten we de winkel uit omdat het sluitingstijd was (en we lastig en boos waren?)

We zijn nu een aantal weken verder en hebben diverse malen contact gehad met zowel Phonehouse als ook de klantenservice van T-mobile. Phonehouse heeft gezegd dat ze een melding naar T-mobile hebben gedaan voor ontbinding van het contract. Klantenservice T-mobile zegt dat ze niks hebben ontvangen en ook niets kunnen (willen) doen.

We hebben dus nu als 'klant' te maken met twee partijen (Phonehouse en T-mobile) die niets voor ons willen doen en alleen maar naar elkaar wijzen. We kunnen ons nummer niet meer gebruiken maar zitten blijkbaar wel vast aan een abonnement. :x

We zoeken naar methoden om dit probleem op te lossen. Wie heeft er suggesties?

GodsSon
Berichten: 203
Lid geworden op: 21 feb 2010 18:59

Re: Problemen Phonehouse en T-mobile abonnement

Ongelezen bericht door GodsSon »

Hoe kan je per ongeluk een contract bij een andere provider ondertekenen?

Heb je een annulering ondertekend de tweede keer, dat je het abonnement van T-Mobile wilde annuleren en dat ze dat voor je zouden doen?

Vreemde zaak. Ik zou ze bij de Phonehouse toch eens aan de mouw trekken dat ze het oplossen. T-Mobile heeft waarschijnlijk een ondertekend contract, die kunnen weinig anders dan alles netjes uitvoeren.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen Phonehouse en T-mobile abonnement

Ongelezen bericht door berndv »

adamoerman schreef:Dit meteen (binnen 12 uur) bij de Phonehouse gemeld. Er werd gezegd dat dit geen probleem was omdat je e.e.a. nog binnen 48 uur kan ontbinden.
dit maakt normaal niets uit. Een contract getekend in de winkel is bindend. Hier geld niet de wet koop op afstand. phonehouse bied wel aan om een toestel terug te doen, maar een contract wordt normaal niet teruggedraaid. T-mobile doet ook niets verkeerd hierin. Zoals hierboven gezegd, zij voeren gewoon uit wat er aangevraagd is.

En als ik een contract teken, dan lees ik dit ook door, en zie ik ook wel dat er t-mobile boven staat en geen hi.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Problemen Phonehouse en T-mobile abonnement

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Het is zo dat bij Vodafone en Kpn er vrij gemakkelijk binnen 48 uur geannuleerd kan worden.
Bij T-Mobile is dit anders, die zeggen eigenlijk gewoon zo, dat de klant en de verkoper tijdens het aansluiten er vaak genoeg gevraagd word door het systeem, of het klopt en of ze het daadwerkelijk willen.
En dus is het zo, koop is koop.

Maar vind het wel een grove fout van the Phonehouse dat ze je een T-Mobile abonnement aansmeren.
Maar vind het ook wel weer ongeloofwaardig om aan te nemen dat de verkoper de naam T-Mobile geen 1 keer genoemd heeft.
Om nog maar te zwijgen over het grote T-Mobile logo op het contract en de mooie felle roze kleur van de simkaart die de verkoper in zijn handen heeft gehad.

adamoerman
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2010 12:54

Re: Problemen Phonehouse en T-mobile abonnement

Ongelezen bericht door adamoerman »

Wat verder in de papieren gedoken/ Op het contract staat dat je binnen 7 dagen na ondertekening de overeenkomst kan annuleren. Nagevraagd bij T-Mobile helpdesk, dit blijkt inderdaad zo te zijn. Ja, had het contract beter moeten lezen voor ondertekening, dat is mijn fout, maar Phonehouse is er drie keer op gewezen op binnen de 7 dagen de overeenkomst te annuleren, dat hebben ze niet gedaan ....

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: Problemen Phonehouse en T-mobile abonnement

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

Beste adamoerman,

Je hebt dit bericht ook geplaatst op het forum van Kassa. Mijn collega Richard heeft daar een reactie gegeven. Mag ik je vriendelijk vragen om daarop te reageren?

Met vriendelijke groet,

Cindy
T-Mobile Webcare

Gesloten