Samsung repareren voor 500 euro binnen garantie?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
WilmavanHal
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2023 09:04

Samsung repareren voor 500 euro binnen garantie?

Ongelezen bericht door WilmavanHal »

Op 6 september hield mijn Samsung Flip 3-5G er binnen de garantietermijn plotseling mee op.
Via de website heb ik hem ter reparatie aangeboden onder de duidelijke vermelding dat hij niet meer aan wilde.

Op 7 september wordt hij keurig opgehaald door Dynafix.

Nog dezelfde dag krijg ik een reactie van Dynafix dat er fysieke schade is geconstateerd ( beschadiging aan cameralens en kras op backcover ). Kosten van reparatie : euro 523,65 !! ( want fysieke schade valt buiten de garantie).
(NB Mij waren deze mankementen nooit opgevallen en hoefden dus ook niet hersteld te worden, want ik had er geen last van)
Over het euvel waarvoor ik het toestel heb opgestuurd ( en wat dus wel binnen de garantie valt ) wordt niet gerept.

Ik word voor de keuze gesteld :

Repareren van de 2 mankementen voor 523,65 euro.
Toestel terug zonder reparatie voor 37 euro
Toestel laten vernietigen voor 0 euro

Heb nog heen en weer gemaild met Dynafix, en meende te begrijpen dat het euvel waarvoor ik hem heb opgestuurd in ieder geval zou worden verholpen.

Ik laat het toestel dus terugkomen zonder dat ik de 2 fysieke mankementen laat repareren ( maar in de veronderstelling dat hij wel weer aangaat, want dit was mij door een van de medewerkers verzekerd).

Bij terugkomst blijkt dat het toestel nog net zo dood is als ie was.

Navraag bij Samsung leert dat er inderdaad geen deelreparaties gedaan worden en dat de enige keus was geweest om dik 500 euro te betalen om mijn klacht die binnen de garantie valt te laten herstellen. Ze begrepen mijn frustratie, maar er was verder geen discussie mogelijk.

Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt ?
Ook tips hoe ik mijn toestel, zonder een bak geld uit te geven, toch weer aan de praat krijg, zijn welkom

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Samsung repareren voor 500 euro binnen garantie?

Ongelezen bericht door 16again »

Zoals ik het lees worden gebruikssporen misbruikt, om maar geen garantie te hoeven verlenen.
Vroeger was alles vochtschade....

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Samsung repareren voor 500 euro binnen garantie?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ze willen alleen alles repareren omdat ze niet willen dat u achteraf kunt zeggen dat ze verantwoordelijk zijn voor de lens en de krassen op de backcover.
Ik heb meestal een refurbished mobiel. Als er wat me is ga ik er mee naar een plaatselijke telefoondokter. Deze zijn meestal een stuk goedkoper dan die kneuzen van Dynafix en ook een stuk beter. Op internet staan diverse telefoondokters (waarschijnlijk ook in uw woonplaats) en daar kunt u meestal ook direct zien of ze uw toestel kunnen repareren.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Samsung repareren voor 500 euro binnen garantie?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Dit is net erg netjes van Samsung. Lijkt me eerlijk gezegd ook niet rechtmatig (als zij de verkoper waren) al is de verkopende partij natuurlijk waar je je claim moet indienen. Dus als je de telefoon niet bij Samsung hebt gekocht, dan moet je de garantie claimen bij de verkoper.

Het zou hetzelfde zijn dat een auto dealer na een paar maanden een motorstoring van een nieuwe auto niet onder garantie wil repareren omdat er een kras in de lak zit? Komt over als een oneerlijke handelspraktijk.

Mocht de verkopende partij garantie weigeren te verlenen dan zou ik contact opnemen met je rechtsbijstandsverzekeraar.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Samsung repareren voor 500 euro binnen garantie?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ze willen niet beticht worden schade aan het toestel tijdens de reparatie te hebben gemaakt. Daarnaast zeggen ze meestal niet te kunnen garanderen dat (in det geval) de beschadiging aan de lens en de kras op de achterkant niet de oorzaak is van het probleem. .

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Samsung repareren voor 500 euro binnen garantie?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

juliomariner schreef:
19 sep 2023 11:35
Ze willen niet beticht worden schade aan het toestel tijdens de reparatie te hebben gemaakt. Daarnaast zeggen ze meestal niet te kunnen garanderen dat (in det geval) de beschadiging aan de lens en de kras op de achterkant niet de oorzaak is van het probleem. .
Dat lijkt me sterk, die claim is zo doorzichtig dat een rechter die echt lachend van tafel veegt.

Een krasse zorgt er nimmer voor dat een telefoon niet meer opstart. Hooguit zou het een indicatie kunnen zijn voor andere schade echter in de garantie periode moet de verkoper dat aantonen. Bij voorbaat garantie uitsluiten op basis van een kras kan niet.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Samsung repareren voor 500 euro binnen garantie?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Toch zullen ze zich daar op beroepen. De meeste consumenten zullen het er dan meestal bij laten zitten.
Dit is gewoon ingecalculeerd.

Plaats reactie