LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung S6 Edge per ongeluk gratis bij T-Mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
lijze033
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2016 12:47

Samsung S6 Edge per ongeluk gratis bij T-Mobile

Ongelezen bericht door lijze033 »

Op vrijdag 30 september zat ik op de online winkelen van T-Mobile en ik zag daar dat de Samsung S6 Edge goud, als los toestel voor € 0.= kon aanschaffen. Ik gelijk dit toestel besteld op naam van mijn moeder omdat ik hier nog maar een tijdje klant ben. (Ik weet ook voor niets is onmogelijk maar het stond er wel.) Ik wachte op de betaal e-mail maar die kwam niet. Afgelopen week kreeg ik eerst een e-mail dat zij deze niet kon krijgen om betalingsreden en deze morgen kreeg ik een e-mail dat door een fout op de site de telefoon er voor een bedrag van € 0 opstond. Het was niet mijn fout en als er in een winkel iets voor een verkeerde prijs geprijsd is dan moeten ze het voor dit bedrag geven dacht ik. Ik weet ook dat ik niet de enige was die deze besteld heeft.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 okt 2016 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Samsung S6 Edge per ongeluk gratis bij T-Mobile

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Je denkt verkeerd. Verkeerd geprijsd is als iets wat normaliter 1500 euro kost, nu op de site staat voor 1000. Dan is het wel verkeerd maar de afwijking niet te groot.
Wat denk je zelf? Dat ze telefoons gratis weggeven?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Samsung S6 Edge per ongeluk gratis bij T-Mobile

Ongelezen bericht door berndv »

lijze033 schreef:ik zag daar dat de Samsung S6 Edge goud, als los toestel voor € 0.= kon aanschaffen
dus zonder abonnement, gewoon zo, geen verdere verplichtingen?
lijze033 schreef:Het was niet mijn fout en als er in een winkel iets voor een verkeerde prijs geprijsd is dan moeten ze het voor dit bedrag geven dacht ik.
als jij aannemelijk kan maken dat de prijs te rechtvaardigen is, en de verkoper het aannemelijk kan maken dat het een foutieve prijs is.

Ik raad je aan om google te gebruiken en te zoeken op het otto-arrest, is vrij bekend en daar wordt uitgebreid vergelijkbare situaties besproken.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Samsung S6 Edge per ongeluk gratis bij T-Mobile

Ongelezen bericht door Hatertje »

Zoals je zelf al aangeeft, wist je dat dit een fout was. Alsnog bestellen en vervolgens klagen dat je geen gratis telefoon krijgt.

Please...

erik.nettekoven
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2016 14:29
Contacteer:

Re: Samsung S6 Edge per ongeluk gratis bij T-Mobile

Ongelezen bericht door erik.nettekoven »

Dat is iets te makkelijk en te kort door de bocht gedacht. Kort samengevat hoeft T-Mobile niet te leveren, want het is al duidelijk dat het hier om aannemelijke foutieve prijs gaat.

Voor meer info raad ik aan dit even te lezen:
http://www.wetrecht.nl/een-rechtsgeldige-overeenkomst/

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Samsung S6 Edge per ongeluk gratis bij T-Mobile

Ongelezen bericht door Esceha »

.....en wilt u nu dat wij in optocht naar het bedrijf gaan om te protesteren..... :D :D :D :D

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Samsung S6 Edge per ongeluk gratis bij T-Mobile

Ongelezen bericht door sjohie »

lijze033 schreef:Op vrijdag 30 september zat ik op de online winkelen van T-Mobile en ik zag daar dat de Samsung S6 Edge goud, als los toestel voor € 0.= kon aanschaffen. Ik gelijk dit toestel besteld op naam van mijn moeder omdat ik hier nog maar een tijdje klant ben. (Ik weet ook voor niets is onmogelijk maar het stond er wel.) Ik wachte op de betaal e-mail maar die kwam niet. Afgelopen week kreeg ik eerst een e-mail dat zij deze niet kon krijgen om betalingsreden en deze morgen kreeg ik een e-mail dat door een fout op de site de telefoon er voor een bedrag van € 0 opstond. Het was niet mijn fout en als er in een winkel iets voor een verkeerde prijs geprijsd is dan moeten ze het voor dit bedrag geven dacht ik. Ik weet ook dat ik niet de enige was die deze besteld heeft.
Jammer maar helaas heb je dat mis. Als je als koper redelijkerwijs kan weten, of zou kunnen weten dat de prijs onrealistisch laag is, en het dus een fout betreft, hoeft een webwinkel niet te leveren. Google maar even op "Otto arrest" voor de achterliggende juridische informatie.

JokeStaal
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2016 15:57

Re: Samsung S6 Edge per ongeluk gratis bij T-Mobile

Ongelezen bericht door JokeStaal »

In de wet staat vermeld dat als een aanbieding wel erg mooi is om waar te zijn is dat je kunt weten dat er een vergissing is gemaakt en je daar geen rechten aan kunt verlenen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Samsung S6 Edge per ongeluk gratis bij T-Mobile

Ongelezen bericht door alfatrion »

berndv schreef:als jij aannemelijk kan maken dat de prijs te rechtvaardigen is, en de verkoper het aannemelijk kan maken dat het een foutieve prijs is.
De koper kan de telefoon opeisen en daarbij wijzen naar de overeenkomst als rechtsgrond. Het is dus de verkoper die moet bewijzen dat hij deze prijs niet wilden en dat dit kenbaar was voor de verkoper. Immers, het is de verkoper die een beroep op de wettelijk bepaling (3:33 en 3:35 BW) doet. Als hier alleen telefoon is gekocht dan is het geven van de advertentie voldoende. Geen rechter zal geloven dat T-Mobile de telefoon gratis wilde weggeven of dat de koper dat wist of had behoren te weten.
JokeStaal schreef:In de wet staat vermeld dat als een aanbieding wel erg mooi is om waar te zijn is dat je kunt weten dat er een vergissing is gemaakt en je daar geen rechten aan kunt verlenen.
Leuk, maar dat staat er niet.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Samsung S6 Edge per ongeluk gratis bij T-Mobile

Ongelezen bericht door olaf79 »

JokeStaal schreef:In de wet staat vermeld dat als een aanbieding wel erg mooi is om waar te zijn is dat je kunt weten dat er een vergissing is gemaakt en je daar geen rechten aan kunt verlenen.
Ben erg benieuwd naar het artikel waar dit staat.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Samsung S6 Edge per ongeluk gratis bij T-Mobile

Ongelezen bericht door olaf79 »

Overigens, ben ik het eens met de andere posters. Duidelijke fout en dus geen leveringsverplichting

Graafsebrug
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2008 20:18

Re: Samsung S6 Edge per ongeluk gratis bij T-Mobile

Ongelezen bericht door Graafsebrug »

iedereen gaat er vanuit dat de aanbieding niet mogelijk is.
niemand spreekt over de combinatie met het abonnement.
wat als de kosten van de telefoon in het maandelijkse bedrag zitten?
kan ik als consument niet beoordelen

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Samsung S6 Edge per ongeluk gratis bij T-Mobile

Ongelezen bericht door olaf79 »

Graafsebrug schreef:iedereen gaat er vanuit dat de aanbieding niet mogelijk is.
niemand spreekt over de combinatie met het abonnement.
wat als de kosten van de telefoon in het maandelijkse bedrag zitten?
kan ik als consument niet beoordelen
Jawel want tegenwoordig moet dat separaat vermeldt worden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Samsung S6 Edge per ongeluk gratis bij T-Mobile

Ongelezen bericht door berndv »

Graafsebrug schreef:iedereen gaat er vanuit dat de aanbieding niet mogelijk is.
niemand spreekt over de combinatie met het abonnement.
wat als de kosten van de telefoon in het maandelijkse bedrag zitten?
kan ik als consument niet beoordelen
er zat geen abonnement bij, het ging om de losse verkoop van een toestel

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samsung S6 Edge per ongeluk gratis bij T-Mobile

Ongelezen bericht door Moneyman »

Graafsebrug schreef:iedereen gaat er vanuit dat de aanbieding niet mogelijk is.
niemand spreekt over de combinatie met het abonnement.
wat als de kosten van de telefoon in het maandelijkse bedrag zitten?
kan ik als consument niet beoordelen
Tsja, je geeft zelf al aan dat het ging om een los toestel. Hoe duidelijk moet de fout zijn om m te zien?

Gesloten