LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schandalige reclame CONSUMENTENBOND over SKYPE

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Ongelezen bericht door hharteman »

Tja, het is net als met autotesten vroeger.
Degene die het meeste geld in het dashboardkastje doet komt het beste uit de test.

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Schandalige reclame CONSUMENTENBOND over SKYPE

Ongelezen bericht door ehltech »

de consumentenbond bestaat mede door reclame inkomsten,zo objectief zijn ze echt niet meer...

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Schandalige reclame CONSUMENTENBOND over SKYPE

Ongelezen bericht door Ron58 »

de consumentenbond bestaat mede door reclame inkomsten,zo objectief zijn ze echt niet meer...
Of dat zo is weet ik niet, maar de Consumentenbond is niet meer wat het vroeger was, ze slaan tegenwoordig vaak de plank mis.
Toen ik ook nog eens steeds vaker mijn neus begon te stoten als ik iets op internet na wilde slaan, maar dit alleen maar kon als ik extra ging betalen (Bond Online) heb ik het lidmaatschap opgezegd.
De opzegging verliep verre van vlekkeloos en dat viel me voor een consumenten-belangenorganisatie vies tegen.

ikbenik

Re: Schandalige reclame CONSUMENTENBOND over SKYPE

Ongelezen bericht door ikbenik »

Waar moet het heen als je zelfs Consumentenbond niet kan vertrouwen
Die gasten vertrouw ik al jaren al niet meer.

foonhous
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 mar 2007 20:21

Re: Schandalige reclame CONSUMENTENBOND over SKYPE

Ongelezen bericht door foonhous »

[quote]Of dat zo is weet ik niet, maar de Consumentenbond is niet meer wat het vroeger was, ze slaan tegenwoordig vaak de plank mis.
Toen ik ook nog eens steeds vaker mijn neus begon te stoten als ik iets op internet na wilde slaan, maar dit alleen maar kon als ik extra ging betalen (Bond Online) heb ik het lidmaatschap opgezegd.
De opzegging verliep verre van vlekkeloos en dat viel me voor een consumenten-belangenorganisatie vies tegen.






Klopt, helemaal mijn gedachte toen ik mijn probleem wilde aanmelden,
ok het kost niet veel ,maar wel over de rug van de mensen die al slachtoffer zijn.
Dit vind ik ook niet kunnen
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=49605

j.t.raats
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 feb 2007 09:19

Re: Schandalige reclame CONSUMENTENBOND over SKYPE

Ongelezen bericht door j.t.raats »

De consumentenbond is een Commercieel bedrijf in het geheel niet
vrij van afspraken met wie dan ook. Als zij ergens zaken kunnen dan is
de eerste vraag, WAT SCHUIFT HET ?.
Al aardig wat spullen gekocht die zij de hemel in prijste maar het was rommel en waardeloos. Kun je ook al niet meer van op aan.

ikbenik

Re: Schandalige reclame CONSUMENTENBOND over SKYPE

Ongelezen bericht door ikbenik »

Al aardig wat spullen gekocht die zij de hemel in prijste maar het was rommel en waardeloos. Kun je ook al niet meer van op aan.
Het probleem van die gasten is dat zij het uiterlijk van een product zwaarder laten wegen dan wat er onder de motorkap zit. :evil:

Dus als een printer er heel mooi uitziet en heel slecht print, krijgt die printer toch als best getest van de consumentenbond mee.

De diverse computerbladen geven wat dat betreft hele nauwkeurige testen weer.

Wat echt vaak opvalt is dat bij de diverse testen een product als slechtst uit de bus komt, bij de consumentenbond als best getest uit de bus komt.

Daarbij lijkt het ook wel als iets het goedkoopst is bij de consumentenbond als best getest, terwijl vaak dan de net iets duurdere types of modellen net iets beter zijn.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Schandalige reclame CONSUMENTENBOND over SKYPE

Ongelezen bericht door Ron58 »

Wat echt vaak opvalt is dat bij de diverse testen een product als slechtst uit de bus komt, bij de consumentenbond als best getest uit de bus komt.
Behalve dat zijn de testresultaten ook wisselend,
toen ik een digitale camera zocht was ik nog lid en vond een aantal tests (in die periode testten ze elke paar maanden camera's) er op nageslagen.
De camera die ik uiteindelijk kocht was in de eerste test de allerbeste, in de tweede een middenmoter met het stempel "redelijk", dat kan natuurlijk, er komen steeds nieuwere en betere modellen uit.
Maar in de derde test was hij weer de beste, deze verschillen bleken bij nadere bestudering ook voor andere camera's te gelden.

De tests waren dus gewoon onbruikbaar als leidraad voor aanschaf, want welke test is de juiste??

Wat me verder nog meer opvalt is dat er vaak apparaten aangeraden staan als "beste koop" terwijl er in diverse fora juist die apparaten afgeraden worden vanwege de vele storingen en korte levensduur.
Zo wordt je "beste koop" in werkelijkheid "beste miskoop"

Voor mij is de Consumentenbond een achterhaald instituut.

ikbenik

Re: Schandalige reclame CONSUMENTENBOND over SKYPE

Ongelezen bericht door ikbenik »

En als sommige consumenten hun zin niet krijgen, gaan de dreigen met de juristen van de Consumentenbond.

De doen maar lekker, daar word ik echt niet warm of koud van.

Als mensen hun zin niet krijgen en ze roepen dat ze dan de juristen van de Consumentenbond inschakelen, dat valt onder chantage.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Schandalige reclame CONSUMENTENBOND over SKYPE

Ongelezen bericht door D1RK »

Als Skype de voorwaarden als starttarief aanpast, en zij alles klaar hebben voor plaatsing, krijg je de Voipbuster foutjes...

De best getest is lastig verkrijgbaar door verhoogde verkoop en volle prijzen, en de 2e keuze is dan vaak voordeliger gemaakt, dus de op 1 na beste is vaak door deze koopoorlog beter, door de plotseling andere prijs/kwaliteit verhouding.

Ook de levensduur word vaak vergeten, en gebruiksgemak, soms lezen ervaren testers de instruktie niet zo goed, en een eenvoudige consument komt dan in problemen!

Wat zij belangrijk vinden vind ik soms onzin, en wat moet ik met bijvoorbeeld een notebook met goede grafische kaart als ik geen spelletjes wil spelen, maar wel geheugen nodig heb voor zware programma's..

Dus als ik 1 Gb. koop vraag ik of het 1x 1024 of 2x 512 is... want bij de laatse kan ik niets bijprikken!

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Schandalige reclame CONSUMENTENBOND over SKYPE

Ongelezen bericht door Ron58 »

Als mensen hun zin niet krijgen en ze roepen dat ze dan de juristen van de Consumentenbond inschakelen, dat valt onder chantage
Er is natuurlijk een verschil tussen je zin niet krijgen of je recht niet krijgen.

ikbenik

Re: Schandalige reclame CONSUMENTENBOND over SKYPE

Ongelezen bericht door ikbenik »

Er is natuurlijk een verschil tussen je zin niet krijgen of je recht niet krijgen.
Klopt, maar ik heb het over die mensen die gaan dreigen als ze hun zin niet krijgen.

Ik heb het zelf meegemaakt, dus ik weet helaas wat het is.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat mensen een jurist in de armen namen omdat ze hun recht niet kregen.

Gesloten