LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] service belcompany is waardeloos

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
geilander
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2006 17:42

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door geilander »

:x
Wat je vaak hoort kika, is dat hersens en computers in zekere zin overeenkomstig functioneren.
De Jasjar zou een minicomputer moeten zijn. Hij heeft in ieder geval ook een hele uitgebreide agenda. Met die agenda KAN ik van alles programmeren. Bij de dingen die je invoerd kun je alarmbelletjes laten gaan.
Zoals ik al verteld heb heb ik geheugenproblemen korte en lange termijn vooruit en achteruit.

Met al deze wetenschap zou je toch dingen moeten kunnen concluderen. Dat kan ik zelfs nog, met mijn zware hersenletsel.
Mocht je dit niet kunnen, waar ik toch ernstig rekening mee houd, dan zal ik dat wel voor je doen. Jij kunt namelijk wel wat wijsheid gebruiken en ik ben vandaag in een goede stemming;

Om afspraken uit het verleden na te gaan, kan ik een goed functionerende jasjar checken.
Om afspraken in de toekomst niet te vergeten, kan ik alarmen af laten gaan. Soms een half uur van te voren, soms een uur van te voren.

Daarnaast beschikt een goede Jasjar over nog veel meer mogelijkheden die mijn hersenletselrestanten op zouden kunnen vangen. Maar ik ga een onbekende als jij natuurlijk niet al mijn zwaktes toevertrouwen. Het behoort in ieder geval geen simpel telefoontje te zijn.
Mocht je echt willen weten hoe en wat, dan had je al lang op de juiste sites gekeken om je kennis te verbreden. Mocht je dit wel gedaan hebben, dan zijn onze IQ's van een dermate verschillende schoonheid dat wij niet met elkaar kunnen communiceren via deze weg.
Ik weiger dan ook nog vaker op jouw vragen zonder vraagteken te antwoorden.
Vaarwel.

Ehltech,
:x
Huishoudelijke artikelen (incl. electronica), drogisterijen, garages, kledingzaak, bouwmarkt.Ik heb al contact gehad met jasjar Dubay. Deze adviseren mij om mijn toestel op te sturen naar hun kantoor in Engeland.
Ik weiger dit echter omdat ik niet weet wie de transportkosten en transportverzekering gaat betalen en ik dus zelf voor nóg meer kosten ga opdraaien. Ik zoek overigens nog verder momenteel.
Ik deel jouw mening niet dat een gemis aan rechtshulp beter is.
Ik betaal hier een vast bedrag per jaar voor, dus of in nu 1 of 10 geschillen heb per jaar, dat maakt niet uit. Ik vind het een fijne gedachte dat er advocaten tot mijn beschikking staan wanneer ik een geschil heb. Ik vind het ook heel interessant om erachter te komen hoe de wet gehanteerd wordt. Vandaar dat ik ook vaak naar Radar kijk.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door Kika29 »

Maar ik ga een onbekende als jij natuurlijk niet al mijn zwaktes toevertrouwen.
Ik geloof dat je redelijk op weg bent.Mij hoef je inderdaad niks uit te leggen. Simpel weg omdat het me niet intresseert. Ik geloof dat je nu ook behoorlijk af gaat wijken van je post.

Met al je uitleg vandien ik blijf vinden dat je met redelijkheid een stuk verder kom dan met een hoop bravoure.Er komt nu een heel verhaal bij kijken wat ik nog steeds niet relevant vind. Had je een nokia 3310 gehad met problemen had je hoogstwaarschijnlijk op dezelfde manier gehandeld.En dat vind ik jammer.

Maar goed ik wens je veel sterkte met "Ali" en de Belco.Ik ga er geen woorden meer aan vuil maken zeker niet tegen iemand die zich direct aangevallen voelt als het niet in zijn straatje past.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

@Kika29

Ik geef je groot gelijk, elk woord is verspild aan dit soort arrogante types die menen altijd het gelijk aan hun kant te hebben. Regels of voorschriften gelden voor hen niet, wat zij willen gebeurt.

Voor dit soort mensen kan en zal ik geen enkel respect opbrengen. De wereld draait niet alleen om jou, hou rekening met de rest van de wereld.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door Kika29 »

Idd Dilbert ik ook....

geilander
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2006 17:42

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door geilander »

Aan iedereen BEHALVE kika29, Dilbert29, ehltech en ???


Ik wil graag opbouwende kritiek.

Mocht jij iemand zijn die het één en ander gelezen heeft en niet ook nog eens wil gaan samenspannen met kika29 enz. dan is dit bedoeld voor jou. Alle andere mensen negeer ik.
Mocht je nog een ander advies hebben, vraag dan eerst even of ik het al heb uitgevoerd alvorens er vanuit te gaan dat ik dat idee nog niet heb uitgevoerd. Bespaart ons veel gemail.

Ik heb de uitgangspositie dat ik kwaliteit voor mijn geld wil hebben. Hoe duurder het product, hoe meer kwaliteit ik wens.
Wanneer mijn aangekochte product na drie reparaties nog steeds defect blijkt te zijn, binnen de garantietermijn, dan eis ik een nieuw toestel. Dit recht is wettelijk vastgelegd in het Burgerlijk Wetboek. Dan mag ik er dus vanuit gaan dat de meerderheid van de mensen in dit land hiermee instemt, en dat dit rechtvaardig is.
Aangezien censuur, indoctrinatie en negatieve samenscholing verboden zijn in dit land (en vele andere) hoop ik dat jij mij niet ook gaat vertellen wat ik wel/niet mag/moet zeggen. Zulke uitspraken gaan mij namelijk het ene oor in en het andere uit.

Hartelijk bedankt voor het lezen van alle woorden op dit forumonderwerpje. Als je zo ver gekomen bent dan vind je mijn probleem in ieder geval interessant.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door ?? »

Heb je geen medicijntjes gehad van je psychiater? Gebruik ze eens, je drijft nl extreem door.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door pvd »

Wat een agressie in dit forum :(

Waarom kan het allemaal niet wat vriendelijker :?:

Kika29 heeft overigens groot gelijk dat er met redelijkheid een stuk verder komt dan met bravoure, maar helaas is mijn mening dat er weinig redelijkheid in dit topic zit.

Zowel de topicstarter die een beetje denigrerend doet over Ali, waarmee de topicstarter negatieve reacties uitlokt bij de telecomondernemers (kika29, Dilbert29, ehltech en ??? ), waarna de topicstarter nog agresiever wordt.

Echt met vriendelijkheid en een lach :D bereik je veeeeel meer :!:

pvd

p.s. Heb je al een vervangende Jasjar?

geilander
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2006 17:42

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door geilander »

Beste PVD,

DankUwel voor deze wijze reactie.
Zoals u het topic samenvat, dat is wel heel duidelijk.
Ik zie nu in dat ik te naïef van start ben gegaan, en dat ik mij in eerste instantie heb laten meesleuren in een gekissebis en weet ik veel wat.

Ik heb, nog, geen nieuwe jasjar.
Ik zou liever mijn geld terug hebben maar dat wordt al uitgesloten.
Ik zit nu te wachten op een nieuwe. Ze hadden er hier nog wel eentje in een ander filiaal in dezelfde stad, maar die is al gebruikt geweest. Ik moet nu dus wachten tot er een nieuwe besteld is en binnengekomen is.
Zoals men mij heeft verteld hebben ze hem vorige week besteld en zou hij gisteren binnen moeten zijn gekomen. Daar zouden ze me gisteren over bellen. Dit is niet gebeurd, dus ik ga zo zelf bellen.
Ik heb dus nog geen nieuwe.

wilco2005
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 jan 2005 16:31

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door wilco2005 »

Helaas staat ?? bij mij al langer bekend als een irritant figuur. Blijkbaar vindt hij het nodig mensen de grond in te stampen zonder in te gaan op de inhoud van de postings. Zo noemde hij mij een wanbetaler met denkbeeldige vrienden, omdat ik een geschil had met Orange breedband.
Het is jammer, maar dit soort figuren verpesten dit forum met hun negatieve houding en betweterij.
Ik ben erg benieuwd naar de werkelijke personen achter deze namen, en vraag me steeds harder af wie hier nu echt denkbeeldige vrienden heeft??

Om terug te komen op je topic; ik vindt dat je gelijk hebt.
Als je een product koopt met garantie, dien je fatsoenlijk geholpen te worden binnen de garantie periode. (Uiteraard ook daarna).
Zou mij dit overkomen dan had ik net zo gereageerd, eerst 3x laten repareren om vervolgens een nieuw toestel te vragen. Je mag verwachten dat een toestel een bepaalde levensduur heeft. het vertrouwen in de levensduur van het mobieltje is terecht afgenomen, omdat 'ie imers al drie maal gerepareerd is in zeer korte tijd.

Het zit 'm waarschijnlijk in de manier waarop je de dingen brengt. Ikzelf blijf correct en netjes, hiermee bereik je het meest.

Groet Wilco

geilander
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2006 17:42

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door geilander »

Beste Wilco,

Hoe meer woorden je mij, en anderen, toevertrouwd, hoe meer de rust in mij terug keert m.b.t. dit forum.
Het defect wat aan mijn telefoon ontstond na drie maanden is bij alle drie de reparaties niet weggenomen, en er traden ook nog andere defecten op.
Redelijke mensen mogen dan toch een nieuwe verwachten na drie reparaties.
Dat de verkopers waar wij mee te maken hebben op dit forum zich alleen maar in het standpunt van hun werkgevers en collega's kunnen
verplaatsen zal misschien met hun leeftijd te maken hebben. Wanneer je ouder of volwassener wordt kunnen de meeste mensen zich wel losmaken van de denkbeelden van een werkgever. Dan ga je misschien ook eens rekening houden met de wettelijke rechten van consumenten, ook als verkoper.
Als ik er aan denk zal ik mijn vorderingen in deze nog melden op dit forum.

Sonja

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door Kika29 »

Nog maar een keer. Geilander ook al zou ik een klant heel graag willen helpen en zijn toestel om willen ruilen. Dit mag gewoon niet...Ik begrijp ook wel dat je van de verkopende partij verwacht dat deze het toestel direct omruilt. Alleen zit het hele traject niet zo simpel in elkaar als aangenomen wordt.

Denk je dat ik het niet vervelend vind en me dood schaam als een toestel terugkomt van het repaircenter en er blijkt niks aan gedaan te zijn???? Natuurlijk wel. Ik ben diegene die het de klant vertellen moet. De klant wordt boos op mij op de hele procedures en gaat dreigen met van allerlei dingen.Dan verlies je bij mij alle begrip. Ik kan begrip opbrengen voor de situatie en zal er alles aan doen om iets op te lossen.Al moet ik 60 keer naar het repaircenter bellen.Echter zodra een klant mij niet de gelegenheid wil geven een oplossing te zoeken en stel op sprong een nieuw toestel wil zonder te luisteren naar mijn kant van het verhaal dan ben ik heel snel klaar.

Als verkoper in een winkel kan je gewoon bepaalde beslissingen niet nemen en de klant alleen maar doorverwijzen met zijn klacht naar de klantenservices en de fabrikant,om daar ook zijn beklag te doen.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door ?? »

Dat geldt trouwens ook voor situaties hier op het forum. Veel mensen denken een grote bek op te kunnen zetten - helemaal als je met reacties komt die ze niet aanstaan (bijvoorbeeld omdat je ze niet direct gelijk geeft) en staan dan nog raar te kijken als ze dergelijke reacties per kerende post terug krijgen. Ja, gek he.

Ik denk trouwens dat Geilander de post van Kika niet helemaal gaat begrijpen. Ofschoon je na drie keer opsturen absoluut een nieuw toestel hoort te krijgen (ben persoonlijk van mening dat drie keer recht al scheepsrecht zou moeten zijn, maar soit) kost het wel een paar dagen tijd voor een winkel om dat te regelen. Die paar dagen zul je altijd nog even moeten wachten. Vervelend, maar het is niet anders.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

bij de telecomondernemers (kika29, Dilbert29, ehltech en ??? ), waarna de topicstarter nog agresiever wordt.
Ik ben geen telecomondernemer, dus ik reageer alleen van uit mijn eigen mening.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door sprokkel »

Vreemd dat niemand het hier heeft over het consumenten recht, en wat er in het boekje geschreven staat.
De winkelier is namelijk altijd de eerst verantwoordelijke en niet de fabrikant.

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door ehltech »

ja sprokkel maar als deze winkelier je klachten niet oplost...wat dan ...

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door sprokkel »

ehltech,
Ja sprokkel maar als deze winkelier je klachten niet oplost...wat dan ...
Dan vertel je hem dat er nog zoiets als consumentenrecht bestaat, en dat ook hij zich aan die wet moet houden, is hij dan nog niet bereid om je te helpen kaart je dit aan bij de consumentenbond, of zoals hier bij een consumenten (Radar of Kassa) programma.
Vertel dit de winkelier ook maar eens, zien hoe hij dan reageerd, niet geprobeerd is altijd mis geschoten.
Want de gang naar de rechter is vaak niet te betalen hier moet,( vind ik ) trouwens de wet maar eens op aangepast worden.

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door RobbieP »

wat is eigenlijk de mening van de heer van Aerle in deze kwestie?

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door Dragoon »

OMG please don't :shock:

ikbenik

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door ikbenik »

De winkelier is namelijk altijd de eerst verantwoordelijke en niet de fabrikant.

De winkelier stuurt het toestel terug naar de fabrikant om het toestel te laten repareren.
Dus de winkelier schuift de verantwoordelijkheden niet af maar geeft een opdracht aan een derde partij om de reparatie uit te voeren.

Daarnaast krijg ik een bloedhekel aan die mensen die maar steeds roepen dat de winkelier de fabrikant niet mag inschakelen!

Niemand kan mij dat verbieden!
Daarnaast is het ook zo dat de fabrikant dat ding produceerd en de degene die iets produceerd en steken laat vallen moet ook voor de schade opdraaien.
Daarnaast is het zo dat veel winkeliers de verantwoordelijkheden niet afschuiven op de fabrikant, maar de hulp inroepen van de fabrikant.

Als ik mobiele telefoons zou verkopen, en er is iets niet goed met het toestel, dan stuur ik die ook op.
De redenen?
Ik kan het toestel zelf niet repareren. En de fabrikant wel.

Daarnaast is het zo dat de klanten niets te zeggen hebben hòe ik dingen repareer, als het maar gerepareerd wordt!
De klanten dienen niet met de procedures te bemoeien.

Als ik een mobiele telefoon opstuur, dan is dan onder mijn verantwoordelijkheid. Ik geef alleen de fabrikant de opdracht om dat voor mij te doen.
Dus de consument mag niet zeggen dat ik dat niet mag doen.

Met andere woorden:
De klant krijgt gewoon zijn mobiele telefoon gerepareerd terug en wie die reparatie uitvoert is voor de consument niet van belang.

ikbenik

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb de uitgangspositie dat ik kwaliteit voor mijn geld wil hebben. Hoe duurder het product, hoe meer kwaliteit ik wens.
Wanneer mijn aangekochte product na drie reparaties nog steeds defect blijkt te zijn, binnen de garantietermijn, dan eis ik een nieuw toestel.
Als de defecten te wijten waren aan fabricagefouten dan heb je gelijk.
Als de defecten te wijten waren aan iets anders dan fabricagefouten dan heb je geen recht op gratis reparatie of vervanging.
Daarbij komt ook nog dat een hogere kwaliteit niet automatisch betekend gratis reparatie.

Nogmaals:
De technische en economische levensduur hebben totaal niets te maken met garantie.

Gesloten