LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simpel: begin er niet aan!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
pjlmbaas
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2009 09:06

Simpel: begin er niet aan!

Ongelezen bericht door pjlmbaas »

Sinds het afsluiten van een abonnement bij "Simpel" heb ik in een jaar tijd totaal voor een tijdsduur van 4 maanden niet kunnen bellen. Begin 2010 werd er per minuut afgerekend voor het bellen met de "klantenservice", dit heeft me totaal €15,- gekost. Na enige weken en veel moeite kon ik dan weer bellen. Aan restitutie doet "Simpel" niet, ook niet aan excuses of verontschuldigingen.
Gedurende de laatste periode dat ik plotseling niet meer kon bellen en sms-en (via de site inschakelen werkt niet!) heb ik "Simpel" via een aangetekende brief ingebreke gesteld: er wordt immers niet geleverd door "Simpel"? Ik wil simpelweg het contract beëindigen en nooit meer iets te maken hebben met "Simpel". Ik heb betaald tot einde contract en wil mijn telefoonnummer overzetten naar een andere provider.
Het antwoord van "Simpel"? Mijn opzegging was ontvangen en ging in einde contract; de brief is verder nooit behandeld of gelezen. Mijn telefoonnummer kan ik niet gebruiken voor een andere provider en ik kan nog steeds niet bellen of sms-en.
Wie heeft advies hoe verder te handelen? Bij de klantenservice van "Simpel" werken mensen, die opdracht hebben alles af te houden. Ik wil alleen maar kunnen bellen en sms-en, maar dat is teveel gevraagd. Mijn laatste - zoveelste - melding wordt doodleuk beantwoord met een e-mail dat mijn klacht in 5 á 10 dagen beantwoord wordt.
Bij "Simpel" werken simpele zielen die abonnementen verkopen aan stommelingen zoals ik. Wees niet dom als ik en mijd "Simpel"

deska
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2011 11:38

Re: Simpel: begin er niet aan!

Ongelezen bericht door deska »

Ik heb net eentje aangevraagd in januari en heb nog steeds mijn sim kaart niet ontvangen. Ik wacht nu al bijna andere halve maand. Voor mij kunnen ze mijn geld terugboeken en ik ben er klaar mee.

dyjanna
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 mar 2011 07:21

Re: Simpel: begin er niet aan!

Ongelezen bericht door dyjanna »

ik ben nu vanaf jan. met ze bezig, sim kaart heb ik, maar een totaal ander abonnement dan ik had afgesproken, 200 belminuten, en ik ben geen beller maar sms-er..... maar dat was dan z.g niet hun fout, had ik maar op mijn eigen simpel account moeten kijken, jaja handige donders van simpel, want die 200 belminuten kom in niet meer vanaf.... dus dacht ik, nou vooruit, dan neem ik een sms bundel erbij... kost me weer geld, en ik heb die bundel nu nog steeds niet!!!! dus sms ik voor 25 cent per sms-je, want zodra je moet betalen zijn ze heel snel, maar dingen omzetten ho-maar, ik dacht ff lekker goedkoop uit te zijn met 5 euro per maand, niet dus... ik ben vanaf januari, nu al meer dan 60 kwijt!!!!! aan allemaal onzin..
Vandaag probeerde ik ze te bellen, is niet gelukt, met mijn mobiel "wordt dit gesprek niet toegestaan...."huh????? en via mijn vaste telefoon heb ik zo lang gewacht tot ik mijn kind van school moest halen...
flauw en wantrouwend gedoe, dus ik be-aam," Simpel", begin er simpelweg niet aan, bij de kpn was ik duurder uit, hoewel achteraf niet... maar oh wat heb ik een spijt dat ik daar ben weggegaan!!!!

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Simpel: begin er niet aan!

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

pjlmbaas schreef:Begin 2010 werd er per minuut afgerekend voor het bellen met de "klantenservice", dit heeft me totaal €15,- gekost. Na enige weken en veel moeite kon ik dan weer bellen. Aan restitutie doet "Simpel" niet, ook niet aan excuses of verontschuldigingen.
Dat heb ik dus vaker gehoord en toen heb ik gevraagd of diegenen misschien mobiel gebeld hebben naar de klantenservice van Simpel.
Een van hen had precies het aantal minuten er bij gezet en dat kon je terug rekenen naar 0,25 ct per minuut (0900 buiten de bundel) plus 35 ct voor Simpel.
Niemand heeft hierop geantwoord.

Bij mobiel bellen naar een betaald nummer hoor je altijd het bedrag genoemd worden wat dat nummer kost "exclusief de eventuele kosten van uw eigen provider" dus misschien is het niet Simpel die je kosten per minuut in rekening brengt, maar je eigen provider.
Zelf heb ik ze een aantal keer langdurig via de vaste lijn gebeld, en dat kostte me gewoon 35ct per gesprek.

richbroek
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2011 20:56

Re: Simpel: begin er niet aan!

Ongelezen bericht door richbroek »

Beste mensen

Ik als 15 jarige jongen heb ook problemen met simpel...
Allereerst neppen ze je erg met het (duidelijk in de reclame!) het 1ste half jaar gratis
en bij mij ging er dus gewoon geld van mijn rekening.
Ik erachter aangegaan.
sturen ze me exact deze tekst "Het halve jaar gratis abonnement gaat pas in na de tweejarige contractsduur"
Ik vind dit dus echt nergens op slaan.

En ik kom nooit over mijn 100 minuten en sms's en er gaat nog extra geld vanaf
En ja ik kreeg ook pas na 100 keer telefoneren(elke keer weer dat geld per minuut aarghh) ze een keer aan de lijn want toen ik bij simpel mijn simkaart bestelde duurde het ook 2 maanden voordat hij binnen was.

eekhoorntje
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2011 08:54

Re: Simpel: begin er niet aan!

Ongelezen bericht door eekhoorntje »

ik kan wel een boek schrijven over mijn slechte ervaringen bij simpel.
alleen maar ellende, ik kan niet wachten tot mijn abbonnement afloopt!!!

Simpelconsumenten
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 dec 2008 17:39

Re: Simpel: begin er niet aan!

Ongelezen bericht door Simpelconsumenten »

Beste forumbezoeker,

Graag sta ik je namens Simpel te woord voor eventuele vragen of klachten. Soms kan het gebeuren dat een product niet optimaal werkt. Dat los ik graag snel en persoonlijk voor je op, zodat je zorgeloos van je mobiel gebruik kunt maken.

Mail me een duidelijke omschrijving van je klacht, vraag of suggestie, dan ga ik direct voor je aan de slag. Met je naam, klant- en telefoonnummer kan ik je het snelste helpen.

Met vriendelijke groeten,

Michiel Overvecht
[email protected]

dyjanna
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 mar 2011 07:21

Re: Simpel: begin er niet aan!

Ongelezen bericht door dyjanna »

Fantastisch Michiel, want ik kom echt niet door de klantenservice heen... ik ga nu beginnen....

Simpelconsumenten
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 dec 2008 17:39

Re: Simpel: begin er niet aan!

Ongelezen bericht door Simpelconsumenten »

Beste forumbezoeker,

Mocht je vragen of klachten over Simpel hebben, dan mag je mij een bericht sturen. Graag behandel ik persoonlijk je bericht, omdat elke klant anders is. Vermeld behalve een bondige omschrijving van je vraag ook je naam, telefoon- en klantnummer, dan kan ik je snel te woord staan.

Met vriendelijke groeten,

Anna van Dijck
[email protected]

dyjanna
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 mar 2011 07:21

Re: Simpel: begin er niet aan!

Ongelezen bericht door dyjanna »

wil ik hierbij ook zeggen, dat michel mij zeer correct heeft geholpen, en hoewel ik niet van mijn 7,50 beltegoed afkom, ik verder keurig ben geholpen en mijn problemen zo veel mogelijk zijn opgelost, toch wel heel netjes, bedankt!!!

quinn83
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2011 09:56

Re: Simpel: begin er niet aan!

Ongelezen bericht door quinn83 »

Mijn bericht aan Simpel!

Geachte heer,

Uw e-mail adres heb ik van de Tros radar website en ik zou u graag over het volgende willen informeren;

Sinds 05-05 j.l. heb ik een contract bij jullie. Op 25-05 ontving ik het bericht dat ik 50 EURO moest overmaken, om blokkade van uitgaande gesprekken tegen te gaan.

Dit bedrag is de daarop volgende dag (26-05) direct door mij overgemaakt. Wat blijkt, tot mijn verbazing, is mijn simkaart al geblokkeerd. Niet alleen kan ik niet meer uitgaand bellen/sms-en, ook kan er door mij geen sms ontvangen worden?!

Ten eerste wil ik melden dat ik hier nooit door jullie van op de hoogte ben gesteld. Ik quoteer uit jullie e-mail; ''Om betalingsproblemen te voorkomen is je simkaart voor uitgaande gesprekken geblokkeerd''. En deze van jullie website: ‘‘’ Doe je dat niet, zal Simpel de telefoon blokkeren voor uitgaand verkeer bij het bereiken van €50 gebruikskosten.’’

Nergens wordt vermeld dat ik behalve niet meer uitgaand kan bellen, ook geen sms meer kan versturen en nog belangrijker kan ontvangen! U begrijpt dat ik hier absoluut niet over te spreken ben! Ik wil gewoon bereikbaar zijn per sms. Van jullie klantenservice medewerker begreep ik dat het hier om een normale procedure gaat?! Dit omdat er door jullie geen onderscheid gemaakt zou kunnen worden tussen een betaalde sms dienst en een sms afkomstig van een normaal mob.nummer. Nogmaals, er wordt nergens vermeld dat ook binnenkomende sms’jes worden geblokkeerd. Er staat dat er alleen geblokkeerd wordt voor UITGAAND VERKEER!

Ten tweede zou ik jullie willen informeren over het feit dat jullie de gebruiker niet de kans geven, het door jullie gevraagde bedrag over te maken. Het bedrag is door mij de daarop volgende dag direct overgemaakt. Nu begreep ik van dezelfde persoon bij de klantenservice dat het 3 tot 4 WERKDAGEN kan duren alvorens dit verwerkt is mijn telefoon aansluiting hersteld wordt. Is het niet handiger in jullie e-mail en op de website te vermelden dat het totaal geen zin heeft om het bedrag zo spoedig mogelijk over te maken daar de telefoon toch wel wordt geblokkeerd!!!

Graag zo spoedig mogelijk herstellen, zodat ik sms’jes wel kan ontvangen. Het zou ook fijn zijn als mijn overboeking direct wordt verwerkt. Deze moeten jullie inmiddels al ontvangen hebben.

M.v.g.

wally76
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 okt 2010 01:58

Re: Simpel: begin er niet aan!

Ongelezen bericht door wally76 »

hallo allemaal,

ook ik heb nu al het een en ander aan problemen gehad met Simpel, de afgelopen 2 maanden ging het goed en ook het comtact met michiel was goed. Helaas is het volgende probleem aangebroken, ik heb sinds eergisteren mijn belplafond bereikt waardoor ik netjes afgesloten ben voor uitgaande gesprekken.

ik betaal voor 400 belminuten en 100 smsjes, nu heb ik nog maar 76 smsjes vestuurd en doordat ik mijn belplafond bereikt heb kan ik nu ook niet meer smsen! dit betekend dus dat ik even gauw 24 smsjes door de neus geboord word. in mijn ogen pure diefstal.

ook heb ik een aantal dagen terug gemaild naar michiel hierover maar tot op heden nog geen reactie.

Ook ik begin vreselijk simpel te worden van Simpel.

rojo1971
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2011 17:18

Re: Simpel: begin er niet aan!

Ongelezen bericht door rojo1971 »

ook ik heb problemen met mijn abb. bij simpel het zelfe verhaal eigenlijk van 26 feb tot 4 april afgesloten geweest en nu kreeg ik zaterdag nacht voor pinksteren om half 1 s'nachts dat ik 50 euro moest overmaken, maar door pinksteren was er op maandag geen betalingsverkeer mogelijk en dinsdags mijn telefoon afgesloten tot op heden doet hij het nog steeds niet ondanks het door faxen van betalings bewijzen van al mijn facturen. Ik bel bijna dagelijks met de klantenservice en aldaar krijg ik te horen dat het word opgelost maar het tegendeel is waar. ik heb mijn abb. vanaf december maar mijn telefoon heeft het in totaal al meer dan 2 maanden niet gedaan. Ik ben eigen ondernemer dus afhankelijk van mijn telefoon. Vandaag deze website bezocht en het e-mail adres van anna gevonden en mijn probleem voor gelegd de betalings bewijzen doorgemaild en ............................. mijn telefoon doet het nog niet!!!!!!.
het is heel eenvoudig klant te worden maar kom maar wwer een voortijdig van ze af want daar heb je recht op als ze niet leveren waar je voor betaald. Uiteidelijk rechtsbijstand ingeschakeld.

rojo1971
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2011 17:18

Re: Simpel: begin er niet aan!

Ongelezen bericht door rojo1971 »

Vandaag nog maar eens een mail gestuurd naar Anna van simpel want ik kreeg gisteren toch snel reactie op mijn mails. ( het probleem is daarintegen niet opgelost ), echter vandaag kreeg ik geen reactie meer. Maar goed ik heb hier op het forum ook een e-mail adres gevonden van michiel van simpel maar ook daar geen respons van gekregen. Ik blijf mij verwonderen hoe het mogelijk is dat ze alle twee op dit forum op enorm veel berichten reageren met de text dat ze je problemen gaan oplossen maar helaas ondanks dat je afschriften van de bank mailt waar op staat dan je nota bene meer betaald heb dan nodig was me telefoon doet het gewoon niet....................... :evil:

rojo1971
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2011 17:18

Re: Simpel: begin er niet aan!

Ongelezen bericht door rojo1971 »

gisteren en vandaag weer gemailt naar simpel mail terug gekregen dat weer alles naar de financiele afdeling word gestuurd en word opgelost maar natuurlijk doet mijn telefoon het nog steeds niet wat een simpelzooitje daar zeg............

mcnunen
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2011 15:36

Re: Simpel: begin er niet aan!

Ongelezen bericht door mcnunen »

Net SIMPEL weer opgehangen, dit keer slechts 18 minuten in de wacht gehangen, het "goedkope" internet wat mij is aangesmeerd door de verkoopafdeling kost namelijk geen 10,- zoals beloofd, maar met iets hoger data verbruik maar liefst; 44(!) euro,ook werd ik na 3(!) dagen mijn simkaart gebruikt te hebben afgesloten wegens hoge kosten. (Ja nogal logisch als je dus 34 euro extra betalen moet om online te zijn) je zult het niet geloven, maar ik kreeg van de medewerkster deze tip; Geef t nummer misschien maar beter aan je kind en sluit zelf een abonnement af bij een andere provider...

Ayla

Re: Simpel: begin er niet aan!

Ongelezen bericht door Ayla »

ik ben me aan het orienteren om een goedkoop abbonement te nemen voor mijn mobiel
ik heb altijd een prepaidkaart gehad maar als je er niet aan denkt die af en toe eens te gebruiken ben je het beltegoed kwijt .
mijn oog viel op simpel 2.50euro permaand en 100 belminuten,niet dat ik die nodig hebt want mijn mobiel is alleen maar voor noodgevallen dus leek me het ideaal.
nu lees ik op het forum niet zoveel goeds van simpel
dus is mijn vraag wat is een goed alternatief voor mij gezien mijn belgedrag
hoop op wat goede tips
vriendelijke groeten Ayla

Simpelconsumenten
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 dec 2008 17:39

Re: Simpel: begin er niet aan!

Ongelezen bericht door Simpelconsumenten »

Beste forumbezoeker,

Mocht je vragen of klachten hebben over Simpel kan je mij een bericht sturen op onderstaand emailadres.
Vermeld bij je vraag altijd je klant- en telefoonnummer,
dan ben ik je graag zo spoedig mogelijk verder van dienst.

Met vriendelijke groeten,

Anna van Dijck
[email protected]

erickiel
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2004 11:54

Re: Simpel: begin er niet aan!

Ongelezen bericht door erickiel »

Ik ben dus ook afgesloten voor uitgaande gesprekken terwijl ik bewijs heb dat er netjes betaald is.
E-mail gestuurd standaard mail terug gehad dat het doorgestuurd is deze kreeg ik trouwens terwijl ik met de klantenservice van simpel aan de telefoon zat (??) heb inmiddels bewijs gestuurd aan Anna van Simpel ze heeft in meerdere forums haar mail achtergelaten.
Wat me ook stoorde is toen ik info vroeg voor ik een abonement afsloot over gebruik Blackberry dat dit ondersteund word, nou mooi niet kan niet pingen geen internet niets, maakt iedereen wel eens een fout de ellende is fout word zo slecht hersteld

erickiel
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2004 11:54

Re: Simpel: begin er niet aan!

Ongelezen bericht door erickiel »

We zijn inmiddels een maand verder en een rekening verder deze zijn betaald en verwerkt nu staat er volgens hun site nog een rekening open van de maand juni terwijl ik deze netjes betaald heb. (bewijs gemaild naar Anna)
kreeg ik net dit antwoord
Beste meneer Kiel,

Dank voor uw bericht.
Ik heb de situatie nogmaals met spoed nagekeken, en volgens ons systeem is de ene factuur gestorneerd.
De andere factuur is volgens het betaalbewijs nog niet zo lang geleden betaald, en ik ga er daarom vanuit dat deze ook spoedig op uw persoonlijke pagina als betaald zichtbaar is. Technisch kan het enige tijd duren voordat de verwerking van een betaling ook op MijnSimpel.nl zichtbaar is.
Mocht u nog vragen hebben hoor ik het graag.

Met vriendelijke groeten,

Anna van Dijck
Simpel
Die factuur die als laatste betaald is is verwerkt maar volgens hun systeem dus gestorneerd op mijn afschriften kan ik dit niet terug vinden dus alles is betaald
heeft het bijna drie werkdagen geduurd voor ik antwoord had op mijn mail, dus net direct weer gebeld met simpel (werd eerst opgenomen men BEN.. dus weet je direct dat er meerdere providers gebruik maken van een callcenter) deze alles weer nakijken en vertelde dat er een ticket aangemaakt is om het uit te zoeken en dat dit 5 werkdagen kan duren maar ondertussen kan ik wel betalen voor mijn abbonement kan niet bellen geen sms ontvangen, vind dat dit heel erg klant onvriendelijk opgelost word de reden dat ik afgesloten was is dat ik een hoog belgebruik heb gehad en niet op tijd het voorschot heb overgemaakt rekeningen worden wel netjes betaald

Gesloten