LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] simyo is geen prepaid!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
laszlof
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 sep 2008 17:34

simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door laszlof »

Beste mensen kijk uit met Simyo!!

Eigenlijk hoort simyo niet thuis onder prepaid, waarom niet? Iedereen denkt bij prepaid als mijn beltegoed op is kan ik niet meer bellen, zo staat het ook op deze site uitgelegd. Dit is dus niet zo, je kunt een flink negatief belsaldo opbouwen en dat is juist wat je niet wilt als je prepaid neemt, je wilt als het beltegoed op is dat er niet meer gebeld kan worden, tenminste ik wil dat graag zo, om de hoge belkosten van mijn dochter in te perken. Bij simyo staat dit als volgt uitgelegd:


---------------------------------------------------------------------------------
Simyo wijst U er op dat opwaarderingen en afwaarderingen met een vertraging worden uitgevoerd.
Vanwege deze vertraging is het mogelijk dat uw Beltegoed op enig moment negatief is. Het negatieve
saldo van het Beltegoed is een schuld van U aan Simyo.
---------------------------------------------------------------------------------

en tevens staat er:

---------------------------------------------------------------------------------
1. Ten behoeve van uw betaling van de door U verschuldigde vergoedingen voor uw afname van Diensten of van Contentdiensten van derden, dient U bij Simyo een positief Beltegoed aan te houden. Betaling van de vergoedingen vindt plaatst doordat Simyo afboekt op uw Beltegoed. Indien de hoogte van uw Beltegoed ontoereikend is, is het niet mogelijk om de betreffende Dienst te gebruiken, en kan Simyo het gebruik van de Aansluiting verbreken.
---------------------------------------------------------------------------------

Dit laatste suggereert dat je dus niet meer kunt bellen wanneer je beltegoed op is, dit is dus niet waar, je kunt gewoon door blijven bellen en dus een flinke schuld opbouwen. Ik vind dit onjuiste informatie en zeer misleidend.Eigenlijk is het een verkapt soort abonnement, want daar gaan je kosten ook gewoon door als je bijv. over je belminuten heen gaat.
sommige mensen zullen hier geen problemen mee hebben omdat ze zelf de kosten in de gaten houden, maar ik weet dat een hoop ouders enorme kosten hebben doordat hun kinderen niet goed met een gsm om kunnen gaan.

dorinda
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 sep 2008 22:35

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door dorinda »

Dat heb ik dus ook gehad he, gelijk het kaartje eruit gegooid.
En wat denk je maanden later een incasso erop of ik ff 75 euro wilde betalen.
Nou ik betaal dus helemaal niks want heb geen abbo afgesloten maar kocht een prepaid kaartje van 5 euro
OPLICHTERS!!!

marjuul
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 sep 2008 02:23

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door marjuul »

Wij hebben Simyo en kunnen idd iets langer bellen,maar niet meer dan 44 cent.Ik weet dus niet wat er mis is met uw prepaid kaart van hen,maar wij kunnen niet echt in de min komen daar.Na 44 cent in de min kunnen wij gewoon niet bellen en die 44 cent word gewoon afgeschreven van je nieuwe beltegoed.Ik weet dat omdat we dat al een paar keer hebben meegemaakt.we krijgen ook altijd netjes een sms je als het beltegoed 2 euro is of minder.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door hharteman »

Gebruik al een klein jaar Simyo tot volle tevredenheid.
Ik zie het probleem van de TS niet zo.
Je weet zelf wat je aan bellen besteed, dus weet je ook wanneer je bedrag ongeveer 0 is.
Kwestie van rekenen, bovendien is ieder moment de status on-line op te vragen, dus je weet wat je hebt.
Ze adverteren met sim-only en dus niet met prepaid en je zit er ook niet aan vast voor jaren, want geld op en geen tegoed bijgekocht, is einde abbo.

Wat mij betreft is het prima dat je nog door kan bellen nadat je geen beltegoed meer hebt.
Er is niets vervelender dan dat je tijdens een gesprek ineens verbroken wordt.
Ook stuurt Simyo je een sms wanner je op het eind van je beltegoed zit.
Hoe kan je hier nu mee fout gaan.
Het betichten van oplichting slaat al helemaal nergens op.
Je verbelt toch zelf, dus is het logisch dat het ook betaald moet worden.

janky
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 dec 2003 21:54

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door janky »

Zou online dan toch maar eens bij haar belgegevens gaan kijken. Heb dit nl. ook al eerder bij de hand gehad met zoonlief.
Bleek dat hij "slachtoffer"was geworden van betaalde SMSdiensten(ringtones etc). En al heb je dan geen beltegoed meer die kosten gaan gewoon door maar daar kom je dan pas achter als je bij symio weer je saldo gaat opwaarderen of van hun een naheffing krijgt als je de SIM niet meer gebruikt.
Gebeld met Symio maar helaas die gaven aan niets te kunnen doen aan die betaalde smsdiensten.
Inmiddels is er gelukkig wel een mogelijkheid die smsdiensten uitte schakelen:http://www.smsdienstenfilter.nl/

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door hharteman »

De kosten van een SMS dienst worden ook gewoon bij Simyo in rekening gebracht.
Op het moment dat je het bericht van Simyo krijgt dat je beltegoed onder de €2,- is gezakt, had de alarmbel al moeten rinkelen.
Je kunt on-line ieder gesprek en sms zichtbaar maken, dus niet allert geweest.

Ik zie niet in dat Simyo debet is aan deze problemen.
Wakker blijven is de boodschap in de Telecomwereld.
sms diensten zijn nu eenmaal op je geld uit, en gebruiken listige trucjes om je te misleiden.

http://www.smsdienstenfilter.nl/

sjony
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2007 12:00

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door sjony »

ik heb ook prey pey en zat ook op internet en kreeg ook een bericht dat ik onder de 2 euro zat maar nu blijkt het dat ik zelfs 40 euro er onder zat voor dat ik deze bericht kreeg, dus als je de bericht krijg heb je al een schuld op gebouwd.

ik gooi de kaartje maar in de prullenbak dit is gewoon oplichterij. .

Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door Muskusrat »

oplichterij??? wanneer nemen mensen nu gewoon eens verantwoordelijkheid voor hun eigen idiote dingen... Je koopt een kaart van 5 euro en je gaat bellen, smsen, internet, beltonen bestellen en de hele zooi en er gaat nooit ergens een zwak lampje branden dat je btg misschien wel eens op kan zijn??? Hoop voor iedereen die dit heeft dat ze nooit een abo nemen/krijgen...

sjony
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2007 12:00

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door sjony »

Het is GEEN abonnement maar PrePay, je neemt een PrePay kaartje om juist niet negatief te staan en dat kan dus wel met symio. Als je niet negatief kunt staan hoef je het niet in de gaten te houden wat je verbruikt en met Symio kun je wel negatief komen te staan.

Sowieso raar dat je pas een sms krijgt als je al 20 euro of zelfs meer negatief staat?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door ciske »

Als je een prepaid koopt hoort het beltegoed als het op is, je telefoon te blokkeren, dus niks fout van TS , hij/zij heeft het voor dochter gehaald.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door Winterman »

sjony schreef: je neemt een PrePay kaartje om juist niet negatief te staan en dat kan dus wel met symio. Als je niet negatief kunt staan hoef je het niet in de gaten te houden wat je verbruikt en met Symio kun je wel negatief komen te staan.
Symio is daar ook duidelijk in. Ook als je beltegoed op is kan je je laatste gesprek af maken. Kosten worden dan verrekend als je je beltegoed weer opwaardeert. Als je dan op internet zit kan het een lang gesprek worden.

Valentino43
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2013 20:23

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door Valentino43 »

KIES BIJ PREPAID NIET VOOR SIMYO !!!
Sinds een jaar een prepaid Simyo in bezit en sinds deze week een nieuwe smartphone en daar de simkaart in gedaan. Vervolgens middels wifi van thuis whatsapp geprobeerd te downloaden wat niet lukte, bleek uiteindelijk dat dit kwam doordat hij niet via wifi maar traag internet via Simyo pakte. Vervolgens krijg ik een berichtje dat mijn beltegoed onder de 2 euro is gekomen, kijk ik vandaag op internet staat er -47,00 euro saldo!!! Wat een afzetters zeg, ik kies voor prepaid dat zodra mijn beltegoed op is dat ik er niet overheen vlieg, nu heb ik ineens een flink negatief saldo zonder waarschuwing!
Zakkenvullers, tijd voor actie vanuit Tros Radar om dit eens aan de kaart te stellen!

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Valentino43 schreef:KIES BIJ PREPAID NIET VOOR SIMYO !!!
Sinds een jaar een prepaid Simyo in bezit en sinds deze week een nieuwe smartphone en daar de simkaart in gedaan. Vervolgens middels wifi van thuis whatsapp geprobeerd te downloaden wat niet lukte, bleek uiteindelijk dat dit kwam doordat hij niet via wifi maar traag internet via Simyo pakte. Vervolgens krijg ik een berichtje dat mijn beltegoed onder de 2 euro is gekomen, kijk ik vandaag op internet staat er -47,00 euro saldo!!! Wat een afzetters zeg, ik kies voor prepaid dat zodra mijn beltegoed op is dat ik er niet overheen vlieg, nu heb ik ineens een flink negatief saldo zonder waarschuwing!
Zakkenvullers, tijd voor actie vanuit Tros Radar om dit eens aan de kaart te stellen!

Gebruik Simyo al jaren en geen problemen. Staat allemaal op de site vermeld.

anand2012
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 aug 2013 23:48

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door anand2012 »

Ook wij hebben een negatief ervaring met Simyo Prepaid. Voor het afsluiten van Simyo Prepaid staat er niet duidelijk vermeld dat Simyo het laatste gesprek door laat gaan ondanks dat men door zijn tegoed heen is. Als we dit van te voren hadden geweten hadden we nooit een Prepaid van Simyo genomen. Nu we achteraf met een negatief prepaid saldo worden geconfronteerd komen we te weten hoe Prepaid van Simyo werkt. Dit is namelijk geen Prepaid maar een verkapte abonnementsvorm! Door "vanwege vertraging in het opwaarderen/afwaarderen" op te nemen in hun algemene voorwaarden, adverteerd Simyo een abonnement als een Prepaid dienst! Wij vinden dit een misleiding.

Als men in een gesprek is dan heeft men er niks aan als men achteraf een sms krijgt dat het tegoed onder de 2 euro is gedaald! Zoals de naam als zegt betaal je bij Prepaid vooraf voor een af te nemen dienst en als de saldo is verbruikt kan men geen gebruik meer van de dienst maken! Elke ander vorm is geen Prepaid naar ons mening. We zijn aan het googlen geweest en wat blijkt; Al in 2004 klagen mensen over Simyo over het mogelijkheid om toch een negatief saldo te kunnen hebben bij een Prepaid.

Wie weet of er iets tegen te doen valt. Van de klantenservice van Simyo krijg je standaard het voorstel om de helft kwijt te schelden. Klantenservice reageerd niet inhoudelijk op je vraag maar reageert met standaardzinnen verwijzend naar hun "verkapte" voorwaarde.

Graag komen we in contakt met lotgenoten die ook onwetend een negatief prepaid tegoed bij Simyo hebben opgebouwd.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

anand2012 schreef:Ook wij hebben een negatief ervaring met Simyo Prepaid. Voor het afsluiten van Simyo Prepaid staat er niet duidelijk vermeld dat Simyo het laatste gesprek door laat gaan ondanks dat men door zijn tegoed heen is. Als we dit van te voren hadden geweten hadden we nooit een Prepaid van Simyo genomen. Nu we achteraf met een negatief prepaid saldo worden geconfronteerd komen we te weten hoe Prepaid van Simyo werkt. Dit is namelijk geen Prepaid maar een verkapte abonnementsvorm! Door "vanwege vertraging in het opwaarderen/afwaarderen" op te nemen in hun algemene voorwaarden, adverteerd Simyo een abonnement als een Prepaid dienst! Wij vinden dit een misleiding.

Als men in een gesprek is dan heeft men er niks aan als men achteraf een sms krijgt dat het tegoed onder de 2 euro is gedaald! Zoals de naam als zegt betaal je bij Prepaid vooraf voor een af te nemen dienst en als de saldo is verbruikt kan men geen gebruik meer van de dienst maken! Elke ander vorm is geen Prepaid naar ons mening. We zijn aan het googlen geweest en wat blijkt; Al in 2004 klagen mensen over Simyo over het mogelijkheid om toch een negatief saldo te kunnen hebben bij een Prepaid.

Wie weet of er iets tegen te doen valt. Van de klantenservice van Simyo krijg je standaard het voorstel om de helft kwijt te schelden. Klantenservice reageerd niet inhoudelijk op je vraag maar reageert met standaardzinnen verwijzend naar hun "verkapte" voorwaarde.

Graag komen we in contakt met lotgenoten die ook onwetend een negatief prepaid tegoed bij Simyo hebben opgebouwd.

** zucht ** bij "normale" prepaid hoef je je ook niet te registreren bij o.a. simyo wel en er zijn meerdere providers waarbij je je gesprek kan afronden ondanks dat je tegoed op is.

Alles staat op de site vermeld, zij het soms inderdaad beetje verborgen. je kan wel achteraf googlen en zaken vinden maar vooraf had dit niet gekund ?

Als je gesprek ineens wordt afgebroken is het veelal ook niet goed.


Ik gebruik simyo al jaren en heb destijds goed begrepen dat niet echt prepaid was, hiervoor heb ik bewust gekozen om toch aan te vragen.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door trail46 »

Teunbosseman schreef:
** zucht ** bij "normale" prepaid hoef je je ook niet te registreren bij o.a. simyo wel en er zijn meerdere providers waarbij je je gesprek kan afronden ondanks dat je tegoed op is.

Alles staat op de site vermeld, zij het soms inderdaad beetje verborgen. je kan wel achteraf googlen en zaken vinden maar vooraf had dit niet gekund ?


Ik gebruik simyo al jaren en heb destijds goed begrepen dat niet echt prepaid was, hiervoor heb ik bewust gekozen om toch aan te vragen.
Maar dat is nu juist het punt, je geeft zelf al toe dat simyo eigenlijk niet echt ''prepaid'' is. Bij normale prepaid is registeren niet verplicht.
Lekker dan, het staat dus op hun site maar wel verborgen en vervolgens moet je voor de preciese gang van zaken gaan googlen? De wereld op zijn kop.
Jij hebt er dus bewust voor gekozen en dan is er natuurlijk ook helemaal niets mis mee. Echter, degene die denken nooit kosten achteraf te krijgen komen bedrogen uit bij simyo en dat is niet juist.

anand2012
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 aug 2013 23:48

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door anand2012 »

@Teunbosseman
Juist, bij een "NORMAAL prepaid" hoef je dit en dat niet te doen! Ik was niet op de hoogte dat er naast een "normaal" prepaid nog ander vormen van prepaid bestaan en dan kun je er niet vooraf op gaan googlen. Dat een gesprek bij een Prepaid wordt verbroken als de tegoed is verbruikt is JUIST NORMAAL omdat het een prepaid betreft en op = op! Ik vindt het een vorm van misleiding want het is eigenlijk een abonnementvorm verpakt in een prepaid jasje! Hoe kun je iets prepaid noemen als het met een "vertraging" werkt! Vertraging is juist achteraf, eerder Postpaid dan prepaid!

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

trail46 schreef:
Teunbosseman schreef:
** zucht ** bij "normale" prepaid hoef je je ook niet te registreren bij o.a. simyo wel en er zijn meerdere providers waarbij je je gesprek kan afronden ondanks dat je tegoed op is.

Alles staat op de site vermeld, zij het soms inderdaad beetje verborgen. je kan wel achteraf googlen en zaken vinden maar vooraf had dit niet gekund ?


Ik gebruik simyo al jaren en heb destijds goed begrepen dat niet echt prepaid was, hiervoor heb ik bewust gekozen om toch aan te vragen.
Maar dat is nu juist het punt, je geeft zelf al toe dat simyo eigenlijk niet echt ''prepaid'' is. Bij normale prepaid is registeren niet verplicht.
Lekker dan, het staat dus op hun site maar wel verborgen en vervolgens moet je voor de preciese gang van zaken gaan googlen? De wereld op zijn kop.
Jij hebt er dus bewust voor gekozen en dan is er natuurlijk ook helemaal niets mis mee. Echter, degene die denken nooit kosten achteraf te krijgen komen bedrogen uit bij simyo en dat is niet juist.

Ik hoef niks toe te geven want ik weet dat simyo een verkapte vorm van abonnement is en niet echt prepaid........door te LEZEN op de site.
Ik weet ook dat bij "normale" prepaid registeren niet verplicht is, je herhaalt wat ik zelf reeds schreef.

Verborgen in de zin van dat bij FAQ of Forum staat vermeld, dus niet pontifiaal voor op de site.
Neen, niet voor de preciese gang gaan googlen, je haalt mij woorden uit verband....ik schreef, TS kan wel achteraf googlen en tig vinden qua klachten maar kon niet vooraf......heel wat anders dus.

Er gaat blijkbaar totaal geen lampje branden bij diegene welke willen simyoen dat zij moeten registreren voor een prepaid.

Kan dit verbetert worden door Simyo.....geheel mee eens, maar mij viel het destijds op en ben verder gaan controleren en begreep dat Simyo een andere invulling hieraan geeft.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

anand2012 schreef:@Teunbosseman
Juist, bij een "NORMAAL prepaid" hoef je dit en dat niet te doen! Ik was niet op de hoogte dat er naast een "normaal" prepaid nog ander vormen van prepaid bestaan en dan kun je er niet vooraf op gaan googlen. Dat een gesprek bij een Prepaid wordt verbroken als de tegoed is verbruikt is JUIST NORMAAL omdat het een prepaid betreft en op = op! Ik vindt het een vorm van misleiding want het is eigenlijk een abonnementvorm verpakt in een prepaid jasje! Hoe kun je iets prepaid noemen als het met een "vertraging" werkt! Vertraging is juist achteraf, eerder Postpaid dan prepaid!

Ik was er destijds ook niet van op de hoogte maar mij viel wel op dat ik moest registreren waarnaar ik verder ben gaan controleren en de andere werkwijze begreep van Simyo.

Simyo heeft een forum waar dit tig keer voorbij komt en ik hoop alleen maar dat je geen hoge kosten hebt gekregen.
Als je dit niet verder wilt, zeg het op, neem je nummer mee naar een andere provider waar prepaid ook echt prepaid is.

Maar ik blijf er wel bij dat als ik het kon ontdekken, een ander dat ook kan.....toch ?

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

anand2012 schreef: Als men in een gesprek is dan heeft men er niks aan als men achteraf een sms krijgt dat het tegoed onder de 2 euro is gedaald! Zoals de naam als zegt betaal je bij Prepaid vooraf voor een af te nemen dienst en als de saldo is verbruikt kan men geen gebruik meer van de dienst maken! Elke ander vorm is geen Prepaid naar ons mening. We zijn aan het googlen geweest en wat blijkt; Al in 2004 klagen mensen over Simyo over het mogelijkheid om toch een negatief saldo te kunnen hebben bij een Prepaid.
Ja, en wat nog erger is is dat je hem op automatisch opwaarderen kan zetten. Dan kan je helemaal ongestoord blijven bellen. Dat zou toch niet moeten mogen! Een prepaid waar je geen omkijken naar hebt!

Bottom line is gewoon dat je met alle mogelijke vormen van mobiel bellen wel een ongelooflijke sukkel moet zijn als je je er niet eerst in verdiept wat je afsluit en pas achteraf gaat zoeken en klagen.

Gesloten