LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met Tele2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Hellas_209
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2019 18:28

Slechte ervaring met Tele2

Ongelezen bericht door Hellas_209 »

Tele2 Nederland, bedankt!

Sinds begin februari 2019 tot en met het heden heb ik niets meer dan ellende van jullie gehad.
Het begon al met de aanvraag van een nieuw toestel + abonnement, wat jammer genoeg keer op keer mis ging.
Uiteindelijk het juiste toestel binnengekregen, alleen werden de maanden daarna op alle facturaties dubbele toestelkosten + abonnementskosten gerekend.
Dit terwijl ik het vorige toestel binnen twee dagen na ontvangst verzekerd, via PostNL naar jullie heb retour gestuurd.

Over deze kwestie gebeld via de klantenservice.
Helaas werd ik al zeer onbeschoft en mondig tewoord gestaan.
Alzuchtend nam een klantenservice-medewerker de hoorn op.
Keer op keer werd er door mij heen gesproken, en ten slot tot dief en leugenaar uitgemaakt waarop werd opgehangen zonder enige toelichting.
Dit was ook niet de eerste keer dat dit was gebeurd.

Na meerdere pogingen via telefonisch zowel als via de livechat eindelijk te woord gestaan die het ging uitzoeken.
Ik heb zelf 2 uur met PostNL aan de telefoon gezetten omdat Tele2 beweerde dat het gerouterneerde pakket nooit was aangekomen.
Uiteindelijk is er vanuit jullie kant teruggebeld om te vertellen dat het pakket al mid-februari was binnengekomen en er spraken was van communicatie-problemen.

Nou zou ik van 6 maanden die ik teveel heb betaald, het toestel en abonnementskosten terugkrijgen.
Ook zouden de facturaties die herop zouden volgen worden aangepast naar de gebruikelijke kosten.

Dit is tot heden niet opgelost!

Na tientallen telefonische gesprekken werd er mij ook keer op keer beloofd dat het hele zooitje ellende wat jullie er hebben van gemaakt, opgelost zou worden, maar belofte maakt schuld.
Buiten het feit dat ik al 4 keer ben afgesloten terwijl er duidelijk in het ticket systeem stond ''SLUIT MENEER NIET AF I.V.M. HET LOPEND ONDERZOEK'' werd dit toch gedaan. De heraasluitingskosten werden gewoon berekend.

Ik kreeg ieder keer het zelfde verhaal aangesmeerd van de klantenservice.

"We zijn er mee bezig."
"Ik dien een ticket in voor een verzoek dat de facturaties worden aangepast."
"IK dien een ticket in voor de toelagens die u nog krijgt.''
"U word gebeld door een afdeling die hier over gaat. O.a. de afdeling van escalatie, finacieel.''

Etc.. etc.

Uiteraard ben ik nooit teruggebeld hierover.
De facturaties stapelde zich op.
Helaas is het blijkbaar te ingewikkeld om een facturatie waar 2 toestellen en 2 abonnementen opstaan, aan te passen naar 1. Hogere wiskunde is het niet.

De eerstvolgende medewerker die ik aan de lijn kreeg beweerde dat zijn/haar vorige collega de desbetreffende tickets NOOIT had ingediend. Wat fijn als je keer op keer een uur in de wacht staat voor niets!
Dit was dus iedere keer zo. Tickets werden zogenaamd aangemaakt en ingediend, maar dat was dus onzin!

Na de 100 beloftes die mij werden afgelegd, zijn er 0 vanuit gekomen.

Het mooie moet nog komen!

Tele2 stuurt vervolgens een incassobureau op mijn dak.

"Betaal binnen 4 werkdagen, zo niet, dan word u BKR-negatief geregistreerd.''

Leuk Tele2, net voor de feestdagen! ;)

Hierop Tele2 ALWEER gebeld i.v.m. de aangekondigde incasso.
Verrassend genoeg weer brutaal te woord gestaan dat ik het maar zelf moet gaan oplossen met het incasso bureau en een bezwaar moest indienen.
Want Tele2 kon het zelf niet ''recht-trekken''. Wat achteraf dus wel kon, maar Tele2 is allesbehalve klantgericht.

Het incassobureau gebeld, het hele verhaal uitgelegd en schriftelijk bezwaar ingediend.
Uiteindelijk iemand van de afdeling escalatie die mij vorige week dinsdag heeft gebeld en dit direct weer heeft rechtgetrokken.
Aangezien dit totaal ongeldig was.

Nogmaals werden mij dingen toebelooft dat alles rechtgetrokken zou worden. Net als de 400 teveel betaalde euro's.
De facturaties zijn nog steeds dubbel.
Ik heb het teveel betaalde bedrag nog steeds niet op mijn rekening.
Evenmin dat dedesbetreffend persoon mij zou terugbellen voor het weekend.
Uiteraard is dit ook niet gebeurd.

Als klap op de vuurpijl ben ik afgelopen vrijdag afgesloten.
Hierover contact opgenomen via de livechat maar die wouden niets doen omdat het probleem bij de afdeling escalatie ligt en ik vervolgens maar zelf moest gaan terugbellen.

Ja, dat gaat lastig als je afgesloten bent, Tele2.

Ik heb in totale waanzin meer dan 28 uur met jullie aan de telefoon gezeten! Meerendeels was daarvan in de wacht staan, want ja, alles zogenaamd navragen en andere dingen doen, terwijl alles gewoon op het schermpje staat, kan natuurlijk ook!

Nog geen enkele keer heb ik excuses van jullie gekregen.
Niet één.
Alleen maar een hoop ellende, valse beloftes en keer op keer een grote bek van de klantenservice.

Nogmaals, bedankt!

Tele2, NOOIT MEER.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte ervaring met Tele2

Ongelezen bericht door berndv »

wat een lang verhaal en wat een geduld van uw kant. Ik had al lang een ultimatum gesteld en het voorgelegd aan de geschillencommissie telecom.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Slechte ervaring met Tele2

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Daarom koop ik liever een Sim Only bij hun en het toestel in de winkel, als niet goed kun je zonder enige kosten gelijk retour geven!
Ook een andere leveren is even een nieuwe doos openen en klaar.

Koop je een los toestel in gewone winkel en de kaart van hun gaat er minder fout.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Slechte ervaring met Tele2

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Inderdaad dit moet naar de geschillencommissie.

christel.vandervis
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 dec 2018 16:19

Re: Slechte ervaring met Tele2

Ongelezen bericht door christel.vandervis »

In het verleden er wel eens aan gedacht over te stappen naar Tele2. Uw negatieve reactie is niet de eerste die ik lees. Ergo: ik zal nooit klant worden van Tele2!!!

sake1987

Re: Slechte ervaring met Tele2

Ongelezen bericht door sake1987 »

christel.vandervis schreef:
18 dec 2019 15:05
In het verleden er wel eens aan gedacht over te stappen naar Tele2. Uw negatieve reactie is niet de eerste die ik lees. Ergo: ik zal nooit klant worden van Tele2!!!
Hiervoor staat een topic over Ziggo en als je even zoekt, vind je ze ook van KPN T Mobile en alle andere providers. Dus dan maar geen Tv/ internet ?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Slechte ervaring met Tele2

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Digitenne Nederland 1/2/3 plus regionale omroep gratis. Gratis wifi in de supermarkt. En je bent een gezegend mens.

Lady1234
Berichten: 27127
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte ervaring met Tele2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De hele dag in de supermarkt gaan zitten? :mrgreen:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Slechte ervaring met Tele2

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Juist niet. Zeeën van tijd over omdat je niet meer achter je schermpje zit.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Slechte ervaring met Tele2

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En dan naar de supermarkt moeten om ideeën op te doen op internet om die tijd te spenderen?

Lady1234
Berichten: 27127
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte ervaring met Tele2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bob Schurkjens schreef:
18 dec 2019 18:05
Juist niet. Zeeën van tijd over omdat je niet meer achter je schermpje zit.
Sommigen kunnen die tijd niet echt nuttig anders besteden.

cookingmarcel1966
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2012 15:04

Re: Slechte ervaring met Tele2

Ongelezen bericht door cookingmarcel1966 »

Tele 2 wat een onzin provider is dat
heb het volgende probleem heb na velen jaren afscheid genomen van tele2 dacht doe er goed aan om even te bellen hoe en wat want ik wilde per direct er vanaf nou dat doen we nooit weer en never nooit meer tele2
heb netjes mijn facturen betaald bewijs via diversen formulieren naar tele toe gestuurd maar dit is vanaf 05-112019 tot opheden nog niet opgelost kan men mij van TrosRadar hierbij helpen AUB,
want wat ik ook doe niks helpt

Met vriendelijke groet

Marcel vanMil

Lady1234
Berichten: 27127
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte ervaring met Tele2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar wat is uw probleem? Is de opzegging niet doorgevoerd of wordt er onterecht geincasseerd?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte ervaring met Tele2

Ongelezen bericht door berndv »

cookingmarcel1966 schreef:
04 feb 2020 14:06
heb na velen jaren afscheid genomen van tele2 dacht doe er goed aan om even te bellen hoe en wat want ik wilde per direct er vanaf nou dat doen we nooit weer en never nooit meer tele2
heb netjes mijn facturen betaald bewijs via diversen formulieren naar tele toe gestuurd maar dit is vanaf 05-112019 tot opheden nog niet opgelost kan men mij van TrosRadar hierbij helpen AUB,
misschien als je uitlegt wat het probleem is, kan er misschien ook geholpen worden.

Het vreemde is dat u contact opneemt met tele2 omdat u besluit dat u er weg wilt. Waarom? Als u weg wilt, kunt u toch overstappen? Uw nieuwe provider regelt normaliter de overstap voor u, u zult hooguit nog zelf moeten opzeggen, maar daar kunt u bij de meeste providers die geen overstapservice bieden kant en klare brieven voor krijgen.

Gesloten