LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met Teleplan e-repair en Belsimpel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Luuk06
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 aug 2016 21:02

Slechte ervaring met Teleplan e-repair en Belsimpel

Ongelezen bericht door Luuk06 »

Geachte heer/mevrouw,

Hieronder een mail die ik naar Thuiswinkel Waarborg stuurde over een klacht over Belsimpel/Teleplan

___________________________________________________________________________________________________________________________________

Hierbij onderstaande brief ook op uw email adres. Ik heb namelijk al uitgebreid contact gehad met Belsimpel wat niet tot een bevredigende oplossing leidde want ik ben mijn smartphone van 198 euro gewoon kwijt. Dus (nogmaals) een overleg traject met Belsimpel lijkt me een gepasseerd station.

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb een klacht over Belsimpel:

Ordernummer 3117615794 / klant nr 2447140

Hieronder zal ik het kort verwoorden.

Mijn zoontje heeft op 17­02­2016 een Huawei P8 lite black smartphone gekocht. Na enige tijd bleek dat de accu niet goed werkte. Ik heb hierover gemaild met Belsimpel. Belsimpel verzocht mij de telefoon naar Teleplan te sturen (hun onderhoudscentrum). Dit heb ik gedaan. Omdat ik toen erg druk was heb ik de domme fout gemaakt om de telefoon gewoon (goed verpakt en duidelijk geadresseerd) in een brievenbus gedaan. Helaas heb/had ik dus geen verzendbewijs. Na enige tijd heb ik bij Belsimpel gevraagd hoe het ermee zat. Ik kreeg het antwoord dat ze dat zouden navragen bij Teleplan. Toen begon de ellende. Het antwoord van Teleplan bleek niet te komen en schijnbaar kan Belsimpel dit niet op snelle accurate manier vragen. Ik heb tientallen mails gestuurd naar belsimpel en ik werd continu aan het lijntje gehouden met het verzoek dat ik moest wachten op antwoord. Op een gegeven moment werd ik doorgezet naar de technische dienst. Ook met de technische dienst heb ik lang gemaild in afwachting van het antwoord van Teleplan. (ik moest weer wachten). In deze periode heb ik ook meermaals gebeld met Belsimpel en mijn ongenoegen kenbaar gemaakt. “U moet wachten” was steeds het antwoord. ​Uiteindelijk kreeg ik geen helder antwoord over Teleplan over of mijn smartphone nou was ontvangen of niet. Ik kreeg wel de conclusie te horen van Belsimpel. De conclusie was dat de telefoon niet was aangekomen. Ik kan dit antwoord niet controleren.​ Of dit waar is weet ik niet. Belsimpel gaf mij de schuld van dit alles want ik heb/had geen verzendbewijs (ja, toegeven, dat is mijn zwakke punt). Als oplossing voor mij kwam Belsimpel met het aanbod om 20 euro korting te geven op een nieuwe telefoon. (boos heb ik dat afgewezen)

Ik ben zeer verontwaardigd over de volgende punten:

Belsimpel kan schijnbaar geen contact leggen met hun eigen service centrum (Teleplan) waardoor ik heel lang moest wachten en aan het lijntje werd gehouden.

Uiteindelijk kreeg ik geen helder antwoord of de telefoon nou wel of niet was aangekomen Belsimpel maakte zich er makkelijk vanaf door mij de schuld te geven.

Mijn conclusie: Die telefoon is heus wel aangekomen (kan me niet voorstellen dat dat mis gaat). Ik ben heel boos dat ik zo lang moest wachten en dat er uiteindelijk geen bevredigende oplossing komt. Mijn zoontje van 12 is zijn telefoon van 198 euro gewoon kwijt !!!

Ik weet dat ik een verzendbewijs had moeten hebben. Echter...deze “service” en ellende vanwege het lange wachten en onbevredigende antwoorden vind ik niet kloppen. Ik wil dus een veel beter aanbod hebben. Eventueel mijn geld terug !! ik hoop dat u hiermee iets kunt doen. Zie bijlagen voor alle mails die zijn verzonden (2 docx bestanden)

met vriendelijke groet,
Luuk Potman

titusvh
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 sep 2007 12:01

Re: Slechte ervaring met Teleplan e-repair en Belsimpel

Ongelezen bericht door titusvh »

Ik neem aan dat de Thuiswinkel Waarborg het geheel met U eens gaat zijn op het eerste punt: "want ik ben mijn smartphone van 198 euro gewoon kwijt".

Juist brievenbuszendingen zijn gevoelig voor jatten onderweg omdat ze niet getracked worden. Ik kan me, in tegenstelling tot de conclusie die jij zelf trekt, me juist wel voorstellen dat de telefoon niet is aangekomen.

Dat je compensatie wil kan dan ook niet zijn vanwege het kwijtraken van de telefoon, die rechten lijken me verspeeld door de telefoon gewoon in de brievenbus te deponeren. Je wil eigenlijk compensatie voor het moeizame traject. Dan is 10% korting op een telefoon (als je dezelfde terug zou kopen) die Belsimpel aanbiedt volgens mij niet zo gek.

Los hiervan is het natuurlijk verschrikkelijk slecht dat het zo moeizaam gaat. Gelukkig zijn er inmiddels wel bedrijven die klantenservice weer wat serieuzer gaan nemen. Maar een compensatie moet natuurlijk wel proportioneel blijven. Al voelt ergernis soms wel als 500 euro schade, dat snap ik heel goed, zal Thuiswinkel Waarborg en eventueel een rechter er wat zakelijker naar kijken.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Slechte ervaring met Teleplan e-repair en Belsimpel

Ongelezen bericht door newmikey »

Het is uiteraard een beetje van de gekke om een bedrijf nalatigheid te verwijten op een fout die u zelf heeft gemaakt. U "kunt zich niet voorstellen" dat de telefoon niet is aangekomen en dat is ook gelijk uw enige verweer? Wat ik ook mis is de vraag of u op- of bij- de telefoon ook netjes uw eigen gegevens hebt vermeld (op een sticker bijvoorbeeld) want het zou zomaar kunnen dat er ergens bij die service afdeling een telefoon ligt waarvan niemand weet waarom die is ingestuurd of van wie hij is. Dan kunt u ze ook niet kwalijk nemen dat er van uitgaan dat de telefoon niet is aangekomen. Ik mis in dit verhaal heel duidelijk het nemen van verantwoordelijkheid voor eigen handelen en een beetje begrip voor hoe de logistiek van RMA's in zijn werk gaat.

Zoals reeds eerder opgemerkt hierboven is het aanbod van €20 dan ook gewoon heel netjes te noemen. Ze hadden ook gewoon helemaal niets kunnen doen en zouden volledig in hun recht staan.

Uw zoontje is zijn telefoon kwijt niet door Teleplan of Belsimpel maar gewoon door u.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte ervaring met Teleplan e-repair en Belsimpel

Ongelezen bericht door berndv »

Hoe het contact verloopt verdient zeker niet de schoonheidsprijs. En dat zullen ze zeker met u eens gaan zijn.

Dan het volgende punt. De bewijslast. U heeft het via de post verstuurd, dus niemand behalve u weet of dit ook echt zo is. Niet dat ik u als leugenaar wil neerzetten, absoluut niet, maar u kunt op geen enkele wijze aantonen dat u de telefoon verstuurd heeft.

Gesloten