LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SMS je met rare melding

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
relratje
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 feb 2006 14:06

SMS je met rare melding

Ongelezen bericht door relratje »

Hoi hoi,
heeft iemand al eens eerder het smsje gehad
OTA is oke
Ik krijg dit van de week zelfs twee keer op een rij!!! En ik weet dus totaal niet wat dit moet betekenen.....

Groetjes Relratje

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: SMS je met rare melding

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Zie dit als een grap. Er heeft waarschijnlijk iemand een telefoon van iemand overgekocht of gestolen, joost mag het weten, waarin uw naam stond. De grappenmaker speelt er een beetje mee. Niet aan storen.

relratje
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 feb 2006 14:06

Re: SMS je met rare melding

Ongelezen bericht door relratje »

Tja, die optie had ik niet echt aan gedacht ... kan natuurlijk ook
Ik was eigenlijk een beetje bang omdat het een nieuwe foon is met bleu tooth e.d. dat iemand op die manier mijn abbo minuten aan het wegtrekken was of zo... je hoort dat soort dingen wel eens vandaar....

Morrigan
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 nov 2005 20:15

Re: SMS je met rare melding

Ongelezen bericht door Morrigan »

Is het niet gewoon een sms-je van je eigen provider?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: SMS je met rare melding

Ongelezen bericht door agro »

Is een bevestiging van je provider dat de software van je telefoon succesvol geupdated is.

Morrigan
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 nov 2005 20:15

Re: SMS je met rare melding

Ongelezen bericht door Morrigan »

Zet bluetooth uit op momenten dat je het niet gebruikt. Dan kan niemand je telefoon benaderen! Dus alleen gebruiken op momenten dat je het nodig hebt. Bespaart nog stroom ook! Batterij gaat dan ook langer mee.

opperbom
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:13

Re: SMS je met rare melding

Ongelezen bericht door opperbom »

Is gewoon een bevestiging van je provider , dat ze de voorkeursnetwerken hebben aangepast op je simkaart. Dit gebeurt "over the air" (OTA).


Marchel.

relratje
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 feb 2006 14:06

Re: SMS je met rare melding

Ongelezen bericht door relratje »

Tja, ik lees net de reacties.. (was op vakantie vandaar late reactie).
Maar inmiddels heb ik dus al 3 van zulke sms´jes gehad... wat moet die provider dan aanpassen??? Bluetooth heb ik nooit aanstaan dus dat is het ook niet...

relratje
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 feb 2006 14:06

Re: SMS je met rare melding

Ongelezen bericht door relratje »

Tja, ik lees net de reacties.. (was op vakantie vandaar late reactie).
Maar inmiddels heb ik dus al 3 van zulke sms´jes gehad... wat moet die provider dan aanpassen??? Bluetooth heb ik nooit aanstaan dus dat is het ook niet...

blaat
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2006 19:47

Re: SMS je met rare melding

Ongelezen bericht door blaat »

waarom bel je niet gewoon naar de klantenservice? Dan kunnen ze het nakijken, dan weet je meteen wat er aan de hand is.

opperbom
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:13

Re: SMS je met rare melding

Ongelezen bericht door opperbom »

als je geen contact met je eigen provider kunt krijgen , omdat je bijvoorbeeld in het buitenland bent , schakelt de telefoon over op een andere provider waarmee je huidige provider een roamingovereenkomst heeft. Soms komen er veranderingen in deze voorkeursnetwerken , en deze wijzigingen worden automatisch gedaan "over the air" (OTA). Heeft niets met bluetooth te maken.

Kan dus geen kwaad , integendeel zelfs , en de enige manier om dit te voorkomen is je gsm uitzetten , en deze nooit meer aanzetten. :lol:

Marchel.

DaVrinzZ
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 dec 2004 12:12

Re: SMS je met rare melding

Ongelezen bericht door DaVrinzZ »

Is gewoon een bevestiging van je provider , dat ze de voorkeursnetwerken hebben aangepast op je simkaart. Dit gebeurt "over the air" (OTA).
Dit is het antwoord op je vraag, dit kunnen voorkeursnetwerken zijn, maar ook instellingen om mms te kunnen versturen of je instellingen voor je mailadres in je toestel.

Grtz, Vrinzzo

eduard1500
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2007 20:24

Re: SMS je met rare melding

Ongelezen bericht door eduard1500 »

Ook ik heb de afgelopen nacht een uur wakker gelegen na een sms van KPN met de melding OTA OK (om 04.15 uur). Angezien ik bedrijfsleider ben van een 24 uurs bedrijf ligt de telefoon altijd in de slaapkamer.
Vanmiddag klacht ingedient bij KPN. Arrogantie ten top. Op mijn vraag of zij dit voortaan overdag willen doen was het antwoord dat ze 5 miljoen klanten hebben en ze niet overal rekening mee kunnen houden. Op mijn opmerking dat we dan maar naar een andere provider moesten uitzien deelde de medewerker mee dat alle providers dit doen (is dat zo? en ook allemaal s'nachts) en anders moesten we maar nieuwe simkaarten kopen (!?!), want dan zou je daar geen last van hebben. Dus ik moet wakker gemaakt worden omdat ik een ouder simkaart heb en de KPN blijkbaar dus geen begrip heeft voor hun slapende klanten die altijd bereikbaar moeten zijn. (want natuurlijk kun je dit ook alleen tussen bv 12.00 en 22.00 doen, alleen duur het dan wat langer voor je alles gahad hebt)
Bedankt KPN !! Byzonder klantvriendelijk !

relratje
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 feb 2006 14:06

Re: SMS je met rare melding

Ongelezen bericht door relratje »

Dank jullie wel voor de reacties... ik ben in elk geval gerust gesteld dat er geen rare dingen aan de hand zijn!!!!

relratje
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 feb 2006 14:06

Re: SMS je met rare melding

Ongelezen bericht door relratje »

Dank jullie wel voor de reacties... ik ben in elk geval gerust gesteld dat er geen rare dingen aan de hand zijn!!!!

Gesloten