LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile Abonnement klopt niet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Eliian
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 sep 2012 14:17

T-Mobile Abonnement klopt niet

Ongelezen bericht door Eliian »

Hallo,

Ik heb in juni een nieuw abonnement afgesloten bij T-Mobile. Ik was al een aantal jaar klant, en na het aflopen van mijn 2 jarig i-150 abonnement, wou ik graag weer een nieuw abonnement. In eerste instantie wou ik hier geen telefoon bij, mijn iPhone beviel mij nog goed. Ik hoefde alleen een soortgelijk abonnement die in ieder geval niet hoger in kosten was. Zo vertelde de verkoper over een Smart Plus 170 abonnement voor, ik dacht, 22,50 per maand. Hierbij zitten 170 belminuten, 250mb internet, en onbeperkt sms (tot 1000 sms'jes). Maar hij had ook nog een andere optie, dat zou hetzelfde abonnement zijn, maar dan met een gratis toestel erbij (Sony Xperia S), en daarnaast koos ik voor een onbeperkt internetbundel (als mijn 250mb snel internet voorbij was, onbeperkt langzaam internet). Dit zou uitkomen op de 1e 9 maand 17.50 en daarna 35 euro. Ik was helemaal blij, want ik had ongeveer dezelfde maandkosten, en ook nog eens een nieuw toestel!

Maar nu zag ik laatst ineens een factuur van 65 euro. Blijkt dat er helemaal geen 1000 sms'jes bij zitten! Nee, elke sms die ik verstuur gaat van de 170 belminuten af. Waardoor ik flink over mijn bundel ben gekomen, omdat ik daardoor ook met mijn belminuten niet uitkwam (bij m'n vorige abbo vrijwel nooit overheen gekomen!). Ik dacht dat ze vast een fout gemaakt hadden, en dat ze de sms'jes er niet bij aangeklikt hadden o.i.d. Maar nee, toen ik terug naar de T-Mobile shop ging, zei de verkoper dat dit er nooit bij zit, en hij wist wel 100% zeker dat hij dit niet gezegd had. Alsof ik dom was dat ik het maar verkeerd begrepen had!!!

Nu heeft hij als oplossing dat mijn onbeperkt internet van 5 euro per maand eraf gehaald wordt (ik heb aan de 250mb ongeveer genoeg). En hiervoor in de plaatst komt dan een sms verdubbelaar van 2.50 per maand. Ik had geen andere keus en moest hier maar mee akkoord gaan.
De kosten voor mijn veel te hoge factuur willen ze niet vergoeden, ondanks dat ze mijn verkeerd voorgelicht hebben. En als ik niet akkoord ga met de oplossing willen ze alles weer terugzetten naar het oude abonnement. Oftewel, ik moet me nu maar stil houden en hier maar tevreden mee zijn!!!
Daarnaast vroeg ik om een vergelijkbaar abonnement, ik had 150 minuten en 100 sms + onbeperkt snel internet voor 30 euro. En nu heb ik nog maar 170 belminuten/sms'jes en 250 mb internet. Dat is bij mij toch echt wel een groot verschil. Daarnaast heb ik dit abonnement alleen maar uit luxe gekozen omdat voor dezelfde maandkosten ik dan nu een nieuwe telefoon erbij had. Anders had ik gewoon het 22.50 abonnement genomen.
De dag na het afsluiten van het contract, heeft mijn vriend hetzelfde contract ook afgesloten, en een andere verkoper zei ook dat de betreffende smsjes er wel bij zaten, hij zit dus met hetzelfde probleem (alleen belt/smst minder :P)

Kan ik dit nog op de 1 of andere manier opzeggen, of ertegen in gaan? Ik heb toch getekend voor wat mij verteld is in de T-Mobile shop!? Dan hoor ik dit toch ook te krijgen? Ik heb wel het idee dat je als klant met contract altijd in de minderheid staat, het is mijn woord tegen die van hun. Helaas is het erg moeilijk daarvan te winnen.

Heeft iemand nog tips of een oplossing o.i.d? Het liefst zie ik helemaal af van het contract. Ik ben helemaal geen tevreden klant meer bij T-Mobile. Tevens is het 'snelle' internet helemaal niet snel!!!!!

Fijne dag! En bedankt voor het lezen/helpen :).
Elian

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: T-Mobile Abonnement klopt niet

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat staat er precies in het contact?

Het mooiste is als je het gesprek (stiekem) had opgenomen, maar nu kun je nog wat als je een aantal schriftelijke verklaringen hebt van anderen die verklaren dat dit wel is toegezegd. Naast die vriend moet je minimaal nog een andere persoon vinden.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: T-Mobile Abonnement klopt niet

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Je had ook je oude abonnement door kunnen laten lopen en een losse telefoon kopen. Heb ik ook gedaan; mijn oude telefoon begon uit elkaar te vallen. In mei een los nieuw toestel gekocht (Galaxy Y voor maar € 100) en nu loopt mijn oude, heel goedkope! abonnementje gewoon door.
Nu wil ik geen internet, dat scheelt. Ik heb 220 minuten/SMS en ik kom daar per maand prima mee uit. Maar ik bedoel dus, als je je nieuwe abonnement alleen maar 'uit luxe' hebt genomen, had je het misschien niet moeten doen.
En misschien had je het moeten nalezen voor je tekende?
Desalniettemin, ik vind het vervelend voor je dat je 'verkeerd bent voorgelicht' maar ik geloof geen enkele telefoonverkoper meer op zijn mooie blauwe ogen.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: T-Mobile Abonnement klopt niet

Ongelezen bericht door henk51 »

Kan ik dit nog op de 1 of andere manier opzeggen, of ertegen in gaan? Ik heb toch getekend voor wat mij verteld is in de T-Mobile shop!? Dan hoor ik dit toch ook te krijgen? Ik heb wel het idee dat je als klant met contract altijd in de minderheid staat, het is mijn woord tegen die van hun. Helaas is het erg moeilijk daarvan te winnen.
Nee je hebt getekend wat in het contract staat .Het is daarom belangrijk na te lezen of datgene in het contract staat zoals jij het begrepen hebt.Je wordt overdonderd met informatie door de verkoper en vaak kan het abonnement net iets anders door de klant begrepen worden.
Dus voor ondertekenen vragen stellen over het abonnement zoals jij het denkt begrepen te hebben.

Produkt omschrijving Smart Plus abonnement
Internetsnelheid tot 3,6 Mbps
Bellen, sms, mms & internet uit één bundel Stel je ideale abonnement samen met de Voordeelbundels
Onbeperkt internet en messaging met de Onbeperkt Internet
Voordeelbundel
Tip: informeer eerst wat de mogelijkheden zijn neem de voorwaarden mee ga een kop koffie drinken en lees ze door.
Dan pas terug om definitief af te sluiten kost je 3 euro koffie maar bespaart je later vele honderden euro's.

gr Henk

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: T-Mobile Abonnement klopt niet

Ongelezen bericht door alfatrion »

henk51 schreef:Nee je hebt getekend wat in het contract staat.
Ik zit hier te denken aan een misleidende handelspraktijk op grond waarvan men de schade moet vergoeden.

Eliian
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 sep 2012 14:17

Re: T-Mobile Abonnement klopt niet

Ongelezen bericht door Eliian »

Toen het contract zeg maar werd getekend is mondeling dus het contract doorgenomen. Ik heb verder niks op papier zien staan. Maar had nog wel duidelijk bij de verkoper nagevraagd of hetgeen er allemaal bij zat...
Is het juridisch loket een mogelijkheid voor mij? Daar helpen ze je toch ook met zulke dingen?

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: T-Mobile Abonnement klopt niet

Ongelezen bericht door ArneLH »

alfatrion schreef:
henk51 schreef:Nee je hebt getekend wat in het contract staat.
Ik zit hier te denken aan een misleidende handelspraktijk op grond waarvan men de schade moet vergoeden.
Kennelijk opzettelijk onjuiste informatie geven aan de consument lijkt mij inderdaad een gevalletje art. 6:193a ev. BW.

Eliian
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 sep 2012 14:17

Re: T-Mobile Abonnement klopt niet

Ongelezen bericht door Eliian »

Het mooiste is als je het gesprek (stiekem) had opgenomen, maar nu kun je nog wat als je een aantal schriftelijke verklaringen hebt van anderen die verklaren dat dit wel is toegezegd. Naast die vriend moet je minimaal nog een andere persoon vinden.
Toevallig was ik de eerste dag met mijn vader, die het verhaal kan bevestigen, en de volgende dag dus met mijn vriend! Twee personen die het ook kunnen verklaren dus! :)
Je had ook je oude abonnement door kunnen laten lopen en een losse telefoon kopen.
Dat was nou juist het probleem.. Ik kon mijn oude abonnement niet meer door laten lopen, omdat ze die eruit hadden gehaald, ik moest persé een ander abonnement! :( En dat terwijl mijn oude zo goed beviel...

Ik denk dat ik maar eens een brief ga opstellen naar personen van T-Mobile die wat hoger staan dan de medewerkers in de winkel. Ik hoop dat ik daar meer mee kan bereiken!

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: T-Mobile Abonnement klopt niet

Ongelezen bericht door alfatrion »

Eliian schreef:Toevallig was ik de eerste dag met mijn vader, die het verhaal kan bevestigen, en de volgende dag dus met mijn vriend! Twee personen die het ook kunnen verklaren dus! :)
Sorry, ik dacht dat hier ging om gewoon een vriend. Deze getuigen zijn niet zo heel erg sterk, omdat ze familie van je zijn.
LET OP: Als de afzender partij is in een mogelijke procedure, geldt de afzender niet als volwaardige getuige. Zijn getuigenverklaring heeft niet de kracht van een gewone getuigenverklaring bij de rechter, omdat hij een zogenaamde partijgetuige is. Dit is op te lossen door twee andere getuigen te vragen. Maar als er naast de partijgetuige een onafhankelijke getuige is, moet dat juridisch voldoende zijn, mits de tweede getuige geen familie is van de afzender.

http://www.rechtsbehoud.nl/corresponden ... omen-brief
Het gaat hier over het bewijzen van het aankomen c.q. verzenden van een brief, maar het principe is het zelfde.

Eliian
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 sep 2012 14:17

Re: T-Mobile Abonnement klopt niet

Ongelezen bericht door Eliian »

Volgens mij is er net wat met mijn reactie mis gegaan, had hem al getypt maar pagina deed het niet.. :(

Maar ik denk dat voor mij het gewoon hierbij ophoudt. Het heeft gewoon geen zin om tegen zo'n partij in te gaan, je staat altijd in de minderheid. Wat mondeling is besproken kan je later nooit bewijzen... Ik moet maar even 2 jaar wachten, dan is m'n abbo voorbij gelukkig :)

tip voor anderen: Goed opletten en nacontroleren wat er bij je abonnement zit!! :)

armiva
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:36

Re: T-Mobile Abonnement klopt niet

Ongelezen bericht door armiva »

Ik heb in januari 2012 een abonnement met telefoon afgesloten, 225 belminuten, 75 sms en onbeperkt internet,voor 24 maanden. Nu krijg ik opeens een hele hoge rekening. Ik bellen, en ze houden maar vol dat ik de eerste 6 maanden 19,95 betaalde en nu 40 euro per maand. Ze kunnen het daar in hun administratie niet terug vinden dat het om een abonnement voor 24 maanden gaat. Terwijl ik het zwart op wit heb. Nu moet ik naar een t-mobile winkel, die hier niet in de buurt is dus ik moet eerst met de bus, om het contract te brengen.
Ik heb later weer gebeld, want ik heb hem op de mail. Nu kon ik het contract doormailen. Maar het duurt weer 10 dagen voordat je antwoord krijgt.

schaapje
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 jun 2012 17:18

Re: T-Mobile Abonnement klopt niet

Ongelezen bericht door schaapje »

armiva schreef:Ik heb in januari 2012 een abonnement met telefoon afgesloten, 225 belminuten, 75 sms en onbeperkt internet,voor 24 maanden. Nu krijg ik opeens een hele hoge rekening. Ik bellen, en ze houden maar vol dat ik de eerste 6 maanden 19,95 betaalde en nu 40 euro per maand. Ze kunnen het daar in hun administratie niet terug vinden dat het om een abonnement voor 24 maanden gaat. Terwijl ik het zwart op wit heb. Nu moet ik naar een t-mobile winkel, die hier niet in de buurt is dus ik moet eerst met de bus, om het contract te brengen.
Ik heb later weer gebeld, want ik heb hem op de mail. Nu kon ik het contract doormailen. Maar het duurt weer 10 dagen voordat je antwoord krijgt.
Open een nieuw topic en er wordt met aandacht naar je klacht gekeken. Verder zou ik in dat topic ook duidelijk kenbaar maken wat je wilt weten, of waarmee iemand je moet helpen in plaats van enkel klagen om het klagen en om je frustratie te uiten.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: T-Mobile Abonnement klopt niet

Ongelezen bericht door grun »

armiva schreef:Ik heb in januari 2012 een abonnement met telefoon afgesloten, 225 belminuten, 75 sms en onbeperkt internet,voor 24 maanden. Nu krijg ik opeens een hele hoge rekening. Ik bellen, en ze houden maar vol dat ik de eerste 6 maanden 19,95 betaalde en nu 40 euro per maand. Ze kunnen het daar in hun administratie niet terug vinden dat het om een abonnement voor 24 maanden gaat.
Dat is vrij gebruikelijk, niet alleen bij T-Mobile, om gedurende een bepaalde periode een actieprijs te hanteren, ook bij abonnementen. Op dit moment hebben ze bijvoorbeeld deze aanbiedingen:
http://gsm.t-mobile.nl/tmobile/RAPRL/Al ... s/102.html
De actieprijs in grote opvallende letters en de normale prijs iets kleiner. Heb je echt in je contract staan dat de actieprijs gedurende de volle 24 maanden geldt?

Gesloten