T-Mobile AMP groep bezorgkosten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

T-Mobile AMP groep bezorgkosten

Ongelezen bericht door gezondheid »

Had een telefoon besteld bij T-Mobile. Op de pagina van T-Mobile staat verder niets over de verzendkosten. Via de AMP groep kon ik kiezen wanneer zij langskomen. Ik moet mij identificeren. Omdat ik rond 0800 uur niet thuis ben had ik gekozen voor tien en 13 uur. Nu blijkt dat ik daarvoor 8,95 euro voor moest betalen. Volgens de AMP groep wordt dat duidelijk vermeld. Ik heb dit echter niet gezien in mijn telefoon scherm. Wanneer ik dat vooraf had moeten betalen dan was mij dat meteen opgevallen. Echter AMP groep doet de betaling dan pas wanneer ze bij je zijn en dan kun je pinnen. Hoe zit dit juridisch?

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: T-Mobile AMP groep bezorgkosten

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Graag een link naar de betreffende pagina.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: T-Mobile AMP groep bezorgkosten

Ongelezen bericht door grun »

Een groot gedeelte van de extra kosten blijken voor de thuiskopieheffing te zijn. Ik wist niet dat dat nog bestond.
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/ ... pieheffing

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: T-Mobile AMP groep bezorgkosten

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U moet €6,41 aan thuiskopieheffing betalen. Alledaagse vragen legt precies uit wat met dat geld gebeurd.
https://open.spotify.com/episode/6iYi3K ... -C1D8KA%0A

Wanneer deze kosten betaald wordt maakt niet uit, maar u bent verplicht om te betalen voordat u de telefoon krijgt.

Dan houden we €2,54 over.
T-mobile moet duidelijk communiceren over deze extra kosten. Ik kan niet inzien of dat gedaan wordt.
U kunt naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak. Maar misschien is het verstandig om bij de volgende kroeg/terras bezoek 1 biertje minder te drinken. Is beter voor uw gezondheid.

PGros
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: T-Mobile AMP groep bezorgkosten

Ongelezen bericht door PGros »

Waarom jullie er nu thuiskopieheffing bijhalen weet ik niet maar hij moet gewoon extra kosten betalen voor het aangeven van een tijdblok voor bezorging. Standaard bezorging is gratis maar wil je een bepaalde tijd moet je betalen bij AMP

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: T-Mobile AMP groep bezorgkosten

Ongelezen bericht door Dirkie »

De discussie over de thuiskopie heffing heeft niets met de vraag te maken. Even goed lezen.
Bij het bezorgen heeft TS gekozen om zelf een tijdstip te kiezen ipv het aangewezen tijdstip te accepteren.
En daar zijn kosten aan verbonden. Zo werken vele bezorg diensten trouwens dat is niets bijzonders.
Het is gewoon een service waar je voor betaald zodat je bijvoorbeeld niet vroeg hoeft op te staan of verlof moet nemen als iets bezorgd wordt.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: T-Mobile AMP groep bezorgkosten

Ongelezen bericht door gezondheid »

Dat er kosten gevraagd worden prima maar dan wel duidelijk dat aangeven. Deze extra kosten kwamen bij mij niet in beeld. Verder wist ik niet dat T-Mobile voor een toestel dat iets van 16 euro kost dit verstuurd via de AMP groep waarbij ik verplicht thuis moet zijn omdat ik mij moet gaan identificeren met ID kaart. Wanneer dit toestel via de pakketdienst werd verstuurd dan had ik zelf dit kunnen ophalen bij de retailer.

Voor veel mensen geldt dat ze aan het werk zijn dus dan wel genoodzaakt zijn om een bepaalde tijdvak te gaan kiezen. Dan zijn de verzendkosten ad 8,95 wel prijzig vind ik. Waarom toestel van 16 euro versturen met identificatie plicht?

Beter de klant informeren van als je kiest tijdvak let op 8,95 euro betalen! En dat T-Mobile vooraf meldt wij versturen producten via AMP groep waarbij u de gehele dag thuis moet zijn of € 8,95 betalen voor bepaalde tijdvak.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: T-Mobile AMP groep bezorgkosten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Waarom toestel van 16 euro versturen met identificatie plicht?
Waarom bij T-M een mobieltje gekocht en niet bij een webshop besteld? Dan was het gewoon als pakketje verstuurd.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: T-Mobile AMP groep bezorgkosten

Ongelezen bericht door alfatrion »

gezondheid schreef:
29 jun 2023 17:42
Hoe zit dit juridisch?
De vraag is wie er gelijk heeft. Heb je het extra bedrag betaald? Heb je screenshots van het proces?

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: T-Mobile AMP groep bezorgkosten

Ongelezen bericht door Nevyn »

Als ik bij post.nl mijn levering wil aanpassen naar een ander tijdstip, moet ik in bepaalde gevallen ook extra betalen.
Dus zie het probleem in deze niet

PGros
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: T-Mobile AMP groep bezorgkosten

Ongelezen bericht door PGros »

Het probleem is dus dat het volgens TS nergens (duidelijk) wordt aangegeven dat die kosten erbij komen. Het komt dus als verrassing.
We kunnen dat niet controleren (bekijken) want bij AMP moet je eerst inloggen (met bestel code) om verder te kunnen.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: T-Mobile AMP groep bezorgkosten

Ongelezen bericht door BL2 »

gezondheid schreef:
01 jul 2023 16:36
Waarom toestel van 16 euro versturen met identificatie plicht?
Hopelijk is de waarde van je toestel meer dan Euro 16,00. Voor die prijs krijg je net een hoesje voor een telefoon.
Verstandig dat T-Mobile een identificatie plicht heeft, dat scheelt veel gedoe over "zoekgeraakte" zendingen.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: T-Mobile AMP groep bezorgkosten

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Heb meerdere keren met de AMP groep te maken gehad.
er staat altijd keurig in het overzicht hoe duur welk bezorgmoment is.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: T-Mobile AMP groep bezorgkosten

Ongelezen bericht door gezondheid »

Via de link het toestel besteld, niet iets gelezen over bezorgkosten van 8,95. Deze kosten dien je achteraf te betalen. Als dat vooraf via iDeal was geweest ipv pinnen aan de deur was dat natuurlijk wel opgevallen


https://www.t-mobile.nl/alcatel/3080?id ... PPNG0&lp=5

Het toestel ondersteund Volte maar hij belt via het 3G netwerk van T-Mobile. En als ik KPN simkaart in doe via het 2G netwerk van KPN.

PGros
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: T-Mobile AMP groep bezorgkosten

Ongelezen bericht door PGros »

Als je op de link klikt lees je toch echt dat er gratis bezorgd wordt tussen 800 en 1800 uur.
Dat je dan later zelf een ander tijdsblok reserveert maakt dat er kosten komen. De kosten zullen daar bij amp staan. Tmobile heeft daar niets verder mee te maken.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: T-Mobile AMP groep bezorgkosten

Ongelezen bericht door gezondheid »

Waar lees je dat? De meeste mensen werken dus dan ben je niet thuis tussen 08:00 en 18:00 uur. AMP doet dacht ik twee bezorg pogingen en dan gaat het terug naar de afzender. Volgende keer niet meer bestellen bij T-Mobile of laten bezorgen bij T-Mobile winkel.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: T-Mobile AMP groep bezorgkosten

Ongelezen bericht door Moneyman »

gezondheid schreef:
04 jul 2023 08:50
Waar lees je dat? De meeste mensen werken dus dan ben je niet thuis tussen 08:00 en 18:00 uur. AMP doet dacht ik twee bezorg pogingen en dan gaat het terug naar de afzender. Volgende keer niet meer bestellen bij T-Mobile of laten bezorgen bij T-Mobile winkel.
Klik op "meer over bezorging" op [urlhttps://www.t-mobile.nl/shop/bestellen/winkelwa ... con&sc=acq]deze pagina[/url].
Bezorging telefoon
Nieuwe klant
- Van onze koerier (AMP Groep) ontvang je een SMS en e-mail om een bezorgafspraak te maken.
- Wij bezorgen van maandag t/m zondag op ieder adres in Nederland. Dit kan dus op je werk of thuis zolang je de bestelling persoonlijk in ontvangst neemt.
- Onze koerier bezorgt gratis je bestelling tussen 08:00 - 18:00 uur.
- Op de dag van bezorging ontvang je rond 08:00 uur een mail van AMP met een tijdvak van 2 uur waarin de koerier langs komt.

Plaats reactie