LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] t-mobile + garantie reparatie i-phone dynafix

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
martin1212
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2012 12:07

t-mobile + garantie reparatie i-phone dynafix

Ongelezen bericht door martin1212 »

Op 26-06-11 heeft een kennis van mij in de t-mobile shop een witte i-phone 4 gekocht. Een kleine 3 weken geleden hield de telefoon er mee op en kreeg hij een error code 1604 in i tunes. Hij nam contact op met t-mobile over het ontstane probleem, daar werd hem wijs gemaakt door een medewerkster van t-mobile dat het een software fout was en dat het niet onder de garantie viel. Hij moest met de telefoon naar een winkel gaan die voor hem dit probleem kon oplossen. Hij is vervolgens naar een telefoon/reparatie winkel gegaan in Apeldoorn om het probleem op te laten lossen. 2 dagen later kon hij zijn telefoon weer ophalen maar het bedrijf heeft het probleem niet op kunnen lossen. Nu kwam dit ter sprake en vertelde ik hem dat t-mobile dit probleem had moeten oplossen, vanwege 24 maanden fabrieksgarantie. Ik ben met deze telefoon dus naar de t-mobile shop gegaan voor reparatie en deze hebben de telefoon opgestuurd naar het in mijn ogen onbekwame reparatiebedrijf genaamd dynafix. Deze kwam tot de ontdekking dat volgens hun een ongeautoriseerd bedrijf de telefoon had open gehad en er dus geen garantie meer op zat, daarop kreeg ik een email van hun met een prijsopgave dat t-mobile de telefoon wel wilde omruilen met een bijbetaling van 527,11. Met andere woorden mijn i-phone was in hun ogen niets meer waard, terwijl ze er nog niet eens naar hebben gekeken wat het defect was want ze deden er niets meer aan omdat hij geopend was ( volgens hun ) door derden. Dit was niet gebeurd als die persoon aan de telefoon bij t-mobile mijn kennis had vermeld dat er 24 maanden garantie op de telefoon zat en hij het kosteloos had kunnen laten maken door de telefoon in te leveren bij de t-mobile shop. Nu heeft de telefoon normaal gesproken 24 maanden fabrieksgarantie wat doet t-mobile hij stuurt hem naar dynafix op in plaats van naar apple de fabrikant die misschien wel in staat zijn om deze telefoon te laten maken nu verschuilen ze zich achter het feit dat de telefoon open is geweest en ik dus kan fluiten naar verdere garantie waarom stuurt t-mobile mensen naar een ander bedrijf voor een probleem dat hun hadden moeten oplossen en deze jongen zo dom als hij is dit ook nog doet. Je snapt natuurlijk wel dat ze mij bij t-mobile niet meer zullen zien als klant ik ga voor een contract wel naar een andere telecom provider die geen zaken doet met dynafix. Dit bedrijf gooit alle problemen met telefoons op druk-val- of stootschade wat dus natuurlijk niet onder de garantie valt dus met andere woorden voor garantie is t-mobile op vakantie. Kan dit bedrijf zich zo makkelijk onder de garantie uit laten komen en mij met een kluitje in het riet sturen. De i-phone 4 levert in defecte toestand nog makkelijk 200 euro op marktplaats op voor onderdelen. Dynafix en t-mobile bieden mij aan om deze telefoon om te ruilen met bij betaling van 527,11 ze denken zeker dat de mensen gek zijn om de telefoon daar te laten en deze misschien weer wordt gebruikt voor onderdelen om van andere klanten de telefoons te maken. Dat is makkelijk verdiend. Maar ik denk dat er hier op dit forum nog wel meer mensen zullen zitten met slechte ervaringen over garantie van t-mobile en het reparatiebedrijf dynafix. Kan t-mobile hier zo maar mee wegkomen, geen prijsopgave van wat e.v. de reparatie zou kunnen gaan kosten,( voor hetzelfde geld is alleen de batterij kapot, wat voor 60 euro gemaakt is) want dynafix heeft er niet naar gekeken maar wel een aanbieding geven om hem om te ruilen voor een nieuwe met bijbetaling van 527,11 of ik het op mijn rug heb groeien. De telefoon wordt nu ongerepareerd terug gestuurd en dan stuur ik hem zelf wel naar apple de fabrikant om hem te laten maken. Maar als er iemand een koude douche verdiend dan is het t-mobile met dynafix wel maar wel een ijskoude douche.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: t-mobile + garantie reparatie i-phone dynafix

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Wazig verhaal, eerst heb je het over een kennis en daarna over jezelf.
En inderdaad is het zo dat als er door een niet apple erkend reparatie bedrijf, wat Dynafix dus wel is, iets aan gedaan is dat dan de fabrieksgarantie vervalt.
Het lijkt mij dat de medewerker van T-Mobile bedoelde dat je naar een t-mobile shop moest gaan, niet zomaar een willekeurig winkeltje wat zelf reparaties doet.

Het is trouwens logisch dat T-Mobile het toestel niet rechtstreeks naar Apple stuurt, Apple doet zelf geen reparaties dat besteden ze uit.

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: t-mobile + garantie reparatie i-phone dynafix

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

@martin1212

Onze excuses dat er verkeerde informatie aan je kennis was verschaft. Het toestel had inderdaad door T-Mobile nagekeken moeten worden. Dit valt wel degelijk onder de garantievoorwaarden. Zie ook: Vraag en antwoord

Kun je hem verzoeken om zijn klacht op het T-Mobile Forum te plaatsen? Dan kunnen wij namelijk bij zijn/haar gegevens en het exact voor hem/haar nakijken. Bij het aanmaken van een forumaccount is het automatisch gekoppeld aan het My T-Mobile account. De T-Mobile moderators hebben dan toegang tot zijn/haar gegevens en kunnen hem/haar daardoor van de juiste informatie voorzien.

Met vriendelijke groet,

T-Mobile Webcare

martin1212
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2012 12:07

Re: t-mobile + garantie reparatie i-phone dynafix

Ongelezen bericht door martin1212 »

@ Roytheslayer

De tel was van een kennis van me en de telefoon heb ik van hem overgenomen omdat er nog garantie opzat 16 maanden.Hij had ondertussen al een andere gekocht.
Ik heb deze telefoon naar de T-mobile shop gebracht om hem te laten repareren.
Omdat op een iphone 4 2 jaar fabrieks garantie zit.Als die jongen niet verkeerd was ingelicht had hij hem wel naar de t-mobile shop gebracht,maar er werd hem duidelijk gemaakt dat het een software fout was en dat ie dat bij een telefoon reparatie winkel kon laten oplossen,en dat dit niet onder garantie viel.En hij is niet naar 1 of ander turks reparatie winkeltje gegaan,en daar hebben ze dus blijkbaar de telefoon open gemaakt.

@ T-mobile webcare

Ik heb op het t-mobile forum al onder deze nickname hier al mijn verhaal over gedaan en het was/bleef daar oorverdovend stil.Maar het feit blijft dat door dit de garantie niet meer van toepassing is.En ik dus mooi pech heb nu.Dynafix stuurt nu de telefoon ongerepareerd terug naar mij.Ik was nog naar de T-mobile winkel in eindhoven geweest en daar vertelde ze dat ik pech had dat het zo was gelopen maar dat ze daar niks voor mij konden doen,dus heb ik maar het formulier opgestuurd dat ik niet akkoord ging met de rekening van 527,10.

Gesloten