LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile, heb er genoeg van!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
TigerGurwl
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 okt 2009 21:45

T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door TigerGurwl »

25 mei 2008 heb ik mijn contract bij T-Mobile voor 2 jaar verlengd.

Leuk, een nieuwe telefoon kon je kiezen. Dus ik dacht, een Sony Ericsson W910i lijkt me wel wat. Mooi en leuke music phone. Mooi niet dus!

Dat telefoontje is 4 keer voor reparatie opgestuurd, allemaal software-update of iets anders. Mijn telefoon viel vaak uit, had geen bereik, kon mijn kaartje niet aflezen en ga zo maar door.

Na die 4 keer had ik nog steeds problemen met mijn mobiel. Weer terug gegaan, ze zeiden dat ze de telefoon zouden inruilen voor nog een W910i, maar dan wel gewoon een andere mobiel. Nou, ik kreeg een 2dehandse opgestuurd thuis, je zag schade op de telefoon en er stonden nog berichtjes en alles in. Hiervan was ik in begin al niet gediend, maar ook deze telefoon begon weer problemen te geven. Deze is ook voor reparatie opgestuurd, maar daarna weer problemen. Natuurlijk erg boos en teleurgesteld.

T-Mobile zei toen, kies maar een ander model. Ik kon kiezen uit een aantal modellen, ongeveer dezelfde prijsklasse. Nu koos ik voor de Sony Ericsson W890i. Deze lag iets lager in de prijsklassen dan mijn vorige, maar goed. Ik had zoiets van, zolang deze het maar goed doet, vind ik het prima.

Maar nee, ook deze kreeg weer problemen. Hiermee ook weer terug gegaan en laten repareren. En je kan het al raden, hierna weer problemen. Ik heb de telefoon toen een week geleden weer ingeleverd (eind oktober) Gisteren heb ik mijn mobiel terug gekregen, was naar huis gestuurd. Maar wat nu! Ze gingen hem niet repareren, er was val/stoot-schade aan mijn telefoon, zodoende geen reparatie!

Ik weet goed van mijn eigen dat ik meer dan voorzichtig ben met mijn telefoons. Omdat ik eenmaal niet zonder kan! Mijn vorige telefoons hadden ook schade en toen waren er geen problemen!

Mei 2010 verloopt mijn abonnement. En dan zeg ik ook, na 4 jaar bij T-Mobile te zijn geweest, ik stop bij hun en neem bij een ander wel een abonnement. Ook alleen omdat ze toen als zeiden, het ligt aan je Sim-kaart! Terwijl mijn Sim-kaart ,in alle andere telefoons die ik hier nog heb liggen, het wel gewoon perfect doet!

Ik heb hier meer dan genoeg van, blijf ermee bezig. Heb nu zoiets van, koop zelf wel een mobiel. Ik weet wel zeker dat ik er meer aan heb dan in de afgelopen 2 jaar.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door Ulbe »

Een slechte dekking is normaal bij T-mobile, :(

Zelf ook gehad met deze provider, het was bagger!, jammer dat ik het zeggen moet, :(

Probeer zo snel mogelijk van T-mobile af te komen en probeer via een onafhankelijke instantie je recht te halen op een nieuwe goede telefoon,

Zelf heb ik weinig tot geen problemen met mijn provider die via het KPN netwerk aangesloten is, vrijwel overal dekking nooit geen problemen,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

BvT
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2009 12:30

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door BvT »

Ulbe schreef:Een slechte dekking is normaal bij T-mobile, :(

Zelf ook gehad met deze provider, het was bagger!, jammer dat ik het zeggen moet, :(

Probeer zo snel mogelijk van T-mobile af te komen en probeer via een onafhankelijke instantie je recht te halen op een nieuwe goede telefoon,

Zelf heb ik weinig tot geen problemen met mijn provider die via het KPN netwerk aangesloten is, vrijwel overal dekking nooit geen problemen,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.
Ik kan dit geheel onderschrijven...afgelopen donderdag stond ik in Bakkum (bij Castricum), moest daar wat ophalen in een gewoon stenen gebouw en had, nadat ik weer in mijn auto zat...opeens 4 berichtjes van T Mobile dat iemand mij had proberen te bellen (was de baas)...dus gewoon weer geen bereik !!

Ik hoop dat RADAR die lui eerdaags STEVIG zullen aanpakken in hun programma, ze mogen mij gerust mailen of bellen.
En inderdaad.....heb ruim 10 jaar bij KPN gezeten en baal als een stekker dat ik niet bij HEN gebleven ben, heb bij KPN dit soort problemen nooit gehad.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

T-mobile heeft nu eenmaal een slechter netwerk dan vodafone en kpn. Daar kan radar ook niks aan doen. Daarentegen zijn de prijzen over het algemeen lager dan bij de concurrent, het is dus gewoon waar je voor kiest. Vooral in gebouwen laat het netwerk van t-mobile vaak te wensen over, maar aangezien ze ook ni3t garanderen dat je binnenshuis goed bereik hebt kan je hierover ook niet klagen

BvT
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2009 12:30

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door BvT »

Pindakaaspotje schreef:T-mobile heeft nu eenmaal een slechter netwerk dan vodafone en kpn. Daar kan radar ook niks aan doen. Daarentegen zijn de prijzen over het algemeen lager dan bij de concurrent, het is dus gewoon waar je voor kiest. Vooral in gebouwen laat het netwerk van t-mobile vaak te wensen over, maar aangezien ze ook ni3t garanderen dat je binnenshuis goed bereik hebt kan je hierover ook niet klagen
Dat is een bekende smoes die ze dan ophangen (kleine letters), maar daar trap ik niet in....je mag verwachten van een mobiele telefoonprovider dat die in normale stenen gebouwen (in bevolkte gebieden) voldoende bereik geeft om te kunnen bellen en gebeld worden.
Dat hoeft heus niet de volle hoeveelheid streepjes te zijn, ALS er maar ontvangst is.

Dat is bij T Mobile dus niet het geval en ik spreek niet alleen voor mijzelf, ook van een militair (familie) hoor ik die klacht....dus ze brengen zichzelf alleen maar schade toe als zij net doen of ze doof zijn, je aangetekende brieven niet wilen beantwoorden...dan is het bij mij : wie niet horen wil moet dan maar voelen. :!:

Ze kunnen hun borst nog natmaken in Den Haag.

TigerGurwl
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 okt 2009 21:45

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door TigerGurwl »

Inderdaad. Al heb je maar een klein beetje bereik als je ergens binnen bent, dat is meer dan genoeg.

Maar bij hun heb je helemaal geen bereik op dat moment. Alleen voor noodoproepen en zelfs dat soms niet eens meer. Dan ligt gewoon heel de server uit. Maar ook al heb ik bereik, soms kunnen mensen me dan nog niet bellen.

Ik ben ook volop bezig om mijn recht te krijgen, maar dit duurt ook al weer een tijdje. Je wordt er gewoon moe van. En zeker na anderhalf jaar al bezig te zijn met een fatsoenlijke telefoon.

Spijt heb ik ervan dat ik mijn contract verlengd heb, zeker nu met alle gezeik. Hopelijk kan het nog opgelost worden binnen de periode van mijn contract.

Maar T-Mobile mag wel eens aan de tand gevoeld worden door Radar! Er zijn al zoveel klachten erover geweest.

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door bokito74 »

Sommige praten hier nu net of ze er echt verstand van hebben maar dat is niet zo.

Bereik ligt nu eenmaal aan het aantal zendmasten wat er geplaatst is, zolang er nog van die natuurfanaten rondlopen die op elke paal bezwaar indienen etc etc zal het bereik nooit 100% zijn.

In gebouwen zit je mee aluminium wat zeer lekker stoort, dat gebeurt met draadloze netwerken al en ook met gsm signalen.

Ze hebben hier een pand gebouwd soort wolkenkrabber en daar heb je met geen 1 provider bereik, en nee dus ook geen kpn die het beste netwerk heeft.

Dus ja de provider is niet schuldig daar aan, meer palen is meer bereik alleen door heel die mafkezen die alles tegenhouden komt er geen paal dus ook geen beter bereik helaas.

BvT
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2009 12:30

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door BvT »

bokito74 schreef:Sommige praten hier nu net of ze er echt verstand van hebben maar dat is niet zo.

Bereik ligt nu eenmaal aan het aantal zendmasten wat er geplaatst is, zolang er nog van die natuurfanaten rondlopen die op elke paal bezwaar indienen etc etc zal het bereik nooit 100% zijn.

In gebouwen zit je mee aluminium wat zeer lekker stoort, dat gebeurt met draadloze netwerken al en ook met gsm signalen.

Ze hebben hier een pand gebouwd soort wolkenkrabber en daar heb je met geen 1 provider bereik, en nee dus ook geen kpn die het beste netwerk heeft.

Dus ja de provider is niet schuldig daar aan, meer palen is meer bereik alleen door heel die mafkezen die alles tegenhouden komt er geen paal dus ook geen beter bereik helaas.
Ik kom als koerier in echt ALLE soorten gebouwen (en dat al 19 jaar), heb bewijzen van het bedrijf + natuurlijk de vele SMS'jes die je dan gratis binnenkrijgt van T Mobile dat ik weer eens niet bereikbaar was....en dat heb ik in al die jaren zeer zelden gehad met KPN :!:

Ook als ik in Belgie zit, word ik niet automatisch doorgeschakeld naar een provider daar...en JA, mijn telefoon staat op automatisch zoeken en JA....ik heb inmiddels al 4 telefoons uitgetest, omdat ik steeds dacht dat het daar aan lag.
Dus kan ik in het buitenland mijn reservemobiel gaan gebruiken met KPN......het is de omgekeerde wereld zo. :roll:

En T Oh/mijn/mobile weet dat natuurlijk best, omdat je bij verandering van toestel meteen die SMS'jes van ze krijgt die over internettoepassing ed. gaan.....maar die lui doen daar blijkbaar of hun neus bloedt.

Ze hebben aan mij een verkeerde getroffen, ik zou nog bijna 1,5 jaar aan ze vast zitten, maar dat zal ze niet in de koude kleren gaan zitten :evil:

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

TigerGurwl schreef:Inderdaad. Al heb je maar een klein beetje bereik als je ergens binnen bent, dat is meer dan genoeg.

Maar bij hun heb je helemaal geen bereik op dat moment. Alleen voor noodoproepen en zelfs dat soms niet eens meer. Dan ligt gewoon heel de server uit. Maar ook al heb ik bereik, soms kunnen mensen me dan nog niet bellen.
Als je alleen noodoproepen kunt plaatsen betekent het dat t-mobile geen beriek heeft, maar er wel een andere provider bereik heeft (112 kan je altijd bellen zelfs zonder simkaart). Als je in een gebouw zit zonder sevice betekent dat er geen enkele provider daar bereik heeft. Vaak komt dit door de constructie van het gebouw in combinatie met de locatie.

TigerGurwl
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 okt 2009 21:45

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door TigerGurwl »

bokito74 schreef:Sommige praten hier nu net of ze er echt verstand van hebben maar dat is niet zo.

Bereik ligt nu eenmaal aan het aantal zendmasten wat er geplaatst is, zolang er nog van die natuurfanaten rondlopen die op elke paal bezwaar indienen etc etc zal het bereik nooit 100% zijn.

In gebouwen zit je mee aluminium wat zeer lekker stoort, dat gebeurt met draadloze netwerken al en ook met gsm signalen.

Ze hebben hier een pand gebouwd soort wolkenkrabber en daar heb je met geen 1 provider bereik, en nee dus ook geen kpn die het beste netwerk heeft.

Dus ja de provider is niet schuldig daar aan, meer palen is meer bereik alleen door heel die mafkezen die alles tegenhouden komt er geen paal dus ook geen beter bereik helaas.
En ja hoor, jij hebt er zeker weer meer verstand van ;)

Mijn vriend heeft Vodafone! Hij heeft onderhand overal bereik. Ik heb zelfs in de simpelste gebouwen geen bereik. Dit is eenmaal een feit! Omdat ik het hier zelf mee maak en andere ook. Zolang je het zelf niet mee maakt, kun je nergens over oordelen.

Ik loop nu al anderhalf jaar te kutten met T-Mobile, en nog geen fatsoenlijke oplossing gevonden voor alle problemen. En T-Mobile staat alleen maar slecht in de media de laatste tijd, dus dit is echt niet het eerste probleem!

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door bokito74 »

Lees eens ipv dart geblaat van jou.

Die zgn wolkenkrabber hier heeft geen 1 provider bereik ook Vodafone niet.
Nu praat je over 1 gebouw wie weet hoeveel meer nog.

Het is wel bewezen dat de bouw van tegenwoordig slechter is voor gsm en internet ( draadloos ) door gebruik van veel aluminium en staal.
Ik merk het zelf ook overal met draadloos met name nieuwe huizen

TigerGurwl
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 okt 2009 21:45

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door TigerGurwl »

bokito74 schreef:Lees eens ipv dart geblaat van jou.

Die zgn wolkenkrabber hier heeft geen 1 provider bereik ook Vodafone niet.
Nu praat je over 1 gebouw wie weet hoeveel meer nog.

Het is wel bewezen dat de bouw van tegenwoordig slechter is voor gsm en internet ( draadloos ) door gebruik van veel aluminium en staal.
Ik merk het zelf ook overal met draadloos met name nieuwe huizen
Ik heb het over overal ;) In elk gebouw waar ik kom met mijn vriend, heeft hij dat probleem niet en ik wel! Dus het is gewoon zo dat T-Mobile slecht is met bereik maar ook op meer gebieden. En meer mensen beamen dit. En meestal wordt hier ook niks aan gedaan door T-Mobile! Want tot nu toe nemen ze mijn klachten ook niet serieus, zoals zoveel andere klachten van mensen! Ik ben niet de enigste hier in mijn omgeving. Ken wel veel meer mensen die er problemen mee hebben, met heel T-Mobile!

En dat geblaat is beter dan het uitschelden van mensen wat jij doet ;) Wordt eens volwassen!

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door bokito74 »

Overal is werkelijk overal en dat is dus niet het geval.
Misschien is die gsm wel allergisch voor jou of je vriend.

Uiteraard hebben meer mensen klachten de consument kan mauwen als de beste.
Je hebt zelf niet gechecked of je voldoende bereik zou hebben en dat kan je helaas niet afschuiven op de provider.

Een groot deel weet niet eens hoe een gsm werkt maar praat er over net als brugman.

Maar ja als je bij T mobile net zo eigenwijs bent zoals hier ja dan zou ik je ook niet helpen.
Ik heb het over overal ;) In elk gebouw waar ik kom met mijn vriend, heeft hij dat probleem niet en ik wel! Dus het is gewoon zo dat T-Mobile slecht is met bereik maar ook op meer gebieden. En meer mensen beamen dit. En meestal wordt hier ook niks aan gedaan door T-Mobile! Want tot nu toe nemen ze mijn klachten ook niet serieus, zoals zoveel andere klachten van mensen! Ik ben niet de enigste hier in mijn omgeving. Ken wel veel meer mensen die er problemen mee hebben, met heel T-Mobile!

En dat geblaat is beter dan het uitschelden van mensen wat jij doet ;) Wordt eens volwassen!

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door Dragoon »

Ik meen me te herinneren dat het T-mobile netwerk op een andere frequentie werkt als bijv. Vodafone en KPN wellicht dat het daardoor komt.

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door bokito74 »

Ik heb 3 gsm's waarvan 1 t-mobile zitten allemaal in een gsm met het 1800mhz netwerk zonder problemen.

Op een oude gsm waar die keuze niet eens opzit werkt het ook, dus of dat zo zou zijn zoals jij zegt ik zou het niet weten.

Glow
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 okt 2009 22:11

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door Glow »

Als je daadwerkelijk zo'n slecht bereik hebt.. laat je je contract toch ontbinden? of koop je het af?

praatstoel
Berichten: 62
Lid geworden op: 01 sep 2008 11:32

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door praatstoel »

Ken de problemen. Wij hadden geen andere keus omdat Orange overging in T-mobile. Wil jullie niet lastig vallen met 5 abonnementen. Toestellen die terug moesten, software, luidspreker deed het niet enz. Allemaal geen bereik dat was nog erger.

Als je je telefoon op de tafel had liggen dan kreeg je meestal een bericht, de volgende nummers hebben gebeld. Vreemd jij krijgt wel een bericht maar de telefoon gaat niet over. Dus jij probeert maar degene weer terug te bellen. Dus weer kosten maken waar je niet op zit te wachten.

Wat je ook deed. Je beltegoed bleef oplopen. We zijn allemaal overgestapt naar een andere provider.We mochten zomaar weg van T-mobile, dat is het enige positieve.Ze erkenden dat er bij ons geen bereik was en dat het nog wel lang kon duren voordat het probleem werd opgelost. Maar ja, alle beltegoed weg.........helaas.Er zat er een bij van bijna 300 euro.

Maar na al dat gezeur hebben we dat er wel voor over, we zijn weer te bereiken. :D

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door vipserv »

Ik ben al maanden bezig met een vergelijkbare questie. sinds augustus heb ik thuis op GSM perfecte dekking, maar het UMTS bereik is vrijwel nihil. hierdoor haperen alle gesprekken als ze al niet wegvallen als het gesprek heen en weer gepingpongt wordt tussen umts en gsm. t-mobile blijft schermen met de dekkingskaart, en weigeren verder onderzoek.

nu heb ik reactie terug gehad op een aangetekende brief die ik gestuurd heb, en ze willen het dossier sluiten tenzij ik nu opeens mee ga werken aan een onderzoek. ondanks dat ik aangegeven heb dat ik genoeg heb gedaan om dit probleem op te lossen is het dat of het dossier sluiten. op mijn vraag of het abbo beeindigd kan worden kunnen ze niet in gaan voordat dit onderzoek is geweest. zie mijn topic op dit forum.

BvT
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2009 12:30

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door BvT »

vipserv schreef:Ik ben al maanden bezig met een vergelijkbare questie. sinds augustus heb ik thuis op GSM perfecte dekking, maar het UMTS bereik is vrijwel nihil. hierdoor haperen alle gesprekken als ze al niet wegvallen als het gesprek heen en weer gepingpongt wordt tussen umts en gsm. t-mobile blijft schermen met de dekkingskaart, en weigeren verder onderzoek.

nu heb ik reactie terug gehad op een aangetekende brief die ik gestuurd heb, en ze willen het dossier sluiten tenzij ik nu opeens mee ga werken aan een onderzoek. ondanks dat ik aangegeven heb dat ik genoeg heb gedaan om dit probleem op te lossen is het dat of het dossier sluiten. op mijn vraag of het abbo beeindigd kan worden kunnen ze niet in gaan voordat dit onderzoek is geweest. zie mijn topic op dit forum.
Jaja, een onderzoek...lijkt de regering wel met hun vooruitschuiven van het probleem wat ze bij T Mobile ALLANG weten :evil:

Ik heb in je andere draadje ook al gereageert...ik wil graag met je meewerken, mochten ze bij dat T Mobile nog niet wakker worden....dan staat hen nog 1,5 jaar een berg negatieve publiciteit te wachten, reken maar. :!:

2x een Aangetekende brief gestuurd, maar NUL reacties schriftelijk van ze gekregen. (v/h hoofdkantoor dus)

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door bokito74 »

Ik ben al maanden bezig met een vergelijkbare questie. sinds augustus heb ik thuis op GSM perfecte dekking, maar het UMTS bereik is vrijwel nihil. hierdoor haperen alle gesprekken als ze al niet wegvallen als het gesprek heen en weer gepingpongt wordt tussen umts en gsm. t-mobile blijft schermen met de dekkingskaart, en weigeren verder onderzoek.
Volgens mij snap jij er niet veel van maar bellen doe je niet van UMTS, dat is nl een dataverbinding.
Haperen van een gesprek staat daar dus compleet los van en is complete onzin

OF je moet bellen via internet, maar dat haal ik niet uit je verhaal

Gesloten