LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TELE2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
egeltje
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 aug 2007 14:41

TELE2

Ongelezen bericht door egeltje »

Volgende probleem doet zich voor:
Een jaar lang wordt mijn Tele2 rekening automatisch geincasseerd van rekening zoon.
Plots komt er een dreigement van afsluiting en incassokosten dit omdat wegens verandering in de facturatie bij Tele2, Tele2 aan de Postbank mijn naam heeft doorgegeven met het rekeningnummer van mijn zoon. Deze naam en dat rekeningnr. horen niet bij elkaar omdat mijn zoon een andere naam heeft.
Na enig heen en weer gebel en emails verzenden wordt er op 7-8 excuses aangeboden van de kant van Tele2 met het vriendelijk verzoek de nota op een andere manier dan maar te betalen. Op 8-8 is mijn opdracht naar de bank gegaan. Daarbij besluit Tele2 mijn telefoon af te sluiten en al wat ik ook bel of mail ze zijn niet genegen mij aan te sluiten ook al is de opdracht tot betaling gedaan. Tele2 heeft voordat ze met de facturatieverandering begon mij niet gewaarschuwd alert te zijn op afschrijven van de nota. Omdat dit al geruime tijd steeds goed ging heb ik noch mijn zoon hier controle op uitgeoefend. Na ruim 2 maanden komt er dus bovengenoemd dreigement wat na enig heen en weer gebel ertoe geleid heeft dat duidelijk was waar de fout zat en ben ik tot betaling overgegaan. Helaas heeft Tele2 gemeend zijn altijd betalende klant op deze manier ernstig te benadelen door de telefoon af te sluiten en het vervolg zal ik zeker t.z.t. laten horen.

Egeltje

telenee
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:08

Re: TELE2

Ongelezen bericht door telenee »

Gewoon klacht indienen bij http://www.degeschillencommissie.nl

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: TELE2

Ongelezen bericht door fuiduif »

Als een bedrijf een fout maakt dan moeten ze dit ook weer goed maken.

Máár: Tele2 kan niet weten dat de naam/rekeningnummer fout zijn, daar heb je als klant ook verantwoordelijkheid voor. Maar goed, laten we daar even overheen stappen. Je krijgt een eerste herinnering en dan betaal je die toch? Dan krijg je een tweede herinnering als je die eerste net even hebt gemist, ben je alsnog klaar. Betalen moet je toch. Als je dan op de laatste dag pas contact zoekt, dan word je inderdaad afgesloten.

Het bedrijf zou je dan uit coulance kunnen aansluiten, het zou ze sieren, maar het is niet verplicht.


De tip van Telenee slaat, zoals gewoonlijk, nergens op. De geschillencommissie zal je klacht niet in behandeling nemen.

telenee
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:08

Re: TELE2

Ongelezen bericht door telenee »

Beste Fuifduif,
Als naam en rekeningnummer niet overeenkomen, mág de Postbank (of: elke bank) niet eens automatisch incasseren. Pas als die fout hersteld is, kan er weer betaald worden. Als Tele2 op 7-8 aangeeft dat het naam-probleem opgelost is (en dus betaald kan worden zonder dat er verwarring ontstaat), dan is het niet gepast om op 8-8 al tot afsluiting over te gaan. Een redelijke termijn was op zijn plaats geweest. Temeer daar de fout bij Tele2 zelf lag.

De Geschillencommissie heeft in een aantal gevallen wel degelijk zin. Het heeft nl "precendentwerking" In het geval dat een onterechte en vroegtijdige afsluiting vaker voorkomt, kan men verwijzen naar de uitspraak en daardoor Tele2 ervan overtuigen dat ze het anders (beter dus) moeten aanpakken.

Kijk maar eens naar de uitspraken die er gedaan zijn. Het doel van deze Commissie is om excessen en machtsmisbruik tegen te gaan.

G. de Vries
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2007 14:05

Re: TELE2

Ongelezen bericht door G. de Vries »

ik geloof dat fuifduif niet helemaal mijn verhaal heeft begrepen. Het rekening nr. en de naam van de rekeninghouder klopten. Alleen de naam van de persoon die een tele 2 abonnement had afgesloten klopte niet met het rekeningnr en naam van de rekeninghouder.
voorbeeld. Je sluit op je eigen naam een abonnement af op tele2. Omdat je met je zoon samenwoont worden de kosten verdeeld. Er wordt besloten dat de zoon tele2 gaat betalen. Dit gaat enkele jaren goed. Tot er iets verandert bij Tele2 en plotseling wordt besloten dat deze zoon het abonnement wat op mijn naam van zijn moeder staat niet meer mag betalen. Omdat afgesproken is dat deze zoon die ook het vaakst op internet zit etc. deze kosten zal betalen is het heel vervelend dat dit van de rekening moeder af moet en dat daarna 1 en ander weer verrekend moet worden. Niet onoverkomelijk maar wel heel vervelend. Ook zoon heeft bij Postbank en Tele2 aangegeven dit te willen betalen.
hopelijk is het nu duidelijk

egeltje

egeltje
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 aug 2007 14:41

Re: TELE2

Ongelezen bericht door egeltje »

Een vervolg is er nog steeds niet. Nog steeds mag de nota niet van de rekening van de zoon verrekend worden en nog steeds moet ik zelf eerst een opdracht aan de bank geven en daarna verrekenen met de zoon. i.p.v dat het zoals voorheen automatisch van bankrekening zoon wordt afgeschreven. Wel staat iedere maand op de digitale rekening dat het op b.v. 9-10 van de rekening van mijn zoon is afgeschreven en vervolgens krijg ik op 1 november een dreigbrief gedateerd 24 oktober dat binnen 2 dagen de rekening betaald moet worden anders word ik afgesloten. Dus weer naar de bank en een spoedbetaling laten doen met extra kosten. En dit zelfde verhaaltje is iedere maand hetzelfde en dan wordt er met klantenservice gebeld en die geven dan aan dat het volgende maand goed komt en of ik het a.u.b. nog 1 keer zo wil gaan betalen. DUS MET ANDERE WOORDEN EEN GEBED ZONDER EINDE

egeltje

ingridtent
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2007 11:07

Re: TELE2

Ongelezen bericht door ingridtent »

In maart van dit jaar ben ik verhuisd en heb ik een nieuw bankrekeningnummer gekregen.

dit heb ik o.a. schriftelijk doorgegeven aan Tele 2. het adres werd wel gewijzigd. maar het bankrekeningnummer waarvan automatisch geincasseerd werd niet!

toen ik hier na een tijdje achter kwam heb ik maar eens gebeld en gewezen op mijn brief van maart welke maar half door Tele2 gelezen was.

uiteindelijk werd ik afgesloten omdat tele 2 het naliet om het rekeningnummer te wijzigen. op hun nota's staat ook geen bankrekeningnummer waar je zelf op kunt storten, dus ook dat bracht geen soelaas.

maar weer gebeld dus met de zeer onvriendelijke helpdesk. openstaande nota betaald en een mail gezonden met een printscreen van de betaling. ik zou binnen 24 uur weer aangesloten worden.

de volgende dag: niet aangesloten!

wederom gebeld. het duurde nu geen 24 uur meer maar 48 uur! had ik maar vaker moeten bellen dat mijn rekeningnummer nog steeds niet gewijzigd was!!!!!! (al schriftelijk EN telefonisch gemeld)

bovendien wordt ik pas aangesloten 48 uur nadat mijn betaling verwerkt was en dat kon wel 7 dagen duren!!!!!!!

op mijn vraag waarom de adreswijziging wel doorgevoerd was en de in delzelfde brief vermelde bankrekeningwijziging niet kreeg ik te horen dat ik tijd genoeg had gehad om dit ook nog telefonisch te doen!!!! het was allemaal mijn eigen schuld dikke bult en nou mag ik lekker 9 dagen wachten en werd de hoorn er op gesmeten.

weer gebeld en door de ivr geworsteld! een mevrouw zou even informeren bij afdeling vragen ([email protected]) of mijn mail ook ontvangen was met bijbehorend betalingsbewijs.

de verbinding werd verbroken!!!!!!!

weer gebeld. een meneer vertelde mij dat het helemaal niet mogelijk was hierover informatie op te vragen bij genoemde afdeling. de mevrouw die ik eerder aan de lijn had wist dat niet goed!

ik moest maar gewoon geduld hebben!!!!!!
afwachten tot zij genegen waren mijn mail te lezen. als ze daar net zo met omgaan als mijn adres/bankrekeningnummer wijziging, dan kan ik denk ik nog heeeeeeeel eeeeeeerg lang wachten!!!!!!!

het viel mij op dat medewerkers van Tele2 keer op keer verschillende informatie geven; van elkaar niet weten wat ze doen en dat hun klantenadministratie en boekhouding dramatisch achterloopt en een zootje is!

ze hebben wel inmiddels mijn bankrekeningnummer gewijzigd. ZEGGEN ZE!

wat een oncompetente arrogante club zeg! mijn abonnement zeg ik bij het verlopen van de contractstermijn dan ook direct op!

ingrid.

Gesloten