LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben opzegging contract

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
J. van Berkom

Ben opzegging contract

Ongelezen bericht door J. van Berkom »

Ben verwacht van haar klanten dat zij hun contract schriftelijk opzeggen anders wordt het contract stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd.
Als men hier als klant netjes aan voldoet neemt Ben echter niet eens de moeite om dit te bevestingen.
Men dient naar blijkt, zelf contact op te nemen met de klantenservice om te vragen of het contract ontbonden wordt.
Ik vind dit onbeschoft gedrag zeker omdat het contract stilzwijgend verlengt kan worden

Michel Voosen

Re: Ben opzegging contract

Ongelezen bericht door Michel Voosen »

Kan men ook een keer een hele aflevering over mobiele telefonie ik denk dat dat er veel klachten hier over zijn
Denk maar aan de internationale tarieven

Cliff Nijssen

Re: Ben opzegging contract

Ongelezen bericht door Cliff Nijssen »

Het contract wordt stil zwijgend verlengd maar na de 12 of 24 maanden kunt u opzeggen per 2 maanden en ja een brief en het liefst aangetekend zodat u bewijs in handen hebt dat hij is aangekomen

michel

Re: Ben opzegging contract

Ongelezen bericht door michel »

heb 3 jarig contract afgesloten met Ben.(stom,stom,stom).
Maar nu heet dit bedrijf ineens anders, kan ik nu van dit contract af?

M. Mooren

Re: Ben opzegging contract

Ongelezen bericht door M. Mooren »

nee, een naamswijziging is geen wijziging in de Algemene Voorwaarden en dus ook geen reden om het contract te ontbinden.

M. Mooren

M. Dekker

Re: Ben opzegging contract

Ongelezen bericht door M. Dekker »

Ik heb een abonnement bij Ben. Wil hiervan af. Op internet gezocht nergens kun je vinden hoe je van je abonnement af kunt komen. Wel staat in de voorwaarden dat je 2 dagen opzeg termijn hebt. Netjes schrijf ik een briefje met het verzoek mij per 15 februari af te sluiten. Ben stuurt een week later schriftelijk bericht dat ik per 15 april afgesloten wordt. Na telefonisch contact met ze op te nemen, blijkt de voorwaarden via een mededeling op een rekening veranderd te zijn. Mijn vraag of mijn huidige nummer omgezet kan worden naar een pre piad abonnement kan men op de klantenservice geen antwoord opgeven. *klantenservice is buiten gewoon klantonvriendelijk, weet niets *kunnen voorwaarden via een mededeling op een rekening zomaar veranderen? *kunnen door Ben alleen vragen vlot beantwoord worden die met nieuwe klanten te maken hebben?

even wat info...

Re: Ben opzegging contract

Ongelezen bericht door even wat info... »

Hallo Michel en M. Dekker,

1) Je kan geen 3 jarige kontrakten afsluiten bij Ben. Alleen 1 of twee jarige.

2) Na verloop van de initiele contractsperiode wordt het abo. niet 'verlengd', maar loopt dit gewoon door, met de opzegtermijn van 2 maanden. ( Net zoals elk ander kontrakt wat u in Nederland afsluit).

3) De wijziging van de A.V. van de opzegtermijn van 2 dagen naar 2 maanden heeft al in december 2001 plaatsgevonden. Dit is inderdaad gecommuniceerd op de rekeningen, maar ook in de landelijke en regionale pers. Op het moment dat u het niet eens was met deze wijziging had u op dat moment het recht het contract te ontbinden. Op het moment dat u dat niet heeft gedaan heeft u zich te houden aan de nieuwe voorwaarden.

4) De vriendelijkheid van de medewerkers is volledig subjectief en ligt grotendeels aan hoe u zelf deze mensen te woord staat. Klantenservice mederwerkers zijn namelijk ook mensen en erg vatbaar voor vriendelijke woorden en toonzetting. Ik kan u garanderen dat als u gaat schelden/schreeuwen of boos worden dat zij NIKS meer voor u zullen doen. U vangt meer vliegen met stroop dan met azijn.

5) Op dit moment worden alle opzeggingen schriftelijk bevestigd met een brief met daarin de afsluitdatum. Tevens wordt er met (bijna) alle klanten ook nog telefonisch kontakt opgenomen over de afsluiting. Een 2 maanden opzegtermijn is zeer redelijk en ook in overeenstemming met alle andere providers.

6) Een nummer overzetten van abo. naar Pre-paid is onmogelijk bij dezelfde provider. Tevens is pre-paid bellen veel duurder dan met het goedkoopste abo. Ik raad u aan uw abo. om te zetten in het laagste tariefsplatform. U behoud dan uw nr, en belt stukken goedkoper dan met een pre-paid en heeft een gratis klantenservice, die u, mits uzelf ook een beetje redelijk nadenkt en een beetje op de hoogte van normale procedures bent, zeer vriendelijk zal helpen.

Mvg.
Peter

Gesloten