LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sim Unlock code wachttijden

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Marc

Sim Unlock code wachttijden

Ongelezen bericht door Marc »

Hallo

Ik bel al jaren via de beste mobiele telefonie aanbieder van nederland: O2 wel te verstaan (ik hoop dat jullie in deze opmerking enige ironie kunnen bespeuren). Ondanks dat ik nooit klachten over hun netwerk heb, en ik het geluk heb gehad wel altijd in 1 keer de klantenservice aan de lijn te krijgen ben ik het nu echt helemaal zat.
Ik zit nl. nu al 5 maanden te wachten op mijn sim unlock code. Ik heb hem reeds 10 maal aangevraagd (6 keer telefonisch en 4 keer via e mail) en ondanks de steeds vriendelijke belofte dat ik hem snel zal ontvangen, heb ik tot op heden nog steeds niks gekregen. Dit vind ik echt schandalig en een slecht staaltje van klantvriendelijkheid.

Zijn er nu meer mensen die van dit probleem last hebben? En dan bedoel ik dus niet alleen bij O2, ook bij andere providers. Dan kan misschien een offensief worden gestart tegen al deze aanbieders, zodat het mogelijk wordt om je simlock code makkelijker aan te vragen.

Ik hoop op veel reacties

carl

Re: Sim Unlock code wachttijden

Ongelezen bericht door carl »

Ik heb precies hetzelfde verhaal. Bij mij is het na 3 maanden "al" opgelost! Ik heb ook vaak gemeeld en later gebeld. Ze zeiden dat ze op 21 dec een brief hadden verstuurd. Ik heb toen gebeld op 8 feb dat het er nog niet was. Wat schetst mijn verbazing dat er de volgende dag een brief in de bus ligt. Maar niet met datum 21 dec, maar de dag waarop ik weer es belde: 8 feb..... Ik zou bij de geschillencommisie je klacht voorleggen, omdat dti gewoon niet mag. Volgens de regels moet binnnen een bepaalde termijn de simlock eraf zijn, na aanvraag. ( ik weet niet hoe lang, maar 5 maanden zal het idd niet zijn.)

snelleannie

Re: Sim Unlock code wachttijden

Ongelezen bericht door snelleannie »

Goh...laat me eens raden ?

Beide een Siemens?

En wie denk je geeft de simunlock codes vrij?

O2 of siemens?

O2?....eeeeet.....fout!!! siemens.

Marc

Re: Sim Unlock code wachttijden

Ongelezen bericht door Marc »

Uh, fout, snelleannie

Ik bel met een motorola die ik in een pak en bel set van telfort heb gekocht. Zij zijn dus de enige verantwoordelijke voor de simlock code en moeten hem niet achterhouden.

Marc

carl

Re: Sim Unlock code wachttijden

Ongelezen bericht door carl »

nee ik had een nokia, maar alle providers schuiven dat simlock gebeuren af op de fabrikant van de telefoon. ( kpn en o2 weet ik i.i.g) Wel lekker makkelijk voor ze, elkaar de schuld geven, en de klant wordt weer naar het bekende kastje gestuurd.

Nancy

Re: Sim Unlock code wachttijden

Ongelezen bericht door Nancy »

De provider moet de unlock bij de fabrikant opvragen en vind dit zelf ook vast erg vervelend dat dat vaak lang duurt. Optie; ga naar de markt en het wordt voor ongeveer EU11,- ge-unlocked!

Mark

Re: Sim Unlock code wachttijden

Ongelezen bericht door Mark »

Ik heb 4 maanden moeten w88 op de code voor mijn Sony J6 GSM....via KPN. KPN zei dat het aan Sony lag.

DE zwarte markt is een optie, maar zij vervangen de software van je telefoon en dat is wel een meer rigoureuze optie.

Stevens

Re: Sim Unlock code wachttijden

Ongelezen bericht door Stevens »

Moet je me toch eens vertellen hoe je die lui bereikt hebt, ik probeer al een jaar mijn nieuwe adres door te geven maar dit lukt (na 20x post, email en bellen )nog steeds niet,

R Bouman

Re: Sim Unlock code wachttijden

Ongelezen bericht door R Bouman »

Ik heb 2 simunlock codes aangevraagd 1 bij KPN en 1 bij O2. na 6 weken nog geen bericht bij O2, bij kpn na 2,5 week een brief waarin de codes stonden met een instructie hoe in te voeren, ging perfect en mijn kpn-toestel is nu inderdaad simlockvrij. Voor het o2 toestel zal het nog wel even duren, als ik de overige berichten lees.
R. Bouman

Gesloten