LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte 'totstandkoming' van telefoongesprekken bij O2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
R.Vossen

Slechte 'totstandkoming' van telefoongesprekken bij O2

Ongelezen bericht door R.Vossen »

Graag wilde ik weten of er meer mensen het probleem bij een O2-abonnement hebben, dat zo'n 40% van de gesprekken NIET tot stand komen of half-brokkelig.
Dit lijkt een probleem te zijn van O2 in regio Utrecht, waar ik woon/werk.
Bij uitgaande als bij inkomende gesprekken krijg ik (of de andere kant van de lijn) een soort 'helicopter' geluid te horen ipv mijn stem. Komt dit bekend voor? Dit is namelijk niet waarmee O2 adverteert in de foldertjes die O2 gebruikers thuis komen (99% van de totstandkoming van gesprekken succesvol). Tsja.... Uw reactie graag!

Carl

Re: Slechte 'totstandkoming' van telefoongesprekken bij O2

Ongelezen bericht door Carl »

Ja je hebt gelijk, maar als je de voorwaarden op de site leest, dan zie je dat dat percentage is gebaseerd op de dekking van snelwegen, ja en daar hebben ze genoeg masten geplaatst. http://www.online.o2.nl/overo2/netwerk/bereik

bink

Re: Slechte 'totstandkoming' van telefoongesprekken bij O2

Ongelezen bericht door bink »

anders probeer je gewoon 10 cijfers in te toetsen, kijken of dat helpt?

herman

Re: Slechte 'totstandkoming' van telefoongesprekken bij O2

Ongelezen bericht door herman »

Beste leden van dit Telfort/O2-forum,

Zelf heb ik 2 jaar geleden een Clarity abonnement afgesloten bij Telfort/O2, shame shame. Meteen al bleek de dekking rond mijn huis zwaar teleurstellend. Eén streepje, twee streepjes hooguit, terwijl ik niet in een bosgebied woon, ook niet in een stiltegebied of op een industrieterrein.

Om over de dekking binnenshuis nog maar te zwijgen, want daar was dus helemaal géén dekking. Dus de stoute schoenen aangetrokken en die ratten van Telfort maar eens gebeld.

Moest eerst een hele tijd wachten, werd toen doorverbonden naar een of andere tuthola waaraan ik mijn dekkingsprobleem heb uitgelegd. Er was een computerstoring, vertelde de rat, maar dat vertelde ze pas toen ik met mijn verhaal klaar was, dus moest ik met hetzelfde verhaal maar later terugbellen. Want het was zogenaamd niet mogelijk dat Telfort hierover met mij zou bellen, wat merkwaardig is voor een bedrijf dat in communicatie doet!

Dus de volgende dag teruggebeld met dezelfde klacht en ronduit schandalig geholpen door een lulhola (is dat het equivalent van een tuthola?). Zo'n figuur dat niet luistert, je voortdurend onderbreekt, alleen maar dooddoeners spuit en je niet van relevante informatie voorziet. Het kwam er dan op neer dat er meer mensen bij mij in de omgeving moesten gaan bellen naar de klantenservice, want dan pas zou mijn klacht worden behandeld! Of ik dus even mijn buren wilde optrommelen. En wie durft zijn buren op te biechten dat hij een abonnement bij Telfort heeft? Niemand toch?

Wat een behandeling van de 'klantenservice', zeg, ik was pislink en heb die dag lopen piekeren wat ik zou doen. De volgende dag, dat was een zondag, heb ik teruggebeld, want ik eiste een onmiddellijke ontbinding van mijn contract, alsmede excuses voor de hufterige behandeling die mij ten deel was gevallen. Mijn standpunt was duidelijk, namelijk dat buiten mijn weten om ik onbereikbaar was geworden, nota bene in het midden van Nederland, en dat dit een onmiddellijke ontbinding van het contract rechtvaardigde!

Dus gebeld en op zich met een aardige meid gesproken, alleen sliste ze wel heel erg, mogelijk van de zenuwen, mogelijk dat haar gebit er ooit uitgeslagen is door een klant die haar op straat had herkend. Deze madame heeft mijn verhaal aangehoord en vertelde dat ik de dag daarop maar moest terugbellen, 'want de contlactenafdeling was niet beleikbaar op zondag'.

Goed, alle begrip voor Telfort, en dus op maandag teruggebeld. Eerst 25 minuten in de wacht gestaan, vervolgens werd de verbinding direct verbroken. Opnieuw gebeld, nu ruim 30 minuten in de wacht gestaan, maar ja, er was lekkere koffie en een krant in de buurt en ik kon mijzelf in de tussentijd goed voorbereiden op de donderpreek die ik zou gaan geven aan de zielige homofiel die op dat moment zijn aars nog aan het oppoetsen was. Hij deed zijn uiterste best om mij te kalmeren, maar ondanks zijn conflict-cursussen I, II en III is het hem niet gelukt. Hij bleek ook geen verstand van dekkingsklachten te hebben, wat in zijn geval misschien wel begrijpelijk is.

Ik werd doorverbonden met de afdeling contracten en heb daar wederom een half uur moeten wachten. Vervolgens met een merkwaardig soort personage gesproken. In iedere zin gebruikte hij mijn achternaam, wat ik niet echt kon waarderen. Heb hem geïmiteerd, waarop hij dreigde de verbinding te verbreken. Wat een stumperd! Meneer vertelde mijn situatie te begrijpen, hij vertelde het allemaal heel vervelend te vinden, hij was blijkbaar samen met die homofiele dombo op cursus geweest. Maar een mogelijkheid tot ontbinding van mijn contract was niet mogelijk, want, zo werd mij fijntjes uitgelegd, ik had van te voren kunnen informeren naar de plaatsen in Nederland waar wél en waar géén Telfort-dekking mogelijk zou zijn. Je explodeert toch als je dit te horen krijgt!

Ik was dus echt laaiend en heb de meneer van de contractenafdeling alle mogelijke Derde Wereld ziekten toegewenst die ik op dat moment wist op te noemen. En hoopte nu van harte dat deze leproos zijn besmetting zou overdragen op al zijn collega's, zodat mijn contract alsnog ontbonden kon worden wegens massale sterfte binnen Telfort.

Toen ik een week na dit telefoongesprek nog steeds geen dekking binnenshuis had maar inmiddels wel een rekening voor mijn abonnementskosten, begreep ik dat de Goede God mijn verzoek niet had verhoord. Ik ben maar weer gaan bellen met de kneusjes van de klantenservice. Dit keer een meid met iets in haar mond. Ik weet niet wat, interesseert me eigenlijk ook niet, maar kreeg het gevoel dat ze haar manager aan het plezieren was. Ze heeft toen een klacht voor mij aangemaakt, maar tot op de dag van vandaag heb ik daarop geen reactie ontvangen.

Zelf had ik inmiddels een brief naar de afdeling Customer Relations verzonden, omdat het verdomde contract nog steeds liep. De afdeling Customer Relations schijnt trouwens een heel bijzondere afdeling te zijn. Er werken namelijk alleen maar doofstomme medewerkers. Ze kunnen wel lezen, schrijven en liegen, maar niet spreken of horen. Ik heb naderhand meerdere keren gebeld met het verzoek iemand van Customer Relations te spreken, maar het bleek keer op keer dat de betreffende afdeling wordt afgeschermd door de kneusjes van de klantenservice.

Ook mijn klachtenbrief werd niet beantwoord. Was niet binnengekomen bij Telfort/O2, werd mij later door een kneusje verteld. Niet alleen doof en stom, maar dus ook nog eens blind bij Telfort. Vervolgens geëist om met een coordinator van Telfort/O2 te spreken, maar dat was niet mogelijk.

Dus werd het tijd voor grover geschut. Ik heb mijn rechtsbijstandverzekering aangeschreven, in een laatste wanhoopspoging. En wat schetste mijn verbazing: Het contract kon nu plotseling wél worden ontbonden, zonder noemenswaardige problemen. In één week tijd geregeld. Weliswaar geen excusesbrief namens Telfort/O2, maar in ieder geval de zekerheid dat ik niet langer hoefde te betalen voor een waardeloze service.

Moraal van dit verhaal: Meteen naar je rechtsbijstandsverzekering i.g.v. een (dreigend)conflict met O2/Telfort!

Gesloten