LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] contract automatisch verlengd hollands nieuwe

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Arjo123
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2018 11:28

contract automatisch verlengd hollands nieuwe

Ongelezen bericht door Arjo123 »

Hallo,

Ik wou pas mijn contract beeindigen bij hollands nieuwe, mijn oude contract was al een poosje afgelopen. Maar tot mijn grote verbazing zit ik aan een nieuw 24 maanden contract vast.
Na vele pogingen om telefonisch contact met hun te leggen kwam ik er eindelijk doorheen.
Nu beweren hun dat er mondeling overeenstemming is geweest over het nieuwe contract, dit zou telefonisch gegaan zijn.
Ze kunnen alleen het gesprek niet meer terug vinden.
Logisch natuurlijk want dat gesprek is er nooit geweest.
Toch zit ik aan het nieuwe contract vast en is er niks te regelen, ja ik kan mijn bundel wel verlagen zeiden ze.

Ik voel me op zijn zachtst gezegd bij de beer gedaan

Wat zou ik nog eens kunnen ondernemen om het contract ongedaan te krijgen.

Met vriendelijke groet Arjo

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: contract automatisch verlengd hollands nieuwe

Ongelezen bericht door mahadma »

Nu beweren hun dat er mondeling overeenstemming is geweest over het nieuwe contract, dit zou telefonisch gegaan zijn.
Ze kunnen alleen het gesprek niet meer terug vinden.
Logisch natuurlijk want dat gesprek is er nooit geweest.

U heeft nooit opgezegd, u wilde dat wel, zegt u.
Er is kennelijk telefonisch contact geweest tussen u en HN. Daar moet in elk geval een datum van bekend zijn op een contract (wat u ontkent) maar wat zeker terug te vinden moet zijn. Stuur ze een email en vraag een kopie contract op, controleer die datum en vraag aan de hand van die datum het bewijs op van de voicelog. Kunnen ze dat niet overleggen, tja, dan zit HN fout. Kunnen ze het wel bewijzen, dan zit u fout.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: contract automatisch verlengd hollands nieuwe

Ongelezen bericht door grun »

Arjo123 schreef:Na vele pogingen om telefonisch contact met hun te leggen kwam ik er eindelijk doorheen. Nu beweren hun dat er mondeling overeenstemming is geweest over het nieuwe contract, dit zou telefonisch gegaan zijn. Ze kunnen alleen het gesprek niet meer terug vinden. Logisch natuurlijk want dat gesprek is er nooit geweest.
Uiteindelijk kwam u er doorheen, schrijft u in de eerste zin. Dus u hebt wel met HN gesproken. In dat gesprek geeft u aan op te willen zeggen. Iedere provider, niet alleen HN, doet u dan een aanbod om u als klant te behouden. Als u op een vraag 'ja' gezegd hebt, zit u er al aan vast. Dat moeten ze dan wel door middel van een opname kunnen bewijzen.

Het lijkt me ook geen slecht plan om zelf ook gesprekken op te gaan nemen. Daar zijn genoeg apps voor met prima resultaten.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: contract automatisch verlengd hollands nieuwe

Ongelezen bericht door taxikemperman »

TS wil opzeggen, maar dat lukt niet in verband met nieuw contract.
TS probeert op dat moment te bellen om te vragen waar dat nieuwe contract vandaan komt.
Na vele pogingen lukt dat.
Volgens TS is er niet eerder telefonisch contact geweest.
HN zal dus moeten ewijzen dat er een nieuw contract is afgesloten en alleen een ja tijdens een telefoongesprek is dan niet geldig. Vooral niet als deze opname niet terug te vinden is.

Helaas kunnen iPhones geen telefoongesprekken opnemen, behalve als je dit via een omslachtige procedure doet door middel van een combigesprek

Arjo123
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2018 11:28

Re: contract automatisch verlengd hollands nieuwe

Ongelezen bericht door Arjo123 »

Het is gegaan zoals taxikemperman zegt.

Bedankt iig voor jullie reacties, ik ga er een mailtje aan wagen.

Ik heb dit verhaal getypt voor mijn vader, de beste man is 74 en is hier allemaal niet zo goed in.

Gesloten