Hollandsnieuwe abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
abebe57
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2023 14:12

Hollandsnieuwe abonnement

Ongelezen bericht door abebe57 »

In april 2018 een simonly abonnement voor 24 maanden met toestel afgesloten voor een maandelijks bedrag van €16. Abonnement simonly kostte (€19 - €11 korting) €8 + €8 toestel. Na 24 maanden kwam korting te vervallen, toestel afbetaald en maandelijks werd er €19 afgeschreven. Vandaag keek ik voor hetzelfde abonnement en kost nu €7,50 dus bijna €400 teveel betaald. Ik heb Hollandsnieuwe hierover gebeld en konden maar 3 maanden terugbetalen, oftewel €33 !!!
Ze beroepen zich op het sturen van een mail waarin werd aangegeven dat contract was afgelopen en bij geen bericht automatisch maandelijks wordt verlengd. Lijkt me niet echt klantvriendelijk en had wel meer mails verwacht, nu ik meer dan 2 jaar teveel betaal.

Is er alsnog een mogelijkheid om het teveel betaalde abonnementsgeld terug te ontvangen.

Lady1234
Berichten: 27133
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hollandsnieuwe abonnement

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Na die twee jaar ging u het gewone bedrag betalen, dus u hebt niets teveel betaald.

Dat u € 33,00 terugkrijgt, is aardig van hen. U dient zelf uw abonnement in de gaten te houden.

ZeerPrivé
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Hollandsnieuwe abonnement

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Je hebt niets teveel betaald. Het is altijd verstandig om even te gaan vergelijken als je contractvrij bent. Bedrijven zijn gek op 'slapende' klanten als jij. Toevallig staat er vandaag een artikel over in de Telegraaf (achter betaalmuur, dus een fractie van het artikel).

Onderzoek Telecompaper:
’Slapende’ klant betaalt te veel bij provider: verlengen of overstap loont

AMSTERDAM - Wanneer je langer klant bent van een telecombedrijf is de kans groter dat je meer betaalt. Dat blijkt uit een enquête van vakblad Telecompaper onder 10.000 mensen. Velen weten niet dat ze flink kunnen besparen of denken dat het technisch ingewikkeld is om over te stappen. Dat kan zeker de moeite zijn nu de prijzen per 1 juli flink gaan stijgen.

„Als je gaat vergelijken kun je zien dat je als nieuwe klant vaak veel meer snelheid kan krijgen voor hetzelfde geld of dezelfde snelheid krijgt voor minder geld”, zegt Ben Woldring, eigenaar van prijsvergelijker internetten.nl. Zo kun je mogelijk vijf keer zo snel internet krijgen voor €5 minder per maand.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Hollandsnieuwe abonnement

Ongelezen bericht door Seinhuis »

abebe57 schreef:
27 jun 2023 20:51
Is er alsnog een mogelijkheid om het teveel betaalde abonnementsgeld terug te ontvangen.
Ik begrijp uw berekening niet. Maar de aanbieding van 2018 is nu in 2023 niet meer geldig. Tevens door inflatie is het tarief een paar keer verhoogd.
U kunt naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak. Neem hiervoor contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.

Meestal kunt u op uw persoonlijke pagina of app uw contract voor maximaal 2 jaar vast zetten voor korting.
Ook kunt u na het aflopen van het vaste contract overstappen naar een andere provider indien het daar goedkoper is, eventueel met nummer behoud.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Hollandsnieuwe abonnement

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Toch altijd benieuwd of iemand ook zou bijbetalen als het abonnement duurder zou zijn geworden.
Nieuwe abonnement kost misschien 7,50 maar je moet dan ook weer een x bedrag voor een toestel erbij optellen. Die 7 50 is puur sim only zonder toestel.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hollandsnieuwe abonnement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

abebe57 schreef:
27 jun 2023 20:51
Is er alsnog een mogelijkheid om het teveel betaalde abonnementsgeld terug te ontvangen.
U hebt niet teveel betaald. U hebt een overeenkomst en dat is exact uitgevoerd. Dat u jaren eerder al een nieuw abonnement kon nemen is iets dat u nagelaten hebt. U betaalde nu meer als een nieuw abonnement, maar niet teveel voor wat betreft de overeenkomst. En inderdaad, u zal ook niet zoveel moeite gedaan hebben om nu bij te betalen als de prijzen verhoogd zouden zijn.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Hollandsnieuwe abonnement

Ongelezen bericht door Dirkie »

abebe57 schreef:
27 jun 2023 20:51
In april 2018 een simonly abonnement voor 24 maanden met toestel afgesloten voor een maandelijks bedrag van €16. Abonnement simonly kostte (€19 - €11 korting) €8 + €8 toestel. Na 24 maanden kwam korting te vervallen, toestel afbetaald en maandelijks werd er €19 afgeschreven. Vandaag keek ik voor hetzelfde abonnement en kost nu €7,50 dus bijna €400 teveel betaald. Ik heb Hollandsnieuwe hierover gebeld en konden maar 3 maanden terugbetalen, oftewel €33 !!!
Ze beroepen zich op het sturen van een mail waarin werd aangegeven dat contract was afgelopen en bij geen bericht automatisch maandelijks wordt verlengd. Lijkt me niet echt klantvriendelijk en had wel meer mails verwacht, nu ik meer dan 2 jaar teveel betaal.

Is er alsnog een mogelijkheid om het teveel betaalde abonnementsgeld terug te ontvangen.
Als ik het zo inschat heeft U dus bijna 3 jaar te laat gekeken of er een beter/goedkoper abonnement is. Geen enkele provider zal uit zichzelf iemand gaan bellen/mailen om te vertellen dat het abonnement wat ze hebben goedkoper kan. Dat zult U echt zelf moeten doen. U heeft bij het afsluiten een korting gehad en deze is na 24 maanden vervallen. Dat was het moment geweest om eens te kijken naar een goedkoper abonnement. Dat U nog 33 euro terug krijgt heet coulance. En coulance is geen recht.

rwolters
Berichten: 1551
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Hollandsnieuwe abonnement

Ongelezen bericht door rwolters »

Vraag aan TS gaan jullie op het werk klanten actief benaderen als jullie goedkopere alternatieven hebben?

rvjapio2
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 apr 2023 10:03

Re: Hollandsnieuwe abonnement

Ongelezen bericht door rvjapio2 »

U bent als enige verantwoordelijk voor uw abonnement. Zowat iedereen weet dat een tijdelijke aanbieding erna overgaat in een regulier tarief - tenzij u zelf ingrijpt. Maar ja, klantvriendelijk, en coulance en meedenken en nog meer mails verwacht: Gewon accepteren dat u zelf fout zit. Dan had u uw klacht hier ook achterwege kunnen laten.

Plaats reactie