LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon gaat en er klinkt alleen FAX gepiep, daarna nog 3x

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
GeminiAlpha

Telefoon gaat en er klinkt alleen FAX gepiep, daarna nog 3x

Ongelezen bericht door GeminiAlpha »

Met een frequentie van c.a. 1x in de week gaat de telefoon met het volgende verschijnsel. Als je opneemt klinkt FAX gepiep en verder niks. Je legt neer en c.a. 1 minuut later herhaald zich dit. Tot 3, soms 4 keer toe. Dan is het weer minimaal 1 week afgelopen.
Het hinderlijke hiervan is dat ons digtale antwoordapparaat hiervan op tilt gaat. Het geheugen loopt vol. Het is 1 keer voorgekomen dat het zonder "reset" het niet eens meer 'leeggemaakt' kon worden (boodschappen wissen).
Wat zou je nog meer kunnen doen dan je ergeren?

Predicador

Re: Telefoon gaat en er klinkt alleen FAX gepiep, daarna nog 3x

Ongelezen bericht door Predicador »

je wordt... gebeld door een fax... kun je weinig aan doen. Misschien kun je er eens een fax aan hangen om te kijken wat voor bericht je ontvangt... dan kun je de afzender ervan ook melden dat t niet de bedoeling is dat je die berichten krijgt.

aqua2
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2005 10:11

Re: Telefoon gaat en er klinkt alleen FAX gepiep, daarna nog 3x

Ongelezen bericht door aqua2 »

het kan zijn dat een bedrijf je nummer heeft opgeslagen.... zij kiezen vaak willekeurige nummers.

even kpn bellen en zij zoeken uit wie het is en nemen contact op met deze persoon...

succes!

Ninja
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 apr 2005 14:21

Re: Telefoon gaat en er klinkt alleen FAX gepiep, daarna nog 3x

Ongelezen bericht door Ninja »

Hoi,

Ik heb eenzelfde probleem, dat ik steeds door n fax wordt gebeld. Ook bij mij gebeurt dit minimaal 1x per week. Op de meest rare tijden, ook midden in de nacht. Een paar keer verscheen het nummer in mijn display en dit heb ik ook genoteerd. Ik heb de nummers proberen te achterhalen, maar helaas is dit niet gelukt. Helaas wordt ik veelal door een geheim nummer 'gefaxt'.
Meer dan een jaar geleden had ik KPN hier al eens over gebeld, maar ze konden daar niets aan doen. Nu was ik het zo zat dat ik 29 april 2005 maar weer eens heb gebeld. Ze zouden voor me proberen na te gaan of ze konden achterhalen waar het vandaan kwam. Ik zou daarover binnen een paar dagen gebeld worden. Dit is echter niet gebeurd. Nu heb ik net KPN gebeld en ze zouden me geprobeerd gebeld te hebben... Het kwam er op neer dat ik eerst een formulier in moest vullen tegen overlast op m'n telefoonaansluiting en dat ze dan een lijn over mijn lijn kunnen leggen en dan aan de hand van tijdstippen enzo na kunnen gaan om welke nummers het gaat en daar dan wat aan doen.

Misschien ook een idee voor jou om te doen. Wie weet helpt het. Misschien dat ze je bij KPN ook wat sneller helpen als je meteen om zo'n formulier vraagt.

Gesloten