LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon opgestuurd naar T-Mobile, onderzocht door Dynafix

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Bobbie Dissel
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2016 11:21

Telefoon opgestuurd naar T-Mobile, onderzocht door Dynafix

Ongelezen bericht door Bobbie Dissel »

k heb iets vreemds geconstateerd bij T-mobile.
Onlangs was de telefoon van onze dochter defect, ik heb het toestel afgegeven bij een T-mobile shop voor reparatie. Het toestel Was zonder zichtbare schade op gestuurd, er zat een krasje op het scherm maar dat Was niet ernstig. Na een dag kregen we al een mail met de mededeling dat het toestel klem gezeten zou hebben en niet onder garantie viel.
Ik heb via het forum van T-mobile laten weten dat ik niet eens Was met de constatering. Ik kon als ik wou een second opinion laten uitvoeren bij een door de fabrikant geselecteerde reparatiecentrum.
Ik dacht ok.....misschien kan ik dat wel doen, dus toestel kwam ongerepareerd retour. Ik haal het toestel op en zag bij thuiskomst dat er opeens een barst in het scherm zat....ik dit gemeld via het forum.... Ze zouden het uitzoeken. Ondertussen had ik het toestel aangemeld bij de Samsung reparatiecentrum, toestel zou de volgende dag opgehaald worden. Toestel werd netjes opgehaald...... Ik kreeg een bevestiging via de SMS van Samsung, toestel opgehaald, toestel aangekomen in reparatiecentrum.. Tot mijn grote verbazing kreeg ik een mail van Dynafix over de reparatie van het toestel.......ik dacht huh........Dynafix...... Het toestel zou toch naar een ander onafhankelijk reparatiecentrum gaan?..
Een dag later kreeg ik weer een mail van.....huh? Dynafix met de constatering dat het toestel niet meer te maken zou zijn.
Ik kreeg een paar opties, 1. toestel ongerepareerd retour laten sturen á 59 euro onderzoekskosten 2. afstand doen van het toestel 3. ik mocht een nieuw toestel uitzoeken tegen gereduceerde prijs namelijk een Samsung Gakaxy s6.
Ik vind het allemaal erg verdacht en de onderzoeken worden helemaal niet door onafhankelijke bedrijven gedaan.

Is dat niet een beetje gek?

Groeten

Bob Dissel
Laatst gewijzigd door Radar op 10 okt 2016 15:43, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Bobbie Dissel
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2016 11:21

Re: Telefoon opgestuurd naar T-Mobile, onderzocht door Dynafix

Ongelezen bericht door Bobbie Dissel »

Hier onder zal ik de email correspondentie plaatsen:

---- Prijsopgave Dynafix schreef ----

Geachte klant,

Uw toestel, aangemeld ter reparatie onder onze referentie iRMADRSA14144891 is inmiddels geïnspecteerd door onze technici en wij hebben geconstateerd dat de benodigde reparatie buiten de dekking van de garantievoorwaarden valt.

Bij betaling zal de reparatie worden hervat. Wij streven ernaar om de reparatie aan uw toestel spoedig af te handelen.

Informatiebijlage voor uw eigen administratie

Wij hebben tevens een informatiebijlage als PDF bestand meegestuurd die voor uw eigen administratie en gebruik bestemd is. Let op: de prijsopgave kan niet beantwoord worden via het PDF bestand, enkel via de bovenstaande link kunt u de prijsopgave beantwoorden.

Status van uw reparatie order

Volg hier uw reparatie online. Hiervoor gebruikt u uw RMA nummer (alleen de cijfers) en het IMEI nummer van het toestel.

Heeft u nog verdere vragen?

Dan kunt u via de onderstaande gegevens contact met ons opnemen:

E-mail: [email protected]
Telefoonnummer: 0900–3962349 (€0,45 p/m)

Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Het Dynafix team.




Original Message:
From:
Sent: dinsdag 4 oktober 2016 16:17:09
To: [email protected]
Subject: RE: Prijsopgave voor reparatienummer iRMADRSA14144891



Goedemiddag,

Er zijn mij een paar dingen onduidelijk.
Ten eerste waarom zou het toestel opeens niet meer gerepareerd kunnen worden?
Ten tweede waarom wordt er met geen woord gerept over het feit dat het toestel bij terugkomst van de reparatiedienst ineens een barst in het scherm had.
Ten derde wat hebben jullie exact aan het toestel onderzocht
Ten slotte waarom valt het buiten de garantie.

Ik verwacht dat deze vragen in korte tijd beantwoord worden.

Met vriendelijke groet,

B Dissel
Geachte heer, mevrouw,


Hartelijk dank voor uw e-mail.

Het toestel kan niet gerepareerd worden, er is bij binnenkomst, na onderzoek val -stoot - of drukschade geconstateerd. Aan de buitenkant hoeft deze schade niet altijd zichtbaar te zijn.

Informatie betreffende deze schade kunt u vinden op onze site. Deze schade valt niet onder de garantievoorwaarden van de fabrikant.

Wij repareren volgens de voorwaarden van de fabrikant. Deze heeft u een aanbod gedaan om een nieuw toestel te ontvangen tegen een gereduceerde prijs.


Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
M

Dynafix Care B.V
Customer Care Center

Hallo,
Aan de antwoorden die u geeft heb ik niet veel en dat Is erg weinig.
Ik vroeg hoe het toestel exact Is onderzocht als er aan de buitenkant niks te zien Is..
Een Samsung S5 kan alleen maar open gemaakt worden wanneer het scherm er af gehaald wordt.
Hoe komt het dat bij terugkomst van de eerste inspectie er opeens een barst in het scherm zat.
Wat Is er zo ernstig defect dat het toestel niet meer gerepareerd kan worden.

Ik hoop toch op een duidelijke reactie zodat het ook voor mijn dochter helder wordt.

Met vriendelijke groeten,

Bob Dissel

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Telefoon opgestuurd naar T-Mobile, onderzocht door Dynafix

Ongelezen bericht door berndv »

normaliter zou je voor een second opinion naar een ander erkend reparatiecentrum moeten stappen. En die zijn er niet zo veel in Nederland, zeg maar 1 eigenlijk, en dat is dynafix. Hier werken zowel de fabrikanten als de providers als de winkels mee. Niet alleen Samsung en T-Mobile, maar volgens mij allen. Je zou bij Samsung eventueel op kunnen vragen of er nog meer erkende reparateurs zijn in Nederland.

Bobbie Dissel
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2016 11:21

Re: Telefoon opgestuurd naar T-Mobile, onderzocht door Dynafix

Ongelezen bericht door Bobbie Dissel »

Ja maar dat Is dan toch niet onafhankelijk?
Dat lijkt op een monopoliepositie.

Bobbie Dissel
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2016 11:21

Re: Telefoon opgestuurd naar T-Mobile, onderzocht door Dynafix

Ongelezen bericht door Bobbie Dissel »

Let op....kreeg vandaag weer een mail van Dynafix
nu is het opeens vochtschade....

Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Allereerst onze excuses dat niet alles geheel duidelijk is. Op het toestel is vochtschade geconstateerd en dit valt buiten de garantiebepalingen deze bepalingen hebben wij niet opgesteld maar Samsung . Wilt u hier verdere informatie over verwijzen wij u naar Samsung. Maar onze prijsopgave blijft gehandhaaft.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Mo

Dynafix Care B.V
Customer Care Center

1992RHDDV
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2016 02:01

Re: Telefoon opgestuurd naar T-Mobile, onderzocht door Dynafix

Ongelezen bericht door 1992RHDDV »

Beste Bobbie,

Allereerst mijn oprechte deelneming dat jij verstrikt bent geraakt in de tentakels van Dynafix.

Zoals je zelf al ziet is Dynafix totaal niet consistent in haar corresponderen, eerst krijg je een geprefabriceerd mailtje over druk/stootschade wat al totaal niet aannemelijk is, en later wordt dat weersproken en zegt men dat er vochtschade is.

Ik denk dat het belangrijk is dat je Dynafix hier van op de hoogte stelt alsmede jouw provider, maar ik vrees dat het weinig zal uithalen en dat je daarna weer opnieuw een standaard mail zal ontvangen met alle spijt en excuses voor de vervelende situatie.

Als ik jou was zou ik een duidelijk mail sturen waarin jij aangeeft wat jij wil. Dat is dus een gerepareerd toestel of een nieuw toestel. Indien zij daar niet mee akkoord gaan dan zul jij je gelijk moeten halen bij de geschillencommissie. Met dat bijltje heb ik ook al eens gehakt en doorgaans schikken zij zodra je klacht gedeponeerd hebt bij de geschillencommissie.

1992RHDDV
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2016 02:01

Re: Telefoon opgestuurd naar T-Mobile, onderzocht door Dynafix

Ongelezen bericht door 1992RHDDV »

Overigens merk ik op dat providers doen overkomen alsof Dynafix de partij is waar je mee moet corresponderen omdat zij jouw toestel behandelen.

Dit is natuurlijk niet zo, je moet je corresponderen met je provider omdat je daarmee een overeenkomst hebt gesloten.

Ron-V
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2016 11:15

Re: Telefoon opgestuurd naar T-Mobile, onderzocht door Dynafix

Ongelezen bericht door Ron-V »

Er klopt wel meer niet bij deze partijen, ook bij Samsung niet.

TM smeert je een polis aan met het verhaal dat ze met de ACE toestel verzekering het toestel aan de deur omruilen voor een nieuwe. dat is dus niet waar.
Je krijgt een vervangend toestel van jou toestel.

Als je ze daarmee confronteert krijg je te horen dat ze hun polis hebben aangepast en dat het zo was maar nu niet meer.

Ik had zakelijk meerdere toestellen onder deze verzekering maar heb ze allemaal opgezegd omdat ik niks met hun (ACE) te maken wil hebben en nu de reparatie van mijn telefoon wel zelf betaal.

TIP voor iedereen, sluit een betere inboedel verzekering af en dan ben je omgerekend per maand 3 euro meer kwijt en dat is heeeeeeel wat minder dan bij de verzekering die T-Mobile je aansmeert .

Dus nogmaals sluit bij TM / ACE geen verzekering af.

Ik heb mijn S7 Edge nu opgestuurd via Samsungs dr mobile en zal de uitkomst hiervan vermelden op dit forum.

Ron-V
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2016 11:15

Re: Telefoon opgestuurd naar T-Mobile, onderzocht door Dynafix

Ongelezen bericht door Ron-V »

Dat vroeg ik mij ook af, TM verkoopt de verzekering en ben al 2 x naar de shop gegaan en ik moest het maar zelf regelen met de verzekering ondanks missing pollicy enz.
Dus TM is het aanspreek punt?

Gesloten