LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon zwaar beschadigd, mijn woord tegen dat van Belsimpe

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Manuela-83
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2016 23:03

Telefoon zwaar beschadigd, mijn woord tegen dat van Belsimpe

Ongelezen bericht door Manuela-83 »

Telefoonabonnement verlengd via belsimpel.nl, met een nieuwe Samsung s5 Neo. 18 April geleverd gekregen, maar door het wachten op mijn vervangende nieuwe simkaart van mijn provider, pas vanaf 23 April kunnen gebruiken. Superblij; nieuwe telefoon, nieuwe simkaart, nieuw hoesje. Bij het gebruik van mijn telefoon was de kalibratie van mijn telefoon schots en scheef, opnieuw opgestart, dit leek toen redelijk verholpen, Een heel klein stipje netwerkverbinding, terwijl mijn oude telefoon volop verbinding had. Na 2 dagen nog hetzelfde en hierop een klacht doorgebeld en gevraagd wat ik hieraan kon doen. Belsimpel raadde me aan het retour te sturen, zodat het nagekeken kon worden en ik zonodig een nieuw exemplaar kreeg, mits het voldeed aan de voorwaarden dat het gewoon onbeschadigd was en alle accesoires erbij zaten. Jammer, telefoon weer kwijt voor even, maar niks aan te doen, met tegenzin weer doosje en bescherm materiaal uit de kast gehaald en telefoon retour gestuurd. Ontvangstbevestiging dat het er was en dat ze probeerden om het binnen 5 werkdagen op te lossen en ik in die tussentijd niet hoefde te bellen. Inmiddels 10 werkdagen verder, dus vandaag toch maar gebeld. Misschien maar goed ook, want het oordeel was al lang en breed zichtbaar bij hun. Mijn telefoon kon niet vervangen worden voor een nieuwe, want mijn telefoon was zichtbaar beschadigd. Er zaten krassen in het scherm en er was duidelijk zichtbare valschade…? Dit vond ik heel typisch, want mijn telefoon was immers maar 2 dagen oud en iedere ziel weet dat je door de nieuwigheid je telefoon de eerste paar maanden behandelt alsof je vloeibaar goud in je handen hebt. Ik was er best boos over, ik heb doorgedrukt dat ik de foto’s wilde zien, nou als ik dacht dat ik dus boos was, werd dat nog wel 3 niveau’s verhoogd toen ik de foto’s te zien kreeg in mijn mail. Mijn telefoon ziet er verdorie uit alsof ik die anderhalf jaar lang 3 keer per week heb laten vallen!!! Dit is niet, ik herhaal driftig tikkend, niet(!) hoe ik mijn 2 dagen nieuwe telefoon heb opgestuurd naar hun!!! En nu is het dus gewoon mijn woord tegen dat van een heel bedrijf als Belsimpel.nl en ik kook over van woede, want ze zeggen gewoon doodleuk dat ze het zo hebben binnengehad en dat ze daar niks anders van kunnen maken. Hoe dan?!?! Hoe ziet mijn telefoon er zo uit als je m gloednieuw terugstuurt!! Notabene als je m ook nog gewoon in je nieuw gekochte hoesje hebt zitten. Ik ben echt buiten mezelf! Ik moet nu dus gewoon 2 jaar lang een telefoon gebruiken die eruit ziet alsof ie al aan vernieuwing toe is. Oh ja, ik kon wel nog tegen 60/40 procent een nieuwe telefoon aanschaffen, dat koste me 115 euro. Dat zou helemaal mooi worden!! Serieus, je wordt gewoon aan de kant geschoven voor iets wat níét mijn fout is en ik moet er maar gewoon mee leven. Echt belachelijk, ik weiger om het naast me neer te leggen, maar ik weet niet wat ik er nog aan kan doen. HELP!!
Laatst gewijzigd door Radar op 14 mei 2016 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Telefoon zwaar beschadigd, mijn woord tegen dat van Belsimpe

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Vervelend dat zoiets gebeurt. Het nadeel is inderdaad dat het uw woord, tegen die van hun is. Het is altijd het beste voortijdig foto's te maken van het toestel zodat je hier later nog terugkoppeling op kunt geven als zoiets aangegeven wordt. Had je het pakketje wel verzekerd verzonden toevallig? Want dit kan ook tijdens het versturen van de post zijn gebeurt...

Het rare vind ik persoonlijk wel dat zij 40 tot 60% korting aanbieden op een nieuwe telefoon, terwijl zij claimen hier geen schuld aan te hebben... Misschien kun je hier is over doorvragen, anders bellen met de bezorger van het pakket, en mocht het verzekerd zijn verzonden, maak hier dan een melding van. Het is altijd verstandig pakketten met dure telefoons verzekerd te verzenden.

John52
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 mei 2016 14:49

Re: Telefoon zwaar beschadigd, mijn woord tegen dat van Belsimpe

Ongelezen bericht door John52 »

Mogelijk hebt u iets aan de volgende uitspraak van de Hoge Raad: http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... R:2016:236

Het komt erop neer dat mocht de kosten van de telefoon wordt gezien als koop op afbetaling en een kredietovereenkomst. Bel simpel moet dit apart vermelden in het contract. Als dit niet zo is mag u de telefoon teruggeven (met alle beschadigingen) en moet Bel simpel de kosten van de telefoon vergoeden.

Even googlen op kosten telefoon + hoge raad.

MegaSponsor
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 sep 2008 09:27
Contacteer:

Re: Telefoon zwaar beschadigd, mijn woord tegen dat van Belsimpe

Ongelezen bericht door MegaSponsor »

Hartelijk dan voor de waarschuwing.....

Gesloten