LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort overzetten naar KPN netwerk is een ramp

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
brietveld
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 apr 2007 13:55

Telfort overzetten naar KPN netwerk is een ramp

Ongelezen bericht door brietveld »

Sinds een week grote problemen met 2 toestellen van Telfort, beide ingesteld op het KPN netwerk, zoals gevraagd door de telfort mensen. We kunnen wel bellen en gebeld worden maar 9 van de 10 keer kan met ons niet horen. Ik bel nu al een week noodgedwongen met een PREPAY toestel van UPC die het overigens prima doet en waarvan de geluidskwaliteit ook nog is beter is. Mail gestuurd naar de klantenservice...krijg niet eens een reactie. Ze sturen mij een standaard bericht met een handleiding hoe je je toestel over moet zetten naar het KPN netwerk. Nog even en dan gaan beide abo's eruit. De klantenservice van TELFORT....een belediging voor de intelligentie. :?

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Telfort overzetten naar KPN netwerk is een ramp

Ongelezen bericht door queenfan »

zet je netwerk eens op automartisch i.p.v. voorkeur netwerk KPN.

Mischien werkt het dan wel.

Succes er mee.

the boss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 apr 2007 17:20

Re: Telfort overzetten naar KPN netwerk is een ramp

Ongelezen bericht door the boss »

wij hebben ook 2 belbundels van telfort, met de een kunnen we nog wel bellen de ander valt telkens weg, fijn als je met een ziek kind zit. heb al wel een andere simkaart ontvangen, maar dat helpt niks. ze garanderen geen dekking binnenshuis!
en daar is de kous mee af! maar ik kan buiten ook niet bellen en ik woon naast een zendmast.ben jij van plan te blijven betalen? tja als je het niet doet krijg je een bkr registratie!
ben bijna een jaar bezig geweest om de vorige keer op te zeggen, aangetekend nota bene, maar ze registreren je gewoon en dan kun je nergens anders meer terecht

the boss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 apr 2007 17:20

Re: Telfort overzetten naar KPN netwerk is een ramp

Ongelezen bericht door the boss »

o ja, dat handmatig omzetten werkt ook niet, het ene toestel kan nog wel maar de andere pakt geen telfort netwerk meer op.
de andere straks ook niet meer, dus dan zitten we met 2 bundels waar we voor niks aan betalen

the boss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 apr 2007 17:20

Re: Telfort overzetten naar KPN netwerk is een ramp

Ongelezen bericht door the boss »

bijna vergeten; ook ik heb een upc kaart erbij nu, doet het prima hoor!
maar goed dubbel betalen slaat ook nergens op

brietveld
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 apr 2007 13:55

Re: Telfort overzetten naar KPN netwerk is een ramp

Ongelezen bericht door brietveld »

Als telfort niet de dienst levert waarvoor ik betaal dan betaal ik uiteraard geen abonnement meer. En als ze moeilijk doen dan stap ik gewoon naar de kantonrechter, heb ik reeds een aantal keren gedaan (andere zaken) en tot nu toe alles gewonnen. Je staat in je recht dus veel kosten voor ze !

En een onterechte BKR registratie, foei Telfort. Gelukkig heb ik een legertje advocaten die toevallig goede familie is :-) :D

brietveld
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 apr 2007 13:55

Re: Telfort overzetten naar KPN netwerk is een ramp

Ongelezen bericht door brietveld »

Vriendelijk bedankt voor uw standaard en geen antwoord op mijn gedane melding.

Resumerend: sinds een kleine week heb ik op TWEE toestellen van TELFORT het volgende probleem:

Ik kan bellen en gebeld worden maar zeer vaak kan men mij NIET horen. Dit is sinds de overstap naar KPN, de beide toestellen staan ingesteld op het netwerk van KPN. Ik bel nu al bijna een week noodgedwongen met een UPC PREPAY toestel, die het overigens prima doet onder alle omstandigheden.

Ik ben in het bezit van TWEE abonnementen met de volgende nummers:

************************

Graag een normale reactie en oplossing van uw kant.

nicodebruin
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 dec 2006 17:36

Re: Telfort overzetten naar KPN netwerk is een ramp

Ongelezen bericht door nicodebruin »

Ik heb Tele2 abonnement en dat ging ook via telfort netwerk..

Sinds overzetten zat ik de eerste week op KPN netwerk (eindelijk bereik binnenshuis 8) ) maar na die week ging die weer op telfort netwerk en ik had via handmatig instellen geen toegang meer op KPN netwerk :?

Na het bellen met klantenservervice werkte het 'ineens' en dit terwijl ze niks hadden gedaan... (had nog keer gebeld om te melden dat het weer werkte)

Tijdje erna weer precies zelfde probleem dat was toen wel makkelijker opgelost... zorgen datie op automatisch netwerk zoeken stond mobiel uit en vervolgens weer aanzetten en zat weer op KPN netwerk :)

Nu werkt allles perfect, overal bereik met KPN en niet meer als ik binnen aan het bellen ben dat stukken uit gesprek vallen

Hopelijk gaat het bij jullie ook goed werken

Groet Nico

the boss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 apr 2007 17:20

Re: Telfort overzetten naar KPN netwerk is een ramp

Ongelezen bericht door the boss »

ook ik ben niet bang voor de gang naar de rechter!!
die bkr toestand hebben ze uiteindelijk toch nog opgelost, mijn dank hiervoor :wink:

maar goed, nu moet ik dus zo'n 10x bellen voor een gesprekje van 5 minuten!
meestal valt de verbinding na 1 seconde al weg.

stom, ze denken twee klanten kwijt te raken, maar als je een groot sociaal netwerk hebt en overal in binnen- en buitenland komt voor je werk, dan zijn er meer mensen die denken:telfort, nee dank u!
tip; heb je al op het andere onderwerp gekeken op dit forum over hetzelfde onderwerp? mensen schijnen nu ineens wel serieus genomen te worden :roll:

the boss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 apr 2007 17:20

Re: Telfort overzetten naar KPN netwerk is een ramp

Ongelezen bericht door the boss »

aan rietveld

mocht je deze pasen de familie nog eens gaan opzoeken,
dan mogen ze aan radar mijn e-mail adres vragen,
dan zijn we al met z'n tweeen
:wink:

the boss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 apr 2007 17:20

Re: Telfort overzetten naar KPN netwerk is een ramp

Ongelezen bericht door the boss »

aan nico de bruin

mijn probleem is juist dat ik op het telfort netwerk zowel binnen- als buitenshuis overal kon bellen,
en dat we nu bij een abonement niet meer op het telfort netwerk kunnen komen (het 2e abonement volgt, is ons al beloofd!!)
het eerst abonement kan nu alleen nog maar via kpn, en nu kan ik dus nergens meer norm,aal bellen, niet binnen en niet buiten! Ik woon notabene naast een zendmast!!

the boss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 apr 2007 17:20

Re: Telfort overzetten naar KPN netwerk is een ramp

Ongelezen bericht door the boss »

lees net verderop op deze site dat je nu per minuut ipv per seconde betaald,
dus telkens als als ze mijn gesprek verbreken na een seconde...
je begrijpt het, 1 minuut bellen kost, in 10 x , juist 10 minuten

PCM_Smeets
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2007 19:26

Re: Telfort overzetten naar KPN netwerk is een ramp

Ongelezen bericht door PCM_Smeets »

Verschrikkelijk. Mijn vriendin en ik hebben beiden een abonnement (van 2 jaar) bij Telfort afgesloten in juni 2006 en oktober 2007. Bij ons thuis en omgeving en omgeving van mijn werk had ik super bereik met Telfort.

MAAR sinds Telfort mij laat bellen via het KPN netwerk is het bereik bedroevend. Zeker in de omgeving van ons huis. Heel weinig bereik. Gesprekken die steeds wegvallen etc etc.

Als ik Telfort bel, geven ze mij aan: "Volgens onze computer heeft u thuis voldoende bereik, dus kunnen wij niets voor u doen". KLaar. Daar moet ik het dus mee doen.
Nou Telfort bedankt. Na 3 mailtjes gestuurd te hebben en steeds dezelfde reactie te krijgen, heb ik de rechtsbijstand ingeschakeld om ervoor te zorgen dat onze abonnementen kostenloos opgezegd worden, want zo hebben wij er niets aan. Wij hebben weinig bereik met kpn en met Telfort was het super.

En daarbij....Ik heb een contract met Telfort afgesloten om via het Telfort netwerk te bellen en NIET via het KPN netwerk. Als ik dat wilde had ik wel rechtstreeks bij KPN een abonnement afgesloten. Toch?!

Nu maar afwachten wat er verder gebeurd.

the boss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 apr 2007 17:20

Re: Telfort overzetten naar KPN netwerk is een ramp

Ongelezen bericht door the boss »

aan pcm smits

en hoe is het verlopen met de rechtsbijstand??
ik ga er ook wer van maken!!

brietveld
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 apr 2007 13:55

Re: Telfort overzetten naar KPN netwerk is een ramp

Ongelezen bericht door brietveld »

"Het KPN netwerk is het meest dekkende en best bereikbare van
Nederland. KPN heeft naast vele jaren ervaring, veruit de meeste zendmasten
verspreid over Nederland en garandeert hiermee ook het meeste en beste bereik."


HAHAHAAHAHAHAAHAHAAAAAAAA, ik zou zeggen laat die fijne storingsvrije masten van TELFORT nog maar even staan. Misschien kunnen we met zijn allen weer terug migreren !!!!!

the boss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 apr 2007 17:20

Re: Telfort overzetten naar KPN netwerk is een ramp

Ongelezen bericht door the boss »

nou ik denk dat dat alleen voor kpn klanten geldt!!
Voor telfort kon ik via kpn jarenlang zonder problemen gebruik maken van dat bereik, en bij telfort van het telfort netwerk. maar als je via telfort verplicht op kpn moet dan gaat het fout! en ik ben niet verhuisd in al die jaren! vreemd in het donkerste keldertje van een discotheek had ik nog bereik als anderen dat al niet meer hadden, en nu kan ik nergens meer normaal bellen. zou er soms iets mis zijn in de telfort centrale???

wat ook noemenswaardig is is dat bij de ombudsman de klachten van telfort zijn afgenomen en die van kpn verdubbeld (dat zal nu na de overzetting ook wel veranderd zijn)

the boss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 apr 2007 17:20

Re: Telfort overzetten naar KPN netwerk is een ramp

Ongelezen bericht door the boss »

is het jullie allemaal ook al opgevallen dat de klantenservice bellen, nu sinds dit gedoe, ineens niet meer gratis is???!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil:

the boss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 apr 2007 17:20

Re: Telfort overzetten naar KPN netwerk is een ramp

Ongelezen bericht door the boss »

oorzaak gevonden
bij sommige toestellen kun jezelf de band handmatig instellen!!

PCM_Smeets
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2007 19:26

Re: Telfort overzetten naar KPN netwerk is een ramp

Ongelezen bericht door PCM_Smeets »

ik ben nog bezig. BOSS. Maar ik kan je aanraden om contact op te nemen met de rechtsbijstand........

the boss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 apr 2007 17:20

Re: Telfort overzetten naar KPN netwerk is een ramp

Ongelezen bericht door the boss »

zal ik doen!!!
heb nu voor de 2e keer een simkaartje aangeboden gekregen...
de eerste hielp maar een week en toen begon het gedonder weer.
in prehistorische toestellen heb je geen probleem,
had er een geleend omuit te proberen,
maar zou toch te gek zijn dat ik nu ergens op een zwarte markt een mega oud toestel moet gaan kopen om te kunnen bellen!

succes, ik ga ook bellen en ik hou je op de hoogte!!

Gesloten