LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jahier
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 jul 2010 13:17

Telfort

Ongelezen bericht door Jahier »

Telfort biedt een telefoonabonnement aan, waarmee je naar vaste nummers kunt bellen voor 5 eurocent per gesprek binnen heel Nederland. Mobiel bellen is echter duurder, ik dacht ruim 20 eurocent per minuut. Het is mij opgevallen, dat als je de telefoon over laat gaan naar een mobiel nummer, zonder dat je contact krijgt, er 5 eurocent in rekening wordt gebracht. Betekent dit dat er al kosten in rekening worden gebracht, zodra je het nummer hebt ingetoetst, zonder dat je verbinding krijgt? Bij toeval viel mijn oog hierop. Ik weet niet of dit ook geldt voor vaste nummers. Ik vind het onterecht, je betaalt immers al standaard abonnementskosten en daar komen de gesprekkosten bij. In dit geval is er geen gesprek tot stand gebracht. Hoe gaan andere telefoonaanbieders, zoals KPN, Tele2, Ziggo en UPC hier mee om?

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Hatertje »

Er worden pas kosten in rekening gebracht op het moment dat je daadwerkelijk contact hebt. Dit kan met de persoon in kwestie zijn, of met zijn of haar voicemail. Zolang de telefoon overgaat worden er geen kosten in rekening gebracht.

roer
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 dec 2007 23:02

Re: Telfort

Ongelezen bericht door roer »

Het is mij ook opgevallen, dat Telfort 5 eurocent in rekening brengt, zonder dat je verbinding hebt gehad! Ik vind het onterecht, maar ondanks dat betaal ik nu 5,00 euro maandelijkse abonnementskosten, dus dat is wel weer erg voordelig. Daar komen maandenlijks circa 8,00 euro variabele belkosten bij. Naar 06-nummers bellen kost bij Telfort 17 eurocent per minuut, dat is wel erg veel.

Stefan Roelofs
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 nov 2006 16:37

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Stefan Roelofs »

Ik ben al een paar jaar inmiddels tevreden over de tarieven. Als trouwe klant krijg ik nu 'een aanbod', Ipv Internet+Bellen 34,95 nu voor 25,- pm vaste lage prijs. Had het bijna gedaan .. maar ik zie in het 'nieuwe jaarcontract' dat er geen gratis bellen meer in zit (alles, ook naar mobiel kost dan 0,09 per minuut). Mijn oude contract is nog zoals jullie beschijven 0,045 cent per gesprek en een wat hoger mobiel tarief (maar dat valt ook wel mee.). Ik wacht nog wel even en laat mij niet een jaar vast pinnen. Je bent gewaarschuwd! Oh ja en ik heb nu 20Mb download en dat wordt dan 'tot' 30Mb download (in de specificatie staat 21 - 27Mb) dus die ene Mb (dat zal het wel zijn) wordt ik ook niet echt veel vrolijker van. Ben tevreden met 20Mb.

Gesloten