LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort vast bellen nummerbehoud aanvragen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
PetroZw
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2018 21:34

Telfort vast bellen nummerbehoud aanvragen

Ongelezen bericht door PetroZw »

Mijn schoonmoeder is voor 3 maanden terug in een verzorgingshuis gekomen, we wisten niet of dit voor een paar maanden was of permanent. Ondertussen wel een telefoon en internet abonnement afgesloten bij Telfort. Het bleek dus permanent. Dus ik Telfort bellen of haar oude vaste telefoon nummer kon worden overgezet van Ziggo op haar oude adres, naar haar nieuwe adres. Uiteraard kon dit alleen ging het fout telkens zetten ze in plaats van haar oude nr. Haar nieuwe nr. Over. Zelfs na 3x wisten ze haar oude nr. Met mijn eigen nr. Over te zetten. Niets kon veranderd worden want dat kon pas na 5 dagen. Maar inmiddels zit ik over 5 dagen met het oude nr van mijn schoonmoeder op mijn eigen vaste telefoon. Al wat ik probeer maar bij Telfort maken ze de fout en ik word er voor gestraft ofwel los het zelf maar op. Klantenservice mocht de klacht van haar meerdere niet doorzetten, mij durfde die meerdere zelfs niet te spreken wat ik ook vertelde helaas ging niet. 3x minimaal een half uur aan de telefoon gezeten om de fout recht te zetten kost mij toch weer 130 minuten van mijn eigen gsm bundel. En nog steeds niet opgelost. Dus nu zit ik inmiddels met 2 problemen 1x over 5 dagen heb ik het telefoon nr van mijn schoonmoeder ieder die mij privé dan wil bellen kan mij er niet meer aan krijgen. En mijn schoonmoeder zit nog steeds met haar nieuwe nummer dat niemand kent mensje is 85 en heeft al meer dan 50 jaar hetzelfde nummer. Plus tegenwoordig heeft men de nieuwe wet op privacy helaas word dit bij Telfort niet zo nou genomen. Men gaat hier slordig mee om en de verificatie word niet of nauwelijks gedaan. Als iemand kwaad wil kan deze zo maar een vreemd telefoon nummer aan iemand toe kennen, aangezien hoe makkelijk ik dat kon zonder controle. Slechte zeer slechte klanten service. Word zelfs geen oplossing voor je gezocht na alles wat ze zelf verkeerd hebben gedaan.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Telfort vast bellen nummerbehoud aanvragen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

PetroZw schreef:Mijn schoonmoeder is voor 3 maanden terug in een verzorgingshuis gekomen, we wisten niet of dit voor een paar maanden was of permanent. Ondertussen wel een telefoon en internet abonnement afgesloten bij Telfort. Het bleek dus permanent.

Dus ik Telfort bellen of haar oude vaste telefoon nummer kon worden overgezet van Ziggo op haar oude adres, naar haar nieuwe adres. Uiteraard kon dit alleen ging het fout telkens zetten ze in plaats van haar oude nr. Haar nieuwe nr. Over.

Zelfs na 3x wisten ze haar oude nr. Met mijn eigen nr. Over te zetten. Niets kon veranderd worden want dat kon pas na 5 dagen. Maar inmiddels zit ik over 5 dagen met het oude nr van mijn schoonmoeder op mijn eigen vaste telefoon. Al wat ik probeer maar bij Telfort maken ze de fout en ik word er voor gestraft ofwel los het zelf maar op.
Je bericht is erg slecht leesbaar omdat je geen enters gebruikt en heel veel hoofdletters terwijl deze niet nodig zijn, maar ja een foutje is menselijk na 3 keer lezen snapte ik het probleem.

Er is een fout gemaakt, de vraag is door wie, en herstel kunnen ze pas een nieuwe migratie inzetten na 5 dagen, dan is het porteren geheel afgerond in die tussentijd kun je inderdaad weinig.
PetroZw schreef:Klantenservice mocht de klacht van haar meerdere niet doorzetten, mij durfde die meerdere zelfs niet te spreken wat ik ook vertelde helaas ging niet. 3x minimaal een half uur aan de telefoon gezeten om de fout recht te zetten kost mij toch weer 130 minuten van mijn eigen gsm bundel.
Heel bot gezegd, welke klacht moeten ze dan doorzetten, het proces duurt 5 werkdagen dan kunnen ze een nieuwe aanvraag indienen in die tussentijd kunnen ze niets. Dat u 130 minuten u gelijk wilt blijven hallen en dat u dit doet vanaf uw mobiele nummer is natuurlijk geheel aan uzelf. Het is vervelend maar u vraagt iets aan bij een low budget aanbieder, ze kunnen low budget blijven door niet af te wijken van de processen.
PetroZw schreef: En nog steeds niet opgelost. Dus nu zit ik inmiddels met 2 problemen 1x over 5 dagen heb ik het telefoon nr van mijn schoonmoeder ieder die mij privé dan wil bellen kan mij er niet meer aan krijgen. En mijn schoonmoeder zit nog steeds met haar nieuwe nummer dat niemand kent mensje is 85 en heeft al meer dan 50 jaar hetzelfde nummer.
Maar concreet heeft u dus veel te laat de aanvraag gedaan.
PetroZw schreef:Plus tegenwoordig heeft men de nieuwe wet op privacy helaas word dit bij Telfort niet zo nou genomen. Men gaat hier slordig mee om en de verificatie word niet of nauwelijks gedaan. Als iemand kwaad wil kan deze zo maar een vreemd telefoon nummer aan iemand toe kennen, aangezien hoe makkelijk ik dat kon zonder controle. Slechte zeer slechte klanten service. Word zelfs geen oplossing voor je gezocht na alles wat ze zelf verkeerd hebben gedaan.
Het is altijd heel mooi als mensen roepen "Nieuwe wet op privacy" echter verificatie van klanten e.d. heeft niets met de nieuwe wet te maken. Dit was allemaal al geregeld in bestaande wetgeving.

Bij een overname van een telefoonnummer wordt door Telfort de NAAM van de aanvrager doorgestuurd en Ziggo vergelijkt deze met de naam die hun hebben staan, als deze afwijkt wordt de migratie niet uitgevoerd. Een provider kan dus niet zomaar een nummer overnemen, je doet een aanname hierover maar in de praktijk zijn het relatief complexe processen met meerdere beveilgingen erin.
Laatst gewijzigd door sylvesterb op 08 aug 2018 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Telfort vast bellen nummerbehoud aanvragen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als die telefoon nummers door elkaar gegooid zijn dan ligt de oorzaak toch bij degene die die verhuizing door heeft gegeven. Ze hebben die Nummers toch niet geraden?

Gesloten