LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort verhaalt schade door fraude onterecht op klant

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Telfort verhaalt schade door fraude onterecht op klant

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

kweenie schreef:Wat bedoel je met die **ZUCHT** ? Zoals al eerder ter sprake is gekomen is beveiliging meer dan alleen een veilig wachtwoord. Deze zin van Boesta geeft nu juist precies de essentie van het 'probleem' weer.

Als je de standaard geleverde apparatuur gebruikt, dan is Telfort ook in grote mate verantwoordelijk voor eventuele problemen. Ook als het gaat om misbruik waar Telfort eigenlijk weinig aan had kunnen doen, zou je als 'domme' consument eerder kunnen verwachten dat Telfort dat had voorkomen en zal Telfort dus - ook uit coulance - eerder de schade vergoeden.

Met het monteren van eigen apparatuur word je als consument ook verantwoordelijk voor misbruik met die eigen apparatuur. Dan zul je dus in eerste instantie zelf op moeten draaien voor schade.

Mogelijk hebben in het verleden mensen aan de telefoon wel de tip gegeven om andere apparatuur aan te sluiten, maar is niet na te gaan of ze daarbij ook expliciet hebben aangegeven dat je daarbij wel zelf verantwoordelijk bent voor wat er met die apparatuur gebeurt. Als dat al zou moeten. Want waarschijnlijk staat wel in de voorwaarden dat je (dan) zelf voor misbruik verantwoordelijk bent, maar wordt uit coulance bij de eigen Telfort apparatuur wel schade vergoed.

Wellicht dat ze nu die tips niet meer mogen geven, juist om deze discussies te voorkomen.

Zou zeggen, lees nog eens terug vanaf pagina 1 zoals ik ook heb gedaan. Wellicht dat dan wel het kwartje valt en de **ZUCHT** wordt begrepen.

Fam. Molsberg
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 okt 2016 19:41

Re: Telfort verhaalt schade door fraude onterecht op klant

Ongelezen bericht door Fam. Molsberg »

gemist schreef:Welke up haalde met Fritz en welke up haalt u nu met ExpBox? Maakt u daarbij gebruik van exact dezelfde opstelling? Zijn er wijzigingen in opstelling? Ook de gebruikte kabels kunnen een issue zijn.
Graag een respons
Van 2.6 mbps op de Fritz naar 1.2 mbps op de Exp.box. opstelling/kabels ed identiek. Tevens is dit de bandbreedte zoals modem deze weergeeft. Dus niet gemeten verder op in het netwerk met bv Speedtest o.i.d.
Metingen met Speedtest bevestigen overigens wel de snelheden zoals het modem dat aangeeft.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Telfort verhaalt schade door fraude onterecht op klant

Ongelezen bericht door gemist »

Ik voorzie te hoge ruiswaarden bij de Exp.Box. Echt zekerheid heb ik natuurlijk niet, ik kan immers de lijn niet live nalopen. Waarschijnlijk heeft de officiële modem wat tweaking nodig vanuit de provider.

Fam. Molsberg
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 okt 2016 19:41

Re: Telfort verhaalt schade door fraude onterecht op klant

Ongelezen bericht door Fam. Molsberg »

gemist schreef:Ik voorzie te hoge ruiswaarden bij de Exp.Box. Echt zekerheid heb ik natuurlijk niet, ik kan immers de lijn niet live nalopen. Waarschijnlijk heeft de officiële modem wat tweaking nodig vanuit de provider.
goed mogelijk. Alleen gaf Telfort aan dat ze op het kunnen benutten vd beschikbare isra snelheid (bv door modem config te tweaken/optimaliseren) verder geen support geven, ook al gaat het om de eigen exp. box...

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Telfort verhaalt schade door fraude onterecht op klant

Ongelezen bericht door gemist »

Maar een slechte up verwijst ook naar een slechte bekabeling. Vernieuw de hele setup, hou het modem zo dicht mogelijk bij de IS/RA, en just-to-be-sure: da's niet die varkensneus in de kamer.
Lees daarna de modemwaardes uit.

Fam. Molsberg
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 okt 2016 19:41

Re: Telfort verhaalt schade door fraude onterecht op klant

Ongelezen bericht door Fam. Molsberg »

Update iz fraude:
Vandaag werd ik, zoals door Telfort aan mij toegezegd, gebeld door hun relatiemanagement afdeling.
Het verhaal nog eens van a to z doorgekauwd. Ook vanuit Telfort zijde werden alle argumenten en redenaties nog een keer toegelicht. Moet zeggen dat een aantal van die standpunten volgens mijn info/referentiekader haaks (blijven) staan op wat bv via Europese regelgeving wordt opgelegd aan Telecomproviders.
Alles bij elkaar i.i.g. een constructief en on-topic :-) discussie, op basis waarvan telfort e.e.a. opnieuw zal gaan evalueren. Helaas blijf ik vooralsnog sceptisch t.a.v. de afloop. Zeker n.a.v. hoe alles verlopen is afgelopen 5 maanden. Ook zijn vanuit Telfort nog geen oplossingen aangedragen om de problemen met mijn Exp.box op te lossen. wordt vervolgd.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Telfort verhaalt schade door fraude onterecht op klant

Ongelezen bericht door gemist »

Theoretisch gezien zouden ze je lijn een ander profiel kunnen geven. Ik ken Helaas de SLA van ze met KPN (linemanegement) niet. Tech heeft het zo uitgezocht waar het verschil in up vandaan komt.

Fam. Molsberg
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 okt 2016 19:41

Re: Telfort verhaalt schade door fraude onterecht op klant

Ongelezen bericht door Fam. Molsberg »

gemist schreef:Maar een slechte up verwijst ook naar een slechte bekabeling. Vernieuw de hele setup, hou het modem zo dicht mogelijk bij de IS/RA, en just-to-be-sure: da's niet die varkensneus in de kamer.
Lees daarna de modemwaardes uit.
Wil best nog wel een 3de poging wagen en een andere dsl kabel proberen. Maar dan stel je dus wel dat de Exp. box vergeleken met een alternatief modem een aanzienlijk lagere snelheid kan halen, bij exact dezelfde " voorliggende hardware". (= koper in de grond, mijn ISRA punt en kabeltje van ISRA naar modem zijn immers identiek geweest bij het vergelijken van de 2 modems).

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Telfort verhaalt schade door fraude onterecht op klant

Ongelezen bericht door gemist »

Mja, maar het zal niet voor het eerst zijn dat het stiekem toch de kabels met aansluitingen zijn die de problemen veroorzaken. Korte nieuwe kabels en gedegen aansluitingen. Check alles. Daarmee weet je zeker dat het probleem niet bij jou ligt.

Willem-J
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 sep 2016 01:20

Re: Telfort verhaalt schade door fraude onterecht op klant

Ongelezen bericht door Willem-J »

Na lezen van het allereerste berichtje vraag ik mij af, als een modem bij een abonement hoort en dat modem is defect behoor je toch een nieuwe te krijgen van je provider?

Zijn de omstandigheden in jou situatie zo anders dan bij alle andere klanten zodat het modem bij jou niet voldoet?

Fam. Molsberg
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 okt 2016 19:41

Re: Telfort verhaalt schade door fraude onterecht op klant

Ongelezen bericht door Fam. Molsberg »

Willem-J schreef:Na lezen van het allereerste berichtje vraag ik mij af, als een modem bij een abonement hoort en dat modem is defect behoor je toch een nieuwe te krijgen van je provider?

Zijn de omstandigheden in jou situatie zo anders dan bij alle andere klanten zodat het modem bij jou niet voldoet?
N.a.v. de problemen die ik met mijn internet en vooral bellen had gaf Telfort Servicedesk aan dat deze problemen deels inherent zijn aan de hardware in de experiabox. Het modem is dus niet defect. Voor de zekerheid is de expbox toen toch ook een keer uitgewisseld, zonder resultaat.

Fam. Molsberg
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 okt 2016 19:41

Re: Telfort verhaalt schade door fraude onterecht op klant

Ongelezen bericht door Fam. Molsberg »

gemist schreef:Mja, maar het zal niet voor het eerst zijn dat het stiekem toch de kabels met aansluitingen zijn die de problemen veroorzaken. Korte nieuwe kabels en gedegen aansluitingen. Check alles. Daarmee weet je zeker dat het probleem niet bij jou ligt.
Nog suggesties t.a.v de gehalveerde upload snelheid met de experiabox? Ik heb inmiddels verschillende kabels geprobeerd. De standaard meegeleverde, maar ook een cat. 5e. Geen resultaat. Met een alternatief modem direct aan het ISRA zit ik op meer dan het dubbele, ongeacht welke kabel ik gebruik.

Fam. Molsberg
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 okt 2016 19:41

Re: Telfort verhaalt schade door fraude onterecht op klant

Ongelezen bericht door Fam. Molsberg »

Net terugkoppeling ontvangen van klantrelatiebeheer Telfort iz het misbruik. Zeer teleurstellend.
Stelling Telfort: ook al heeft Telfort u geadviseerd om de experiabox te vervangen door een alternatief modem, dan nog verhalen wij schade op u omdat u dit alternatief modem gebruikt. Telfort is nml. nooit aansprakelijk voor schade die mogelijk voortvloeit uit advies dat Telfort afgeeft.

Moge duidelijk zijn dat ik op basis hiervan mijn abbo heb opgezegd en afzwaai naar alternatieve aanbieder.
Daarnaast ben ik benieuwd of iemand obv juridische kaders/wetteksten de stelling van telfort kan bekrachtigen of weerleggen. Dus in hoeverre is een bedrijf aansprakelijk is voor expliciete instructies die zij haar klant geeft om een product aan het werk te krijgen?

Fam. Molsberg
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 okt 2016 19:41

Re: Telfort verhaalt schade door fraude onterecht op klant

Ongelezen bericht door Fam. Molsberg »

Vandaag ook weer een update iz de problemen die ik heb sinds ik de Experiabox, onder "zachte dwang" vanuit Telfort, enkele weken terug weer als modem heb aangesloten.
Een van de problemen: Halvering van de snelheid t.o.v. wat op Isra binnenkomt/ wat een alternatief modem wel doorgeeft. Vorige week een nieuwe experiabox ontvangen. Deze aangesloten met exact hetzelfde resultaat. Daarom heeft Telfort een expert langsgestuurd om alle "schakels" te controleren. De expert, gestuurd door firma Guidion, kwam op mij zeer deskundig over. Hij heeft zo'n beetje alles gemeten, wat door te meten valt. Zelfs vanuit de verdeelkast bij mij in de buurt metingen doorgevoerd. Conclusie: het probleem wordt veroorzaakt door de experiabox. Dit verrast mij overigens niet, 2 jaar terug hetzelfde verhaal doorlopen en ook toen zei men dat een aantal problemen inherent waren aan de experiabox. Het Telfort advies destijds om dan een alternatief modem te gebruiken, werd vandaag niet geopperd. Maar ik ben erg benieuwd welke opvolging en oplossing hier vanuit Telfort nog gaat komen.

Fam. Molsberg
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 okt 2016 19:41

Re: Telfort verhaalt schade door fraude onterecht op klant

Ongelezen bericht door Fam. Molsberg »

Inmiddels een reactie van Telfort ontvangen iz mijn verzoek om de opnames vrij te geven waarop Telfort meermaals adviseert om een alternatief modem te gebruiken.
De reactie luidt: ook na intern overleg blijven we bij standpunt dat we nooit een alternatief modem adviseren. Ook niet in uw geval. En de opnames waarnaar u vraagt geven we niet vrij. U kunt 1-malig op ons kantoor in Zwolle de opnames beluisteren, u mag geen opnames maken, u krijgt ook geen kopie mee. Delen van de opnames zijn niet meer beschikbaar. U heeft 4 werkdagen de tijd om een afspraak te maken wanneer u de opnames wilt beluisteren, daarna is ook het beluisteren niet meer mogelijk.
Verder weigert Telfort mij nu ook te helpen bij het oplossen van het probleem met de experiabox (o.a. gehalveerde snelheid). Reactie Telfort: het staat inderdaad vast dat er een probleem met de Experiabox is, echter willen we eerst de discussie rondom de opnames met u afhandelen. Daarna helpen we u dan verder met de problemen met de exp.box., niet eerder.

Dus bij deze kan ik volhartig en oprecht zeggen: TELFORT, HYPOKRIETE,ACHTERBAKSE, LEUGENACHTIGE OPLICHTERS EN AFPERSBENDE! (Voordat een moderator dit censureert, alle kenmerken zijn gebaseerd op ware gebeurtenissen en ervaringen).

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Telfort verhaalt schade door fraude onterecht op klant

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Fam. Molsberg schreef:Inmiddels een reactie van Telfort ontvangen iz mijn verzoek om de opnames vrij te geven waarop Telfort meermaals adviseert om een alternatief modem te gebruiken.
De reactie luidt: ook na intern overleg blijven we bij standpunt dat we nooit een alternatief modem adviseren. Ook niet in uw geval. En de opnames waarnaar u vraagt geven we niet vrij. U kunt 1-malig op ons kantoor in Zwolle de opnames beluisteren, u mag geen opnames maken, u krijgt ook geen kopie mee. Delen van de opnames zijn niet meer beschikbaar. U heeft 4 werkdagen de tijd om een afspraak te maken wanneer u de opnames wilt beluisteren, daarna is ook het beluisteren niet meer mogelijk.
Verder weigert Telfort mij nu ook te helpen bij het oplossen van het probleem met de experiabox (o.a. gehalveerde snelheid). Reactie Telfort: het staat inderdaad vast dat er een probleem met de Experiabox is, echter willen we eerst de discussie rondom de opnames met u afhandelen. Daarna helpen we u dan verder met de problemen met de exp.box., niet eerder.

Dus bij deze kan ik volhartig en oprecht zeggen: TELFORT, HYPOKRIETE,ACHTERBAKSE, LEUGENACHTIGE OPLICHTERS EN AFPERSBENDE! (Voordat een moderator dit censureert, alle kenmerken zijn gebaseerd op ware gebeurtenissen en ervaringen).

Tsja, wellicht toch de opnames gaan beluisteren en stiekem toch opnemen. Tis tenslotte je eigen gesprek waarmee duidelijk zou moeten worden wie wat en hoe heeft gezegd.

Ik heb geen zin om weer alle pagina's terug te lezen dus wellicht is het volgende reeds besproken. Heb je rechtsbijstand ? Zoja zet deze erachteraan.
Ben je lid van de consumentenbond ? Zoja zet deze erachteraan.

Zit er een juridisch loket in je buurt, ga erheen.

Als laatste zou een rechtszaak wellicht helpen, maar dat kan wel eens duur uitvallen. Of rijdende rechter of Frank Visser doet uitspraak een idee ?

Fam. Molsberg
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 okt 2016 19:41

Re: Telfort verhaalt schade door fraude onterecht op klant

Ongelezen bericht door Fam. Molsberg »

Update iz de fraude:
Ik heb het bedrag wat telfort aan mij heeft doorbelast onder protest betaald aan tevens vooraf uitvoerig besproken (en vastgelegd), dat ik dit aan de geschillencommissie wil voorleggen. Afhankelijk van hun uitspraak behoud ik mij het recht voor om het bedrag te reclameren.
Nu Telfort de centen heeft, roepen ze ineens dat ze niet meer mee wensen te werken aan een traject bij de geschillencommissie. Ik voel me, alweer, beduveld door Telfort. Het is gewoon dwaling en bedrog ten top.
Nu ligt de reden voor het niet vrijgeven van de opnames op tafel: "vanwege de privacy van de Telfort medewerker". Ik vraag me af hoe een transscript van een gesprek (desnoods met de openingszin/naam verwijderd) de privacy schendt. In mijn ogen echt een onzin argument van telfort. Ik heb uiteraard wel een vermoeden waarom men dit soort kul blijft roeptoeteren.

@Teunbosseman: het bedrag wat Telfort mij doorbelast ligt met 450EUR net onder de grens voor een zaak bij de rechtsbijstand aan te melden. Hier moet (bij mijn verzekering tenminste) sprake zijn van minimaal 500EUR schade. Toeval dat telfort dan ook net dit bedrag doorbelast?
Ben, helaas, geen lid van de consumentenbond. Daarom ook dit topic op Radar gepost in de hoop dat er ook vanuit forumleden of Radarredactie wellicht tips en hulp komt.
Voor Telecomgeschillen stuurt juridisch loket de mensen door naar "Geschillencommissie Telecom". Zoals hierboven genoemd heb ik deze route uitvoerig met telfort besproken, maar nadat ik betaald heb probeert telfort dit nu plots te blocken...
Rechtzaak is een optie. Maar daar zijn m.i. de kosten-baten niet echt in verhouding. Resteert idd een van de rechtspraak tv programma's die interesse zouden moeten hebben in deze zaak...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Telfort verhaalt schade door fraude onterecht op klant

Ongelezen bericht door berndv »

Fam. Molsberg schreef:Nu Telfort de centen heeft, roepen ze ineens dat ze niet meer mee wensen te werken aan een traject bij de geschillencommissie.
Nou en? Dat maakt toch eigenlijk niet zo heel veel uit, ze zijn aangesloten bij de geschillencommissie, en indien het bedrag niet hoger ligt dan 5000 euro, hoeven ze er niet mee in te stemmen. Wat ik zo lees gaat het om een bedrag van 450 euro, dus ze hoeven er niet mee in te stemmen, de geschillencommissie zal de zaak dan gewoon gaan behandelen.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Telfort verhaalt schade door fraude onterecht op klant

Ongelezen bericht door 16again »

berndv schreef:Nou en? Dat maakt toch eigenlijk niet zo heel veel uit, ze zijn aangesloten bij de geschillencommissie, en indien het bedrag niet hoger ligt dan 5000 euro, hoeven ze er niet mee in te stemmen. Wat ik zo lees gaat het om een bedrag van 450 euro, dus ze hoeven er niet mee in te stemmen, de geschillencommissie zal de zaak dan gewoon gaan behandelen.
Het zijn juist geschillen van boven de 5000,- euro, waar je niet voor bij de geschillencommissie kan aankloppen.

Fam. Molsberg
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 okt 2016 19:41

Re: Telfort verhaalt schade door fraude onterecht op klant

Ongelezen bericht door Fam. Molsberg »

@Berndv, 16Again, jullie hebben beide gelijk.

Alle gevolgschade bij elkaar genomen lag boven de 5000. De daadwerkelijke kosten die ik nu door provider doorbelast krijg liggen daaronder. En tegen de aan mij doorbelaste kosten wil ik bezwaar maken. Maar nu zegt Telfort ineens : gaat niet omdat de totale gevolgschade boven de 5000 ligt.
En zelfs ook bij schades boven de 5000 kan de zaak worden voorgelegd aan de geschillencommissie, echter alleen met medewerking van je telecomprovider ( zoals ook al hierboven genoemd).

Gesloten