LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] teveel betaalde abonnementsgeld door phonehouse

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
sjoerd61
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2012 20:58

teveel betaalde abonnementsgeld door phonehouse

Ongelezen bericht door sjoerd61 »

phonehouse weigert onterecht afgeschreven abonnements geld van 3 jaar (990 euro) terug te betalen.Ik kwam er in augustus 2011 bij toeval achter dat ik nog steeds voor een abonnement betaal tw 30 euro per maand, dus in totaal inmiddels 990 euro bij Tmobiile. Navraag bij tmobile leerde mij dat ik bij the Phonehouse in Nootdorp moest wezen .

In de winkel werd duidelijk hoe dit kon gebeuren. De jongeman ,X, zei direct “ Dit is een blunder van ons, dit is onze fout”
Hij legde mij uit dat dit is ontstaan door het volgende:

Op 22-04-2008 ben ik in de Phonehouse winkel in Nootdorp geweest om een abonnement bij t mobile af te sluiten met nr behoud ( 06 29********)
Abonnement was eerst bij KPN en liep tot 24 -08 2008.
Ik kreeg een tijdelijk nr 06 3****** . wat normaal schijnt te zijn.
Vervolgens kreeg ik een brief van KPN dat de aanvraag was afgekeurd ivm 2 dagen te vroeg beeindigd.
Terug in de winkel werd nieuwe aanvraag gedaan van nr behoud , nu op goede datum tw 24-08-2008
Hiermee was alles opgelost …. DACHT ik .
Het eerste contract werd echter niet ontbonden door de Phonehouse en liep dus gedurende 3 jaar door tot ik erachter kwam.

In de winkel in Nootdorp werd mij de procedure uitgelegd.
Er werd online een formulier ingevuld waar ik geen kopie van kon krijgen
En na 3 weken kreeg ik te horen dat de klacht niet in behandeling werd genomen vanwege het feit dat er te veel tijd zat tussen het ontstaan en ontdekken van de fout terwijl er nog steeds betaald is tot augustus dit jaar
Overigens moest ik zelf vragen hoe het ermee stond en kreeg ik de vraag of ik nog niet gebeld was hierover.

Er werd mij aangeraden om hoofdkantoor te bellen ,
Aan de lijn een zekere Stefan die mij niet wilde helpen , ook was het niet mogelijk iemand te spreken die wel wat over deze zaak kon zeggen.
Het was ook hier niet mogelijk een kopie van de klacht te krijgen.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: teveel betaalde abonnementsgeld door phonehouse

Ongelezen bericht door mich24 »

Vind het een vage omschrijving.

Je komt er zelf na 3!! jaar achter dat er een abonnement is doorgelopen,en dan schuif je schuld nu maar door naar de winkel die het destijds heeft afgehandeld,zo te lezen in goede orde. Want een telecomzaak is niet verplicht iets op te zeggen voor de klant,ik zal het je sterker vertellen,dit kunnen wij geneens.

Het enige qua opzeggen via een telecomzaak is middels aanvraag nummerbehoud bij de latende provider,deze wordt dan automatisch,buiten de winkel om,opgezegd door de latende provider zelf.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: teveel betaalde abonnementsgeld door phonehouse

Ongelezen bericht door berndv »

Mich24 dat van dat nummerbehoud heb je goed, maar als nummerbehoud 1 is afgewezen op basis van datum, kan dezelfde aanvraag met gewijzigde gegevens opnieuw ingevoerd worden. Meestal door de provider zelf. In de winkel hebben ze doodleuk een compleet nieuw abonnement aangesloten en daar weer opnieuw nummerbehoud op aangevraagd.

Dat ts dan vervolgens 3 jaar lang haar bankafschriften niet nakijkt vind ik ook een gebrek van ts. Ik vind nietndat ze de volledige 3 jaar hoeven terug te betalen, maar wel een aanzienlijke periode.

Wat voor abonnement heeft u nu? Een sim only of 1 met toestel? Heeft u bij beide aanvragen een toestel meegekregen? Een abonnement dat in 3 jaar 990 euro kost, dus 330 per jaar, is wel duur voor een sim only. Of is de 2e aanvraag een sim only geweest? Vind het verhaal nog niet helemaal duidelijk, want als ts bij abo 1 een toestel heeft gekregen en abo 2 sim only was, dan heeft ts niet eens het recht om 3 jaar terug te vorderen, ts betaalt daar dan haar toestel mee af.

Neemt niet weg dat ts 2x een contract getekend heeft en blijkbaar niet heeft opgelet wat ze getekend heeft.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: teveel betaalde abonnementsgeld door phonehouse

Ongelezen bericht door Jolijn »

In principe zou het teveel afgeschrevene over eenzelfde termijn terug gestort moeten kunnen worden, als

Stel dat een bedrijf lange tijd na het leveren van een dienst of product laat weten dat er nog een bedrag openstaat. Hoewel je pas na lange tijd met deze rekeningen geconfronteerd wordt, betekent dit niet dat je deze rekening niet meer hoeft te betalen.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: teveel betaalde abonnementsgeld door phonehouse

Ongelezen bericht door mich24 »

@berndv

Bij KPN vul je een nb in. Mocht dit fout gaan,dat gaat na de verlooptermijn van 4 mnd ( voorwaarden toen) het abonnement in met tijdelijke nummer,wat ook op je contract staat. Blijkbaar checkt de TS haar brievenbus niet,want elke maand sturen ze netjes een rekening.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: teveel betaalde abonnementsgeld door phonehouse

Ongelezen bericht door berndv »

@mich24
Dat is nu ook net mijn punt. Alleen een afgewezen aanvraag nummerbehoud kanopnieuw ingediend worden met de gecorrigeerde gegevens. Dit gebeurt niet in de winkel maar via de nieuwe provider. Als ts dan in de winkel komt en de winkel dan leuk weer een nieuw contract met een nieuwe aanvraag nummerbehoud doet, vind ik dit van de winkel wel slordig.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: teveel betaalde abonnementsgeld door phonehouse

Ongelezen bericht door mich24 »

het is toch niet zwart op wit hier dat tph dit contract heeft laten lopen?

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: teveel betaalde abonnementsgeld door phonehouse

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Bij KPN hoeft de verkoper in het systeem helemaal niks aan te passen bij een afwijzing van nummerberhoud , dit gaat door middel van een formulier dat gefaxed/gemaild moet worden dan of contact met de dealerdesk.

Maar het kan natuurlijk zo maar zijn dat de TS in de winkel een andere medewerker heeft getroffen die niet op de hoogte was van het eerdere verhaal, en dat TS misschien niet helemaal duidelijk is geweest met het verhaal en de medewerker dus gewoon een compleet nieuwe order ingevoerd heeft. Ik maak het zelf ook heel vaak mee dat klanten zelf eigenlijk niet goed weten wat er aan de hand is en maar halve informatie geven.

sjoerd61
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2012 20:58

Re: teveel betaalde abonnementsgeld door phonehouse

Ongelezen bericht door sjoerd61 »

heren bedankt voor de goede tips(sic)
fijn dat jullie samen goed op de hoogte zijn van alle vakjargon ,
misschien aanvullende afkortingenlijst bijvoegen?

sjoerd61

Gesloten