LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] The Phone House geeft ze gratis weg

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

Na het lezen van dit verhaal, zou u dan nog bij The phonehouse kopen?

JA
9
82%
NEE
2
18%
 
Totaal aantal stemmen: 11

foonhous
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 mar 2007 20:21

The Phone House geeft ze gratis weg

Ongelezen bericht door foonhous »

TPH geeft gratis beloftes weg, kunnen ze rustig doen, ze komen ze toch niet na. Wat een bedrijf TPH

18-07-2006 dacht ik een goede aanschaf te doen bij The Phonehouse door een Nokia 6680 te kopen, maar al snel bleek dit niet zo te zijn.
De telefoon viel steeds uit en startte vanzelf weer op,ik de telefoon weg gebracht naar een service point en ze moesten hem opsturen naar Nuth (Dynafix).
Binnen 2 weken had ik hem terug ze hadden een software update gedaan ??
Maar helaas, nog steeds opnieuw opstarten,toen kwam er een The Phonehouse bij ons in de buurt,ik weer met mijn toestel daar heen om te laten maken.
Ook hun sturen hem op naar Dynafix,en ook deze keer had ik hem redelijk snel terug met de mededeling dat als het probleem nog niet verholpen zou zijn ik hem de volgende keer met het MMC kaartje moet opsturen.
Eenmaal thuis aangekomen bleek het Nederlandse woordenboek(T9) er niet meer in te zitten, en jawel nog steeds hetzelfde probleem uitvallen en opstarten, en de MMC kaart zat er niet eens in,sterker nog zelfs in de offline modus viel hij nog steeds uit.
Feb,2007
Ik maar weer terug naar The Phonehouse vertelde mijn verhaal en de 6680 ging weer op reis naar Dynafix, na 4 weken ging ik maar eens bellen om te vragen hoe het er mee stond?? Nee meneer we hebben hem nog niet terug.
Een paar dagen later bel ik weer, en ja hoor hij was terug, ditmaal had hij een verre reis gemaakt naar HU of zo iets,goed ik naar The Phonehouse,kom daar aan en zie mijn telefoon,zit er een heel gat rond de lens aan de achterzijde,bleek het kapje er niet op te zitten, nee niet het accu kapje want die had ik zelf nog, maar het bescherm kapje over de lens.De mensen daar bellen met hun hoofd kantoor en Dynafix en ik maar wachten.
14-03-2007
Kreeg te horen dat Dynafix het wel op zou sturen, dus vroeg ik wanneer het er zou zijn,ze zei overmorgen,
Kortom de volgende dag kwam ik langs The Phonehouse gelopen, ik dacht laat ik eens vragen hoe en wat.
Tja hij moest weer opgestuurd worden want als wij er zelf iets aan doen vervalt de garantie.
Twee weken later ga ik hem ophalen, wat denk je? Het kapje was zwart en mijn telefoon zilver grijs.
Ik weet het niet meer nu en mijn bloed kookt,dus ben maar snel de winkel uit gelopen.
Na alle mails aan het hoofd kantoor doen ze nog steeds niks.Ook vodafone is niet thuis.

Wie weet wat ik nu nog kan doen, en hoe??? :roll:
Laatst gewijzigd door foonhous op 24 apr 2007 22:09, 6 keer totaal gewijzigd.

foonhous
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 mar 2007 20:21

Re: The Phone House geeft ze gratis weg

Ongelezen bericht door foonhous »

Vandaag de telefoon weer opgehaald, de achterkant zat er op ja, in een zwarte kleur en niet de kleur van de telefoon dus, ik weet het ook niet meer


Ik ben het meer dan zat, mensen in de winkel beloven gouden bergen , en jullie hebben er het schijt aan, nou goed nieuws , ik ook aan jullie.

Het had goed opgelost kunnen worden,maar dat willen jullie blijkbaar niet, goed dan maar zo


Reactie van The phonehouse

Wij vinden het heel vervelend dat deze situatie ontstaan is en er zijn zeker mogelijkheden om dit op te lossen.

Helaas is uw taalgebruik niet onze manier van communiceren en zijn wij genoodzaakt uw klacht niet verder in behandeling te nemen.

Met vriendelijke groet,

Customer Care.
The Phone House Nederland.

Mijn reactie daar op:
Zo kom je er makkelijk van af! Denken jullie

reactie van the Phonehouse:

GEEN
Laatst gewijzigd door foonhous op 19 apr 2007 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: The Phone House geeft ze gratis weg

Ongelezen bericht door Kika29 »

Op het moment dat u zo voor de winkel gaat staan heeft u alleen maar uzelf ermee.Punt 1 u zet uzelf voor schut. Punt 2 The phonehouse gaat je op deze manier echt niet meer helpen en laat het u verder uitzoeken met Nokia (de leverancier van de foon die verantwoordelijk is voor een deugdelijk toestel).

The phonehouse heeft duidelijk aangegeven de klacht te willen behandelen maar niet zo te willen communiceren ( wat ik persoonlijk redelijk logisch vind. Op het moment dat iemand mij op deze manier benaderd gaat mijn deur ook op slot. Sorry maar zo werkt het nu eenmaal).

Ik heb zelf ook een dergelijke klacht gehad met een nokia ( nokia heeft een aantal drama reparatietrajecten lopen gehad).Mijn klant heeft heel erg lang zijn geduld bewaard,nog langer zelfs dan ik. Ik heb iedereen benaderd die er maar te benaderen vioel maar het probleem kon niet anders dan neergelegd worden bij Nokia....De verkopers staan dus ook met hun rug tegen de muur en daar helpen scheldpartijen dus alleen maar averechts bij.

foonhous
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 mar 2007 20:21

Re: The Phone House geeft ze gratis weg

Ongelezen bericht door foonhous »

Kika,

De phonehouse heeft al lang aangegeven niks meer te doen,(deden ze toch al niet),en mijzelf voor schut zetten , dat zal best, maar ik vind de werkwijze van hun niet normaal.

Het vervelende is , dat het personeel er hetzelfde over dacht als ik, hun neem ik niks kwalijk ,ik stond er zelfs bij toen ze hun hoordkantoor aan de telefoon hadden,en ook hun kregen het kastje naar de muur verhaal.

En wat nokia betreft, daar hoor je niks van, het gaat mij nu niet meer om de telefoon, daar zijn er genoeg van.
Ze zouden zodra te telefoon terug was een passende oplossing bieden, en toen ik in de winkel kwam kreeg ik mijn telefoon terug met verkeerde kap en ik kon gaan.
Niks geen passende oplossing dus, ik ben toen naar hijs gegaan en heb toen pas die mail geschreven,dacht toch wel dat ze een beetje begrip voor mijn boosheid hadden, en tuurlijk is het niet netjes van me.

Maar ze wisten dat het niet goed zat, en dit was voor hun dus een inkopper om er van af te komen.

Ik ga gewoon door met mijn plannen en laat zo veel mogelijk mensen weten over dit verhaal, de reden dat ik er mee door ga is omdat er op mijn werk heel veel mensen A klagen over Nokia en B The Phonehouse.

Maar ik waardeer je mening wel en dank je voor je reactie.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: The Phone House geeft ze gratis weg

Ongelezen bericht door Kika29 »

Hoi hoi ,

Je mail was boos oke. Ook heel erg begrijpelijk. Ik zou er ook flink van balen. Je geeft nu zelf aan dat de mensen bij de phonehouse je juist hielpen en je probleem begrepen. Een passende oplossing kost altijd tijd...van de verkoopmedewerkers moet het naar de regiomanagers,van de regiomanagers naar het management,naar Nokia,naar de klachtenafhandeling etectera. Heel erg vervelend maar een oplossing is er vaak niet 1,2,3.Dit komt omdat de phonehouse niet de enige partij is in dit verhaal. Het repaircenter en de fabrikant spelen hier ook een rol in. De fabrikant levert het verkeerd af en moet in principe zorgdragen dat het toestel netjes retour komt.In uw geval is dat dus niet gebeurd en kan de verkoopmedewerker niet anders dan eisen dat ze het wel oplossen.....Geloof me ik heb het ook meegemaakt voor een klant en heb 5 kwartier bij Nokia in de wacht gehangen.Heel vervelend allemaal en voor u geen oplossing maar met nog een klein beetje geduld brengt u misschien (met behulp van de winkelmedewerkers) toch een stukje verder.Misschien dat de medewerkers contact op kunnen nemen met de vertegenwoordiger van Nokia???Ik heb dat eerder ooit gedaan met een siemens klacht en toen werd het vrij snel opgelost...Ik weet niet of het gaat helpen maar niet geschoten is altijd mis toch???

Oja nog een tip : schroom vooral niet uw klacht te doen bij Nokia zelf over de beroerde reparatie....

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: The Phone House geeft ze gratis weg

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Phonehoud en veel te boze reactie.

Ten eerste, het is de toon die de muziek maakt.

Zit die telefoon in de grarantie?
Is hij zelfs voor de 6 maandengrens?
Is hij meer dan drie keer kapot gegaan (of slecht gerepareerd?)

In dit geval kunt u van Phonehous eenzelfde maar goedwerkende nieuwe telefoon verlangen of de overeenkomst die u had met die Phonehouse vestiging opzeggen.

Immers, het is binnen die 6 maanden aan Phonehouse te bewijzen dat het geen fabrieksfout is.
Ook wanneer het product binnen die 6 maanden kapot gaat dan wordt het (in het consumentenrecht) geacht dat de fout al vanaf het begin in het product zat en dat dus minstens omruilen tegen eenzelfde product geéist mag worden.

Binnen de garantieperiode meer dan drie keer stuk?
Ook dan mag u een vervangend nieuw exemplaar verlangen of de overeenkomst verbreken omdat er niet is voldaan aan de eis dat er ook sprake moet zijn van een wilsovereenkomst en die is er nooit geweest als het toestel zelfs na drie keer repareren nog steeds niet aan de eisen voldoet die men u bij de koop heeft voorgespiegeld.

Mijn advies is:

Schrijf nogmaals een (aangetekende) brief (met bericht van ontvangst) en bied bij dat hoofdkantoor van Phonehouse uw excuses aan voor uw woordgebruik.
Print met kopiëren - plakken dit stukje tekst en voeg dit bij uw brief.

Beroep u op de consumentenwetgeving en verzoek om alsnog een en ander zo af te handelen zoals de wetgever dit bedoeld heeft.

Elke verwijzing naar Nokia zelf is onterecht zoals Phonehouse ongetwijfeld weet omdat het de leverancier is die u een goedwerkend product moet leveren dat volgens de regels der verwachting en aanprijzing van de verkoper zou moeten werken.

Dus Phonehouse
Ik begrijp uw reaktie maar niet ieder mens is met tact geboren.
Aan de andere kant; één boze klant kan meer kosten dan 100 tevreden klanten kunnen goedmaken (de amerikaanse marketingfilosofie).

Grootvader

foonhous
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 mar 2007 20:21

Re: The Phone House geeft ze gratis weg

Ongelezen bericht door foonhous »

Kika,

Heb nokia ook a 2 maal op de hoogte gebracht,helaas geen response.
( begin April kreeg ik telefoon van Nokia)

Ook Vodafone heb ik benaderd, ik betaal immers wel mijn abonnements geld,en als ik geen andere telefoon van mijzelf had, was het helemaal erg, maar die zeggen dat het tussen nokia en phonehouse is

Er was zelfs door een medewerker in de winkel van phonehouse toegezegd dat ze tegemoet zouden komen voor het abonnement geld.

Alleen maar woorden dus.

Ik heb ook nog een mail waarin ze betreuren dat het zo loopt, maar dat gebeurd als er 2 mensen me bezig zijn, dus ik ben de dupe omdat hun het niet op orde hebben?? Vreemd
Laatst gewijzigd door foonhous op 26 apr 2007 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.

foonhous
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 mar 2007 20:21

Re: The Phone House geeft ze gratis weg

Ongelezen bericht door foonhous »

Beste kanovaarder,

Bedankt voor het goede bericht,

Telefoon is al 4 x weg geweest

14-03-2007 wil ik mijn telefoon ophalen, missen ze een onderdeel,en moest deze weer daar blijven.



Ik zal je advies zeker opvolgen, en heel erg bedankt voor deze.
Gr,Ron
Laatst gewijzigd door foonhous op 26 apr 2007 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: The Phone House geeft ze gratis weg

Ongelezen bericht door Kika29 »

Nog even een vraag : Is er vanaf the phonehouse een swapverzoek ingediend? Na de 3e keer reparatie voor hetzelfde probleem kan the phonehouse een swapverzoek indienen bij de fabrikant/reparateur. (swap=vervanging van het toestel al dan niet het hele toestel of het binnenwerk)

En inderdaad vodafone staat hier helemaal buiten. Het is idd iets tussen de partij die het toestel aan de consument geleverd heeft versus de fabrikant en u natuurlijk.

foonhous
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 mar 2007 20:21

Re: The Phone House geeft ze gratis weg

Ongelezen bericht door foonhous »

Kika,

Hij is al naar HU geweest en een nieuw binnenwerk gekregen,
Kreeg hem toen terug zonder achterkap,en moest toen weer 2 weken wachten,en toen zat er dus een zwarte kap op ipv zilver grijs.

foonhous
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 mar 2007 20:21

Re: The Phone House geeft ze gratis weg

Ongelezen bericht door foonhous »

Met een beetje goodwill komen we verder, maar niet met The phone hut, maar direct met Nokia
Laatst gewijzigd door foonhous op 26 apr 2007 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: The Phone House geeft ze gratis weg

Ongelezen bericht door ehltech »

kika29 .de filiaalmanager heeft volgens mij ook een stukje vrijheid om bij escalatie de klant een nieuw toestel te geven, dit is gewoon een duidelijk voorbeeld van prutswerk van de repaircenter. Klant een nieuw toestel en zoek het dan verder uit met alle lijnen ,wat nu heb je en een boze klant (wat terecht is denk ik) en een winkel die ook liever van dit probleem af is.

foonhous
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 mar 2007 20:21

Re: The Phone House geeft ze gratis weg

Ongelezen bericht door foonhous »

Kijk ook hier, binnenkort nog meer forums en plaatsen:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=forum_ ... frm=267861

foonhous
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 mar 2007 20:21

Re: The Phone House geeft ze gratis weg

Ongelezen bericht door foonhous »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door foonhous op 26 apr 2007 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

foonhous
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 mar 2007 20:21

Re: The Phone House geeft ze gratis weg

Ongelezen bericht door foonhous »

Deze kwam ik nog tegen op een andere site, ook iets wat iemand overkomen is, Ja mensen zo is de Phonehouse he?

The phone house

Status: Bedrijf heeft niet gereageerd.

Branche:
Telecom winkels
Categorie:
overig

Product:
Motorola v3i
Lokatie:
Denhaag


Klacht beschrijving:

Ik ben op 23 januari tot en met 15 maart op vakantie geweest en ben toen niet werkzaam geweest bij the phonehouse te vesteging te leyweg toen ik terug kwam 2 weken laters daarna pas dus werd ik er van beschuldigd dat ik een telefoon heb gestolen in de periode dat ik weg ging daat kan dus niet want voor dat ik weg ging hebben we de vooraad geteld van de winkel en alles klopte later noch bleek dat de toestel pas 28 januari geleverd was die gestolen is dat is dus 5 dagen al nadat ik weg was mijn collega weten en zeggen ook dat ik het niet ben en kan zijn maar de hoofdkantoor heeft de huiswerk niet goed gedaan en niet meer geweten dat ik op vakantie was en dat de toestel na dat ik weg was pas was geleverd en voor dat ik terug kwam al was gestolen dus ze hebben mij ontslagen op staande voet onterecht en voorniks ik heb ook al een advocaat genomen die mijn zaak in behandeling heeft die geeft ook aan ik heb weinig clienten gehad met zo n waterdichte alibie en zal de zaak dan ook zeker winnen maar ik vind dat the phonehouse op zn plaats moet gezet worden werkte daar al 3 en een half jaar heb veel berijkt voor the phonehouse filiaal waar ik werkte beste winkel van nl van the 150 filialen beste nokia verkoop winekl van heel nl van the phone house winekels betse verzekeringen verkoop winkel van heel nl dat zijn de 3 hoogste prijzen die er te behalen vallen voor een vilaal en mijn vilaal was de enigtse die alle drie de hoogste prijzen heeft behaald en toch toen zij mij dit aan ik wil dat the phone house gewoon op zn plaats gezet moet woorden en dat hun moeten inzien dat zij een grote groffe fout hebben gemaakt en ze dit dus moeten erkennen

foonhous
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 mar 2007 20:21

Re: The Phone House geeft ze gratis weg

Ongelezen bericht door foonhous »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door foonhous op 26 apr 2007 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.

foonhous
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 mar 2007 20:21

Re: The Phone House geeft ze gratis weg

Ongelezen bericht door foonhous »

Laatst gewijzigd door foonhous op 01 mei 2007 11:45, 3 keer totaal gewijzigd.

foonhous
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 mar 2007 20:21

Re: The Phone House geeft ze gratis weg

Ongelezen bericht door foonhous »

Dynafix heeft toegezegd dit op te nemen met Nokia, omdat phonehouse dit niet doet, en ook sturen ze het ontbrekende klepje naar mij persoonlijk. en hoef ik dus niet meer naar die vervelende phonehouse.

Ik houd u allen op de hoogte van deze ontwikkeling.

Met veel dank aan Dynafix

foonhous
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 mar 2007 20:21

Re: The Phone House geeft ze gratis weg

Ongelezen bericht door foonhous »

Goed het klepje hebben ze opgestuurd zeggen ze, maar het probleem oplossen zoals ze eerst vertelde via mail zit er niet in denk ik.

Valt mij toch best tegen van Dynafix

foonhous
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 mar 2007 20:21

Re: The Phone House geeft ze gratis weg

Ongelezen bericht door foonhous »

Klepje is binnen, maar helaas verkeerde kleur weer, verder kreeg ik telefoon van Nokia en we gaan het oplossen zonder TPH

Gesloten