LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tiscali telefonie werkt al bijna een jaar niet!!!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jolin01
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2007 21:14

Tiscali telefonie werkt al bijna een jaar niet!!!!

Ongelezen bericht door jolin01 »

Sinds het afsluiten van ons Tiscali telefonie abonnement in juni 2006 ondervinden wij alleen maar problemen. Geen kies, gesprekstoon, geen verbinding, wegvallen verbinding, etc. Inmiddels natuurlijk ontelbare malen de helpdesk gebeld die iedere keer weer een oplossing bieden die niet blijkt te werken. Afgelopen week heeft men eindelijk een service request aangemaakt. We hadden hoop ... maar helaas, na de mededeling dat men de telefonie servers een update had gegeven werd het request gesloten want hiermee zouden onze problemen opgelost moeten zijn. jammer dus. Vandaag weer niets dan ellende. Opnieuw de helpdesk gebeld met het verzoek nu daadwerkelijk een oplossing te bieden. Geen respons, behalve dat we het hele traject van instellingen wijzigen, etc eerst weer moeten doorlopen voordat er opnieuw een service request aangemaakt kan worden.
Zo'n twee maanden geleden hebben we Tiscali ook in een aangetekend schrijven laten weten dat we een oplossing wiillen. Hier is niet op gereageerd.

Wie heeft er soortgelijke problemen of weet een manier om bij Tiscali op een ander niveua contact te leggen binnen hun organisatie.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Tiscali telefonie werkt al bijna een jaar niet!!!!

Ongelezen bericht door Dirkie »

Misschien zomaar wat tips om eens te proberen. Bij mij werkt telefonie van Tiscali overigens zonder problemen.

Werkt internet wel probleemloos. Dus geen uitvallende verbinding tijdens het internetten. Wat is snelheid, waarop het modem verbinding heeft met de centrale. Wat is de kwaliteit van de bekabeling binnen, welke kabels van welke lengte zijn gebruikt. Is de firmware van het modem de huidige versie en dus geen oude.

Bedenk namelijk, dat de ADSL lijn probleemloos moet werken om telefonie een succes te maken.

Ik ben benieuwd!

jolin01
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2007 21:14

Re: Tiscali telefonie werkt al bijna een jaar niet!!!!

Ongelezen bericht door jolin01 »

Op dit moment is er één dect telefoon (Siemens Gigaset A1) aangesloten op één van de telefoniepoorten. (Dit toestel is trouwens ook al een tijdje vervangen door een gewoon analoog toestel, zonder resultaat)
Internet werkt probleemloos, tegen de beloofde snelheid.
Het modem is zonder splitter met een kabeltje van 30 cm op de oude KPN aansluiting aangesloten (RA punt).
Instellingen als FSK, DFTM, bandbreedte aanpassingen, etc. zijn allemaal uitgeprobeerd. Qua firmware is de laatste geinstalleerd, het modem is reeds enige malen volledig gereset en alle instellingen zijn opnieuw ingegeven. Telefoniepoorten zijn ook al omgedraaid.
Naar mijn idee hebben we inmiddels alle mogelijkheden al gehad (ook de diverse tijdsinstellingen, zoals vertraging voor opnemen, etc) zijn al eens aangepast.

n. vd Berg
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 dec 2006 23:54

Re: Tiscali telefonie werkt al bijna een jaar niet!!!!

Ongelezen bericht door n. vd Berg »

Hi Jolin01,
Ook ik maak veel ellende mee met Tiscali. Ik herken uw ervaringen. Ze geven allerlei instructies vanaf de Technische Dienst (0,30 per minuut), heb een aantal keren moeten resetten. Het moet dan opgelost zijn, aldus de T.D. De ene medewerker zegt zus en de ander zegt zo.
Volgens een v/d medewerkers kwam het ook door de nwe telefoontoestellen van KPN, type chicago 700S. Niet alle toestellen werken op het netwerk Telefonie, aldus Tiscali. Sinds de installatie begin december 2006 heb ik dezelfde klachten wat u aangeeft. Wij hebben van alles geprobeerd, met en zonder splitter. Volgens de "deskundigen", moet de splitter er tussen (ook volgens het instructieboekje),dan weer wel dan weer niet. Ik heb al alles geprobeerd. Ze adviseerden mij om mijn KPN tel.nr. te laten porteren (overnemen) door Tiscali, want dan was het euvel verholpen. Ik was toen noch via hun tel.nr. noch via mijn KPN.nr. bereikbaar en kon ik niet uitbellen. Inmiddels heb ik KPN de opdracht gegeven mijn tel.nr. terug te halen, zodat ik op zijn minst bereikbaar ben en ook kan uitbellen. We waren inmiddels een maand verder. Het abonnementsgeld voor telefonie betaal ik nu dubbel aangezien ik bij Tiscali ook nog een tientje maandelijks extra voor het KPN.nr. moet betalen. Waarschijnlijk zit ik hier een jaar aan vast, behalve het contract wat ik met Tiscali heb.
A/h eind van dit contract ben ik gegarandeerd bij ze weg. Tros Radar, is dit wel terecht? Ik vind dat je waar voor je geld moet krijgen en dat heb ik tot op heden niet gehad. Clienten zoals in mijn geval hebben recht op een schadevergoeding en niet te hoeven betalen totdat Tiscali het probleem heeft opgelost. Zijn wij de enige die dit meemaken? Tot op heden heb ik alleen maar te maken met "mensen" die een verstand hebben van een visstick.

jolin01
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2007 21:14

Re: Tiscali telefonie werkt al bijna een jaar niet!!!!

Ongelezen bericht door jolin01 »

Heel herkenbaar dus. Het grote probleem is dat je als consument geen stap verder komt bij Tiscali en er dus ook geen organisatie is die je hiervoor in de arm kunt nemen. Als men zelfs al niet op aangetekende brieven reageert ...

Ik heb inmiddels vele treads op dit forum gelezen over Tiscali met ook goede ervaringen maar nergens lees ik iets over hoe Tiscali 'aan te pakken' is. Als je dus geen lid bent van een consumenten organisatie of rechtsbijstand hebt ben je dus aan je lot overgelaten.

Dit kan niet waar zijn ...

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Tiscali telefonie werkt al bijna een jaar niet!!!!

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Ik ben tot verbijstering achtergekomen, dat er word gehackt via de modems met betrekking tot Tiscali Holding Telefonie. Zoals we allen weten heeft Tiscali en Compuserve dezelfde ADSL leverancier en dat is Tiscali Holding. Zij presteren het om een niet beveiligd telefoonnetwerk te leveren, waar elke hacker met een hackersprogramma (die zo te downloaden valt) jouw wachtwoord en telefoonnummer te achterhalen op het IP adres van elke compuserve en Tiscali telefoonnummer. Wanneer ze dat hebben voeren ze het in hun modem ergens in het land in en gaan vervolgens te werk op camsites en goksites. Zesentachtig klanten zijn hierbij de dupe geweest en zitten nu met een telefoonschuld daardoor van 1000 tot 8000 euro!!

Wanneer u Tiscali Telefonie hebt en met een Zyxel 2601 grijs of zwarte modem werkt, wees hier allert op en wanneer je de PC niet gebruikt sluit dan ook je modem af. Want ook zonder dat de PC aanstaat kan er op uw modem gehackt worden. Ik was de klos voor € 1.115,=. Ik heb alles betaalt wat van mij uit afkwam en ze willen nu doordrillen of ik maar ook even de hackerskosten wil betalen. Dat doe ik dus niet, omdat ze weigeren hun netwerken te beveiligen. Dan nkan iedere hacker zo het telefoonnummer op elk punt van het land overnemen en u als klant is de dupe van hackerij en u zal dan ook moeten betalen van wat de hackers bij u aangericht hebben. Beter is wanneer u telefoon en internet tegelijkertijd te nemen, dat u zich naar een telefoonbedrijf richt die ook internjet heeft en niet een internet die zich ook een beetje heeft gericht op telefoinie. Bij iedereen is het internet wel goed, dat is het punt niet, maar voornamelijk de telefoniebedrijven als KPN; Orange Tele2 hebben veilige telefoonlijnen en goede telefonie in de regel en ze hebben uitstekend internet erbij. Dus richt u zich dan op telefoniebedrijven die darbij ook goed internet hebben. Ik heb hier terdege wat van geleerd.

Hopelijk is dit een waaarschuwing geweest voor diegene die een internetbedrijf heeft en telefonie erbij, want meestal is die telefonie zeer onbetrouwbaar.

Natuurlijk willen de providers dat je ook de hackerskosten betaalt end an gaan ze door tot het afknijpen van je ADSL verbinding aan toe, terwijl je jouw deel van de telefoonkosten en de maandelijkse overboeking gewoon doorbetaald. Dat gaan we dan maar eens even niet doen. Ik heb nog altijd de touwtjes in de handen en bepaal ik wel even wat ik van mijn centjes ik aan hen betaal, maar in ieder geval niet de kosten die de hackers maken, want dan hadden ze hun telefonienetwerken, maar bneter moeten beveiligen.

Ik hoop dat ik iuedereen hier gewaarschuwd heb.

Groet, Uranus.

arti3007
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 sep 2005 13:41

Re: Tiscali telefonie werkt al bijna een jaar niet!!!!

Ongelezen bericht door arti3007 »

Elk telefoonnummer krijgt bij tiscali toch een eigen IP adres mee?
Dit is in de servers van tiscali dan toch na te trekken?

Dus als toscali niet kan bewijzen dat de gesprekken NIET via mijn modem zijn gegaan, hoef ik dan niet te betalen.

Dit is toch het mooie van internet telefonie, ik kan om de IP adressen vragen waarmee gebeld is!!

Toch???

Patrick

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Tiscali telefonie werkt al bijna een jaar niet!!!!

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Neen, bij Tiscali krijg je maar 1 IP adres en dat is het nekende IP ades die voor buiten geldt. Niet de bekende 192.168.1.254. want dat is je IP adres voor de binnenbol en dat is om het modem te kunnen connecten met internet vanuit de PC. Dus je krijgt maar 1 IP adres en daar gaat beiden, zowel telefonie als tiscali doorheen. De hackers kunnen of via jouw modem werken of via die van hun zelf. Dat komt omdat ze eigenlijk allemaal dezelfde basis IP adres hebben.

Bij mij was het zo geweest dat ze dat via mijn nummer zagen dat ik gebeld zou hebben, maar helaas niet met het IP adres die ik heb, maar zo stelden zij dat het inderdaad via een ander IP adres was gebeld, maar doordat het via het zelfde telefoonnumnmer was zagen ze dat ze mij die rekening moest sturen. Weg wezen dus !! Veel te onbetrouwbaar.

Gesloten