LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ikke73
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2014 16:03

Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Ongelezen bericht door Ikke73 »

Hallo zijn er soms meerdere mensen die problemen hebben met de toetselverzekeraar ACE/ Dynasure. Ik heb vorig jaar mijn abonnement verlengd bij T-Mobile en daarbij gelijk een verzekering afgesloten tegen schade, verlies, diefstal etc, de verzekering die T-mobile aanbied loopt via ACE/ Dynasure volgens mij gebruikt Vodafone deze nu ook (was ProAssist).

Nu gebruikt mij dochter deze telefoon en heeft hem een aantal maanden geleden laten vallen, zoals zo vaak gebeurt met een mobiele telefoon, toestel had een klein butsje aan de rand en onderaan een hoek, maar werkte verder nog zoals het hoorde. tot zo ver niks aan de hand dus.

Nu valt het toestel vlak voor de paasdagen uit en is met geen mogelijkheid meer aan te krijgen en nee geen lege accu. Dus contact opgenomen met T-mobile die wilde dat ik het toestel inleverde en op liet sturen vanuit de shop. Ik zeg ja maar heb een verzekering afgesloten, Oh maar dan wordt die binnen 24 uur omgeruild en moet u contact opnemen met ACE/ Dynasure.

Dus bellen met ACE/ Dynasure, alles doorgenomen aan de telefoon. Krijg ik de vraag of het toestel gevallen is, waarop ik heel naief antwoord "ja een maand of 4 geleden, maar tot vandaag geen problemen met het toestel". Vervolgens formulieren in moeten vullen alsof mijn hele huis leeggeroofd was en dit met foto's van het toestel terug gemaild naar ACE/ Dynasure. Na een dag of 3 de bevestigingsmail dat ze mijn mail ontvangen hebben. Nog weer een aantal dagen later het antwoord dat de claim is afgewezen omdat ik de schade niet binnen 24 gemeld zou hebben zoals in de polisvoorwaarden staat, dus vette pech en zoek het maar uit.

Na bellen met ACE/ Dynasure geen stap verder en T-mobile zegt ja staat in de voorwaarden uitvallen van toestel of wat dan ook wordt door hun vergoed, dus weer bellen met ACE. Nou mooi niet dus, dan maar weer na T-mobile. T-mobile stuurt het toestel op en gaat het regelen, vervolgens 3 dagen later als ik het toestel wil laten maken kost mij dit ongeveer 180 euro want het valt niet onder de fabrieksgarantie.

Om dus een lang verhaal kort te maken het toestel is nog steeds kapot, we zijn bijna 3 weken verder en zowel T-mobile als ACE/ Dynasure zeggen allebei zoek het maar uit het is niet ons probleem.

Wie heeft er nog tips of weet wat ik nu verder kan doen nog ?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Ongelezen bericht door sjohie »

Ikke73 schreef:Hallo zijn er soms meerdere mensen die problemen hebben met de toetselverzekeraar ACE/ Dynasure. Ik heb vorig jaar mijn abonnement verlengd bij T-Mobile en daarbij gelijk een verzekering afgesloten tegen schade, verlies, diefstal etc, de verzekering die T-mobile aanbied loopt via ACE/ Dynasure volgens mij gebruikt Vodafone deze nu ook (was ProAssist).

Nu gebruikt mij dochter deze telefoon en heeft hem een aantal maanden geleden laten vallen, zoals zo vaak gebeurt met een mobiele telefoon, toestel had een klein butsje aan de rand en onderaan een hoek, maar werkte verder nog zoals het hoorde. tot zo ver niks aan de hand dus.

Nu valt het toestel vlak voor de paasdagen uit en is met geen mogelijkheid meer aan te krijgen en nee geen lege accu. Dus contact opgenomen met T-mobile die wilde dat ik het toestel inleverde en op liet sturen vanuit de shop. Ik zeg ja maar heb een verzekering afgesloten, Oh maar dan wordt die binnen 24 uur omgeruild en moet u contact opnemen met ACE/ Dynasure.

Dus bellen met ACE/ Dynasure, alles doorgenomen aan de telefoon. Krijg ik de vraag of het toestel gevallen is, waarop ik heel naief antwoord "ja een maand of 4 geleden, maar tot vandaag geen problemen met het toestel". Vervolgens formulieren in moeten vullen alsof mijn hele huis leeggeroofd was en dit met foto's van het toestel terug gemaild naar ACE/ Dynasure. Na een dag of 3 de bevestigingsmail dat ze mijn mail ontvangen hebben. Nog weer een aantal dagen later het antwoord dat de claim is afgewezen omdat ik de schade niet binnen 24 gemeld zou hebben zoals in de polisvoorwaarden staat, dus vette pech en zoek het maar uit.

Na bellen met ACE/ Dynasure geen stap verder en T-mobile zegt ja staat in de voorwaarden uitvallen van toestel of wat dan ook wordt door hun vergoed, dus weer bellen met ACE. Nou mooi niet dus, dan maar weer na T-mobile. T-mobile stuurt het toestel op en gaat het regelen, vervolgens 3 dagen later als ik het toestel wil laten maken kost mij dit ongeveer 180 euro want het valt niet onder de fabrieksgarantie.

Om dus een lang verhaal kort te maken het toestel is nog steeds kapot, we zijn bijna 3 weken verder en zowel T-mobile als ACE/ Dynasure zeggen allebei zoek het maar uit het is niet ons probleem.

Wie heeft er nog tips of weet wat ik nu verder kan doen nog ?
Volgende keer de voorwaarden lezen voordat je een verzekering tekent? Dat je schade direct moet melden is overigens vrij universeel, en ergens ook wel logisch. Nu weten zij niet of jij door die 4 maanden wachten en gebruiken, de originele schade niet erger hebt gemaakt, waardoor zij nu meer geld kwijt zijn aan het repareren ervan.

Ikke73
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2014 16:03

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Ongelezen bericht door Ikke73 »

Dus elke keer als jij je toestel laat vallen ga je dit claimen bij de verzekering met elke claim een eigen risico van 45 euro. Het is een 1 op 1 swap ze halen het toestel op en geven gelijk een nieuwe hiervoor in de plaats. Dan ben je waarschijnlijk de enig die dit doet. Ken geen mensen in mijn omgeving in elk geval die na elke val dit wel doen en ken er toch erg veel die hem laten vallen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Ongelezen bericht door sjohie »

Ikke73 schreef:Dus elke keer als jij je toestel laat vallen ga je dit claimen bij de verzekering met elke claim een eigen risico van 45 euro. Het is een 1 op 1 swap ze halen het toestel op en geven gelijk een nieuwe hiervoor in de plaats. Dan ben je waarschijnlijk de enig die dit doet. Ken geen mensen in mijn omgeving in elk geval die na elke val dit wel doen en ken er toch erg veel die hem laten vallen.
Ik heb helemaal geen aparte toestelverzekering, en laat mijn smartphones, of andere draagbare elektronica trouwens, ook niet vallen. En mocht ik dat wel doen, dan is dat dus voor mijn eigen rekening.

Maar los daarvan zeggen de voorwaarden die jullie overeengekomen zijn dat je schade moet melden binnen 24h, en dat heb je niet gedaan zoals je zelf aangeeft. Wat ik, of elk een andere user hier, wel of niet doet (of laat) is niet relevant in dit verhaal. Jij hebt je niet gehouden aan de voorwaarden, en dus hoeven zij niet uit te keren.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Je moet dit soort verzekeringen gewoon helemaal links laten liggen. Verzekeren doe je voor bedragen die je normaal gesproken niet kunt ophoesten (huis, auto, aansprakelijkheid, etc). In dit geval heb je het over een maximale schade van een paar honderd euro. De premie staat niet in de verhouding tot de mogelijke schade.

Mocht je de pech hebben dat een toestel kapot gaat of gestolen wordt, dan kan je altijd een goedkope telefoon nemen (je hebt al Samsung en LG Android smartphones voor minder dan 100 euro) totdat je weer genoeg geld hebt voor een duurdere.

BramS77
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2014 20:47

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Ongelezen bericht door BramS77 »

Hallo,

Bij mij is exact het zelfde gebeurd. Na een breuk in mijn scherm na een val uit mijn broekzak (waar ik eigenlijk niks aan kon doen) was er verder eigenlijk niks mis met mijn telefoon. Ik dacht waarom zou ik dat nu aangeven, ik wacht wel tot mijn telefoon écht wat mankeert.

Nu 4 maanden later heb ik wat problemen met het opladen. Dat heeft verder niks met een breuk in het scherm te maken. Dus ik ACE opgebeld voor een claim en mijn verhaal gedaan.
Het moment dat ze zeiden dat ze dat bij dynasure (zusterbedrijf van dynafix waar ik extreem slechte ervaringen mee heb) gingen indienen wist ik eigenlijk al hoe ver het was!

En ja hoor mn claim werd afgewezen omdat de breuk niet op tijd aangegeven was. De klacht van het niet opladen hebben ze totaal genegeerd. Bij mij zeiden ze overigens dat dat binnen 14 werkdagen moet en niet binnen 24 uur. Ik heb geen idee hoe ik dit nu verder moet aanpakken dus als er mensen zijn met tips dan hoor ik het erg graag!

Mvg,

Bram

thatismekellk
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2014 17:19

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Ongelezen bericht door thatismekellk »

Ook ik heb een verzekering bij ace via t-mobile ik ben al 5 weken bezig met een claim indienen. Eerst was t-mobile vergeten mijn gegevens voor een polisaanvraag te versturen. Is dat eindelijk na 4 weken voor elkaar bel je ace op doe je je verhaal,alles prima zeer vervelend voor u maar we lossen het voor u op aldus ace. Na een week heb ik alleen nog steeds niks van me claim gehoord. Echt goede service dit en dan beweren ze op hun site een 24 uurs service te hebben. Ik heb nog maar net die verzekering en ik geloof dat ik hem nu al ga opzeggen. Wordt moe van elke keer weer te moeten bellen en hoop kosten te maken.

Blackcloud13
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2014 12:16

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Ongelezen bericht door Blackcloud13 »

Zooo [Ongefundeerde bewering verwijderd door de Moderator]! en bij tmobile al helemaal.
Ze vertelde mij dat het toestel werd opgehaald en dan krijg je gelijk een nieuwe (je betaald er 11,00 pm voor + 45 euro aan de deur) ik kon mijn gegevens er ook niet meer af krijgen en had gevraagd of ze dan nog deze konden maken, dit kan niet dus nu ben ik mijn telefoon kwijt en al mijn gegevens (zeker weten dat ze er daar wel in kunnen komen en wat ze er dan mee kunnen doen weet ik niet maar ik vertrouw het helemaal niet. voortaan heb ik een dropbox op mijn mobiel)
als ze hem komen ophalen moet je de hele dag vrij nemen want een tijdsindicatie hebben ze niet. die krijg je pas de volgende morgen. dan zegt de medewerker aan de telefoon en de man die hem komt ophalen dat je morgen een nieuwe krijgt. fijn want dan heb ik hem teminste voor het weekend.
maar nee hoor, ik krijg vanmorgen doodleuk een mailtje dat mijn toestel niet op voorraad is en ik wel een "gelijkwaardig" toestel kan nemen maar als ik deze dan aan neem dan is dat ook mijn toestel en krijg ik niet meer het toestel die ik had.
dus ik bel ze op en dan zegt die vrouw "oh ja maar vandaag leveren we zowizo niet dat zou dan morgen worden" ik vraag hoe lang het duur voor mijn toestel er is dan. dat weten ze ook niet. en tijdsindicaties zijn al beroerd bij hun dus een indicatie over hoe lang het kan duren (week, maand, ,jaar??) wist ze ook niet.
dus nu kan ik zonder goed toestel (want voor dit belachelijke bedrag krijg je niet eens een leentoestel) wachten op een nieuwe als die er ooit komt.
hiervoor heb ik veel problemen met pro assist gehad (te lang wachten, toestel kwijt, rare leentoestellen) maar als ik een fout leentoestel had, kreeg ik dezelde dag een andere en je weet dat je minstens een paar weken moet wachten... ook betaald je daar iets van 14 euro per kwartaal en krijg je je eigen toestel met eigen gegevens terug.
ik vind het echt ronduit schandalig dat ik dus nu al 100 euro aan verzekering kwijt ben en en dan zo ook voor dit nalatige werk nog eens 45 euro moet betalen. ik ga dus mijn verzekering opzeggen hierna en het via mijn WA of inboedel doen. zelfs een los scherm er op laten zetten was goedkoper geweest maar omdat ik ze al zoveel had betaald dacht ik nou dan zal die service wel goed zijn. helaas weet ik nu beter.
mocht je nog een telefoon halen bij de tmobile neem dan zeker NIET deze verzekering. je hebt er geen reet aan.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 sep 2014 16:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bijdragen verwijderd

SuusvanD
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2015 09:44

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Ongelezen bericht door SuusvanD »

Vorige week mijn Iphone 5c laten vallen, scherm kapot. Keurige service qua afhandeling, alle afspraken die gemaakt zijn, zijn tot zover nagekomen. Wel toestel 3 dagen kwijt maar oke, ik krijg een 'nieuwe' of, zoals de dame aan de telefoon aangaf, een 'als nieuwe functionerende'.

De nieuwe telefoon werd keurig geleverd, zag er aan de buitenkant als nieuw uit echter bij gebruik blijken de volgende klachten:
- De tijd blijft hangen, loopt niet mee en verspringt.
- Telefoon kan het wifi-signaal niet vasthouden en springt er steeds af.
- Telefoon blijft vaak hangen in programma's
- Batterij blijft ook 'hangen'. Staat de gehele dag op 25% bij regelmatig gebruik en is dan ineens leeg, telefoon springt uit.

Ik ga zo Dynasure weer bellen, wordt vervolgt.

jolanda64
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2015 17:38

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Ongelezen bericht door jolanda64 »

Hallo
Ja wij hebben hetzelfde meegemaakt met ACE.
Toestel verzekerd via TMobile op aanraden van Tmobile.
Ik heb het toestel laten vallen en toen opgegeven aan ACE.
Ik wordt van kasje naar de muur gestuurd en heb wel 20 emails gestuurd en tig keer gebeld .
Uiteindelijk komen ze met een toestel aan de deur in een gesloten envelop en moet ik eerst 65 euro betalen.
Ik mag het toestel niet zien voor ik betaal.
Het kan wel een telefoon zijn die van 5 een gemaakt is.
Ze willen naar nogmaals gebeld te hebben niets laten zien.
Het is toch te gek wat moet ik nu.

Gr Jolanda Kniest

janjanssen123
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2015 00:29

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Ongelezen bericht door janjanssen123 »

Ikke73 schreef:
Dus bellen met ACE/ Dynasure, alles doorgenomen aan de telefoon. Krijg ik de vraag of het toestel gevallen is, waarop ik heel naief antwoord "ja een maand of 4 geleden, maar tot vandaag geen problemen met het toestel".

hoe denk je dat verzekeraars winst maken door die paar euros die je geeft. Ze weten dat veel mensen niet lezen en da is niet alleen met verzekeraars. ( je koopt een peperdure toestel die zogenaamd 800 euro kost je denkt oh 10 euro per maand pas over 6 jaar heb ik die toestels prijs gehaald terwijl de fabrieks garantie 1of 2 jaar is dus als het na 2 jaar kapot gaat en je belt ace op die je al meer dan 2 jaar betaald ja meneer is het gevallen zeg je dan naif nee krijg je ook niks want t is niet gevallen. Leuk he :D

Dus Advies is niet verzekeren gewoon gebruiken laat je t vallen dikke vette pech nieuwe krijg je toch niet hoe dan ook krijg je het wel dan heb je nog verlies want de telefoon is na een paar jaar te oud voor tijd waarin je leeft of niet te verkrijgen dus krijg je een telefoon aangeboden die je nie eens wilt door al het pijn en moeite denk je what the F is dit.
Ga je googelen kom je hier terecht en kom je achter dat het allang afspeelt en zo gaat de kringloop door tot je oud word en t niet eens doorverteld aan je kinderen die mogen het ook meemaken. :D :D :D

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Ongelezen bericht door bprosman »

Zowel mijn zoon als dochter een telefoon (valschade) geclaimed via de Interpolis "Buiten de deur verzekering". Schade melden bij Interpolis, verhaal uitleggen, er werd mij gevraagd wat het ongeveer zou kosten om dat bij mij in de buurt bij een reparatiebedrijf te laten repareren. Bedrag wordt ruim (marge naar boven) overgemaakt. Als de werkelijke repatiekosten meer dan 10 Euro goedkoper waren moest ik t verschil terugbetalen anders niet. Bonnetje bewaren voor evt. controle klaar.
Hoe simpel wil je het hebben. Kan het zelf naar tevredenheid bij een door mij te kiezen bedrijf laten repareren.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Ongelezen bericht door Dirkie »

Persoonlijk vind ik een toestelverzekering een nutteloze verzekering. Je betaald een fors bedrag per maand en als het erop aankomt heb je vochtschade of heb je een eerdere schade niet geclaimd en kun je geen gebruik maken van hun 'service'.
En de meest voorkomende schade is schermbreuk en die reparatie kun je, als je de premie gewoon opzij zet, zo'n 2 maal in de periode van 2 jaar zelf laten maken en betalen.
En wat de meeste mensen niet weten, is dat een telefoon schade (soms) gewoon onder een van je lopende verzekeringen valt. Daar zijn wij achter gekomen, toen het scherm van één van onze (niet verzekerde) telefoons gebarsten was. Een telefoontje met onze adviseur was voldoende. Het viel onder onze inboedel verzekering. Telefoon kon gratis opgestuurd worden en was binnen een week weer goed gerepareerd terug.
En een algemene tip. Een goede hoes (en die heb je al voor minder dan 1 maandpremie van een telefoonverzekering) om de telefoon kan een hoop valschade voorkomen.

teigertje29
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2010 20:29

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Ongelezen bericht door teigertje29 »

Een en al problemen met ACE Dybasure,
Ik heb begin juni via de T-Mobile winkel een nieuwe mobiele telefoon aangeschaft. Met toestelverzekering, voor de zekerheid, ik kon binnen 2 weken na ontvangst van de polisbladen toch weer opzeggen. De polisbladen zou ik binnenkort ontvangen.
15 juni nog niets gehoord van de toestelverzekering, waarop ik maar eens een mail stuurde naar T-Mobile zelf. Rond 26 juni ontving ik bericht dat ik bij ACE Dynasure zelf moest zijn. Heel toevallig krijg ik op diezelfde dag een mail van ACE met mijn polisbladen.
Gelijk een mail gestuurd naar ACE Dynasure om mijn verzekering te stoppen. Krijk ik ruim 5 dagen later bericht dat ik te laat ben en niet meer kan opzeggen. Als ik het hier niet mee eens ben moet ik mailen met de directie?!? Erg verbaast, want wat moet de directie met mijn mail??? Maar goed. Nu een mail gestuurd naar de directie, maar ooo wat zijn die ook dom. Ik wijs ze zelf op de informatie die op hun eigen website staat dat er binnen 2 weken na ontvangst van de polisbladen opgezegd mag worden. Ook de directie antwoord dat ik te laat ben. Ik stuur ze zelfs de mail mee met de polisbladen waar zij kunnen zien dat ze die op 26 juni hebben gestuurd. In hun administratie zeggen zij te zien dat ze mij de polisbladen al op 6 juni stuurden. Ik vraag hun hoe het dan kan dat de gegevens pas bij mij op 26 juni binnen komen. Hierop geen reactie. Ik ben gewoon te laat en heb de premie te betalen.
Nou ja, in de tussentijd zelf de premie al teruggeboekt en de rekening geblokkeerd.

Grecje
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2015 10:13

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Ongelezen bericht door Grecje »

Hallo,

Ook ik heb een slechte ervaring met Dynasure. Nadat ik mijn toestel heb laten vallen, kreeg ik na 3 dagen keurig een "nieuw" toestel. Wel heb ik natuurlijk mijn eigen risico moeten betalen.
Na een paar dagen zie ik dat de achterkant van het toestel, uit het niets loslaat. Weer gebeld met Dynasure en is er een reparatie ingepland, na 5 dagen weer mijn toestel terug. Ik dacht laat ik het toestel nu even goed bekijken, en wat blijkt laat de achterkant weer los! Weer gebeld met Dynasure en uitgelegd dat ik eigenlijk een ander toestel wil. Dat konden zij helaas niet doen, en werd weer het toestel opgegeven voor een "spoed" reparatie. Waarop ik binnen 2 dagen mijn toestel weer retour kreeg. Nou ik kan jullie melden dat ik weer 5 dagen heb moeten wachten. Nu 15 sept. jl, eindelijk het gerepareerde toestel weer retour, zou je denken. Ik kijk weer mijn toestel na, en weer constateer ik dat de achterkant los laat. Dit is toch niet normaal meer! Hoe kan dit bij een "gloednieuwe" telefoon. Dynasure kan alleen weer een reparatie indienen, waar ik overigens niet mee akkoord gaat, ik moet maar bezwaar indienen via mail.
Ik durf het toestel amper aan te raken, straks valt dat ding helemaal uit elkaar.

Ik heb sterk het vermoeden dat bij de 1ste omruiling, ik een gerepareerd toestel heb ontvangen. Niks nieuw toestel. Kan toch niet anders. Ik hoop dat Dynasure hier wat aan kan doen.

Johan van den Berg
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2010 19:30

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Ongelezen bericht door Johan van den Berg »

Wie heeft nog meer negatieve ervaringen met de telefoontoestel verzekering van T-Mobile/ace-dynasure. Graag reacties.

Mijn toestel is tegen stoot en waterschade verzekerd. Het toestel heeft een scheur in het beeldscherm. Dit heb ik gemeld,
Wanneer je dit doet moet je het gesprek niet laten leiden door de medewerker van deze maatschappij, een kopie van de geluidsopname krijg je niet. Dat is nu eenmaal niet de gewoonte. Ik heb het toestel niet bewust beschadigd , maar kennelijk wel gestoten. Om duidelijkheid te krijgen ben ik vandaag naar een T-Mobile winkel gegaan, ik heb hun gevraagd om mijn toestel op te sturen naar de fabrikant. Dit was volgens de medewerker niet nodig, de schade is overduidelijk een stootschade en geen fabrieksfout.
Citaat mail T-Mobile richting verzekeringsmaatschappij.

"Ik heb net met dhr. Van den Berg in de winkel gesproken. Dhr. van den Berg heeft eerder met jullie contact gehad over schade aan zijn iPhone 6. Jullie hebben aangegeven dat het toestel niet verzekert is omdat het onder de fabrieksgarantie zou vallen en dat meneer niet aannemelijk kan maken dat het onder val/stoot schade valt. Echter in het toestel zit een duidelijke scheur/barst dat is veroorzaakt door stootschade. Willen jullie nogmaals naar de claim kijken en contact opnemen met dhr. van den Berg. Zijn emailadres is: [email protected] bedankt. Met vriendelijke groet, ........."

De ACE Toestelverzekering biedt dekking tegen schade welke plotseling is ontstaan door een schadevoorval zoals vallen, stoten of contact met water, hetgeen de werking van het toestel zoals door de fabrikant bedoeld, belemmert.
Mijn toestel heeft plotseling schade opgelopen. Deze schade heb ik gemeld, vervolgens heeft een medewerker vragen gesteld. deze vragen heb ik naar eer en geweten beantwoord. Het toestel heeft een scheur, ik kan niet beoordelen of dit een fabrieksfout of een stootschade is. Op het eerste gezicht lijkt de schade op een haartje. Het gesprek begon met de vraag "heeft u het toestel met sleutels in uw zak gehad" dit zou een grove nalatigheid zijn. Heb haar verteld hoe zorgvuldig ik met mijn toestel omga. Het toestel is beschermd door een geadviseerd (T-Mobile) hoesje.

Van alle kanten krijg ik te horen dat ik het verkeerd heb aangepakt. Ik had moeten zeggen dat de kat hem van tafel heeft gestoten of dat ik hem door mij aan te kleden uit de vensterbank heb gestoten. Dit noem ik verzekeringsfraude, iets wat een verzekeringsmaatschappijen uiteraard proberen tegen te gaan.
Wanneer je het volledige telefoongesprek beluisterd, wordt duidelijk dat mij geen grove nalatigheid kan worden verweten. Het voorval is onverwacht en onvoorzien. De T-Mobile medewerker heeft geconcludeerd dat het stootschade is. Ik heb de verzekeringsmaatschappij eerst gevraagd om het toestel op te halen, zodat de schade door hen kon worden vastgesteld eventueel gerepareerd. Dit blijkt niet mogelijk, zij vervangen alleen toestellen.
Heel bedenkelijk vind ik de vraagstelling, vooral met de volgende voorwaarde (citaat)
"Bij beoordeling van een claim houden wij slechts rekening met de eerste reden en aanleiding voor de claim en niet met navolgende varianten hierop".
Dit is niet van toepassing. Nog steeds wil ik dat de oorzaak van de schade wordt vastgesteld, vandaar mijn bezoek aan de T-Mobile winkel.
De samenvatting van het telefoongesprek is onvolledig, omdat ik geen filmisch verslag heb, is mijn claim afgewezen. Het toestel wordt niet onderzocht. Het is dus geen fabricage fout, maar een stootschade. Het is een haarscheur die waarschijnlijk de aanleiding wordt van meer schade. Ook deze vervolgschade is uitgesloten van dekking.
.
Johan van den Berg

Frouck
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2016 18:17

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Ongelezen bericht door Frouck »

Ja ook hier enorme problemen met Dynasure. En zo te zien op het forum van T-Mobile velen met ons.

Ik vind het echt schandalig wat dit bedrijf 'presteert' (beter gezegd niet presteert en je toch laten betalen).

Mijn verhaal is te lang voor nu, maar ik zit na 3 weken wachten, totale non-communicatie, en 6 dagen thuisblijven en wachten op een koerier, zonder dat deze verscheen, 3x (betaald) bellen met Dynasure, meerdere emails EN een officiële klacht nog steeds zonder andere telefoon. Ze eisen bovendien nog dat ik het 'eigen risico" ga betalen ook nog.
Ze gaan niet of nauwelijks in op de klacht en wat je allemaal hebt gedaan om je nieuwe telefoon te mogen ontvangen. Zonder enig resultaat. Ik krijg de indruk hier ontzettend besodemieterd te worden.

j couvee
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2016 11:24

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Ongelezen bericht door j couvee »

hoi ja hier ook problemen met dit bedrijf .
me tel laten vallen scheur in ik kreeg wel een nieuwe .. nieuwe nee.

ik dacht ok mooi een nieuwe tel goed afgehandeld... tot ik hem opstarten slechte bleef hangen is traag doet raar opladen word deze heet.
dus was geen nieuwe de kleur was niet de kleur die hij moest zijn was goud ,,, maar deze goud met zilver leek alsof deze uit verschillende onderdelen is gemaakt. er werd ook nog gezegd aan de tel ja kan ook een oude zijn die ooit gemaakt is kunnen wij niet zeggen.. maar word een nieuwe beloofd?
mijn vriend heeft de zelfde tel kleuren waren anders??
nu word hij ter reparatie opgestuurd nog slechter dit moet echter niet kunnen vind ik .
hun sturen een kapotte tel en nu moet ik boeten en ben ik maanden mijn tel kwijt foonloos dit kan toch niet onmenselijk dit

Riva Em
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2016 19:30

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Ongelezen bericht door Riva Em »

Mijn toestel is verzekerd bij EWP en Dynasure werkt in dienst van hun.
Op 16 juni is mijn toestel opgehaald ter reparatie omdat hij uitviel en niet meer aanging. eerder was mijn toestel al 'gerepareerd' door Dynasure maar daarna ondervond ik allemaal klachten..ook bovengenoemde klachten.
Omdat ik mijn toestel niet binnen die 5 dagen ontving, nam ik contact op met ze en vroeg wat er aan de hand was. bleek dat er andere schade was gevonden dus zou het nog een week langer duren, omdat onderdelen besteld moesten worden, prima.
Na een week bel ik weer, toestel is klaar maar ik kan geen link krijgen om een afleverafspraak te maken diezelfde dag, dus ik moest nog een dag wachten. Na twee dagen geen link ontvangen dus bel ik weer. Volgens de medewerker was er iets met koerier dus kan ik geen link krijgen..heel vreemd(wat heeft een koerier ermee te maken??). Het zat me niet lekker en letterlijk dag erna bel ik weer, verteld een andere medewerker dat mijn toestel helemaal niet meer gemaakt kon worden dus krijg ik een 'nieuwe' van hun maar die moet besteld worden. Prima ik wacht denk ik twee weken en bel ik weer...toestel niet binnen duurt lang.
Vrijdag 22 juni bel ik weer hebben ze zogenaamd mijn toestel binnen maar dan verkeerde kleur....hier was ik niet blij mee want ik heb duidelijk doorgegeven welke kleur ik had. Ik vroeg of het mogelijk was mijn oude toestel terug te krijgen zodat ik het eventueel ergens anders kon laten repareren..nee kan niet. Vandaag 27-07 bel ik weer wat de status is en nog steeds geen telefoon en kunnen ze me niks vertellen...al 6 weken is mijn toestel bij hun...ik ben verzekerd tegen alle soorten schade en ook niet eens een leentoestel gehad.


Ik vind het te belachelijk voor woorden dat ze zo te werk gaan en ik weet zeker dat ik niet een nieuw toestel krijg ALS ik die ooit terug krijg.

heemstede 01
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2017 14:44

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Ongelezen bericht door heemstede 01 »

Hier een soort gelijk probleem. Mijn gevallen toestel wordt omgeruild voor een ander toestel.( zonder verstrekken van een leestoestel maar goed) Prima, ging ook best snel al kwam het 2 uur later dan gepland. Bij het overzetten van mijn gegevens op de "nieuwe " telefoon bleek dat dit nogal problematisch was, maar uiteindelijk gedeeltelijk gelukt, toen bleek de volgende dag dat de batterij heel snel leeg was. De volgende ochtend gelijk gebeld en dit gemeld. Ze kwamen het toestel halen met de Express service, (2 dagen max ben je toestel kwijt) 10 dagen later krijg ik een prijsopgave , waar ik om moest vragen want zelf heb ik het nooit ontvangen, met daarop dat de schade buiten de garantie valt en ik € 422 moet betalen??? Hoe de schade ontstaan zou zijn staat er nergens waarom het buiten de garantie valt ook niet.
Voor hun kapotte toestel, lijkt mij een beetje vreemd. Ik krijg een vervanger voor mijn kapotte toestel betaal al € 65 eigenrisico en nou zou ik ineens het kapotte vervangende toestel moeten betalen. Als ik m gewoon terug wil hebben zitten daar natuurlijk onderzoekskosten die je moet betalen.
Terwijl mij telefonisch is beloofd dat het niks zou kosten ookal werd het toestel omgeruild. Toestel is ook verzekerd tm oktober.
Ik vind dit oplichting eerlijk gezegd!! Nooit meer ACE en misschien stap ik zelfs over van Tmobile want dit is de enige verwerking die zij aanbieden.

Gesloten