LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tommy telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
peterrobertnl
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2009 15:45

tommy telecom

Ongelezen bericht door peterrobertnl »

ik heb serieuze klachten over de gewonnen telefoon incl. 1400 belminuten

Tommy telecom boekt bedragen van mijn rekening af een van die bedragen heb ik terug kunnen storneren via mijn bank, daar ik nimmer machtigingen heb verstrekt.
Dat komt omdat Tommy telecom failliet is verklaard. Er is inmiddels €.170,= afgeschreven , het laatste bedrag is reeds door mij teruggehaald.

Ik vind dit een zaak van de postcodeloterij.(die hebben immers deze prijs aan mij verstrekt!!!). De postcodeloterij is niet bereikbaar of ze wimpelen het probleem af. Je moet bij Tommy telecom zijn!!!! maar Tommy reageert helemaal niet. Zijn er mensen met hetzelfde probleem?

Mijn vraag is....Is er iemand die een e-mailadres weet van de postcodeloterij???
Bellen kost een vermogen en je hangt 30 tot 40 minuten aan de lijn.

Als iemand het antwoord weet??? mail ff naar........................
[email protected]

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: tommy telecom

Ongelezen bericht door antileugens »

Waarop baseren ze die afschrijvingen? Is de termijn dat je die gratis 1400 belminuten kreeg inmiddels verstreken en bel je nu wel tegen kosten? Ik zou als ik jou was contact opnemen met de curator van Tommy Telecom, die kun je vast wel vinden door curator en Tommy Telecom in google in te voeren.

peterrobertnl
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2009 15:45

Re: tommy telecom

Ongelezen bericht door peterrobertnl »

nee, ik bel totaal niet met de telefoon.

De eerste de beste dag dat in dat ding in mijn bezit had werden de kosten er al afgehaald, Ik vraag me af hoe ze aan mijn bankrekeningnummer komen, Alleen de postcodeloterij weet dat, dus die hebben dat kennelijk doorgegeven.
Volgens mijn info is dat strafbaar.

Ik denk dat ik niet meer dan € 10,- verbeld heb met die zg.prijs-phone

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: tommy telecom

Ongelezen bericht door antileugens »

Neem dan even contact op met de curator: http://www.tommyfactuur.nl/

Jvvl
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2010 18:40

Re: tommy telecom

Ongelezen bericht door Jvvl »

Hoi allen,

Ook ik heb enige tijd geleden, een tel met 1400 belminuten, via de postcodeloterij gewonnen.

Vandaag hebben we een SMS van Tommy ontvangen met de mededeling dat we dit weekend overgezet worden naar provider dUTS. (dUTS - nooit van gehoord maar zo staat het letterlijk geschreven). Ik zou nog automatsch een nieuwe voicemail en klantenservice instellingen ontvangen.
Ik heb hierop geantwoord dat we geen gebruik van deze diensten willen maken en gevraagd om onmiddelijke stopzetting.

Maar jullie kunnen het al raden: Het bericht kon natuurlijk NIET verzonden worden!!!!

Ik heb niet voor een abbonement gevraagd!!!!!

We hebben net de brief die we toendertijd van de postcodeloterij hebben ontvangen, gezocht en doorgelezen, en daarin staat wel vermeld dat het "abonnement" geldig was tot 8 december 2009 .
Voordat we toendertijd de sim kaart activeerden hebben wij met Tommy gebeld, en zij hadden ons toen verzekerd dat na de 1400 belminuten het "abonnement" automatisch afgelopen zou zijn. Wel zouden we, ruim voordat de 1400 belminuten op zouden zijn, worden ingelicht, en een nieuwe aanbieding van hen konden verwachten. Als we geen gebruik van een nieuwe aanbieding wensten te maken, zouden we ook niet hoeven te reageren. Na die 1400 belminuten zou de sim kaart automatisch gedeactiveerd worden!!!! Nou dat klonk redelijk!!!

Nou, mooi niet dus!!!!!
Vandaag heeft mijn vrouw al gebeld naar Tommy en kreeg ze een curator aan de lijn. Deze vertelde vrolijk dat we z.s.m. een rekening zouden ontvangen van zo'n 113 euro / of dat ze dit bedrag zullen automatisch incasseren!!!!!!!! Waarschijnlijk volgende week al.

We zullen hier niet onderuit komen, wist hij te vermelden, en we moeten zeker dit bedrag gaan betalen!!!!

Nou, als ze mij dit bedrag automatisch zullen afschrijven van de rekening zal ik alles in het werk stellen om dit terug te laten boeken!!!!!
Men heeft ons niet eerder geinformeerd dat het nep abbonement afgelopen was.
We hebben net alle gepsrekstijden tot nu gecheckt, en deze zijn, 19:35:53 uur en 175 sms's.

Ik heb net een email naar de helpdesk van Tommy gemaild:

Geachte Tommy,

We hebben enige tijd geleden via de postcode loterij een telefoon, incl 1400 belminuten gewonnen.

Deze week hebben wij een sms op deze telefoon ontvangen waarin staat dat we worden overgezet naar een andere provider,
dUTS genaamd.

Bij deze delen we U mede dat wij geen gebruik willen maken van deze, of enig andere provider.
Wij wensen ook geen gebruik meer te willen maken van de overgebleven belminuten.

Wij wensen dus geen gebruik meer van Uw of dUTS’s, of andere diensten te willen maken.

Ons telefoonnummer is: 06 - (heb ik hier effe verwijderd).

Wij hebben nooit toestemming gegeven om na die 1400 belminuten door te gaan met uw diensten.
Er is ook nooit een overeenkomst of contract door ons getekend. Ook zijn wij tot op heden nooit schriftelijk op de hoogte worden gebracht van een eventueel abbonement of een tegoed aan belminuten.

Dus gelieve. Bij deze, de simkaart en telefoonnummer 06- (heb ik hier effe verwijderd) te deactiveren!!!

Alvast bedankt voor de moeite en met vriendelijke groet,

J. Ferri,


Ik hoop dat dit zal helpen.

Wie heeft er eventueel nog raad voor ons hoe we nu van een, niet afgesloten contract, af kunnen komen!!!


Alvast hartelijk dank voor alle moeite en vele groeten,

John.

Jvvl
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2010 18:40

Re: tommy telecom

Ongelezen bericht door Jvvl »

Ik heb net gezien dat ze me 113 euro van de rekening hebben afgehouden.

Ongelooflijk!!!

Hou kom ik in godsnaam van deze, een niet afgelsoten overeenkomst, af.

Ik wil deze 113 euro terug laten storten, maar kan ik hierdoor geen problemen krijgen?

Groeten,

John.

Jvvl
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2010 18:40

Re: tommy telecom

Ongelezen bericht door Jvvl »

Mijn vrouw heeft afgelopen dinsdag de postcode loterij gebeld.
Ook heeft ze aan betreffende gevraagd hoe het mogelijk is dat Tommy zomaar geld van onze postrekening int, en wie hen ons rekening nummer heeft doorgegeven.
Het schijnt dat de postcode loterij bezig is met een onderzoek hiernaar.
Men heeft ons ook geadviseerd om de 113,84 euro terug te laten boeken.

Dus gisteren is mijn vrouw naar het postkantoor gegeaan en daar heeft men
het bedrag terug laten storten. Ook hebben we de het rekeningnummer dat het geld geint had, laten blokkeren voor de eerst 2 jaar.

Ik heb nog eens gechekt hoeveel minuten we in totaal hebben gebeld met de Tommy telefoon, en in totaal zijn het nog geen 1300 minuten.

Ik ga ook nog een klacht indienen bij de postcode loterij!!

Groeten,

John.

Bouke
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2007 18:13

Re: tommy telecom

Ongelezen bericht door Bouke »

Nog een reactie over de praktijken van DUTS:
Als deelnemer van de Postcodeloterij heeft mijn schoonvader vorig jaar een GSM gewonnen met een actie voor een x-tal gratis belminuten met een looptijd van een jaar. Hij was erg blij met de GSM (je wint niet ieder dag een prijs in de Postcodeloterij) en heeft zijn eigen toestel met een pre-paid kaart in de kast gelegd om eerst gebruik te gaan maken van het gewonnen toestel. Hij heeft het nummer van zijn pre-paid niet over gezet omdat het op dat moment al wel duidelijk was dat hij toch nooit geen abonnement zou gaan nemen en na dat gratis jaar weer over wilde gaan naar pre-paid. Wat we hadden begrepen bij het activeren van het toestel was dat de actie na een jaar zou stoppen en dat het nummer dan niet meer gebruikt zou kunnen worden. Het was op zich een mooi toestel en de pre-paid kaart zou dan in het nieuwe toestel gaan. Ze gebruiken de telefoon alleen maar voor noodgevallen en als ze bereikbaar moeten zijn als ze niet thuis zijn. Waar dus een hoop oudere mensen een GSM voor hebben.
Wat schetst mijn verbazing dat mijn 84-jarige schoonvader een paar week geleden is gebeld door dUTS en dat een van hun sales-mensen hem een dUTS-100 abonnement heeft "aangesmeerd" met automatische incasso onder het argument dat dit een slimme keuze zou zijn.
Ik denk dat dit een stuk verkeerde voorlichting is geweest want als DUTS even naar het belgedrag van mijn schoonvader had gekeken dan had deze kunnen zien dat mijn schoonvader het afgelopen jaar welgeteld iets meer dan 23 minuten met het toestel heeft gebeld. Op de site van Duts staat dat de kosten op dit moment tijdelijk € 4,95 per maand zijn met een kortingsactie maar dat deze later op een tarief van € 9,95 per maand komt. Ik kan op hun site niet zien wat de term "tijdelijk" bevat, is dit 1 dag, 1 maand of geldt dit tarief voor onbepaalde tijd. Als het tarief na bv een half jaar naar het volle bedrag gaat betaalt mijn schoonvader dus dit jaar ca. € 90,-, bij gelijkblijvend belgedrag is dat dus € 3,- per minuut.
Als je weet dat iemand minder dan een 30 minuten uur per jaar gaat bellen met zijn GSM dan vind ik het in ieder geval niet slim om dan een abonnement te nemen met een bundel van 1200 minuten per jaar.
Uitgangspunt van mij is op dit moment dat mijn schoonvader onder valse voorwendselen een abonnement is aangepraat en dat hij dus ook geen abonnement bij dUTS wil hebben en met zijn toestel met zijn oude pre-paid kaart wil gaan bellen.
Ik heb over dit onderwerp ondertussen 2 mails gestuurd maar nog geen reactie van DUTS ontvangen maar dit begint er aardig op te lijken om deze praktijken aan te gaan melden voor een Radaruitzending. Ik stuur ze in ieder geval nu eerst een mail dat ik het contract wil ontbinden
Ik vraag me nu ook af of er meer mensen in deze verkooptruc van DUTS zijn getrapt.

Fiko1
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 apr 2010 20:02

Re: tommy telecom

Ongelezen bericht door Fiko1 »

Het zijn gewoon oplichters die het op de wat oudere mensen hebben gemunt. Ik vind zelf dat de wat oudere mensen door de rechters beschermd dienen te worden, aangezien deze groep niet meer met de snelle technologische ontwikkelingen meegaan. Ik vind ook dat iedere provider kostenloos papieren facturen per post moeten opsturen voor oudere mensen en niks meer online facturen.
Ze zeggen wel dat online facturen zogenaamd groen is, maar vergeten wel dat de machines die de sites hosten flink wat stroom vreten en dit is weer niet groen.

southerndepot
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2010 14:19

Re: tommy telecom

Ongelezen bericht door southerndepot »

Misschien mosterd na de maaltijd, maar evengoed wat info.

Volgens www.vraagalex.nl hier alternatieve contact informatie van de Postcodeloterij:

0900-nummer: 0900 3001500 (20 cent per minuut)
Alternatief nummer: 0800 1155

Antwoordnummer: 19503
1100 VM Amsterdam

Extra informatie:
Eerdere alternatieven: 020 6776834 en 020 6732446.

Het eerder gepubliceerde nummer, 020 6776888, blijkt een reserveerlijn te zijn van Miljoenenjacht.

Een tip van een van onze bezoekers: Vul het formulier in op: https://www.postcodeloterij.nl/LotenBes ... EenLot.htm, en laat u gratis bellen door de postcodeloterij.

Sterkte allemaal.

postlajoe
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2010 23:30

Re: tommy telecom

Ongelezen bericht door postlajoe »

Misschien is het een idee voor alle mensen die benadeeld zijn met het gewonnen telefoontje via de postcode loterij en er zomaar geld van de rekening is gehaald terwijl u daar geen toestemming voor gaf en net als alle anderen niet beter wist dan dat na de gratis 1400 belminuten de telefoon er mee zou ophouden
de krachten te bundelen ? Ook ik ben gedupeerd en word er nu nadat ik het geld
gestorneerd heb gedreigd met een deurwaarder. Voor iets waar ik nooit om gevraagd heb iets ondertekend heb noch mondeling noch schriftelijk noch per sms. zelfde schuitje ?? [email protected]

else-b
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2010 10:53

Re: tommy telecom

Ongelezen bericht door else-b »

Hallo,

Ook wij hebben een telefoon gewonnen via de postcodeloterij; een telefoon met 1400 belminuten die een jaar geldig is. Wij hebben de actievoorwaarden doorgenomen en hieruit is niet op te maken dat het abo na die 1400 belminuten doorgaat.
Het bedrag van 119 euro werd zonder enige nota van onze rekening afschreven. Dit bedrag hebben we terug laten halen. Meerdere telefoongesprekken met Tommy telecom of de Postcodeloterij hebben niks opgeleverd. De postcode loterij heeft zelfs gezegd dat ze nooit in zee hadden moeten gaan met Tommy en dat ze er mee bezig zouden gaan.

Wij hebben een aanmaning ontvangen van Tommy waarin staat dat we niet hebben gereageerd op de meerdere nota's die zij hebben verstuurd, die wij natuurlijk niet hebben ontvangen!! Ook werd er gedreigd met een deurwaarder en de kosten lopen op.
Vandaag zijn we naar een juridisch bureau geweest. Zij hebben ons geadviseerd te bellen met Intrum Justitia om een specificatie van het bedrag op te vragen.
De medewerker van het juridisch bureau heeft gebeld met Intrum Justitia en we kregen te horen dat we moeten inloggen op de site van Tommy telecom met inloggegevens die wij nooit hebben gekregen.
Wij kregen de gegevens via Intrum Justitia. Eenmaal ingelogd kwamen we er achter dat we over de 1400 belminuten hebben gebeld en het bedrag dus terecht zou zijn. Maar door het bovenstaande verhaal, en alle andere reacties vinden we het alsnog niet terecht dat dit bedrag zonder enig bericht van de rekening is gehaald.
Dus voor de gene die zich afvraagt hoe Tommy aan het bedrag komt kun je inloggen op:
http://selfcare.tommyfactuur.nl/tommy

Je krijgt dan een rijtje waar je gegevens in moet vullen.
Bij de eerste vul je je gebruikersnaam in, 316...... de rest van je mobiele nummer.
Bij wachtwoord voor je de laatste 4 cijfers van je mobiele nummer in.
Bij validcode vul je het getal in wat achter het invulbalkje staat. Zo kom je op de site van Tommy en kun je je factuur bekijken.

Er zit voor ons dus niks anders op dan het bedrag te betalen.... wel wordt er een officiele brief naar Tommy en naar de postcodeloterij gestuurd vanuit het juridisch bureau.

Mvg

siskab
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:01

Re: tommy telecom

Ongelezen bericht door siskab »

Ook ik heb vorig jaar een telefoon gewonnen bij de postcode loterij
in maart van dit jaar ben ik over gestapt naar Duts telecom en een contract aangegaan voor 9maand voor 100belminiuten in deze 9 maand is er nog geen euro afgeschreven van mijn bank.
Heb al meerdere keren gemaild met Duts en 1 keer gebeld dat ze eens geld van me rekening moeten halen want je belt immers niet voor niks en heb zo ook geen overzicht durf nu zelfs amper te bellen, ze zouden het dezelfde maand nog afschrijven nog niks!
ga nu overstappen naar een andere provider maar ja zat er wel mooi 9 maand aan vast!
zijn er nog meer mensen die een abonnement hebben bij Duts telecom met misschien dezelfde ervaringen? En wat is er toch met die provider aan de hand?

Rosso Dua
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2010 14:18

Re: tommy telecom

Ongelezen bericht door Rosso Dua »

Ook wij hebben sinds maart 2010 een abonnement bij Duts. Omdat er ook bij ons niets wordt afgeschreven heb ik reeds diverse malen een email gestuurd en zelfs een aantal keren gebeld. Op de emails krijg je geen enkel bericht, en de klantenservice verteld dat ze problemen met incasso hebben. Ook wordt verteld dat er binnen twee weken een bericht per post verstuurd wordt. Tot op dit moment hebben wij nog geen enkel bericht van Duts mogen ontvangen. Daarom maar besloten om het contract, op advies van klantenservice, schriftelijk op te zeggen. Ook hier is nog geen enkele reactie op geweest.
Zijn er meer mensen die tegen dit probleem aanlopen. Ik durf haast niet meer te bellen naar Duts, aangezien ik het antwoord wel weet.

Rosso Dua
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2010 14:18

Re: tommy telecom

Ongelezen bericht door Rosso Dua »

Vrijdag 16 december kregen we eindelijk bericht van Duts. Naar aanleiding van onze brief om het abonnement op te zeggen kregen we het bericht dat het abonnement per 15 december is opgezegd. Voor deze datum hadden we moeten reageren om ons nummer te behouden, maar ja als je de brief pas krijg 16 december krijgt wordt dat erg moeilijk.
Aangezien ze ondanks onze toezegging niet automatisch willen declareren krijgen we nu de kans om het verschuldigde bedrag in een aantal termijnen te betalen. Hiervoor ontvangen we een aantal rekeningen totdat onze schulden betaald zijn.
Het heeft dus even geduurd maar het lijkt dan nu toch dat er een einde komt aan de mail stilte, en dat we dit hoofdstuk kunnen afsluiten.

siskab
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:01

Re: tommy telecom

Ongelezen bericht door siskab »

Nou ben sinds december overgestapt en toen begon ik pas rekeningen binnen te krijgen ben nu ook op terug werkende kracht alles aan het terug betalen, valt nog mee maar ben blij dat ik er nu vanaf ben!

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: tommy telecom

Ongelezen bericht door LeoZ »

Ik durf het haast niet te schrijven... maar heb het idee dat de Postcodeloterij hier meer vanaf weet, ik wordt de laatste maanden zo'n 2X per week telefonisch benadert door de Postcodeloterij of ik maar mee wil doen, als ik het gesprek probeer af te wimpelen, dat praat de dame of heer er dwars doorheen... dan zeg ik: prettige avond nog en hang op!

Nota bene:: ik heb een geheim telefoonnummer én dan toch regelmatig door deze "loterij" lastig gevallen worden.

Dus daarom verbaast het mij niets dat deze Loterij met die "dievenbende"van Duts samenwerken... Om zo toch inkomsten te genereren (lees: stelen).

Gesloten