Tussentijds abonnenement opzeggen ivm opname verzorgingstehuis

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gouldie
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2023 16:28

Tussentijds abonnenement opzeggen ivm opname verzorgingstehuis

Ongelezen bericht door Gouldie »

Mijn man is opgenomen in het verzorgingstehuis ivm een zeer progressieve vorm van Alzheimer. Normale dagelijkse handelingen kan hij niet meer uitvoeren door zijn apraxie en heeft daarbij ook een afasie. Zijn abonnement bij Odido loopt nog tot februari 2023 en kan het alleen beëindigen met een verklaring van een arts. Ik heb al een verklaring meegestuurd dat hij is opgenomen in het verzorgingstehuis maar ze blijven een verklaring van de arts eisen. Ik vind dit ivm met de privacywet niet wenselijk en ze willen hier niet coulant in zijn. Het gaat helemaal niet om een hoog bedrag, maar ik vraag mij af of ze zomaar een verklaring van een arts mogen eisen? Iemand hier ervaring mee?

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tussentijds abonnenement opzeggen ivm opname verzorgingstehuis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik neem aan dat het over een abonnement gaat voor een mobiele telefoon.

Zeg gewoon per februari 2024 op.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tussentijds abonnenement opzeggen ivm opname verzorgingstehuis

Ongelezen bericht door 16again »

Op zich coulant, dat Odido mogelijkheid biedt om contract voortijdig te ontbinden. Er zullen best mensen in verzorgingshuis zitten, die nog wel mobiel bellen, dus dat feit alleen is onvoldoende

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Tussentijds abonnenement opzeggen ivm opname verzorgingstehuis

Ongelezen bericht door criticus2 »

erg vervelende situatie. Maar helaas voorziet de wet meen ik niet in voortijdige beëindiging anders dan bij overlijden. Daar zal dan ook een document bij moeten.
U vraagt om coulance , maar wilt niet het bijbehorende bewijs erbij geven om de andere partij de mogelijkheid te geven die coulance daadwerkelijk te geven . De reden ervoor is al wel neem ik aan mondeling of schriftelijk als opzegreden gecommuniceerd . Coulance krijgen is een gunst, het geven is geen plicht. Het stuk door u benoemde bijbehorende privacy is al gecommuniceerd, men vraagt alleen om bevestiging door een gekwalificeerd persoon, de arts. Ik snap dat het allemaal moeilijk voor u is, maar u maakt dit zelf, denk ik persoonlijk, moeilijker dan nodig.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Tussentijds abonnenement opzeggen ivm opname verzorgingstehuis

Ongelezen bericht door Lowieze »

Een officiële doktersverklaring of een bewijs van opname zullen ze nodig hebben, maar de precieze diagnose hoeven ze niet te weten. Staat dit toch in de doktersverklaring, dan kunt u dit zelf doorstrepen of ‘blurren’.

Gouldie
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2023 16:28

Re: Tussentijds abonnenement opzeggen ivm opname verzorgingstehuis

Ongelezen bericht door Gouldie »

Ik heb ze een bewijs van opname meegestuurd, maar ze willen een doktersverklaring en dan mag de aandoening weggehaald worden. Ze vinden dus een verklaring van het verzorgingstehuis niet voldoende.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Tussentijds abonnenement opzeggen ivm opname verzorgingstehuis

Ongelezen bericht door Lowieze »

Gouldie schreef:
08 okt 2023 10:08
Ik heb ze een bewijs van opname meegestuurd, maar ze willen een doktersverklaring en dan mag de aandoening weggehaald worden. Ze vinden dus een verklaring van het verzorgingstehuis niet voldoende.
Dan blijven er twee mogelijkheden over: of u overlegt een doktersverklaring of u beëindigd het abonnement (op tijd) tegen de vervaldatum.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tussentijds abonnenement opzeggen ivm opname verzorgingstehuis

Ongelezen bericht door witte angora »

Kan me voorstellen dat er veel op je af komt. Het is nu oktober, het abonnement eindigt in februari, dus over een maand of vier. Geen idee hoeveel je er per maand aan kwijt bent, maar is het nog wel de moeite om er veel tijd en energie in te steken? Je kunt er ook voor kiezen per einde contractdatum het abonnement te laten beëindigen. Uiteraard moet je dat wel doorgeven, anders loopt het alsnog gewoon door.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Tussentijds abonnenement opzeggen ivm opname verzorgingstehuis

Ongelezen bericht door rwolters »

Gouldie schreef:
08 okt 2023 10:08
Ik heb ze een bewijs van opname meegestuurd, maar ze willen een doktersverklaring en dan mag de aandoening weggehaald worden. Ze vinden dus een verklaring van het verzorgingstehuis niet voldoende.
Is het verboden om in het verzorgingstehuis een mobieltje te hebben? Zo ja, dan zou je dat misschien nog als argument kunnen gebruiken.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tussentijds abonnenement opzeggen ivm opname verzorgingstehuis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er zullen genoeg mensen in een verzorgingstehuis of verpleegtehuis een mobiel hebben. Dus juist de aandoening zou van belang zijn.

Ik zou me over die vier maanden niet druk maken.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Tussentijds abonnenement opzeggen ivm opname verzorgingstehuis

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik heb een idee:

U zegt uw eigen abonnement op.
U neemt het abonnement van uw man over.
:D

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Tussentijds abonnenement opzeggen ivm opname verzorgingstehuis

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Om vast te stellen dat uw man door deze nare ziekte niet meer in staat is om van de dienst gebruik te maken heeft Odido wel een soort van bewijs nodig en blijkbaar is dat een doktersverklaring die u niet wil verstrekken omdat u van mening bent dat daarmee de privacywet geschonden wordt.
Odido wil meewerken maar u dan uiteraard ook door in dit geval een doktersverklaring te overleggen en als u dat weigert houdt het gewoonweg op.
Tegenvraag, wat denkt u dat Odido met die doktersverklaring gaat doen aan de hoogste bieder verkopen of nog erger openbaar gaat maken?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tussentijds abonnenement opzeggen ivm opname verzorgingstehuis

Ongelezen bericht door 16again »

Moeten we onze artsen lastig vallen, om onder een mobiel abonnementje van nog 4 maanden uit te komen? Hebben die artsen niets beters te doen?
Wellicht kost tijd van arts al meer dan die 4 maanden

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Tussentijds abonnenement opzeggen ivm opname verzorgingstehuis

Ongelezen bericht door Cro »

Gouldie schreef:
08 okt 2023 10:08
Ik heb ze een bewijs van opname meegestuurd, maar ze willen een doktersverklaring en dan mag de aandoening weggehaald worden. Ze vinden dus een verklaring van het verzorgingstehuis niet voldoende.
Wat staat er exact in die verklaring? Als daar immers alleen in staat dat uw man is opgenomen in een verzorgingstehuis snap ik wel dat ze daarom niet zomaar ontbinding van de overeenkomst toestaan. Immers betekent een opname in een verzorgingstehuis niet direct dat er ook geen gebruik meer gemaakt kan worden van de dienst van Odido.

Dat Odido dan een verklaring verwacht waarin duidelijk aangegeven is, zonder dat de specifieke aandoening genoemd wordt, dat uw man niet meer in staat is de dienst te gebruiken vind ik eigenlijk niet meer dan logisch.

Gouldie
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2023 16:28

Re: Tussentijds abonnenement opzeggen ivm opname verzorgingstehuis

Ongelezen bericht door Gouldie »

Bedankt voor al jullie reacties. Ik laat het zo voor die 4 maanden. Kan er een principekwestie van maken maar dat is de energie niet waard.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Tussentijds abonnenement opzeggen ivm opname verzorgingstehuis

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Gouldie schreef:
08 okt 2023 11:20
Bedankt voor al jullie reacties. Ik laat het zo voor die 4 maanden. Kan er een principekwestie van maken maar dat is de energie niet waard.
Verstandig. Bovendien vraag ik me af of het betreffende 06 nr niet gebruikt voor allerlei instanties, bijv. DigiD, de bank(en) enz.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tussentijds abonnenement opzeggen ivm opname verzorgingstehuis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gouldie schreef:
08 okt 2023 11:20
Bedankt voor al jullie reacties. Ik laat het zo voor die 4 maanden. Kan er een principekwestie van maken maar dat is de energie niet waard.
Wat bedoelt u met “principekwestie”? Vindt u dan dat u recht hebt dat abonnement stop te zetten zonder bewijs?

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tussentijds abonnenement opzeggen ivm opname verzorgingstehuis

Ongelezen bericht door witte angora »

Eigenlijk denk ik dat de vraag van TS beantwoord is, en dat TS een conclusie heeft getrokken die bij haar past. M.i. kunnen we het verder laten rusten.

PGros
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Tussentijds abonnenement opzeggen ivm opname verzorgingstehuis

Ongelezen bericht door PGros »

Ik snap alleen niet wat het met de privacywet te maken heeft. Dat is dat anderen niets met jouw gegevens mogen doen maar als je zelf iets wilt vertellen aan ze mag dat best. En wil je dat niet dan doe je het niet maar de privacywet hoef je er niet bij te halen.

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Tussentijds abonnenement opzeggen ivm opname verzorgingstehuis

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Er is al genoemd dat in een verzorgingstehuis ook gebruik gemaakt kan worden van een mobieltje; als aanvulling: mensen met een fysieke aandoening worden ook opgenomen in een verzorgingstehuis en die kunnen prima met een mobiel overweg. Mss kan Ts met die wetenschap beter leven met het standpunt van Odido.

Plaats reactie