LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Typhone verkoopt in Nederland, maar koopt in het buitenland!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Janine-V
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2012 19:13

Typhone verkoopt in Nederland, maar koopt in het buitenland!

Ongelezen bericht door Janine-V »

Ik heb in oktober bij Typhone een telefoon gekocht. Hiervoor heb ik eerst gebeld met de klantenservice. Ik wilde namelijk de beste en nieuwste telefoon. Met Android 4.0 die eraan zat te komen, wilde ik graag upgraden. Op dat moment want mijn beste optie de Galaxy S2 van Samsung. Deze had nog geen Android 4.0, maar zou dat wel krijgen.

Nu hbe ik mijn telefoon dus inmiddels een half jaar en inmiddels is de update voor de Samsung Galaxy S2 er. Ik werk zelf in een elektronica winkel, dus ik wist hoe te installeren en wat te doen. Wat blijkt, mijn telefoon vindt helemaal geen nieuwe update. Dat terwijl zowel simlockvrije telefoons, als de telefoons met simlock van mijn provider T-Mobile, al wel een update gehad zouden moeten hebben.

Vervolgens heb ik een mailtje gestuurd naar Typhone. Doe ik dan misschien toch iets verkeerd? Gezien ik wat meer ervaring heb op het gebied van smartphones, kon ik het antwoord al raden. Mijn telefoon is door Typhone ingekocht in het buitenland en loopt daarom ook via de updates van dat land. Volgens Typhone moet ik dus wachten tot de update daar uitgerold wordt.

Je koopt dus je telefoon bij een Nederlands bedrijf. Zonder dat ze je ervan op de hoogte stellen, verkopen ze je een buitenlandse telefoon. Op zich prima, maar nu ik problemen ondervind, moet ik gewoonweg wachten. Dat ben ik toch eigenlijk al een half jaar aan het doen? Inmiddels verkoop ik zelf telefoon na telefoon met Android 4.0 en loop ik zelf nog met de oude versie.

Kortom, koop voortaan je telefoon in een winkel die je vertrouwt en waar je naar terug kunt gaan. Want via een mailtje of belletje wordt je als klant afgescheept met dat je maar moet wachten. En dan hopen dat ik het vergeet?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Typhone verkoopt in Nederland, maar koopt in het buitenland!

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Inmiddels verkoop ik zelf telefoon na telefoon met Android 4.0 en loop ik zelf nog met de oude versie.
Goh, Ik hoop dat je nog wel kunt bellen met deze oude versie .. :mrgreen:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Typhone verkoopt in Nederland, maar koopt in het buitenland!

Ongelezen bericht door berndv »

Als je dan tich zo handig bent, zou ik zeggen google, xda en odin.

Het land van herkomst maakt niets uit. Ik heb zelfs op mijn galaxy s 1 gewoon ics draaien.

En mensen toch altijd ook maar klagen dat hun eigen provider zo duur is met de telefoon en al die webshops zijn zo lekker goedkoop. Rara hoe kan dat toch...

Typhone.nl
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 feb 2012 15:02

Re: Typhone verkoopt in Nederland, maar koopt in het buitenland!

Ongelezen bericht door Typhone.nl »

Beste Janine-V,

Graag ontvang ik je ordernummer, naam en/of adresgegevens in een privébericht, zodat ik contact met je kan opnemen om dit probleem op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Typhone.nl

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Typhone verkoopt in Nederland, maar koopt in het buitenland!

Ongelezen bericht door mich24 »

Valt niks op te lossen.

Dit is zeuren om het zeuren

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Typhone verkoopt in Nederland, maar koopt in het buitenland!

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Dit is de reden waarom veel webshops goedkoper zijn.
In principe maakt het niks uit, maar het kan dus gebeuren dat je langer op een update moet wachten.
Maar ook T-Mobile heeft nog geen uitrol gedaan van de 4.0 update voor de s2.

Pannekoek1
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2012 12:00

Re: Typhone verkoopt in Nederland, maar koopt in het buitenland!

Ongelezen bericht door Pannekoek1 »

Op zich prima, maar nu ik problemen ondervind, moet ik gewoonweg wachten.
Welke problemen ondervind je dan? Dat je niet kan updaten? je telefoon doet toch gewoon wat die moet doen (bellen, smsen, internetten etc)? Er zijn zoveel winkels die hun producten in het buitenland inkopen. Vaak scheelt dit in prijs en dat is gunstig voor de consument. Ik vind dat je dan niet moet gaan zeuren om zo iets simpels. Dan moet je je van te voren maar beter informeren als je dit zo belangrijk vindt.

Gesloten