Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
NancyF
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 okt 2023 09:40

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door NancyF »

Schriftelijke overeenkomst met handtekening vereist
Volgens Janssens is zo'n voicelog of een factuur sturen niet meer rechtsgeldig sinds 1 juli 2021. 'Voor dit soort abonnementen moet je een schriftelijke overeenkomst sturen. Pas als die getekend teruggestuurd wordt, is de overeenkomst geldig. Dus deze factuur kan meneer Andringa gewoon weggooien. Want er is geen overeenkomst als deze meneer niks heeft getekend.'

Dit is een stukje uit het artikel.

Jan-Frank
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2023 13:25

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door Jan-Frank »

Ik heb een melding gedaan bij de Consuwijzer:

Meldformulier telemarketing.
Belt een bedrijf of organisatie u terwijl u geen klant bent geweest, geen toestemming hebt gegeven, of al hebt gezegd dat ze u niet meer mogen bellen? Dan kunt u dat bij ons melden met dit formulier.
Uw melding helpt ons om te kiezen bij welke bedrijven we moeten ingrijpen.

https://www.consuwijzer.nl/meldformulier-telemarketing

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door criticus2 »

niet negeren maar hun vordering afwijzen , en dagvaarding afwachten (gaan ze waarschijnlijk toch niet doen want ze staan voor paal bij de rechtbank.)

NancyF
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 okt 2023 09:40

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door NancyF »

Ik heb ze via de mail een bericht gestuurd en wacht het nu wel af.

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

kuklos schreef:
06 nov 2023 13:44
NancyF schreef:
06 nov 2023 10:43
@Kuklos Dit is ook aangegeven door hem, had aangegeven geen medewerking te willen verlenen maar door de korte antwoorden die hij heeft gegeven hebben zij geknipt en geplakt.
Maar hier gaat het al mis. Toch een gesprek aangaan. NEE!

"Het komt nu niet uit."

* Klik * Dus ==> ophangen.
Makkelijk gezegd, men start met: "spreek ik met ....?". Dan zeg je "ja" en dan vraagt men: "heeft u belangstelling voor .... " en dan zeg je "nee" of je hangt meteen op. Genoeg voor hen om het "ja" achter hun vraag (die ze uitbreiden met prijs en contractvoorwaarden) te plakken.

CBusschers
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2023 09:53

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door CBusschers »

NancyF schreef:
08 nov 2023 13:57
Ik heb ze via de mail een bericht gestuurd en wacht het nu wel af.
Uit nieuwsgierigheid; al reactie ontvangen? Of het wel bekende; "Aangezien de opdracht bedrijfsmatig is afgesloten heeft u geen recht op bedenktijd. Dit houdt in dat wij de opdracht niet gaan annuleren.
De rekening dient dus te worden voldaan."?

NancyF
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 okt 2023 09:40

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door NancyF »

Wij hebben 2 nov aanmaning per email en post ontvangen. Hierin staat dat het geld binnen DRIE dagen bij op de rekening moest staan en anders wordt incassobureau ingeschakeld.

Ik heb 6 nov per email deze email gestuurd.
Beste meneer, mevrouw van der Berg,

U heeft mij inmiddels een aanmaning gestuurd voor een vermelding in Uwbedrijven-gids.nl.

Ik zal deze factuur niet betalen, omdat er sprake is van acquisitiefraude en een oneerlijke handelspraktijk. een voicelog is niet voldoende.

Ik verzoek u mij per ommegaande een creditfactuur te sturen.

En tot op heden is het nog stil.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

NancyF schreef:
05 nov 2023 02:13


En Lady1234, je zit in een auto en bent bezig met het verkeer.
Gewoon zeggen dat ze op een later tijdstip kunnen terugbellen. Dat moet toch wel lukken terwijl u rijdt? Ik ga er vanuit dat zij aan de andere kant van de telefoon niet kunnen ruiken dat u achter het stuur van een auto zit en aan het rijden bent.

NancyF
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 okt 2023 09:40

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door NancyF »

@WeerIemandanders je hebt gelijk! Maar we zijn nu bezig om een oplossing te bedenken 👌🏻

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

NancyF schreef:
06 nov 2023 22:12
Schriftelijke overeenkomst met handtekening vereist
Volgens Janssens is zo'n voicelog of een factuur sturen niet meer rechtsgeldig sinds 1 juli 2021. 'Voor dit soort abonnementen moet je een schriftelijke overeenkomst sturen.
Dus nu bij navraag bent u erachter gekomen dat een voicelog alleen niet rechtsgeldig is.

Moet ik hieruit begrijpen dat er dus wel mondeling is toegestemd?

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

NancyF schreef:
13 nov 2023 12:58
@WeerIemandanders je hebt gelijk! Maar we zijn nu bezig om een oplossing te bedenken 👌🏻
De beste oplossing is gewoon niet mondeling toezeggen en als het niet uitkomt gewoon later terug laten bellen.

Nu wordt het weer onnodig veel werk achteraf om alles weer terug te draaien.

NancyF
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 okt 2023 09:40

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door NancyF »

WeerIemandanders dat snap ik maar ik heb nu niets aan achteraf.. dit is een koe in zijn kont kijken.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

NancyF schreef:
13 nov 2023 13:04
WeerIemandanders dat snap ik maar ik heb nu niets aan achteraf.. dit is een koe in zijn kont kijken.
Nu achteraf heb je er niets meer aan maar wellicht voor de toekomst. Vooraf nadenken en niet achteraf.

NancyF
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 okt 2023 09:40

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door NancyF »

Moet ik hieruit begrijpen dat er dus wel mondeling is toegestemd?

Zij hebben zelf dmv de ja en nee antwoorden op andere vragen een voicelog in elkaar geknipt en geplakt. Het hele gesprek heeft nooit zo plaatsgevonden.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

NancyF schreef:
13 nov 2023 13:34
Moet ik hieruit begrijpen dat er dus wel mondeling is toegestemd?

Zij hebben zelf dmv de ja en nee antwoorden op andere vragen een voicelog in elkaar geknipt en geplakt. Het hele gesprek heeft nooit zo plaatsgevonden.
Maar als een mondelinge “Ja” alleen niet rechtsgeldig is hoeft u zich toch geen zorgen meer te maken? Dan hebben zij niets.

Jan-Frank
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2023 13:25

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door Jan-Frank »

Ik moest van incassobureau Fair Collect voor 6 november de rekening van Uwbedrijven-gids betalen, wat ik natuurlijk niet gedaan heb.

Uwbedrijven-gids en Fair Collect waren steeds erg snel met het sturen van de factuur, een herinnering of aanmaning, maar ik heb nog geen brief van ze ontvangen.

Misschien hebben ze het opgegeven?

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Wij krijgen regelmatig van dit soort emails, met facturen. De administratie van het bedrijf waar ik werk stuurt altijd standaard een afwijzend antwoord. En daarna komt er geen antwoord meer.

M.b.t. een voicelog, moeten dit maar bewijzen, wij als bedrijf met een grote marketingafdeling staan niet te wachten op louche ondernemers die ons dit soort producten, probeert te verkopen.

Maar ze weten zelf dat ze kansloos zijn, als ze voor een rechter komen. Ze hopen enkel maar dat je erin trapt en betaald.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Er is nog iets aan de hand, de vestigingsplaats van de Uwbedrijven-gids klopt niet. Volgens de KvK zijn ze ergens anders gevestigd. Hoe kan je dan communiceren met dit "bedrijf".

Meer informatie over de werkwijze van Spontaan Media B.V. KVK-nummer: 75474190.

https://www.fraudehelpdesk.nl/onderneme ... tiefraude/

En als je wilt weten wie erachter zit, dan kun je bij de KvK voor een paar euro opvragen wie hier achter zit. Een prive adres is altijd iets anders dan het vestigingsadres.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Petra1987 schreef:
14 nov 2023 16:36
Maar ze weten zelf dat ze kansloos zijn, als ze voor een rechter komen. Ze hopen enkel maar dat je erin trapt en betaald.
Dat zijn grote woorden, maar helaas onjuist. Wees voorzichtig met dit soort conclusies, want onwetende lezers baseren er wel hun conclusies op. En dat kan ze een hoop geld kosten als ze alsnog veroordeeld worden.

De praktijk is namelijk dat juist dit type vorderingen vaak gewoon toegewezen wordt, tenzij er zeer goed juridisch verweer wordt gevoerd. Denken "het klopt niet dus ik kom er wel onderuit" heeft al zeer veel mensen vele honderden euro's extra gekost.

Ik citeer maar even een relevant stukje uit dit soortgelijke topic:
TwablaHL schreef:
09 sep 2023 22:10
MKB Clickservice heeft een paar achilleshielen.

1. Een klant die meteen na het sluiten van de overeenkomst bezwaar maakt en een beroep doet op dwaling (misleiding) zal van de kantonrechter geen gelijk krijgen, zelfs niet nadat talloze ondernemers verslag hebben gedaan van hetzelfde patroon (babbeltrucs. loze beloften en bluf :roll: ) door de jaren heen. Een beroep op misleidende handelspraktijk faalt ook, omdat dit consumentenrecht is. Reflexwerking :cry: is ook niet van toepassing. Maar wat wel werkt is de rechter vragen om de schade te matigen, want er is nog geen enkel werk verzet. Ja, er is een vertegenwoordiger op bezoek geweest. Maar dat die deze keer wel een handtekening ontfutselt heeft, is niet meer werk dan tevergeefs terug naar kantoor gaan. Bovendien stelt MKB Clickservice zelf dat ze de aanloopkosten voor hun rekening nemen.

Dan blijkt ook dat een enkele rechter wel gehoord heeft dat de klant zich bedonderd voelt, want de toegewezen schade varieert van nul :mrgreen: tot enkele honderden euro's.

Dat leidt er weer toe dat het voor MKB Clickservice (Proximedia) een dure grap wordt om teveel teleurgestelde klanten voor de rechter te dagen. Procederen was voor Proximedia jarenlang een lucratief verdienmodel, maar als er een risico is dat de rechter de schade aanzienlijk matigt valt er niks meer te verdienen.

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

In dit stukje dat MM opvoert staat "na het afsluiten van de overeenkomst".
Sinds juli 2021 geldt: als er geen handtekening is gezet is er geen overeenkomst, dus dit gaat niet over de kwestie van Ts want die heeft geen overeenkomst afgesloten.
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... t-zo-nauw/
Petra 1987 reageert in het verlengde daarvan: ze krijgen "facturen" voor nooit afgesloten contracten en laten dat rustig overwaaien.

Als het om een BV of NV gaat dan ligt dat anders, zie het stukje van Radar onder de link.

Plaats reactie