Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Valentinob
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2023 13:57

Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door Valentinob »

Beste mensen,

Afgelopen vrijdag op 14-10-2023 gebeld door dit nummer +31 592 76 46 46 of ter wijl (0592) 76 47 67. Zat in de auto onderweg naar huis en stelde zich voor als een ene Mark. Wist zelf niet over welk bedrijf het ging, maar het ging om bedrijf gegevens of iets dergelijke. Hij mijn bedrijfgegevens opgenoemd natuurlijk en ik een akkoord gegeven. Niet wetende dat ik een paar uur later een factuur van ze kreeg van €500 exclusief BTW. Het mooie is dat ze niks over een factuur gezegd hadden en of de prijs. Dus heb ze gelijk een mail gestuurd over dat ik hier niet mee akkoord ga en dat ze mij uit het systeem moeten verwijderen. Kreeg een mail terug met “ Aangezien de opdracht bedrijfsmatig is afgesloten heeft u geen recht op bedenktijd. Dit houdt in dat wij de opdracht niet gaan annuleren.
De rekening dient dus te worden voldaan.“ dit klinkt alsof ik MOET betalen terwijl ik geen bedrag heb gehoord of iets dergelijks. Nu is mijn vraag moet ik mij hier zorgen om maken?

Gegevens van dit bedrijf zijn:

Uwbedrijven-gids.nl
Overcingellaan 17
9401 LA Assen
Telefoon: 0592-764767 [email protected]
IBAN: NL49INGB0101749422
BTW nr.: NL860295783B01
KvK: 75474190

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Valentinob schreef:
16 okt 2023 14:26
... en ik een akkoord gegeven.
Waaróp dan in vredesnaam? Hoe kan je na zo'n vaag telefoontje nou een akkoord geven?
Valentinob schreef:
16 okt 2023 14:26
Nu is mijn vraag moet ik mij hier zorgen om maken?
Dat hangt er maar net vanaf hoe concreet jouw "akkoord" was en hoe de rechter dat zal wegen.

Het klopt dat je zakelijk gezien geen bedenktijd hebt, en dat je minder beschermd wordt dan een consument. Tegelijk mag er ook zakelijk natuurlijk geen misleiding of dwaling zijn bij het totstandkomen van een overeenkomst.

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ha, Moneyman was me net voor. Maar ik gooi mijn noeste arbeid niet zomaar weg.

Tja. In de auto bent u er maar half bij, omdat u ook op het verkeer mort letten en de verbinding misschien niet optimaal is. Maar u schrijft zelf dat u akkoord hebt gegeven. U dacht op de juistheid van de bedrijfsgegevens, maar in werkelijkheid ging het om die te duurbetaalde vermelding.

Mogelijk kunt u een betoep doen op dwaling. Hoe kansrijk dat is kunnen Moneyman en alfatrion beter beoordelen.

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Mij is wel eens iets vergelijkbaars overkomen. Ze belden "namens de gemeentegids" (die vroeger door de gemeente gemaakt werd maar inmiddels afgeschaft) en vroegen mij: "wilt u het houden op de standaardvermelding of wilde ik mss een uitgebreidere vermelding in de vorm van een advertentie ?" Het enige juiste antwoord is dan "geen van beiden". Wat nog een escape kan zijn is dat tegenwoordig zzp-ers dacht ik beter beschermd worden, maar als het een BV betreft dan is de bescherming wsl. minimaal.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nog beter is als ze bellen voor gemeentegids, mijn bedrijven register, puzzel boekjes voor zielige kindjes etc. Direct de verbinding te verbreken. Komen namelijk allemaal uit dezelfde koker.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door BL2 »

Valentinob schreef:
16 okt 2023 14:26
Beste mensen......
Had je de vraag ook gelezen ?

e.w.m.lagerweij
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mei 2009 12:23

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door e.w.m.lagerweij »

Als bedrijf geldt er andere wetgeving en heb je minder mogelijkheden om hierop terug te komen dat klopt. Er zijn veel louche bedrijven die daar misbruik van maken., Ga nooit in op een telefonisch aanbod, zeg dat ze dat aanbod op de mail kunnen zetten en geef verder geen gegevens door hou het heel kort. Nog beter verbreek meteen de verbinding want die mensen blijven aanhouden,

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door Nevyn »

e.w.m.lagerweij schreef:
18 okt 2023 11:40
Als bedrijf geldt er andere wetgeving en heb je minder mogelijkheden om hierop terug te komen dat klopt. Er zijn veel louche bedrijven die daar misbruik van maken., Ga nooit in op een telefonisch aanbod, zeg dat ze dat aanbod op de mail kunnen zetten en geef verder geen gegevens door hou het heel kort. Nog beter verbreek meteen de verbinding want die mensen blijven aanhouden,
Denk dat je met de vraag of ze de aanbieding op mail willen zetten ze al een voet tussen de deur geeft.
Als jij denkt dat je iets nodig hebt, ga je er zelf achteraan, als ze jou bellen, of aan je deur staan, heb je er niet aan gedacht dus niet nodig.

Het bedrijfs adres Overcingellaan 17
9401 LA Assen is trouwens een Flexibel Workspace

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door 16again »

Een ZZP-er kan zich beroepen op reflexwerking, dan heb je wel bedenktijd.
Vraag opname gesprek op. Indien geen prijs genoemd is , dan is overeenkomst onvoldoende bepaald en mogelijk nietig.

ArieJol1979
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mar 2021 11:25

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door ArieJol1979 »

Je zou kunnen eisen dat ze je het opgenomen gesprek met daarin een duidelijk ja op de opdracht van jou kunnen sturen. Wat ook misschien helpt is vragen om een kopie van de bevestiging met jouw handtekening

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Valentinob schreef:
16 okt 2023 14:26
Zat in de auto onderweg naar huis en stelde zich voor als een ene Mark. Wist zelf niet over welk bedrijf het ging, maar het ging om bedrijf gegevens of iets dergelijke. Hij mijn bedrijfgegevens opgenoemd natuurlijk en ik een akkoord gegeven. Niet wetende dat ik een paar uur later een factuur van ze kreeg van €500 exclusief BTW. Het mooie is dat ze niks over een factuur gezegd hadden en of de prijs. Dus heb ze gelijk een mail gestuurd over dat ik hier niet mee akkoord ga en dat ze mij uit het systeem moeten verwijderen. Kreeg een mail terug met “ Aangezien de opdracht bedrijfsmatig is afgesloten heeft u geen recht op bedenktijd. Dit houdt in dat wij de opdracht niet gaan annuleren.
De vraag is of er een overeenkomst tot stand is gekomen en zo ja wat de inhoud van die overeenkomst is.
16again schreef:
18 okt 2023 12:04
Een ZZP-er kan zich beroepen op reflexwerking, dan heb je wel bedenktijd.
Vaker niet dan wel.
16again schreef:
18 okt 2023 12:04
Indien geen prijs genoemd is , dan is overeenkomst onvoldoende bepaald en mogelijk nietig.
Het niet noemen van een prijs is daar vaak belemmering voor de totstandkoming van een overeenkomst.

NancyF
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 okt 2023 09:40

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door NancyF »

Wij hebben exaxt hetzelfde telefoontje gehad.

Ik zat destijds naast mijn man toen hij het telefoontje kreeg.
Ik heb bij het bedrijf de geluidsopname opgevraagd en daarop is te horen dat hij vage antwoorden geeft (ivm opletten op de weg) en de helft niet eens heeft verstaan. Ook heb ik mijn twijfels bij de echtheid van dit opgenomen gesprek. Het lijkt wel of het geplakt en geknipt is.
Inmiddels heb ik al diverse malen contact gehad en gezocht of wij er uberhaupt opstaan maar we zijn nergens te vinden.

Het KVK nummer staat ook op een heel andere naam bij de KVK.

CBusschers
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2023 09:53

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door CBusschers »

Afgelopen maandag een soortgelijk telefoontje ontvangen. Er werden allerlei bedrijfsgegevens opgenoemd en en werd (onterecht) beweerd dat er al 2 jaar gebruik werd gemaakt van deze diensten. Tijdens dit gesprek al duidelijk aangegeven dat ik er geen gebruik van het gemaakt en ook in de toekomst geen gebruik van wens te maken. Daarop werd zelfs gevraagd of er dan volgend jaar nogmaals zou mogen worden teruggebeld aangezien ik er nu geen gebruik van wil maken. Tevens werden er geen bedragen genoemd.
Vanmorgen een factuur ontvangen van € 650,- excl. BTW. Direct telefonisch contact opgenomen en aangegeven deze overeenkomst onjuist is. Ik heb duidelijk geen akkoord gegeven op deze diensten.
Zelfde reactie; "zakelijk geen bedenktijd dus factuur zal moeten worden voldaan". Geluidsopname zou worden toegestuurd maar tot op heden niets ontvangen.

NancyF
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 okt 2023 09:40

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door NancyF »

Zijn er mensen die betaald hebben?

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door riddert »

Ja

CBusschers
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2023 09:53

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door CBusschers »

Betalen ben ik zeker niet van plan. Via DAS rechtsbijstand heb ik het advies gekregen een brief te sturen dat ik de overeenkomst betwist. Dit zal ik dan ook gaan doen.

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

CBusschers schreef:
02 nov 2023 09:59
Afgelopen maandag een soortgelijk telefoontje ontvangen. Er werden allerlei bedrijfsgegevens opgenoemd en en werd (onterecht) beweerd dat er al 2 jaar gebruik werd gemaakt van deze diensten. Tijdens dit gesprek al duidelijk aangegeven dat ik er geen gebruik van het gemaakt en ook in de toekomst geen gebruik van wens te maken. Daarop werd zelfs gevraagd of er dan volgend jaar nogmaals zou mogen worden teruggebeld aangezien ik er nu geen gebruik van wil maken. Tevens werden er geen bedragen genoemd.
Vanmorgen een factuur ontvangen van € 650,- excl. BTW. Direct telefonisch contact opgenomen en aangegeven deze overeenkomst onjuist is. Ik heb duidelijk geen akkoord gegeven op deze diensten.
Zelfde reactie; "zakelijk geen bedenktijd dus factuur zal moeten worden voldaan". Geluidsopname zou worden toegestuurd maar tot op heden niets ontvangen.
Bedrijfsgegevens die opgenoemd worden en waar je "ja" op zegt kan opleveren dat men met knip- en plakwerk een geluidsbandje maakt waar uw "ja" achter hun vraag m.b.t. een vermelding in hun lijst is geplakt .... dus nooit bevestiging geven over bedrijfsgegevens.

NancyF
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 okt 2023 09:40

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door NancyF »

Wij hebben aanmaning gekregen. Als wij binnen 3 dagen niet betalen krijgen we incassokosten. Ik heb ze aangegeven dat wij de geluidsopname betwisten.en lijkt knip en plak werk. Ook het buitenlandse nummer is raar. En als je het kvk erop na kijkt is het een ander bedrijf wat daarop staat ingeschreven.
Heb ze een reactie gestuurd maar kreeg de aanmaning na 5dagen terug zonder reactie op de voorgaande mail die ik gestuurd heb.
Zit er over na te denken aangifte te gaan doen maar vraag me af of dit zin heeft.

NancyF
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 okt 2023 09:40

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door NancyF »

Ook zijn wij nergens te vinden op site..

Dirk1997
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2023 16:17

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door Dirk1997 »

Hi all,

Een lange tijd terug ook een keer aan de telefoon gehangen met DMG Marketing. KVK 68197047.

Ik gaf aan per mail akkoord te willen geven. Per mail zouden ze een overeenkomst sturen. Na het verstrijken van de bedenktijd kreeg ik een factuur, nooit een overeenkomst gekregen. Een aantal mails en aanmaningen verder, vandaag een brief van een Incassobureau gekregen met een Sommatie.

Ik wil er eigenlijk geen aandacht aan besteden, want het is simpelweg oplichting en ga niets betalen. Maar ze blijven doorgaan. Iemand tips om hier de angel uit te krijgen? Betalen is geen optie! Dan draag je bij aan de oplichters,

Bedrijf heeft 40 reviews omtrent deze vorm van fraude https://nl.trustpilot.com/review/bedrij ... gids-nl.nl
DMG Marketing op Google ; 40 reacties met 1 ster.

Werkt aangifte? Juridische stappen? of Compleet negeren?

Plaats reactie