Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
CBusschers
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2023 09:53

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door CBusschers »

Vanmiddag heb ik ook contact gehad met de politie. Aangifte doen kan schijnbaar alleen als er daadwerkelijk geld is overgemaakt. Echter is dit bedrijf dus inmiddels bekend bij de politie. Mijn advies; neem contact op met de politie en vertel je ervaring. Tevens melding gemaakt bij fraudehelpdesk.nl

NancyF
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 okt 2023 09:40

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door NancyF »

Ben vanmiddag langs geweest, zij gaven als advies af te wachten of er überhaupt incasso komt.. en uitzoeken of dit klopt. Vaak is het hetzelfde kvk alleen andere naam. Als we de aanmaning hebben, kunnen we aangifte/melding maken dat het bedrijf bekend gaat worden daar. Maar dat het niet klopt is wel duidelijk.

Bedankt voor de tip, ik ga melding maken bij fraudehelpdesk.nl

Als jullie updates hebben houd ik me aanbevolen. Er zijn dus meerdere gedupeerde.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als je per se een aangifte wil doen, dan kun je een klacht indienen. Poging tot fraude en oplichting is ook strafbaar.

Mokhtar1985
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2023 17:11

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door Mokhtar1985 »

CBusschers schreef:
02 nov 2023 09:59
Afgelopen maandag een soortgelijk telefoontje ontvangen. Er werden allerlei bedrijfsgegevens opgenoemd en en werd (onterecht) beweerd dat er al 2 jaar gebruik werd gemaakt van deze diensten. Tijdens dit gesprek al duidelijk aangegeven dat ik er geen gebruik van het gemaakt en ook in de toekomst geen gebruik van wens te maken. Daarop werd zelfs gevraagd of er dan volgend jaar nogmaals zou mogen worden teruggebeld aangezien ik er nu geen gebruik van wil maken. Tevens werden er geen bedragen genoemd.
Vanmorgen een factuur ontvangen van € 650,- excl. BTW. Direct telefonisch contact opgenomen en aangegeven deze overeenkomst onjuist is. Ik heb duidelijk geen akkoord gegeven op deze diensten.
Zelfde reactie; "zakelijk geen bedenktijd dus factuur zal moeten worden voldaan". Geluidsopname zou worden toegestuurd maar tot op heden niets ontvangen.
Ik zie me zelf terug in je verhaal, heb ook politie gebeld ik wacht op een afspraak om aangifte te doen en betalen ga ik voorlopig niet doen.

NancyF
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 okt 2023 09:40

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door NancyF »

Wij hebben inmiddels de aanmaning binnen gekregen per post.
Op advies van Politie niet betalen en incasso afwachten.
Gaan wel melding maken bij de politie

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door BL2 »

NancyF schreef:
04 nov 2023 21:45
Op advies van Politie niet betalen en incasso afwachten
Hoop dat de politie ook de bijkomende (incasso-)kosten voor je gaat betalen, als het geschil anders loopt dan gehoopt.....

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom zeggen mensen niet: Geen belangstelling, goedendag?

Je weet toch als ondernemer wel waar je geadverteerd hebt?

NancyF
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 okt 2023 09:40

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door NancyF »

Nee dat zal de Politie wel niet doen neehelaas. maar bedrijf klopt van geen kanten. Alles wijst erop dat dit een grote oplichterij is.

En Lady1234, je zit in een auto en bent bezig met het verkeer. En iets waar je je misschien 2 jaar geleden voor hebt aangemeld weet je iet altijd meer helaas. Maar zoals ik al vertelde, het bandje is geknipt en geplakt, want dit gesprek heb ik niet gehoord waar ik naast zat helaas.

Ik wacht het af, en zie wel welk incasso bureau hiermee aan de slag gaat.
Tot op heden geven ze geen reactie meer op de mail.

kuklos
Berichten: 9774
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door kuklos »

NancyF schreef:
05 nov 2023 02:13
En Lady1234, je zit in een auto en bent bezig met het verkeer.
Des te meer reden om in zo'n geval altijd te zeggen dat het niet uitkomt. En eventueel ze tijden te geven waarop ze wel kunnen bellen.
Mijn ervaring is dat fatsoenlijke bedrijven altijd accepteren dat het nu niet uitkomt.

CBusschers
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2023 09:53

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door CBusschers »

Beetje onderzoek naar onder ander KVK-nummer wijst uit dat hier Spontaan Media BV achter lijkt te zitten (telefonisch niet bereikbaar). En deze naam invoeren in Google leidt weer tot dit bericht;
https://rechtswinkelbernheze.nl/de-koud ... media-b-v/

Samwal
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2023 10:10

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door Samwal »

Mijn zoon van 19 is hetzelfde overkomen. Net ingeschreven bij de KvK. 1 week later een vaag ongevraagd telefonisch contact waarin de bedrijfsgegevens werden genoemd en door mijn zoon bevestigd. Er is totaal niet gesproken over een prijs of een dienst, laat staan een overeenkomst.
1 dag later factuur van € 605,00 op de mat.
Zoon helemaal in paniek. Nav de factuur schriftelijk gereageerd. Geen reactie. Enkele weken later aanmaning met incassodreiging.
Hier heb ik weer schriftelijk op gereageerd. Kreeg de volgende reactie:

Beste,

Aangezien de opdracht bedrijfsmatig is afgesloten heeft u geen recht op bedenktijd. Dit houdt in dat wij de opdracht niet gaan annuleren.
De rekening dient dus te worden voldaan.

Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd zien we de betaling tegemoet.

Groet,

Klantenservice

Geen naam, geen bedrijfsgegevens. Hier is heel duidelijk sprake van oplichting.
Ik vind het zo erg voor een jonge jongen die net is begonnen en al meteen met dit soort praktijken te maken krijgt.
Uiteraard gaan wij niets betalen.

NB: Vanaf 1 juli 2021 mogen bedrijven u niet zomaar meer bellen, tenzij u daarvoor toestemming hebt gegeven. Hiermee vervalt het wettelijke Bel-me-niet-Register. Bedrijven en organisaties die telemarketing inzetten met een commercieel, ideëel of charitatief doel mogen vanaf 1 juli 2021 alleen nog bellen op het moment dat de natuurlijke persoon vooraf toestemming heeft gegeven , of als er sprake is van een klantrelatie. In dat laatste geval moet het wel om gelijksoortige producten en diensten gaan.

NancyF
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 okt 2023 09:40

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door NancyF »

"Des te meer reden om in zo'n geval altijd te zeggen dat het niet uitkomt. En eventueel ze tijden te geven waarop ze wel kunnen bellen.
Mijn ervaring is dat fatsoenlijke bedrijven altijd accepteren dat het nu niet uitkomt."

@Kuklos Dit is ook aangegeven door hem, had aangegeven geen medewerking te willen verlenen maar door de korte antwoorden die hij heeft gegeven hebben zij geknipt en geplakt.

Ik snap helemaal wat je bedoeld hoor maar ze zijn enorm slinks. En je zegt het goed, fatsoenlijke bedrijven reageren zo. Helaas is dit dus geen fatsoenlijk bedrijf als je alle reacties leest.

NancyF
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 okt 2023 09:40

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door NancyF »

Ik ben dit rechtsartikel ook tegen gekomen.
Ik denk ergens het beste is ook om alles maar af te wachten en geen cent te betalen. Uit eindelijk zal je wellicht toch gedagvaard moeten worden. Nou dan gaan we zien denk ik.

NancyF
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 okt 2023 09:40

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door NancyF »

En zien waar eventueel de incasso vandaan komt. Als ik een beetje verder zoek dan kom je veel tegen dat ze hetzelfde kvk gebruiken maar een andere naam voor het incassobureau.

Jan-Frank
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2023 13:25

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door Jan-Frank »

Ik heb twee brieven ontvangen van ‘Fair Collect, bemiddeling bij invordering’, waarin verzocht wordt om de openstaande schuld bij Uwbedrijven-gids.nl te betalen.
Boven op die schuld berekent Fair Collect € 72,60 aan incassokosten.

Ik heb ook Fair Collect een aangetekende brief gestuurd waarin ik schrijf dat ik de zogenaamde openstaande schuld niet zal betalen.

kuklos
Berichten: 9774
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door kuklos »

NancyF schreef:
06 nov 2023 10:43
@Kuklos Dit is ook aangegeven door hem, had aangegeven geen medewerking te willen verlenen maar door de korte antwoorden die hij heeft gegeven hebben zij geknipt en geplakt.
Maar hier gaat het al mis. Toch een gesprek aangaan. NEE!

"Het komt nu niet uit."

* Klik * Dus ==> ophangen.

CBusschers
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2023 09:53

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door CBusschers »

Jan-Frank schreef:
06 nov 2023 13:40
Ik heb twee brieven ontvangen van ‘Fair Collect, bemiddeling bij invordering’, waarin verzocht wordt om de openstaande schuld bij Uwbedrijven-gids.nl te betalen.
Boven op die schuld berekent Fair Collect € 72,60 aan incassokosten.

Ik heb ook Fair Collect een aangetekende brief gestuurd waarin ik schrijf dat ik de zogenaamde openstaande schuld niet zal betalen.
Ik ben wel benieuwd naar het KVK-nummer dan Fair-Collect.

Inmiddels heb ik ook contact gehad met een juridisch adviseur welke meermaals dergelijke zaken heeft behandeld. Ik twijfel of ik dit in opdracht ga geven om de overeenkomst 'aan te vechten'. Uiteraard zal hij kosten willen rekenen voor zijn werkzaamheden maar ik betaal liever een juridisch adviseur dan de oplichters...

Jan-Frank
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2023 13:25

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door Jan-Frank »

Kamer van Koophandel nummer Fair Collect: 85259004

NancyF
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 okt 2023 09:40

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door NancyF »

Als je op internet zoekt naar dit incasso bureau kom je ook genoeg verhalen tegen. Ik ga voorlopig niets betalen en wacht het gewoon af. Laat het maar voor de rechter komen desnoods.

@kulkos.. je hebt helemaal gelijk!!


Plaats reactie