LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verlenging Relax abonnement T-Mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
WalterVos
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2011 10:37

Verlenging Relax abonnement T-Mobile

Ongelezen bericht door WalterVos »

T-Mobile heeft per 15 augustus 2011 het Relax abonnement afgeschaft. Dit abonnement heeft oa als harde garantie dat je het eenmaal opgebouwd beltegoed levenslang behoudt, zolang je bij Relax blijft.

Nu blijkt er bij veel T-Mobile abonnees onduidelijkheid te bestaan over wat er gebeurt bij verlenging van het Relax abonnement.

Ook op het T-Mobile forum geeft T-Mobile geen duidelijkheid, anders dan dat je kunt overstappen naar het Smart abonnement, waarbij je je opgebouwd beltegoed verliest. Ook de klantenservice verklaart dit via mail.

Weet iemand hoe het zit ? Kan T-Mobile zomaar een abonnement afschaffen en daarmee ook de verlengingsmogelijkheid voor de abonnees, die daardoor (grote) opgebouwde beltegoeden kwijt raken ?

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Verlenging Relax abonnement T-Mobile

Ongelezen bericht door lostlovey »

Ben al een tijd niet op het forum van TM geweest, ze gooien er dus nog een abo uit.

Als het bij Relax zo gaat als toen bij Flex, dan moet je met je Relax gewoon helemaal niets doen, niet verlengen, niets veranderen. Dat abo loopt dan gewoon door (hoelang dit zo is, is niet bekend) onder de voorwaarden van Relax.

Dat is dus zo bij Flex (abo wat ik heb) en het lijkt me niet onmogelijk dat het bij Relax net zo gaat.

WalterVos
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2011 10:37

Re: Verlenging Relax abonnement T-Mobile

Ongelezen bericht door WalterVos »

OK, helder en dank.

Dirkie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Verlenging Relax abonnement T-Mobile

Ongelezen bericht door Dirkie »

Volgens mij moet je een onderscheid maken tussen verlengen en niet verlengen aan het eind van de contractperiode. Bij het eerste zul je inderdaad naar een nieuwe contract met nieuwe voorwaarden gaan. Als je echter niet verlengd en dus niets wijzigd aan je contract mag TMobile de voorwaarden ook niet éénzijdig wijzigen.
Wat ik overigens niet helemaal snap, is waarom sommige mensen heel veel 'beltegoed' binnen een abonnement gespaard hebben.
Ik lees op het TMobile forum verhalen van mensen die honderden euro's beltegoed hebben. En daarbij moet je bedenken, dat je beltegoed eigenlijk niet in euro's moet uitdrukken, maar in zaken, die je gekocht hebt, zoals belminuten en SMS'jes. En die kun je dus niet meenemen naar een andere abonnement met andere tarieven en voorwaarden.
Maar stel dat het wel zou kunnen, lees dan dit even in de voorwaarden van het SMART abonnement:
Mms'jes en MB's zijn 2 maanden geldig vanaf de aankoopdatum, u maakt eerst uw nieuwe bundeltegoed op voordat u
aan het oude tegoed begint
Als je het beltegoed niet op krijgt binnen je huidige abonnement, zal je het met een SMART abonnement zeker niet opkrijgen op deze wijze en vervalt het dus alsnog.

En voor alle duidelijkheid: ik heb niets met TMobile te maken

WalterVos
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2011 10:37

Re: Verlenging Relax abonnement T-Mobile

Ongelezen bericht door WalterVos »

Ik lees op het TMobile forum verhalen van mensen die honderden euro's beltegoed hebben. En daarbij moet je bedenken, dat je beltegoed eigenlijk niet in euro's moet uitdrukken, maar in zaken, die je gekocht hebt, zoals belminuten en SMS'jes.
Klopt. Het Relax abonnement is , naar ik weet, veel afgesloten in combinatie met een gratis Iphone. Waarschijnlijk is de inschatting toen vooraf over het aantal belminuten etc. dat je zou gebruiken wat te enthousiast geweest.

Maar omdat dat niet-gebruikte beltegoed toch levenslang bleef staan was dat niet zo erg. Want op contractvervaldatum zou je dan kunnen verlengen tegen het allergoedkoopste Relax abonnement met behoud van je tegoed en kon je je opgespaarde minuten etc. alsnog opmaken. Helaas kan dat verlengen nu dus niet meer.

En bovendien is het bereik van T-Mobile (zeker wat betreft mobiel internet) vaak zo slecht dat een extra abonnement bij een andere provider noodzaak bleek te zijn. Dat gold voor mij overigens ook.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Verlenging Relax abonnement T-Mobile

Ongelezen bericht door lostlovey »

Bij het oude Flex (weet dus niet hoe dat met Relax is) kwam alles gewoon uit de bundel. Veel mensen gebruikten het opgespaarde tegoed dan veelal op vakantie in het buitenland.

Ik had ook een groot tegoed, rond de 200 euro, deels nog vanuit Orange meegenomen en deels "opgespaard" omdat ik niet zo'n beller ben. Op het kleinste abo (15 euro p.m.) loopt dat best aardig op. Heb het nu wel grotendeels opgemaakt voor het geval het onbepaalde toch ineens bepaald wordt :wink: .

ekoeleme
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2011 02:52

Re: Verlenging Relax abonnement T-Mobile

Ongelezen bericht door ekoeleme »

Afgelopen zaterdag 13-08-2011 ben ik in uw filiaal geweest in Purmerend om te informeren over de mogelijkheden tot contractverlenging van mijn mobiele telefoon. Hier kreeg ik te horen dat ik mijn abonnement niet meer kon verlengen op basis van afrekenen per seconde, maar wel op basis van afrekenen per minuut. Hiervan stond ik te kijken, aangezien ik vorig jaar mijn abonnement heb afgesloten en er toen werd gezegd van indien u een abonnement afsluit die afrekent per minuut kunt u niet overstappen op afrekenen per seconde en visa versa met behoud van uw beltegoed. Hierdoor heb ik besloten om per maand een extra bedrag van € 5,05 te betalen om afgerekend te worden per seconde. Ik kreeg te horen dat ik mijn abonnement nog wel met behoud van mijn beltegoed kon omzetten naar een sim-only abonnement die afrekent per minuut. Tevens werd mij medegedeeld dat er binnenkort nieuwe abonnementen zouden komen, maar er werd niet bijgezegd per wanneer en ook niet dat ik dan niet meer mijn abonnement zou kunnen verlengen met behoud van mijn beltegoed.

Aangezien mijn abonnement pas afloopt op 31-10-2011 heb ik dus nog even de tijd om na te gaan welk sim-only abonnement voor mij de beste keus zou zijn.

Op dinsdag 16-08-2011 heb ik telefonisch contact opgenomen met uw klantenservice om mijn abonnement per 01-11-2011 te verlengen naar een sim-only abonnement. Hier kreeg ik te horen dat m.i.v. afgelopen maandag dit niet meer mogelijk is met behoud van mijn beltegoed en dat dit reeds bekend is in uw winkels. Uw medewerker in de winkel heeft mij dit niet medegedeeld, anders had ik zaterdag 13-08-2011 wel mijn contract verlengt naar een sim-only abonnement.

Dit betekent dat ik eigenlijk zonder het te weten een jaar lang € 5,05 per maand (=totaal € 60,60 over het gehele jaar) “onnodig” teveel heb betaald. Daar komt dan ook nog bij dat doordat uw medewerker heeft verzuimd mede te delen dat deze wijziging per maandag 15-08-2011 zou ingaan ik ook nog eens mijn “gespaarde” beltegoed van ongeveer € 160,-- verlies. Het verbaasd mij dan nog veel meer dat T-Mobile zelf ook niets heeft laten weten over deze wijzigingen naar zijn klanten toe en de mogelijke gevolgen hiervan.

Het verbaast mij dat een bedrijf als T-Mobile op deze wijze met zijn klanten om mag gaan. Deze manier om van iemands tegoed af te komen lijk heel erg veel op diefstal met voorbedachte raden.

angrylion
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2011 13:40

Re: Verlenging Relax abonnement T-Mobile

Ongelezen bericht door angrylion »

Geachten,

Hieronder mijn bericht aan T-Mobile >

Met werkelijk stomme verbazing lees ik in het Forum allerlei met betrekking tot het plotsklaps beeindigde tariefplan Relax; even ons geheugen opfrissen ..., begin 2010 lanceerde TM met groot tromgeroffel het vernieuwde Relax > Nu met onbeperkt houdbaar beltegoed ... Destijds gekozen voor dit abo dus; contract 2 jaar. (Zie verder de Quote onder….) Doorslaggevend was voor mij het onbeperkt houdbare beltegoed .... 15 augustus 2011, dik 1,5 jaar later besluit TM dit plan dus niet meer aan te bieden zonder enige vooraankondiging aan bestaande abonnementhouders whatsoever, laat staan het aanbieden van een alternatieve abonnementsvorm of overstapregeling om dit onderdeel van dit prijsplan recht te blijven doen ergo het blijven gebruikmaken van het onbeperkt houdbare beltegoed. Dit dus Nota Bene binnen de duur van de lopende contracten en voor de datum dat gekozen kan/mag worden voor verlenging/verlaging whatever etcetera...., wat een TIMING .... Ook ik heb inmiddels door omstandigheden een fors bedrag opgebouwd hetgeen mij nu disproportioneel beperkt in mijn mogelijkheden om bijvoorbeeld een passende overeenkomende verlenging te kiezen of naar een lager tariefplan te gaan of te switchen naar een andere provider. Wat mij betreft riekt dit naar vooropgezette misleiding, ik wil TM niet direct beschuldigen van diefstal echter dat dit niet kosjer is moge wel duidelijk zijn. Ik ben behoorlijk geïrriteerd…. Ik verwacht dan ook van TM dat zij met een passend alternatief komen met betrekking tot het onbeperkt houdbare beltegoed ... en kom alsjeblieft niet met de kleine lettertjes ... ik vraag mij af wat een rechter in dezes in alle billijkheid zal overwegen te besluiten ...

QUOTE

Prijslijst T-Mobile Relax, tarieven inclusief btw, afgerond op 2 decimalen, geldig vanaf 11 januari 2010.

Overstappen en vernieuwen.

Met Relax is het mogelijk om eenmaal per maand opwaarts van abonnement te veranderen naar een op dat moment in de markt verkrijgbaar abonnement. Bijvoorbeeld van Relax 15 naar Relax 20. Ongebruikt beltegoed kunt u alleen meenemen als u overstapt of vernieuwt naar een Relax of Relax Sim Only abonnement. Als u overstapt of vernieuwt naar een ander prijsplan dan Relax, maak dan eerst uw ongebruikte belminuten op, deze kunt u niet meenemen. Voor web’n’walk Standard Vast geldt dat u binnen de minimale contractperiode uitsluitend kunt overstappen naar web’n’walk Plus Vast. Binnen uw minimale contractperiode is het niet mogelijk om van T-Mobile Relax over te stappen naar T-Mobile Relax Sim Only. Na afloop van uw minimale contractperiode kunt u overstappen naar een Sim Only abonnement indien u uw contract vernieuwt.
Promotionele kortingen op basis van het initiële abonnement en voordeelbundels die op een later tijdstip dan het moment van overstappen uitgekeerd zouden worden, komen bij een overstap te vervallen.

UNQUOTE

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Verlenging Relax abonnement T-Mobile

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Ik heb mij kortgeleden in een telecomwinkel laten vertellen dat het opgebouwde beltegoed nog wel opgebeld kan worden bij een overstap naar een ander abonnement (i.v.m. verlenging van het contract).
T-Mobile helpt je dan tegen sterk verhoogd tarief van 30 ct. p/min wel even van je oude beltegoed af.
Ook mompelde men wat over het toch opnieuw opbouwen van een tegoed.
Of dat opnieuw opbouwen van een tegoed onbeperkt is weet ik niet, maar verwacht dat het niet het geval is.
Buitenland bellen viel sowieso bij een nieuw abonnement buiten de bundel of tegoed.

Overigens, er bestaan ook bedrijven bij wie je op -ik meen- 50-50-basis een tegoed kan wegbellen naar een 0900-koopnummer.

Tis weer bijzonder.

P.S. Ben je wel zeker van de datum 15 augustus 2011?
Mij was al veel eerder het slechte nieuws verteld.
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 23 aug 2011 14:16, 2 keer totaal gewijzigd.

angrylion
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2011 13:40

Re: Verlenging Relax abonnement T-Mobile

Ongelezen bericht door angrylion »

Wat TM hier doet kan helemaal niet binnen lopend contract zonder "uitwijkmogelijkheden", dergelijke tijdsspanne en voorwaarden destijds ...

0900.... Heb TM aandelen in tuurlijk ... :lol:

WalterVos
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2011 10:37

Re: Verlenging Relax abonnement T-Mobile

Ongelezen bericht door WalterVos »

@angrylion

Je hebt volkomen gelijk !

Nog een aardigheidje : ik was vandaag in de T-Mobile winkel te Alkmaar. De verkoper daar bevestigde dat bij het Relax abonnement downgraden EN upgraden bij verlenging met behoud van je opgebouwd beltegoed mogelijk was. Dus volkomen conform de voorwaarden van Relax.

Dat deze mogelijkheid eenzijdig en zonder kennisgeving door T-Mobile is afgeschaft was niet anders. Dat deden telecombedrijven wel meer...... En dat je je beltegoed zou kwijtraken ... Ach, dan moest je het maar op tijd opbellen. En dat er op dit forum en op het T-Mobile forum al vele negatieve reacties te lezen zijn daar kon T-Mobile niet wakker van liggen. Als maar 2% van de abonnees klaagt , waar heb je het dan over.... Mensen moesten niet zo zeuren.

Ik citeer alleen maar. Zonder verder commentaar.

angrylion
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2011 13:40

Re: Verlenging Relax abonnement T-Mobile

Ongelezen bericht door angrylion »

@WalterVos 8)

JHSe
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2011 14:47

Re: Verlenging Relax abonnement T-Mobile

Ongelezen bericht door JHSe »

Hallo allemaal,
Ook ik wil mijn abonnement bij T-Mobile verlengen. Ik moet dan wel overstappen van mijn Relax naar een SMART abonnement. Dit is niet erg want dit past beter bij de huidige wensen maar .... mijn opgebouwd beltegoed vervalt dan!
Als tip kreeg ik dat ik mijn abonnement van Relax 30 naar Relax 15 moest zetten en het zo geforceerd tegen hogere bel- en sms kosten maar moest opmaken. Dit is toch diefstal?
Waarom kan het resteren beltegoed niet gewoon mee naar het nieuwe abonnement? Dit vind ik zeer slecht van T-Mobile. Tijd voor een andere provider? Heeft iemand tips?

JHSe
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2011 14:47

Re: Verlenging Relax abonnement T-Mobile

Ongelezen bericht door JHSe »

lostlovey schreef:Bij het oude Flex (weet dus niet hoe dat met Relax is) kwam alles gewoon uit de bundel. Veel mensen gebruikten het opgespaarde tegoed dan veelal op vakantie in het buitenland.

Ik had ook een groot tegoed, rond de 200 euro, deels nog vanuit Orange meegenomen en deels "opgespaard" omdat ik niet zo'n beller ben. Op het kleinste abo (15 euro p.m.) loopt dat best aardig op. Heb het nu wel grotendeels opgemaakt voor het geval het onbepaalde toch ineens bepaald wordt :wink: .
Helaas gaat dit niet, bellen in het buitenland valt bij Relax niet onder de bundel en moet je separaat betalen. Dit was anders een prima oplossing geweest maar dat weet T Mobile ook dus regelen ze het anders.

Gesloten