LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VODAFONE, annuleren bestelling onmogelijk!?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
donderday
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 dec 2008 16:39

VODAFONE, annuleren bestelling onmogelijk!?

Ongelezen bericht door donderday »

Woensdag telefonisch abonnement aangevraagd met portering tmobile nummer. Belooft werd dat ik het toestel vrijdag binnen zou hebben. Donderdag bedacht ik me, ik wilde toch in de winkel een aanschaf doen.
Gebeld wat hiervoor de procedure was. De medewerker vertelde me het pakketje aan de deur te weigeren, daarmee kon er geen overeenkomst plaats vinden en kon ik in de winkel een deal sluiten. Vrijdag, geen pakketje, zaterdag en maandag ook niet. Dinsdag meer dan twee uur gebeld met Vodafone, niemand kon een annulering doorvoeren. Alleen de persoon die ik woensdag gesproken had. Ik wenste haar te spreken. Zij zou me bellen, op mijn vraag wanneer dan wel hoe laat, kon niet worden gereageerd. Dat ik hier na twee uur geen genoeg mee nam werd beantwoord met een ingesprek toon. De haak was erop gegooid.
In de winkel kunnen ze dit niet doen, ik de stad in. Mederwerker belde met de klantenservice. Hij kwam ook met het verhaal dat de desbetreffende medewerker contact met me op zou nemen. Op mijn vraag hoe ze dat wilde doen keek hij me vreemd aan. Mijn nummer was ondertussen overgezet naar Vodafone, zonder een handtekening of mijn toestemming?! Ik was uit de lucht, niet meer te bereiken. Geen bereik meer met tmobile. Ik heb de winkelmedewerker verzocht een sim om mijn nummer te geven. ( Eigen initiatief, anders was ik nu nog steeds onbereikbaar) Ik kan nu dus alleen maar gebeld worden aangezien ik dit abonnement helemaal niet wil. Ik werd uiteindlijk terug gebeld door de medewerkster van woensdag. Het annuleren was allemaal heel veel gedoe en lastig. Ze moest met haar superieur ( ze zijn er blijkbaar wel, als je ze wil spreken niet) de boel weer terug zetten naar tmobile, als dat zou lukken en dan het nummer weer vrij geven. Op de vraag of Vodafone dat zelf niet kan; nee dat was allemaal te moeilijk?! Ik zou gister te horen krijgen hoe lang het ging duren. Niks gehoord, ik ga zo zelf maar weer bellen. Echter pik ik deze manier van omgang met klanten, semi klanten, hoe je het noemen wilt niet. een abonnementje afsluiten kan in 1 min, een wettelijke annulering doorvoeren kost meer dan een we(e)k (en)?!

VFWEBRELATIONSBC
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 aug 2007 12:21

Re: VODAFONE, annuleren bestelling onmogelijk!?

Ongelezen bericht door VFWEBRELATIONSBC »

Stuur me, als je dat wilt, even een mailtje met het mobiele nummer en je NAW gegevens. Dan zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
Het mailadres is vodafonewebrelations.nl[at]vodafone.com

Jan
Vodafone Web Relations

donderday
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 dec 2008 16:39

Re: VODAFONE, annuleren bestelling onmogelijk!?

Ongelezen bericht door donderday »

Ik heb vrijdagavond meteen een mail gestuurd richting de vodafonewebrelations.
Ik wacht nu hoopvol af. Echter hoop ik dat ze spoedig reageren.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: VODAFONE, annuleren bestelling onmogelijk!?

Ongelezen bericht door TdeHond »

u kunt een koop op afstand binnen 7 werkdagen annuleren.
Mijn voorkeur gaat uit naar schriftelijk aangetekend liefst met ontvangstbevesting.
Kopie van brief enz. goed bewaren.

donderday
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 dec 2008 16:39

Re: VODAFONE, annuleren bestelling onmogelijk!?

Ongelezen bericht door donderday »

Ik heb ook al een brief klaar liggen. Straks op de post. Dit op aanraden van mijn jurist. Ik heb in de brief een termijn gesteld waarin ik de zaak/ het probleem graag opgelost zou zien. Mocht de termijn niet gehaald worden zal mijn jurist verdere stappen ondernemen.

Het is spijtig dat zo iets simpels zoveel tijd in beslag neemt. Het is duidelijk dat er binnen de telecom het een en ander nog beter zou moeten verlopen zeker als het om service gaat.

josephinared
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:26

Re: VODAFONE, annuleren bestelling onmogelijk!?

Ongelezen bericht door josephinared »

Ik heb ook problemen met vodafone m.b.t. het annuleren van een abonnement. Op 23 augustus 2008 werd ik gebeld door iemand van vodafone met de vraag of ik mijn prepaid van vodafone wilde omzetten in een voordelig abonnement met nummerbehoud en gratis telefoon. Ik heb toen ingestemd, maar binnen een week had ik spijt en binnen 7 dagen na ontvangst van de simkaart heb ik het abonnement per brief en per email geannuleerd. De beloofde telefoon heb ik niet ontvangen en die wenste ik dan ook niet meer te ontvangen. Ik heb vanaf 29 augustus dagelijks gebeld met de klantenservice van vodafone en ik werd van het kastje naar de muur gestuurd. Het zou volgens de ene medewerker goedkomen en van de andere medewerker kreeg ik te horen dat annulering niet mogelijk is. Mijn prepaid simkaart was binnen enkele dagen geblokkeerd en ik kon niet bellen en niet gebeld worden dus kreeg ik toestemming van een klantenservicemedewerkster om de nieuwe simkaart te gebruiken. Ik heb een nieuwe prepaid simkaart aangeschaft en de simkaart van vodafone gebruik ik al sinds oktober niet meer. In oktober heb ik mijn advocaat ingeschakeld want vodafone blijft het abonnementsgeld innen, terwijl ik geen gebruik maak van het abonnement dat o.g.v. de wet binnen 7 dagen wel geannuleerd mag worden. Op mijn brieven aan vodafone krijg ik geen reactie en het enige dat ik tot nu toe van vodafone ontvangen heb, is een standaardbrief dat ze het betreuren dat ik mijn abonnement opzeg, maar dat het tot augustus 2010 loopt. Hoezo een abonnement die heb ik toch binnen de wettelijke termijn geannuleerd ? En jullie "gratis telefoon" wil ik ook niet. De zaak heb ik overgelaten aan mijn advocaat want zo behandel je jouw klanten niet. Ik heb jaren met vodafone prepaid gebeld en nu niet meer. VODAFONE WAAROM DOEN JULLIE ZO MOEILIJK. EEN ABONNEMENT AFSLUITEN IS BINNEN ENKELE MINUTEN GEREGELD, MAAR OPZEGGEN OF ANNULEREN DUURT MAANDEN.

WEBRELATIONSAA
Berichten: 98
Lid geworden op: 20 aug 2007 14:47

Re: VODAFONE, annuleren bestelling onmogelijk!?

Ongelezen bericht door WEBRELATIONSAA »

@josephinared,

Stuur me, als je dat wilt, even een mailtje met het mobiele nummer en de bijbehorende naam- en adresgegevens. Dan zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
Het mailadres is vodafonewebrelations.nl[at]vodafone.com

Antoine
Vodafone Web Relations

donderday
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 dec 2008 16:39

Re: VODAFONE, annuleren bestelling onmogelijk!?

Ongelezen bericht door donderday »

Ik heb meteen na de post van webrelations een mail gestuurd. Echter heb ik niks meer van Vodafone, op geen enkele wijze gehoord. Ik vind dit toch een rare gang van zaken. Ik dacht dat er nu schot in de zaak zou komen, maar helaas.

VFWEBRELATIONSBC
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 aug 2007 12:21

Re: VODAFONE, annuleren bestelling onmogelijk!?

Ongelezen bericht door VFWEBRELATIONSBC »

@donderday,

Helaas hebben we je mail niet ontvangen.
Wil je me nogmaals een mail sturen met het mobiele nummer en je NAW gegevens?
Het mailadres is vodafonewebrelations.nl[at]vodafone.com

Jan
Vodafone Web Relations

donderday
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 dec 2008 16:39

Re: VODAFONE, annuleren bestelling onmogelijk!?

Ongelezen bericht door donderday »

Ik ben het nu toch héél erg beu met VODAFONE. Ze hebben zonder enige vooraankondiging mijn nummer uit de lucht gehaald. Het is voor mijn werk zeer belangrijk om bereikbaar te blijven. Ik ben nu gennodzaakt een ander nummer aan te schaffen, voor tijdelijke duur. Het nummer is door een mederwerker van vodafone zomaar uit de lucht gehaald, met de melding dat ik dat gewild heb?! Als het te moeilijk wordt wordt er blijkbaar gelogen binnen de club, wat een incompetente zooi is het daar. Ik ga wederom contact opnemen met mijn jurist en een schadeclaim indienen. Dit kost teveel tijd en onnodige frustratie.

josephinared
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:26

Re: VODAFONE, annuleren bestelling onmogelijk!?

Ongelezen bericht door josephinared »

Ik heb na de reactie van vodafone webrelations een email gestuurd naar vodafone (met de gevraagde informatie). Als reactie kreeg ik de vraag of ik mijn telefoonnummer wil doorgeven zodat de juridische afdeling contact met mij kan opnemen. Mijn antwoord was dat er met mijn advocaat contact kan worden opgenomen. Toen ik contact zocht werd ik van het kastje naar de muur gestuurd en werd de hoorn voor mij op de haak gegooid. Gisteren laat in de middag heb ik nog contact gehad met mijn advocaat en die had nog geen telefoontje/ brief van vodafone. VODAFONE op deze manier raken jullie trouwe klanten kwijt.

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: VODAFONE, annuleren bestelling onmogelijk!?

Ongelezen bericht door Dragoon »

Volgens mij kun je een contract bij vodafone niet zo maar annuleren als je het hebt afgesloten.
Ik weet dat je via internet wel binnen 8 dagen mag annuleren, of dit ook zo is als je het telefonisch hebt afgesloten weet ik niet.
In de winkel kun je het binnen 24u annuleren, ben je daar buiten kun je het niet meer annuleren

areyouben
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 feb 2008 20:11

Re: VODAFONE, annuleren bestelling onmogelijk!?

Ongelezen bericht door areyouben »

Ook via de telefoon valt onder de 'koop op afstand', uit welke wet de bedenktijd van 8 dagen komt. Wel zeker mogelijk te annuleren in dat geval dus. ;)

josephinared
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:26

Re: VODAFONE, annuleren bestelling onmogelijk!?

Ongelezen bericht door josephinared »

Een telefonisch gesloten abonnement valt onder "kopen op afstand". Dat wil zeggen dat je binnen 7 dagen de koop kan annuleren. Als de wet dat niet toeliet zou het onredelijk zijn tegenover klanten.In mijn geval werd ik telefonisch benaderd voor het omzetten van mijn prepaid naar een abonnement. Het is niet zo dat ik zelf gebeld heb naar vodafone. En al was dat het geval. Je hebt altijd 7 dagen bedenktijd. De 7 dagen gaan in op de dag waarop de sim (en eventuele telefoon) ontvangen zijn. In mijn geval heb ik alleen de simkaart ontvangen en niet de telefoon die bij het abonnement hoort. Vodafone zit zowiezo fout. Op mijn telefoontjes reageerde vodafone niet. Er werd mij steeds beloofd dat ik teruggebeld zou worden, maar er werd niet gebeld. De telefoon werd ook op de haak gegooid voor mij. Ik dacht altijd dat de klant koning was !

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: VODAFONE, annuleren bestelling onmogelijk!?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mijn voorkeur gaat uit naar schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging annuleren, kopie van brief enz goed bewaren.
Dit om "we kunnen hier niets over terug vinden" te voorkomen.
Zie voorbeeldbrief
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... start=1080

josephinared
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:26

Re: VODAFONE, annuleren bestelling onmogelijk!?

Ongelezen bericht door josephinared »

Ik heb per brief en per mail geannuleerd. Dat moet toch voldoende zijn? Tegen mij zeiden ze dat ze mijn email en brief ontvangen hebben. Mijn advocaat heeft ook een brief gestuurd. Ze hebben een ontvangstbevestiging gestuurd en binnen 14 dagen zou vodafone reageren. Het is nu precies twee maanden geleden en nog steeds geen reactie van vodafone.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: VODAFONE, annuleren bestelling onmogelijk!?

Ongelezen bericht door TdeHond »

binnen 14 dagen zou vodafone reageren.
Herinner hen eraan dat u schriftelijke bevestiging annuleren overeenkomst wenst te ontvangen om mogelijk problemen later te voorkomen.

Gesloten