LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone een flinke verzameling klachten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mipmar
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 feb 2014 09:09

Vodafone een flinke verzameling klachten

Ongelezen bericht door mipmar »

Ik zie veel mensen met klachten over mobiele tel providers in de forums, een aantal mensen vertellen dat ze voorheen met Vodafone en KPN nooit problemen hadden.

Nou ik wil ieder een illusie ontnemen de verhalen zijn exact hetzelfde als ik en vele anderen op dit moment bij Vodafone ervaren, sterker nog deze spant momenteel de kroon in consumenten bedrog.

Alles ging goed tot de Abonnement verlenging afgelopen december en toen gebeurde het volgende:

In slechts 12 uur tijd onverklaarbaar buiten de 1000mb Red Essential bundel, terwijl ik bij de vorige Websmart bundel van 1000mb na een hele maand nog veel over had. Ook was nog automatisch de Blox aangegaan en bij moeten betalen terwijl de SMS met "u zit aan ... data verbruik" wel verstuurd was.

Onderzoek leverde op dat ze omdat je half de maand overstapt het resterende data tegoed van het oude abo laten vervallen en de nieuwe slechts prorata toekennen. Betaald tegoed word dus onteigent als beloning omdat je klant blijft. Dit geld bij Vodafone dus voor alle verlengingen van hun al hun klanten.Dus naast extreem data verbruik ook nog maar 880mb ter beschikking die maand ipv betaalde 1000.

Ook adverteert men overal met een geweldige 4G netwerk ( TV ), je word gebeld met 4G verlenging aanbiedingen en krijgt diverse brieven thuis. Maar nu blijkt dat 4G alleen nog maar op een paar plekken beschikbaar is, en dit nog tot einde jaar gaat duren. Men doet dus aan verkoop onder valse voorwendselen voor iets dat niet leverbaar is. Maar ze laten de klanten wel ca 5 Euro meer betalen voor die 4G abo's.

Ik ben nu inmiddels in een gevecht gewikkeld met hun klanten service via chat, telefoon en email, maar stuit al een ruim een maand op onbegrip en men is ook niet gevoelig voor dreigementen dat je als klant met 5 abo's bij Vodafone op gaat stappen.
De laatste email reactie van 1 1/2 week terug kwam erop neer dat ze alle argumenten van tafel schuiven en het zelfs normaal vinden dat ze data tegoed afpakken, en dat die Essential abo's zoveel meerwaarde hebben dat die 5 Euro gerechtvaardigd is. Maar wat er dan aan meer waarde is als je alleen maar 3G hebt ipv 4G dat is mij niet duidelijk. En het extreme data verbruik, zal wel aan u zelf liggen door updates, of you tube gebruik of zo ( waar geen sprake van is geweest ). Op mijn reactie hierop en verzoek het hogerop te spelen nooit geen reactie meer gehad ( laf hoor )

Dus beste mensen niet om jullie te ontmoedigen maar het ziet er naar uit dat wij in Nederland echt een levensgroot probleem hebben met onze mobiele telefoon aanbieders over de hele breedte.
Ga maar eens op Google zoeken en je vind over diverse aanbieders zoals Simyo, Youphone,Tele2, Hollands Nieuwe, etc exact dezelfde klachten over slechte klanten service, onverklaarbaar extreem data verbruik en extreme rekeningen. Alleen Vodafone spant de kroon door ook nog een dienst te verkopen, te adverteren, en te laten betalen die er helemaal niet is.

Tros Radar ik heb inmiddels via Consuwijzer om advies gevraagd, en deze zouden de klacht doorsturen naar de autoriteit voor de telecom markt. Gezien de reactie van de dame van Consuwijzer vraag ik mij wel af of er überhaupt iets mee gaat gebeuren, want die snapte het geloof ik niet helemaal hoe het werkt. Ik denk dat het heel hoog tijd is dat er aan dit onderwerp aandacht word besteed, en dat er van overheidswege word ingegrepen bij deze aanbieders. Ze hebben allen compleet lak aan de consument, en in mijn ogen grenst het haast aan pure minachting van hun klantenkring.
Er word duidelijk door deze clubs gemanipuleerd met het data verbruik om meer geld te genereren.
Om nog niet te spreken over de schandalige manier van adverteren van KPN en Vodafone voor hun 4G dat er gewoon niet is, maar waar ze wel voor laten betalen. In mijn ogen is dit ook een wetsovertreding die o.a bij de reclamecode commissie zou moeten worden aangepakt. Ben ook benieuwd of het onteigenen van betaald data tegoed na abonnement verlenging zomaar mag.

mipmar
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 feb 2014 09:09

Re: Vodafone een flinke verzameling klachten

Ongelezen bericht door mipmar »

Beste allemaal,

Ik heb een paar dagen terug nog een reminder van de klachtenlijst naar de Vodafone customer service gestuurd ( o.v.v ) het klacht nummer, maar wederom geen enkel antwoord meer. Ja ja het grote Vodafone weet geen raad meer met deze zeer gegronde klachten en gaat nu dus negeren.

De reclames voor 4G dat niet leverbaar is gaan ondertussen gewoon door op de TV.
Ik woon toch niet in een gehuchtje in een stille regio, maar in de randstad, en vanaf half december nog steeds geen 4G. En compensatie doet Vodafone niet aan want het overgebleven deel van het te dure abonnement met 3G is die meerprijs echt waard vinden ze.

Nou het is net of je een Porche besteld en vooruit hebt betaald, en bij aflevering krijg je er een fiat 500 motor in i.p.v de Porche Turbo motor. De dealer zegt dan tegen je dat hij daarmee ook heel lekker rijd en dat hij die hoge prijs daarom echt wel waard is :lol:

Nou ja Vodafone blijft hier dus al maanden mee wegkomen, ik snap echt niet hoe en waarom dit toegelaten word. De macht van het grote geld i.c.m onze overheid soms ?

mipmar
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 feb 2014 09:09

Re: Vodafone een flinke verzameling klachten

Ongelezen bericht door mipmar »

Vandaag is er nog 1 bij gekomen, ze laten na het aflopen van het Abo gewoon je maand bedrag hetzelfde, terwijl daar 24 maanden lang een aflossing van de telefoon in heeft gezeten ( dus 45 Euro/maand ).

Nu blijkt dus dat ze stilzwijgend het extra bedrag voor die telefoon door laten betalen terwijl alles volledig is afgelost, dus na 24 maanden 45 Euro blijf je dus stilzwijgend 45 Euro/maand betalen.
Een vergelijkbaar sim only abo kost nu 24 Euro, dus men steekt gewoon 21 Euro /maand structureel in zijn zak. Dit blijkt volgens de tel customer service medewerker dit standaard beleid te zijn en staat in de kleine lettertjes. Men past dit pas aan als je weer een abo verlengt voor periode van 1of 2 jaar.
Maaaar als je verlengd krijg je te maken met de zaken die ik eerder had aangegeven, dus dat word lastige keuze.


Hoe kan een zo goed bedrijf toch zo naar beneden vallen in nog geen jaar tijd.
Laatst gewijzigd door mipmar op 11 feb 2014 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Vodafone een flinke verzameling klachten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon naar de www.sgc.nl met je geschil.

ladydolfie1982
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2014 12:51

Re: Vodafone een flinke verzameling klachten

Ongelezen bericht door ladydolfie1982 »

ik heb vorige jaar opnieuwe mijn abonoment laten verlengen bij vodafone
tot mijn verbazing springt er zo een scheur in het scherm van mijn samsung galaxy s3 mini
dus ik naar de vodafone winkel geweest en daar krijg ik tehoren van u kunt hem opsturen dan gaan ze er naar kijken of wij repareren hem hier maar dan kost u het 150 euro
dus toch voor gekozen om hem optelaten halen voor na telaten kijken
dus ik krijg een overte thuis gestuurt dat het mij 162 nog wat gaat kosten want het valt niet onder de garantie

er stond bij val stoot en druk schade wordt niet vergoed
maar dan vraag ik mij af het is toch een smart telefoon waar je ook af en toe op moet drukken met je vinger

dus wat kan ik hier nog aan doen want heb geen zin en hoge kosten tewijl ik de telefoon nog geen half jaar heb

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Vodafone een flinke verzameling klachten

Ongelezen bericht door harley68 »

Wat ik nu ga zeggen klinkt misschien onzinnig maar het lost wel alles op. Stop allemaal met het afsluiten van mobiele abonnementen en ga weer terug naar 10 jaar geleden. Toen had je thuis een telefoon met een antwoordapparaat, had je thuis alleen internet en was je buitenshuis, dan had je even niets. Klinkt dat niet heerlijk. Gewoon geen zorgen dat je dure problemen krijgt over langlopende abonnementen, geen gestres dat je overal maar moet whatsappen, mailtjes en facebook moet lezen, geen zorgen over onbetaalbare mobiele telefoons.

Ik heb het gedaan. Ik ben alleen voor bepaalde mensen bereikbaar op een prepaidtelefoon. Ik kan niet internetten of whatsappen als ik buiten mijn wifi of werk ben. Het is heerlijk. Hetzelfde gevoel als toen ik stopte met roken. Ik hoef niet meer, het voelt bevrijdend.

Voor een ieder die het een stap tever vind gaan..... ga dan gewoon naar sgc.nl bij problemen...

preston88
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 sep 2013 12:55

Re: Vodafone een flinke verzameling klachten

Ongelezen bericht door preston88 »

@Minor,

Waaruit blijkt dat je 5e per maand voor het 4G netwerk betaald? Daarnaast ben ik heel benieuwd hoe Vodafone jou gemeld heeft dat jij op jouw postcodes 4G kan gebruiken, alleen omdat ze reclame maken? Ben ook wel benieuwd waardoor je vind dat je teveel betaald voor alleen het 3G netwerk want (door korting) betaal je met het Red ess 1 hele euro meer dan de Bel-sms-web 200.

Dan de diefstal van 21e. Daar begrijp ik je al helemaal niet meer. Je tekent een contract a 45e en vind het vreemd dat je 45e moet betalen? Op je contract staat nergens dat je een contract tekent incl lease/huur/aflossing van een toestel. Je tekent voor voorwaarden en op het contract staat niet de voorwaarden van een toestel en blijf je natuurlijk dit bedrag doorbetalen tot het moment dat je stopt of een ander contract neemt. Om te gaan schermen met een Sim-Only is een logische redenatie maar niks meer dan dat.

Het enige probleem wat ik zie zijn de onverklaarbare hoeveelheden data. Wat heb je gedaan om uit te vinden wat dit is geweest?

mipmar
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 feb 2014 09:09

Re: Vodafone een flinke verzameling klachten

Ongelezen bericht door mipmar »

Beste Preston,

Ik weet niet wat je intentie is met onderstaande bewering maar op het moment van afsluiten in december was het Red Essential abo toch echt 5 Euro duurder als een vergelijkbaar 3G abo met zelfde data, sms, en bel tegoed. Ik heb het even nagekeken en de Essential abo's zijn recent in prijs verlaagd.
Het lijkt wel of je wil beweren dat ik hier onwaarheden zit te verkondigen, maar over 1 Euro was ik echt niet gevallen hoor. Het gaat trouwens niet alleen om die 5 Euro/maand = 120 Euro/2 jaar maar ook om de combinatie met onderstaande, en het laten vervallen van bel/data tegoed na een verlenging, en de slechte ( + slecht bereikbare ) klanten service.

Over het melden van Vodafone over niet beschikbaar zijn van 4G kan ik kort zijn, en dit zou jij ook kunnen weten dus vind hier jouw vraagstelling ook weer eigenaardig. Zowel in Ster reclames, Bill Boards, kranten, maar ook in de verlenging aanbiedingen per brief en telefonisch word nergens gesproken over het heel beperkt beschikbaar zijn van Vodafone 4G. Praktijk is dat het momenteel slechts beschikbaar is in enkele gebieden in NL. Dit bedoel ik dus met verkoop onder valse voorwendselen ( zie voorbeeld van de auto ). Je verkoopt iets dat er voor hele grote groepen consumenten gewoon nog niet is. Ook hier vraag ik mij af wat jou intenties zijn met deze vraag. Ik vraag mij af of deze vraag gewoon naïef is of dat je hier een andere doelstelling mee hebt. De consument moet niet alert zijn of hij wel waar voor zijn geld krijgt maar de verkoper hoort te leveren wat ze verkopen en waar ze voor adverteren en te compenseren als ze dit niet kunnen leveren.

Wat betreft die 45 Euro.
Ook hier een beetje naïef antwoord, waarvan ik mij afvraag wat voor intenties jij met deze zogenaamd onschuldige vragen hebt. Je bent verdacht goed op de hoogte van de Vodafone voorwaarden, in relatie tot de onschuldige naïeve manier van vraagstelling.
Iedereen in Nederland weet dat als je een abo met toestel afsluit je 24 of 48 maanden lang een bedrag betaald voor het toestel naast het verbruik van bel/sms/data tegoed. Sommige providers vermelden dit ook netjes separaat, maar anderen verstoppen dit in de totaal prijs. Wat niet fair is dat een provider je gewoon door laat betalen aan die aflossing van het toestel zonder hier ook maar even een berichtje over te sturen aan het einde van het contract. Als ik nou na die 48 maanden weg ga of een sim only abo afsluit dan valt precies dat toestel bedrag eraf en houd dan het bedrag voor Bel/SMS/DATA tegoed over, dus als ze dit zo verkapt in die voorwaarden zetten is dit ook weer een stukje consumenten bedrog.
Het komt op hetzelfde neer als door blijven betalen voor een persoonlijke lening terwijl je het volledige bedrag + rente al hebt afgelost.

Het kan toeval zijn, maar je manier van reageren en denken komt verdacht veel overeen met de reacties die ik van diverse customer service medewerkers krijg, maar je onschuldige manier van vraagstelling lijkt dit te willen verdoezelen. Indien ik dit mis heb ben ik toch wel zeer benieuwd naar je intenties van je reactie en excuseer ik mij voor deze aanname.

Hoe je het ook draait en keert:
Het laten vervallen van betaald bel + data tegoed na je verlenging, niet leveren van 4G waar je wel mee overspoelt word in de media en via direct marketing, het verpakken van een toestel aflossing in een contract en hiervoor laten doorbetalen, etc etc is en blijft flink consumenten bedrog, en word zoals altijd verdoezeld met beroepen op de ( ergerlijke ) kleine lettertjes.

Eigenlijk gaat dit dus al lang niet meer over mij persoonlijk, maar om hele grote groepen Nederlanders die hier instinken en zich laten inpakken door dit soort arrogante firma's met hun ingewikkelde kleine lettertjes. In dat opzicht vind ik de reactie van Harley echt helemaal niet zo onzinnig als hij zelf beweert.

mipmar
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 feb 2014 09:09

Re: Vodafone een flinke verzameling klachten

Ongelezen bericht door mipmar »

Beste Harley,

Ik val jou niet aan maar sluit mij juist aan bij jouw visie dat je je wel eens af vraagt of je wel mee moet doen met die mobiele gekte met alle uitwassen die zich daarin afspelen.

Ik ben overigens tot 1/2 jaar terug een hele grote fan van de service van Vodafone geweest, en zo ook de hele familie. We hebben ( hadden ) hier al jaren ( > 5 jaar ) lang 5 abonnementen bij Vodafone. Ik denk dat dit toch iets zegt over mijn reacties die ik nu aan het uiten ben hier.

Ik snap jouw reactie eigenlijk niet zo, want het mag duidelijk zijn dat alle reacties van Preston op het Tros Radar forum pro Vodafone zijn en dat mag natuurlijk best, ieder zijn mening toch.
Het gaat dan ook niet zozeer niet om het gelijk krijgen maar zijn manier van argeloos vragen i.c.m zijn grote achtergrond kennis over Vodafone en dat dit iets doet vermoeden. Ik zag zelfs in andere posts reacties van hem die je inhoudelijk normaal alleen van ingewijden bij Vodafone kan verwachten. En dat heeft niets met lezen van de voorwaarden te maken, maar is inhoudelijke achtergrond kennis die de doorsnee consument vaak niet weet.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Vodafone een flinke verzameling klachten

Ongelezen bericht door bokkel »

Tja, we worden allemaal niet blij van de telecomproviders. Ik zit al sinds 1997 bij Vodafone en ik voel me altijd genaaid als ik ze bel. Daarom bel ik ze niet, maar de mail wordt niet of half gelezen en het antwoord bestaat uit een template. Ik heb inderdaad op 3 totaal verschillende vragen 3 dezelfde antwoorden gekregen. Briljant gewoon. Afspraken komen ze niet na en ga zo maar door. Ik kan wel door blijven gaan maar dan gaat mijn bloed weer koken. Ik hou gewoon mijn goedkope abo, doe verder niet mee aan 4G hypes en dergelijke.
De Voda-directeur heeft lang geleden al eens zijn excuus aangeboden, maar daarna is er ook gewoon niks veranderd. Ze modderen maar gewoon door. Probeer je zaakjes op orde te krijgen en onder controle en maak zo min mogelijk contact met Voda en zijn klanten"service".

mipmar
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 feb 2014 09:09

Re: Vodafone een flinke verzameling klachten

Ongelezen bericht door mipmar »

Hallo Bokkel,

Heel fijn om te zien dat er nog meer mensen zijn die over het Vodafone beleid vallen.
Je gaat je een beetje eenzaam voelen als je weet dat er ongetwijfeld duizenden mensen dit zelfde overkomt, maar kennelijk wil iedereen zo graag mee in de gekte van nog een mooier toestel en nog een beter abonnement dat Vodafone ongestoord kan door gaan met zijn praktijken, echt verbazingwekkend.

Ook verbazingwekkend dat wij een autoriteit voor de telecom markt in NL schijnen te hebben.
Mogelijk oordeel ik te snel of te hard maar heb een beetje het gevoel dat dit ook weer 1 van de geld verslindende en uiterst trage overheid instituten is. Want hoe kan een Vodafone toch al jarenlang doorgaan met dit bedrog van zijn klanten i.c.m de pure minachting van hun klanten.

Het klopt inderdaad van die standaard antwoorden, ik heb ze zowel via de email, telefoon, als via de chat gekregen. Ik maakte al een keer een opmerking dat ze daar wel gebrain washed lijken want ze draaien keer op keer alles om en negeren je klachten met iedere keer dezelfde standaard antwoorden.
Overigens kan je alleen nog maar via de chat en telefoon klagen, en is de schriftelijke en email klacht optie haast niet vindbaar op hun site. Heel slim want chat en telefoon liggen niet schriftelijk vast.
Ook kan je keer op keer weer hetzelfde verhaal uitleggen en dezelfde discussie voeren want hier zitten studenten achter die een bijverdienste hebben, en gewoon vaste instructies, met vaste standaard antwoorden kunnen geven. Als je ze onder druk zet krijg je soms gelijk maar hoor je dat ze er niets aan kunnen veranderen omdat het beleid is. Ditzelfde ook in de Vodafone winkels, veel standaard antwoorden, en heel soms een medewerker die je gelijk geeft, maar zegt er niets aan te kunnen veranderen omdat het beleid is.

Ik heb dus zelfs al de uitspraak "pure arrogantie en minachting van je vaste klanten kring" naar hun geuit via de mail maar antwoord was dat ze dit alleen voor kennisgeving aannemen.

mipmar
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 feb 2014 09:09

Re: Vodafone een flinke verzameling klachten

Ongelezen bericht door mipmar »

Bob Schurkjens schreef:Gewoon naar de http://www.sgc.nl met je geschil.
Bob bedankt voor deze tip overigens.

Ik zal het langs die weg ook maar proberen, maar snap niet dat duizenden Nederlandse klanten van Vodafone dit allemaal zomaar laten gebeuren, en hier nog nooit over deze onderwerpen hebben geklaagd.
Is nou iedereen lam geslagen en niet meer weerbaar in Nederland vraag ik mij af, of werken dit soort geschillen commissies niet, of zijn slecht vindbaar bij de consumenten.

Ik zie Vodafone, maar ook andere aanbieders nu al jaren deze praktijken uit halen, maar vreemde is dat het slechter lijkt te worden i.p.v beter, dus ze worden kennelijk niet hard genoeg aangepakt.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Vodafone een flinke verzameling klachten

Ongelezen bericht door gilas »

mipmar schreef:Ik zal het langs die weg ook maar proberen, maar snap niet dat duizenden Nederlandse klanten van Vodafone dit allemaal zomaar laten gebeuren, en hier nog nooit over deze onderwerpen hebben geklaagd.
Is nou iedereen lam geslagen en niet meer weerbaar in Nederland vraag ik mij af, of werken dit soort geschillen commissies niet, of zijn slecht vindbaar bij de consumenten.

Ik zie Vodafone, maar ook andere aanbieders nu al jaren deze praktijken uit halen, maar vreemde is dat het slechter lijkt te worden i.p.v beter, dus ze worden kennelijk niet hard genoeg aangepakt.
Omdat niet iedereen klachten heeft en sommige mensen het wel gewoon kunnen oplossen met Vodafone of iedere andere aanbieder.

mipmar
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 feb 2014 09:09

Re: Vodafone een flinke verzameling klachten

Ongelezen bericht door mipmar »

Hallo Gilas,

Dat is wat mij ook zo tegenvalt van Vodafone.

Ik en mijn hele familie waren echt jarenlang trouwe en tevreden Vodafone klanten.
Maar het lijkt dat er iets in het beleid bij Vodafone is veranderd, want er valt echt niets meer op te lossen als je al zinvol contact met ze krijgt.
Elders staat er nog een topic van iemand die zich beklaagd over de klachten procedure, nou die heb ik ook inmiddels. Na lang zoeken kom je er achter dat je alleen nog kan klagen via een feedback form of Chat ( ?? klachten procedure ). Nou dan duurt het ca 1 1/2 week voor je een niets zeggend standaard antwoord krijgt. Je reactie op dat antwoord duurt het ook weer 2 weken voor het niets zeggende standaard antwoord terug komt, en mijn laatste reactie daarop kreeg ik een excuus dat de dame 3 weken afwezig was geweest en daarom pas na 3 1/2 week antwoord. Maar hier de opmerking dat alles voor kennisgeving word aangenomen, en er niets zal gebeuren want dat ik alle antwoorden al heb gehad.

Gesloten