Youfone stuurt facturen die niet kloppen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
wessel78
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2023 10:47

Youfone stuurt facturen die niet kloppen

Ongelezen bericht door wessel78 »

Youfone stuurt facturen die niet kloppen en weigert deze aan te passen: Ik heb over mijn 1e factuur van Youfone een klacht (1e email) ingediend omdat deze onjuist was. Een reactie duurde twee weken.

Dat de factuur niet klopte werd erkend door de medewerker(Amy) die mijn ''case'' behandelde. Deze factuur had ze dan ook aangepast. Helaas was deze aanpassing nog steeds onvolledig daar ik wel degelijk de abonnementskosten van de factuur aan Youfone had overgemaakt. Ik had hiertoe ook een kopie van de bankoverschrijving toegestuurd aan Youfone.

Daarom reageerde ik (2e email) naar Youfone dat de factuur nog altijd niet klopt. Weer duurt een reactie twee weken. Maar nu wordt het minder leuk, want in de tussentijd wordt ik wel afgesloten van het netwerk.

Inmiddels ben ik al een lange periode afgesloten van telefoonverkeer, ingaand en uitgaand. Het is bizar te constateren dat, ondanks dat ik onterecht ben afgesloten, Youfone wel bedragen van mijn rekening afschrijft. En voor periodes waarin ik dus geen gebruik heb kunnen maken van de diensten van Youfone. Maar het meest hilarische in dit verband, is nog wel de opmerking die ik kreeg. Namelijk dat Youfone mij had gebeld om deze casus te bespreken, maar dat ik helaas niet bereikbaar was. ,,Hoe is het mogelijk''... denk ik dan.

In deze periode van afgesloten zijn heb ik overigens wel 15 emails en sms berichten gehad over dat ik NU moet betalen,....want anders. Maar inhoudelijk reageren op mijn bericht dat de factuur niet klopt, dat deden ze deze hele periode dus niet. Met als gevolg dat ik al die tijd onbereikbaar ben geweest voor werk en voor naasten. We heeft tips over hoe ik hen kan bewegen tot het correct aanpassen van de factuur?

Klaas van Steen
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 okt 2023 10:43

Re: Youfone stuurt facturen die niet kloppen

Ongelezen bericht door Klaas van Steen »

Ik zou het als volgt aanpakken; dreigen met overstappen naar een ander , waarschijnlijk zullen ze van alles aanbieden om bij hun te blijven, en daar kun je jouw aanbod doen en dat is dat de facturen correct moeten worden aangepast, dit werkt in de meeste gevallen!
Laatst gewijzigd door Klaas van Steen op 03 okt 2023 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Youfone stuurt facturen die niet kloppen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Wat klopt er niet aan de factuur? U schrijft een groot verhaal (vol met emoties), maar ik zie geen concrete punten.

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.

U kunt naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak. Mijn advies is om de factuur te betalen zodat de rekening niet duurder wordt.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Youfone stuurt facturen die niet kloppen

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Consequent niet betalen van welke factuur dan ook wordt vanzelf deurwaarder .
Wees wijs, betaal en ga daarna in conclaaf.
Er moeten boekhoudkundig aanpassingen gedaan worden en dat kan pas als(foute) factuur betaald is.
U bent verder wel erg vaag mbt wat er fout is aan de factuur.
O ja afsluiten betekend automatisch dat u een wanbetaler bent en dat heeft consequenties als u bij een (andere) provider een abo wenst.
Succes

Plaats reactie