LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
dpdegraaf
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 feb 2016 09:13

Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door dpdegraaf »

Mijn moeder 95 jaar heeft UPC (Ziggo) gebeld om te reageren, dat ze voortaan via automatische incasso wil betalen.
Een slimme Ziggo verkoper praat haar bij dit telefoon gesprek een abonnement aan.
Nu blijkt dat ze een alarm systeem heeft op de telefoon en dit op een analoge lijn moet. Huidige telefoon via KPN
Ik heb direct Ziggo gebeld om contract ongedaan te maken en dat ze moesten zorgen dat KPN niets moest doen. aan de huidige verbinding.
Dit was volgens Ziggo geen probleem want er is nog bedenktijd om alles terug te draaien.
Helaas kwam dezelfde dag nog alle hardware van Ziggo bij haar thuis en werd de KPN lijn afgesloten.
Dit vermoedelijk door de overdreven ijver van de verkoper om weer een Ziggo pakket te verkopen.

Mijn moeder heeft dus geen alarm en geen telefoon. Ze is ernstig in paniek geraakt en wil liever het leven verlaten.

Diverse keren KPN en Ziggo gebeld om telefoon weer terug in orde te maken.
Helaas wordt je van hot naar her overgezet en verzand je in een administratieve ambtelijke molen, waar totaal geen initiatief wordt genomen.
Er staat blijkbaar maximaal 14 dagen voor het terug porteren. Droevig dat er geen snellere wijze is.

Ik ben zeer boos op Ziggo / UPC , dat ze
- een oude vrouw een abonnement aansmeren wat niet geschikt is
- binnen 1 dag de telefoon laten overzetten ( geen rekening houden met bedenktijd) waardoor mijn moeder geen telefoon en alarm meer heeft.
- personeel hebben met een afwachtende houding, die totaal geen initiatief nemen.
- mijn moeder zo in paniek hebben gebracht en in gevaar om dat ze geen alarm systeem meer heeft.

De koude douche is voor Ziggo / UPC !!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 29 feb 2016 10:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Beste heer, mevrouw de Graaf,

Dit is inderdaad een zeer ongebruikelijke gang van zaken en zorgt ook nog eens voor een onveilig gevoel. Ik kan me uw reactie goed voorstellen. We willen dit graag onderzoeken en herhaling hiervan voorkomen. Kunt u via een privébericht aangeven om welke adres gegevens het gaat? Dan zorg ik er voor dat dit snel wordt opgepakt.

Alvast bedankt.

Groet,
Kees

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door bprosman »

- mijn moeder zo in paniek hebben gebracht en in gevaar om dat ze geen alarm systeem meer heeft.
De meeste analoge alarmlijnen werken ook op de Ziggo router, enig nadeel is dat in geval van stroomuitval je geen router en ook geen analoge lijn meer hebt.
Mijn moeder heeft dus geen alarm en geen telefoon. Ze is ernstig in paniek geraakt en wil liever het leven verlaten.
Een pre-paid mobieltje van een tientje kan (tijdelijk) wonderen doen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:[

Een pre-paid mobieltje van een tientje kan (tijdelijk) wonderen doen.

Rot opmerking van jou. Je leest toch het bericht van ziggo? Ouderen kunnen niet altijd met een mobiel overweg. Kleine letters.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door olaf79 »

ciske schreef:
bprosman schreef:[

Een pre-paid mobieltje van een tientje kan (tijdelijk) wonderen doen.

Rot opmerking van jou. Je leest toch het bericht van ziggo? Ouderen kunnen niet altijd met een mobiel overweg. Kleine letters.
Denk niet dat het zo bedoelt was. Er zijn senioren mobiels met grote letters en geen ingewikkelde instellingen, maar gewoon nummer in toetsen, bel knop klaar. Sowieso raad ik ouderen aan om ook altijd een mobieltje te hebben. OOK bij kpn kan er storing zijn, of de vaste telefoon kan het simpelweg begeven.

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door igen »

Onzintopic. Gewoon dichtgooien. Een nummerportatie staat eerst 7 werkdagen in de cooloff. Ook hebben we tegenwoordig ook eerst een schriftelijke bevestiging. TS praat larie. Moeders wilde gewoon kosten besparen, heeft zich niet gerealiseerd dat Ziggo via een ander kabeltje levert. Maakt verder niet uit, webcare kan gratis een monteur fixen zodat moeders lekker verder kan. Alarm lijnen hebben ook geen certificering meer nodig, gewoon VoIP of via internet..alles kan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door moederslink »

igen schreef:Onzintopic. Gewoon dichtgooien. Een nummerportatie staat eerst 7 werkdagen in de cooloff. Ook hebben we tegenwoordig ook eerst een schriftelijke bevestiging. TS praat larie. Moeders wilde gewoon kosten besparen, heeft zich niet gerealiseerd dat Ziggo via een ander kabeltje levert. Maakt verder niet uit, webcare kan gratis een monteur fixen zodat moeders lekker verder kan. Alarm lijnen hebben ook geen certificering meer nodig, gewoon VoIP of via internet..alles kan.
Als moeders 95 is is de TS misschien 70+? En snapt ie ook deze bovenstaande kreten niet?
Hoe kun je nou zeggen dat moeders kosten wil besparen? En wat moet een oude dame zich verder nog realiseren ?
Ze wilde alleen maar voortaan automatisch betalen en pleegde daarvoor 1 telefoontje :cry:
......hoppa ander abonnement/ alarm eraf / , tja dan is de verwarring daar......

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door moederslink »

@bprosman en @olaf 79,
een seniorenmobieltje , met grote knoppen en weinig toeters en bellen kan i.d.d een goede oplossing zijn.
en verstandig als ouderen sowieso zo.n ding zouden hebben.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door langste adem »

Senioren prepaid mobieltje is sowieso goed idee om achter de hand te hebben voor nood .

Maar het gaat wel wat ver om te zeggen dat het een onzintopic is . Ik vraag me ook af of er een schriftelijke bevestiging is geweest. Die is tegenwoordig wel verplicht, maar volgens mij niet als je al klant bent en een wijziging wilt aanbrengen in het bestaande abonnement.

De bejaarde dame belde alleen maar om haar betalingen aan Ziggo voortaan automatisch te laten verlopen en heeft zich toen blijkbaar laten overrompelen door een verkoper. Ik kan me heel goed voorstellen dat de moeder van 95 niet bewust was van de consequenties dat hiermee haar KPN-abonnement ook werd beeindigd .

Ik heb verder geen kennis van alarmlijnen , maar ik hoop dat ziggo dat snel kan oplossen voor deze dame.

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door igen »

Wat heeft dat "senioren" gedoe er eigenlijk mee te maken? Ik ken 90+ers die gewoon zelf domotica maken en gebruiken. Kan dat stigma nu eindelijk eens door de plee? Leeftijd heeft er geen ruk mee te maken.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door prem »

Zo is het....kijk naar Blatter. Het gezeur met die leeftijd. Er zijn 80plussers die slimmer zijn dan menig twintiger.
Mevrouw van 95 kon wel bellen om over een automatische betaling te praten maar owee als er iets verkocht wordt!

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door tijger1 »

En hoe moest die Ziggo meneer eigenlijk weten dat hij met een oude dame sprak, die blijkbaar niet over haar eigen zaken mag beslissen? Iedere keer wordt die leeftijd erbij gehaald. Waarom betaalde ze niet al jaren automatisch en gaat ze daar nu over bellen?
Inderdaad beetje onzin verhaal.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door prem »

En maar zeuren over dat 60 plussers niet worden aangenomen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door olaf79 »

tijger1 schreef:En hoe moest die Ziggo meneer eigenlijk weten dat hij met een oude dame sprak, die blijkbaar niet over haar eigen zaken mag beslissen? Iedere keer wordt die leeftijd erbij gehaald. Waarom betaalde ze niet al jaren automatisch en gaat ze daar nu over bellen?
Inderdaad beetje onzin verhaal.
Leeftijd is inderdaad niet zo relevant voor de vraag of Ziggo zijn boekje te buiten is gegaan. Aangezien hier sprake is van colportage, is er een zeer grove overtreding van de wet begaan. Alle veranderingen en wijzigingen die hierdoor ontstaan zijn dient Ziggo ZSM terug te draaien en de moeder van TS komt in aanmerking voor schade vergoeding.

Waar leeftijd wel relevant is, is de consequenties die de onrechtmatige daad van Ziggo heeft gehad. Een vrouw van 95 raakt nu eenmaal eerder in paniek dan een jonge meid van 25. Dan kunnen jullie roepen dat er uitzonderingen zijn, natuurlijk, maar ik wil al die mensen nog eens spreken als ze zelf 95 zijn. Op die leeftijd gaat alles gewoon veel moeilijker en dus ook je gemak bewaren. Ik kan me heel goed voorstellen dat mevrouw hiervan totaal ondersteboven is.

En hoe Ziggo kan weten hoe oud iemand is? Simpel, nog voor je iets hebt gezegd aan de telefoon wordt er al naar je geboortedatum gevraagd. Als mw dan zegt 1922, kan elke sukkel van de zgn helpdesk concluderen dat ze niet zo piep jong meer is.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door puma73 »

olaf79 schreef:
tijger1 schreef:En hoe moest die Ziggo meneer eigenlijk weten dat hij met een oude dame sprak, die blijkbaar niet over haar eigen zaken mag beslissen? Iedere keer wordt die leeftijd erbij gehaald. Waarom betaalde ze niet al jaren automatisch en gaat ze daar nu over bellen?
Inderdaad beetje onzin verhaal.
Leeftijd is inderdaad niet zo relevant voor de vraag of Ziggo zijn boekje te buiten is gegaan. Aangezien hier sprake is van colportage, is er een zeer grove overtreding van de wet begaan. Alle veranderingen en wijzigingen die hierdoor ontstaan zijn dient Ziggo ZSM terug te draaien en de moeder van TS komt in aanmerking voor schade vergoeding.

Waar leeftijd wel relevant is, is de consequenties die de onrechtmatige daad van Ziggo heeft gehad. Een vrouw van 95 raakt nu eenmaal eerder in paniek dan een jonge meid van 25. Dan kunnen jullie roepen dat er uitzonderingen zijn, natuurlijk, maar ik wil al die mensen nog eens spreken als ze zelf 95 zijn. Op die leeftijd gaat alles gewoon veel moeilijker en dus ook je gemak bewaren. Ik kan me heel goed voorstellen dat mevrouw hiervan totaal ondersteboven is.

En hoe Ziggo kan weten hoe oud iemand is? Simpel, nog voor je iets hebt gezegd aan de telefoon wordt er al naar je geboortedatum gevraagd. Als mw dan zegt 1922, kan elke sukkel van de zgn helpdesk concluderen dat ze niet zo piep jong meer is.
Ook jouw bijdrage raakt kant noch wal. Niks schadevergoeding, hooguit, omdat het binnen de bedenktermijn was kosteloze terug draaing.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door moederslink »

olaf79 schreef: Een vrouw van 95 raakt nu eenmaal eerder in paniek dan een jonge meid van 25. Dan kunnen jullie roepen dat er uitzonderingen zijn, natuurlijk, maar ik wil al die mensen nog eens spreken als ze zelf 95 zijn. Op die leeftijd gaat alles gewoon veel moeilijker en dus ook je gemak bewaren. Ik kan me heel goed voorstellen dat mevrouw hiervan totaal ondersteboven is.

En hoe Ziggo kan weten hoe oud iemand is? Simpel, nog voor je iets hebt gezegd aan de telefoon wordt er al naar je geboortedatum gevraagd. Als mw dan zegt 1922, kan elke sukkel van de zgn helpdesk concluderen dat ze niet zo piep jong meer is.
dpdegraaf schreef: Ik ben zeer boos op Ziggo / UPC , dat ze
- een oude vrouw een abonnement aansmeren wat niet geschikt is
- binnen 1 dag de telefoon laten overzetten ( geen rekening houden met bedenktijd) waardoor mijn moeder geen telefoon en alarm meer heeft.
- personeel hebben met een afwachtende houding, die totaal geen initiatief nemen.
- mijn moeder zo in paniek hebben gebracht en in gevaar om dat ze geen alarm systeem meer heeft!
Eens met olaf79.
Er wordt veel te snel veroordeeld, wij zijn geen van allen 95 tenslotte.

Deze dame van 95 kan dus idd gewoon telefoneren, dat betekent dan toch niet dat ze niet overruled is geworden door een gladde verkoper?
Menig jongere uit het Radar forum wordt kennelijk ook vaak zat overruled door van alles en nog wat , gezien de vele topics over zich misleid/ zich bedrogen etc etc voelend , en zijn in gladde praatjes getrapt.. :evil:
Waarom wordt de TS en zijn moeder afgebrand door sommigen en wordt het als larie en onzin betiteld?
Waarom zou het niet waar kunnen zijn?
Zijn wij 95? Weten wij exact hoe je je voelt als je zo oud bent? Of dat je daar zenuwachtig van kunt worden en maar ja en amen zegt?
Nee dus....mijn moeder was bijna 93 en ook zij kon telefoneren en een pedicure of kapper bellen , maar een dergelijke gladde verkoper over een of ander abonnement goed snappen en weten wat ze doet op zo.n moment? Nee dat gaat dus niet meer lukken als je zo oud bent .....iedere verandering op die leeftijd brengt angst en/of zorgen mee omdat je ook echt niet meer zo flexibel bent.
En waarom ze nu pas besluit om automatisch te betalen? Geen idee, wat weten wij ervan?
En een 60 of 80 plusser is nog lang geen 95.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door tijger1 »

Ziggo vraagt als eerste naar je geboortedatum? Onzin, wat gaat ze dat aan?

En dan nog, dan blijkt iemand 80 te zijn. Moet die medewerker dan zeggen: " meneer of mevrouw u bent te oud om zelfstandig iets door te telefoon te kunnen beslissen". Dus laat uw kind maar bellen. :-)

En tot welke leeftijd mag je dat wel? Ben namelijk zelf bejaard, dus wil wel weten tot wanneer ik nog iets kan en mag.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door moederslink »

Op het moment dat je bv Ziggo belt wordt postcode en huisnummer gevraagd " om je gegevens erbij te pakken" ; dan zien ze je geboortedatum ook en kan je je verkooppraatje doorratelen..

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door tijger1 »

En dan moet die medewerker dus blijkbaar zeggen: mevrouw u bent te oud, u mag niet bellen.

De internet staat vol met mensen die zich door de telefoon iets aan laten smeren. Van jong tot oud.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door angel1978 »

oftewel, leeftijd heeft er niets mee te maken.
Volgens mij was die conclusie al getrokken.. Waarom het dan toch weer wordt aangehaald?

Gesloten